Je bedoelt een hoop losers die allemaal vinden dat hun studie zwaar de bomb is en de rest inferieur vinden....quote:Op vrijdag 7 april 2006 20:41 schreef dawg het volgende:
Wat zitten er toch veel knappe koppen op Fok!
Ik durf te betwijfelen of er bij Elektrotechniek veel studenten zijn die ruim onder de gemiddelde studiebelasting zitten hoorquote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:44 schreef Neuralnet het volgende:
Elke studie kent een breed scala aan cijfers van gemiddeld 2 tot 8 en elke studie kent groepen mensen die ruim over de studiebelasting en ruim onder de gemiddelde studiebelasting zitten. Kennelijk is geen enkele studie makkelijk voor iedereen en is ook geen enkele studie extreem moeilijk voor iedereen. Het valt gewoon niet objectief te toetsen op deze manier.
Als vuilnisman is ook hoge inzet vereist. Dat zegt dus niets over de moeilijkheidsgraad.quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:18 schreef snowqueen911 het volgende:
Mijn studie: AMFI
toetsen: meestal erg simpel, makkelijker dan op vwo
Praktische opdrachten (de meeste toetsen dus): wél hoge inzet vereist
quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:09 schreef kikisantema het volgende:
Nog een passende uitspraak....
Alfa's zijnde toekomst
maar....
Beta's maken de toekomst
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lastige bewering, maar het is zeker een van moeilijkste studies in Delft, als het al niet dé moeilijkste is...quote:Op maandag 17 april 2006 17:38 schreef axis303 het volgende:
Ik lees/hoor altijd dat Lucht & Ruimtevaart-techniek de moeilijkste opleiding van het land is. Iemand ervaring?
quote:Op maandag 3 april 2006 15:37 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
omg. Heb je daar een bron voor? Dat zou namelijk geen prikkel meer geven om universiteit te gaan doen!
Nou ja, ik denk dat in het bedrijfsleven altijd wel het verschil gezien wordt tussen hbo en universiteit. Het niveau is gewoon een stuk hoger op een universiteit. Daar verandert zo'n titel vrij weinig aan.quote:Op maandag 3 april 2006 15:37 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
omg. Heb je daar een bron voor? Dat zou namelijk geen prikkel meer geven om universiteit te gaan doen!
Ja dat klopt ze willen ook een master titel. Het verschil is dat ze alles mogen kiezen behalve de toevoeging science, arts en law. Misschien kunnen ze proberen nog net iets meer wannabee universiteit te zijn.quote:Op maandag 3 april 2006 15:37 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dus jij bent veel langer bezig met je cursus dan 'de mensen die je kent' met hun studie. Zegt meer wat over jou medunkt!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 09:54 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen die economie, rechten, talen, antropologie, psychologie, etc. doen en die hebben echt 100% zeker meer vrije tijd dan mij. En gaan een paar uurtjes per dag college volgen, terwijl ik tot 19:00 s' avonds door moet werken aan projecten etc. En op zaterdag heb je dan nog even de tijd om wat aan de basisvakken te doen.
En ik vergelijk het niet met academische bèta opleidingen nee.
Als je al die VWOers ziet die het niet hebben kunnen waarmaken op de HTS, en maar even vluchten naar een cursus rechten op de uni, en dat met gemak halen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:04 schreef Thundertje het volgende:
[..]
Dus jij bent veel langer bezig met je cursus dan 'de mensen die je kent' met hun studie. Zegt meer wat over jou medunkt!
Waarom zou ik dat moeten bewijzen, geloof je me niet ofzo?quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:08 schreef Thundertje het volgende:
Kom maar op met cijfers, ik ben wel benieuwd hoeveel VWO'ers er op de HTS falen en hoeveel er vervolgens met gemak een rechtenstudie halen.
Mag ik het antwoord gokken?quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:42 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat moeten bewijzen, geloof je me niet ofzo?
Jaja, hier moet je op de uni mee komen... "Geloof je me niet? Nou hier heb ik wel DRIE HELE VOORBEELDEN (en ik zelf ook nog!!) waar het zo is hoor, dus dat zal overal wel zo zijn!!!11" ...wat een grapquote:Op dinsdag 18 april 2006 23:42 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat moeten bewijzen, geloof je me niet ofzo?
Ik heb met 3 mensen die ik ken, in hetzelfde jaar het middelbare school diploma gehaald.
Ik eerst 4 jaar atheneum toen HAVO.
Nog ene HAVO, 2 andere atheneum.
We zijn tegelijk begonnen aan de HTS. Waarvan ze alle 3 na een jaar (ook de VWOers) moesten stoppen vanwege bindend studieadvies.
Van de rest is ene rechten gaan doen, en die moet je er eens over horen praten...![]()
En dan vergelijkt hij het ook met de HTS, en dan heb ik het over niveau èn studielast. Hij volgt wat colleges en leest eens wat, haalt alles.
Een ander is in Nijmegen psychologie gaan doen en die kan je hetzelfde vertellen.
Nog een ander is in Sittard naar de HEAO gegaan (had HAVO), en die verveelde zich zo erg dat hij na zijn propedeuse, naar de uni in Maastricht is gegaan om daar economie te gaan doen, maar de werkdruk is niet vergelijkbaar met de HTS. En dat zeggen ze alle 3.
Ik ben door gegaan met de HTS.![]()
Nee.quote:Op woensdag 19 april 2006 01:09 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Trouwens, is het in de VS niet zo dat praktische scholen ("hbo") daar Bachelor of Science uitgeven en onderzoeksuniversiteiten Bachelor of Arts?
Want?quote:Op zondag 19 maart 2006 13:15 schreef thaleia het volgende:
En een gammastudie kan natuurlijk iedereen.
Ik zie het in ieder geval als voorbeeld mijn broer niet doenquote:
Wat maakt die wiskunde nu weer uit dan? Het verschil tussen uni en hbo is de academische denkwijze, niet per definitie de moeilijkheid. De eerste twee jaar zul je bij veel studies er weinig van merken, maar daarna wordt het wel zeker van je verwacht.quote:Op woensdag 19 april 2006 01:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee.
Overigens zie ik er wel wat in om een hele enkele technische HBO opleiding hoger in te schatten qua moeilijkheid. Niet bepaald het niveau van de studie, maar omdat ze wiskunde hebben waar veel academici over zouden struikelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |