pberends | zondag 19 maart 2006 @ 18:11 |
Gratis treinreizen met boekenweekgeschenk Wat is dat toch met de NS de laatste jaren, lijkt wel of ze alleen maar onzinnige baggeracties doen. Zoals deze boekenweekgeschenkgezeik met een speciale Arthur Japin-trein (betaald door de gewone reiziger natuurlijk) en zoals van de zomer met die stomme klote Olymipische Spelen laten ze speciale Olympische treinen rijden. Zelfde geldt voor die stomme NS-spotjes over dat de NS er veel aan doet om de bladeren van het spoor te houden. Het interesseert me geen flikker dat ze de bladeren schijnbaar van het spoor halen, ik bedoel; afvalbedrijven laten toch ook niet zien dat ze de vuilnis ophalen, dat doen ze gewoon, dat hoef je niet te laten zien in een spotje!! What's the fucking point of that??? Reizigers willen treinen die op tijd zijn en een zitplaats, waarom komt de NS dan altijd met zulke crap aanzetten? Schoenmaker blijf bij je leest zou ik zeggen. Zorg gewoon voor goed vervoer, dan is al deze onzin niet nodig en begint de reiziger de NS vanzelf te waarderen. | |
ScienceFriction | zondag 19 maart 2006 @ 18:12 |
Blaadjes op de rails... ![]() | |
Tafkahs | zondag 19 maart 2006 @ 18:12 |
vergeet niet dat ze ook nog eens reklame naar je toe sturen als je een ns kortingskaart hebt. WTF, geef me gewoon m'n museumjaarkaart terug ![]() | |
Bob-B | zondag 19 maart 2006 @ 18:13 |
museum ![]() | |
pberends | zondag 19 maart 2006 @ 18:14 |
En dan stomme gedoe de hele tijd op het centraal station in Utrecht!!! What the fucking hell is dat voor crapgedoe, het is al overvol op het station (daarom gaan het ook verbouwen), gaan ze er gedichten lezen en andere onzin als orkesten installeren, terwijl er amper ruimte is!!! Weg met die al die troep, de reiziger heeft ruimte nodig! | |
Remco | zondag 19 maart 2006 @ 18:15 |
Ik vind het wel leuk ![]() | |
zakjapannertje | zondag 19 maart 2006 @ 18:17 |
quote:en dat terwijl het potjandriedubbeltjes Winterspelen waren ![]() | |
pberends | zondag 19 maart 2006 @ 18:17 |
Of die stomme geurtjes die ze op stations gaan installeren, ook zo'n krankjorum-idee, zorg gewoon dat de treinen op tijd zijn, dan is iedereen blij. Het zijn een stelletje manipulators waar de Gestapo trots op zou zijn. | |
pberends | zondag 19 maart 2006 @ 18:18 |
quote:Het waren van die oranje treinen geloof ik, dus dat zal wel iets langer geleden zijn. | |
descendent1 | zondag 19 maart 2006 @ 18:30 |
quote:Die olympische trein kwam te Zwolle aan net toen ik op t station liep en me dus een weg moest banen door al die juichjosti's die kwamen kijken daaro... ![]() ![]() | |
pberends | zondag 19 maart 2006 @ 18:44 |
quote:Ruim baan voor de Olympische spelers. Ruim baan voor de juichjosti's. Maar de normale reiziger is weer totaal de dupe van dit soort onzin. Dat bedoel ik. | |
MLF | zondag 19 maart 2006 @ 18:48 |
het is een oplichterskutbedrijf aanbiedingen die niet bestaan zo verzinnen ze wel meer | |
Quinazoline | zondag 19 maart 2006 @ 18:52 |
Er werden anders laatst op het traject Eindhoven-Schiphol wel gratis upgradekaartjes uitgedeeld waarmee ik met mijn OV gewoon lekker 2 keer eerste klas kan reizen. Niks tegen die publiekscampagne hoor! | |
pberends | zondag 19 maart 2006 @ 19:24 |
quote:"Gratis" bestaat niet, zeker als het om de NS gaat. Het is altijd wel door iets of iemand betaald. | |
Remco | zondag 19 maart 2006 @ 19:30 |
Heb ook wel een keer gratis ovvergangs kaartje gehad met sinterklaas. Gratis chocolade medaille met de winterspelen, nee heb niets te klagen ![]() | |
MLF | zondag 19 maart 2006 @ 19:30 |
