Is dat niet enorm persoonlijk?quote:Op zondag 19 maart 2006 12:53 schreef KaheemSaid het volgende:
Je hoort mensen wel eens afgeven op bepaalde studies dat ze niet HBO of WO waardig zijn, ik vroeg me af of er ook een overzicht bestond van moeilijkheid per opleiding of iets dergelijks.
Volgens mij is dit juist precies andersom (misschien met uitzondering van deze twee gevallen). Over het algemeen is een WO opleiding veel meer theoretisch en een HBO opleiding meer praktijk (heel veel samenwerken, heel veel stage, veel praktijkopdrachten).quote:Op zondag 19 maart 2006 13:02 schreef Koewam het volgende:
Mja, meestal zeggen ze dat omdat een WO studie heel praktijkgericht is (geneeskunde), of een HBO-studie meer theoretisch is (bedrijfswiskunde).
Vandaar. Misschien bij WO Rechten dat ze het makkelijk vinden, zou 't verder niet weten.
Was een beetje krom taalgebruikquote:Op zondag 19 maart 2006 13:08 schreef Furia het volgende:
[..]
Volgens mij is dit juist precies andersom (misschien met uitzondering van deze twee gevallen). Over het algemeen is een WO opleiding veel meer theoretisch en een HBO opleiding meer praktijk (heel veel samenwerken, heel veel stage, veel praktijkopdrachten).
Zullen we even met z'n allen lachen om je post?quote:Op zondag 19 maart 2006 13:15 schreef thaleia het volgende:
Ik denk dat je best kunt stellen dat meer beta-studenten ook wel een alfastudie hadden aangekund dan dat andersom het geval is. En een gammastudie kan natuurlijk iedereen.
Je vergeet nog pedagogiek, puik rijtje verder.quote:Op zondag 19 maart 2006 13:00 schreef Asmodean het volgende:
mensen die ik ken weigeren bijvoorbeeld de academische studie communicatiewetenschappen als een studie te betitelen. Zij noemen het een cursus.
ohja, ik was ook een keer bij een meeloopdag psychologie, en dat niveau was ook echt lachwekkend slecht...
Uhh, dat klopt als een bus wat hij zegt?quote:Op zondag 19 maart 2006 13:21 schreef Koewam het volgende:
[..]
Zullen we even met z'n allen lachen om je post?
Hij heeft wel gelijk hoorquote:Op zondag 19 maart 2006 13:21 schreef Koewam het volgende:
[..]
Als rechten zo makkelijk is, waarom verdienen juristen dan zoveel geld, en winnen ze alle discussies met opponenten die een andere studieachtergrond hebben?quote:Op zondag 19 maart 2006 13:11 schreef mister_popcorn het volgende:
Bijna alle sociale studies plus rechten zijn gewoon makkelijk. De studielast die erbij komt is helemaal om te lachen. Moet ook altijd lachen om de sociale studie types die zichzelf en hun studie erg serieus nemen![]()
Alleen als er gedifferentieerd wordt naar studie. Sommige zogenaamde makkelijke studies zal een beta absoluut niet kunnen afronden.quote:
Omdat het vaak suf werk is of heel veel werken. De meeste Rechten studenten haken dan vroeg of laat ook af na hun studie. En elke discussie? Wat een onzin, een discussie op jurisisch gebied wellicht, maar het zou ook te triest voor woorden zijn als een willekeurige Pabo doos Brammetje de Joego-schaatsen rijder er uit zou kunnen lullen in een rechtzaal. Een discussie over quantummechanica zie ik nog niet zo snel gewonnen worden door een jurist.quote:Op zondag 19 maart 2006 13:30 schreef Diederik_Duck het volgende:
Als rechten zo makkelijk is, waarom verdienen juristen dan zoveel geld, en winnen ze alle discussies met opponenten die een andere studieachtergrond hebben?
Ik wil best lachen, maar ik denk dat het wel waar is. Helaas heb ik geen statistieken om dit te onderbouwen, dus een discussie is zinloos.quote:Op zondag 19 maart 2006 13:21 schreef Koewam het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |