abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36188731
NB. Dit lijkt me het beste subforum, zo niet schopje svp.

Wat ik me afvraag..hoe verdien je geld met een website? En dan doel ik niet zozeer op advertenties want dit spreekt voorzich. Maar met de overname van Geenstijl onlangs, waren letterlijk miljoenen gemoeid. Waarom is zo'n website zoveel waard. Wie bepaalt dat?

Hoeveel is Fok bijvoorbeeld waard? En ontlenen de grondleggers hier nou ook daadwerkelijk structureel inkomen aan?
pi_36188762
de naamsbekendheid van FOK zorgt voor extra bezoekers in danny's darkroom op de wallen.
pi_36188784
Danny had grof geld kunnen verdienen als Uncle Fester imitator.
pi_36188864
Neem de verhouding van de inkomsten die je hebt van de website per maand en de prijs die je voor de website moet betalen naast elkaar.
je kan bijvoorbeeld 10.000 euro voor een website moeten neerleggen, terwijl je 1000 euro aan inkomsten netto per maand hebt, wat absoluut geen uitzonderingen zijn.
Dan heb je je aankoop in 10 maanden alweer terugverdiend. En dan elke maand een inkomen van 1000 euro hebben is vooral voor de jongere webmasters toch een droom.

Iedereen kan rijk worden, als je maar durft met 1000-en euro's te gokken.
Je kan dit beter doen als gaan beleggen in bedrijven ofzo
pi_36188907
En die inkomsten komen puur en alleen van adverteerders?
pi_36188961
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:42 schreef Tobbes het volgende:
ook van subsidie's, als je mensen met het syndroom van down inhuurt en als mod's laat werken.
pi_36188966
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:42 schreef Tobbes het volgende:
Lijkt me wel.
Uiteraard kan je als webmaster ook goed bijverdienen om voor iemand wat te scripten of een leuk design ontwerpen voor andere webmasters Het is een zakenwereld.

*kuch*Trafficbeamer*kuch*
pi_36189046
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:45 schreef immortalsean het volgende:

[..]

ook van subsidie's, als je mensen met het syndroom van down inhuurt en als mod's laat werken.
[/offtopic]
Dan zullen Danny et al. goud geld verdienen!
[/oftopic]
pi_36189086
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:48 schreef Tobbes het volgende:

[..]

[/offtopic]
Dan zullen Danny et al. goud geld verdienen!
[/oftopic]
Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel reclame er op je website staat. Het is natuurlijk niet van: Ik heb een advertentie op mn website, ik ga goud geld verdienen
Trouwens... Voor niks gaat de zon op, Servers kosten ook geld.
  † In Memoriam † maandag 20 maart 2006 @ 00:51:25 #10
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_36189099
quote:

[..]

.
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
pi_36190128
Een vriend van me heeft een website gelijkend op cu2, waar toch zon 120.000 leden op zitten.

Hij heeft er een functie in gemaakt zodat de leden zich naar pro member kunnen upgraden, met wat extra functies.

Dit door middel van een sms-je van ¤1,50... tel daarbij de inkomsten van reclame op, en reken uit je winst.

Hij verdient er echt goed aan in ieder geval
  maandag 20 maart 2006 @ 01:48:26 #12
60297 Bartje71
Wat denk je zelf?
pi_36190178
Wat er wordt betaald voor een website wordt doorgaans niet bepaald door de inkomsten uit advertenties of lidmaatschappen. Veel belangrijker zijn leden of profielen met enige inhoud. Emailadres, geslacht en leeftijd is minimaal nodig. Dat is waar grote partijen geld voor overhebben. De prijs wordt dan ook voor dat soort sites bepaald op basis van het aantal profielen, en niet op basis van inkomsten.
  maandag 20 maart 2006 @ 10:42:44 #13
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_36193668
Ik denkt dat de meeste inkomsten behaald worden door het verkopen van advertentieruimte aan adverteerders.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_36193706
De prijs van een pagina wordt bepaald aan het aantal hits op een dag, aantal leden kortom populariteit, er is een site waar je (ook Fok) de prijzen kunt bekijken van bekende sites.
  maandag 20 maart 2006 @ 10:44:48 #15
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_36193709
quote:

[..]

het gaat Partyflock dan ook bijzonder voor de wind
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  maandag 20 maart 2006 @ 10:54:43 #16
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_36193885
Hoeveel zou fok dan momenteel waard zijn?
  maandag 20 maart 2006 @ 10:55:56 #17
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_36193914
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:54 schreef Apekoek het volgende:
Hoeveel zou fok dan momenteel waard zijn?
4 tot 6 miljoen denk ik.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_36193931
Een website met wel een aardig businessmodel is bijv. Tweakers. Die zijn niet alleen afhankelijk van bannerinkomsten maar hebben abonnementen voor bezoekers, halen geld uit hun pricewatch (winkels met een kleurtje) etc. Op die manier creeer je een stabieler inkomen dan wanneer je het puur en alleen op bannerinkomsten gooit. Daarnaast heeft Tweakers een heel erg duidelijk hokje waar je hun bezoekers in zou kunnen proppen waardoor de banners die je verkoopt heel efficient kunt verkopen (in tegenstelling tot fok! met o.a. die Black-banners van een tijd geleden) zodat die ruimte sneller en duurder verkocht wordt.

Bij GeenStijl is het me erg onduidelijk waarom daar een klap geld er tegenaangesmeten is. Ik heb het vermoeden dat de Telegraaf bang is voor de neergang van de papieren krant en daarom kansen zoekt om zich op internet verder te profileren. Bij GS leven ze ook voornamelijk op de verkoop van die shirtjes en *alweer* de banners.
  † In Memoriam † maandag 20 maart 2006 @ 14:02:13 #19
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_36199239
Dat het met tweakers goed geregeld is is wel duidelijk aangezien het verkocht is.
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')