ze bieden reizen aan die niet bestaaan | |
pberends | zondag 19 maart 2006 @ 19:39 |
quote:Nooit van economie gehoord? Je betaalt het zelf, en als dat niet zo is wel de normale reiziger. Het is complete schande ![]() | |
MeneerMuis | zondag 19 maart 2006 @ 19:42 |
Prijs omhoog, kwaliteit omlaag ![]() | |
MLF | zondag 19 maart 2006 @ 19:43 |
soms krijg je waar voor je geld, zit je een uur langer in de trein omdat er weer vertraging heeft, hoef je niet eens bij te betalen | |
pberends | zondag 19 maart 2006 @ 19:45 |
quote:Ik betaal liever en dat ie op tijd is, dan een flinke vertraging en gratis. Net zoals de meeste reizigers die ergens op tijd moeten zijn neem ik aan. | |
flugeltje | zondag 19 maart 2006 @ 19:47 |
quote:Op dit moment is helaas de realiteit dat ook mét betalen de treinen niet op tijd rijden.... In dat geval kies ik voor gratis hoor.... Dan hoef ik ook niet meer te mopperen over weggegooid geld ![]() | |
MLF | zondag 19 maart 2006 @ 19:49 |
het is me een keer voorgekomen dat ik 3x in 1 week een formulier heb ingevuld voor geld terug omdat er meer dan een half uur vertraging was | |
PonyLover | zondag 19 maart 2006 @ 19:53 |
is toch prima, zondag is normaal een heel rustige dag | |
pberends | zondag 19 maart 2006 @ 19:58 |
quote:"Gratis" m'n reet. NS moet jou compenseren, oftewel de rest van de kaartjes worden duurder. Die mafkezen moeten gewoon op tijd rijden. | |
MLF | zondag 19 maart 2006 @ 19:59 |
vandaag niet, in den haag was een vet druk owja gratis vervoer op vertoon van boekenweek geschenk | |
pberends | zondag 19 maart 2006 @ 20:00 |
Vandaag gratis = slechtere dienstverlening van de NS voor reizigers die wel ergens serieus heen moeten. Tis een schande ![]() | |
flugeltje | zondag 19 maart 2006 @ 20:01 |
quote:Ben ik met je eens hoor.... Ik word al moedeloos bij de gedachte als ik een zeldzame keer met de trein moet... Het stomme is overigens dat ze het in het buitenland vaak wél voor elkaar krijgen om relatief goedkoop en góed te treinen.... | |
Camplo | zondag 19 maart 2006 @ 20:10 |
De NS zijn dikke janknerdjes jah. Komen echt nooit op tijd, en zo langzaam als berend botje. | |
MLF | zondag 19 maart 2006 @ 20:14 |
soms zijn ze op tijd | |
Salsagirl | zondag 19 maart 2006 @ 20:41 |
quote:Zeg je goed..''soms'' | |
fallrite | zondag 19 maart 2006 @ 20:44 |
Het is wel één van de drukste spoorwegnetten van de wereld hoor ![]() | |
doctor.starbucks | zondag 19 maart 2006 @ 20:54 |
Zolang iedereen braaf het formuliertje invult voor geldterugbijvertraging, gaat de kwaliteit van de stiptheid vanzelf omhoog. Als niet iedereen het formulier invult (nu dus) kost het relatief weinig om de stiptheid echt te behalen.. nu is het kwestie van creatief boekhouden.. ik denk aan de 3-4 minuten vertraging, dan wordt gewoon de vertrektijd aangepast op het desbetreffende station. lol he dus geld terug en kwaliteit omhoog | |
SevenWonders | zondag 19 maart 2006 @ 21:11 |
Ik wordt schijtziek van mensen die kankeren om iedere euro die door een semi-overheidsinstelling of ander bedrijf wordt uitgegeven...omdat ze denken dat de normale dienstverlening daardoor in het gedrang komt. Laat de NS toch gewoon, in het kader van de boelenweek is het toch een leukeactie? Idem voor at betreft de Olympische Thalys. Zijn in mijn ogen acties die ieder commercieel bedrijf doet om PR te bedrijven. Niets mis mee. Ik bedoel, laten ze dan bij de McDonalds die dure plasma/LCD-schermen ook maar achterwege en maak mijn Big Mac een halve euro goedkoper zeg je toch ook niet. | |
pberends | zondag 19 maart 2006 @ 21:33 |
quote:NS = monopolist. McDonalds = niet. | |
Sjizzel | zondag 19 maart 2006 @ 22:52 |
quote:zoiets heet reclame.. dat gebruikt men doorgaans om meer klanten te trekken ![]() | |
Geqxon | maandag 20 maart 2006 @ 00:21 |
Of wat dacht je van die hypermoderne touchscreen kaartjesautomaten, maar die dan wel weer een oude matrixprinter ingebouwd hebben waardoor het printen van een kaartje + bonnetje een fucking volle minuut duurt. Doei trein! | |
MrX1982 | maandag 20 maart 2006 @ 00:23 |
Ze proberen een intellectueel imago uit te stralen. Zie het blad Rails. Ik vind het niet veel verder komen dan quasi maar wie ben ik ![]() | |
JDude | maandag 20 maart 2006 @ 00:35 |
quote:Zo'n monopolist is de NS al niet meer. Alleen op het hoofdnet houden ze nog een paar jaar het alleenrecht (thank god, ik moet er niet aan denken dat ondernemingen als Lovers Rail het spoornet weer gaan bestormen met in 1977 afgekeurd materieel). Op de regiolijntjes is al een tijdje sprake van concurrentie en moet NS gewoon meedoen in de aanbestedingsprocedures. In eerste instantie was dit alleen in perifere gebieden als Groningen en Twente het geval, momenteel gaan ook de Zoetermeer- en Hofpleinlijn (in de Randstad dus) er aan geloven. | |
JDude | maandag 20 maart 2006 @ 00:36 |
quote:Bonnetje kun je weigeren. En het kaartje ligt er bij mij altijd al een paar seconden nadat ik m'n pincode en OK heb ingedrukt. | |
pberends | maandag 20 maart 2006 @ 11:34 |
quote:Erg schattig hoor, voor de meeste reizigers is het de enige optie. | |
MLF | maandag 20 maart 2006 @ 11:57 |
nu net op de radio: voor 58 euro retour Berlijn moet je voor de lol eens navragen bij een loket op een NS station, wedden dat die prijs niet klopt | |
Geqxon | maandag 20 maart 2006 @ 11:58 |
quote:Gaat de belastingsdienst leuk vinden, als je alleen het kaartje inlevert ![]() | |
JDude | maandag 20 maart 2006 @ 12:34 |
quote:Ohja, dat is wat anders. De Belastingdienst krijgt de mijne toch nooit te zien ![]() Maar matrixprinters zitten toch alleen in die oude drukknopautomaten? Die nieuwe geven kleinere kaartjes uit waar met een soort van inkjet/laserprinter op gedrukt lijkt te zijn. | |
JDude | maandag 20 maart 2006 @ 12:36 |
quote:De trein concurreert wel met o.a. de auto, dus in dat opzicht is het niet zo vreemd dat men publiciteit en reclame maakt. | |
Geqxon | maandag 20 maart 2006 @ 12:45 |
quote:Ik hoor de printer toch anders fors te keer gaan, hij was druk bezig zo te horen ![]() | |
pberends | dinsdag 21 maart 2006 @ 22:19 |
Uitstekend voorbeeld voor de NS:quote:Die verkopen gewoon waar ze voor staan en doen niet mee aan onzin zoals de NS. | |
JDude | woensdag 22 maart 2006 @ 02:18 |
quote:Dirk van den Broek, lekker belangrijk. In dit deel van het land heeft niemand ooit van 'm gehoord. Heel tof hoor, dat je in 3 dorpen de marktleider bent ![]() Feit is gewoon dat "het spoorbedrijf" niet meer één organisatie is zoals vroeger. Ook NS moet vroeger of later de concurrentie aan. Of men dan de "Dirk" of de AH strategie kiest, is aan het bedrijf. [ Bericht 17% gewijzigd door JDude op 22-03-2006 02:26:15 ] | |
Blik | woensdag 22 maart 2006 @ 07:54 |
quote:De NS moet wel aangezien het grote publiek niet in wil zien dat het gros van de vertragingen niet hun schuld is maar de schuld van de eigenaar van het spoornetwerk, Prorail. Als mensen gewoon in zouden zien dat het gros van de vertragingen veroorzaakt wordt door de volgende dingen: - kapotte bovenleiding - seinstoring - wisselstoring - aanrijding (overmacht) Zijn allemaal dingen waar de NS niks aan kan doen, maar ze krijgen wel altijd de schuld van alles. |