quote:Op zondag 19 maart 2006 00:12 schreef Scrutinizer het volgende:
Heb je gezopen pyl?
Nee, die andere.quote:Op zondag 19 maart 2006 00:08 schreef Tokay het volgende:
Rick van der Linden?
Normaal gesproken gebruik(en) je/we meer hoofdletters in de TT en een # ipv een $ voor het nummerquote:
Dat Dollar-teken is best een vondst anders.quote:Op zondag 19 maart 2006 00:14 schreef Scrutinizer het volgende:
Normaal gesproken gebruik(en) je/we meer hoofdletters in de TT en een # ipv een $ voor het nummer
Welterusten Tokay, ruthless queen.quote:Op zondag 19 maart 2006 00:16 schreef Tokay het volgende:
Ik weet niet wat jullie gaan doen, maar ik ga slapen...![]()
Welterusten voor straks!
[afbeelding]
quote:Op zondag 19 maart 2006 00:17 schreef pyl het volgende:
[..]
Dat Dollar-teken is best een vondst anders.![]()
Of zal ik 'm vragen om bij alle 513 vorige topics de # te veranderen in een $ ?quote:
Da's dan wel weer een goed ideequote:Op zondag 19 maart 2006 00:22 schreef pyl het volgende:
[..]
Of zal ik 'm vragen om bij alle 513 vorige topics de # te veranderen in een $ ?
Berkery, grote vriend:quote:
Ach, ga weg..quote:
Tanja wie?quote:
Dacht ik eerst ook, maar volgens mij lijken ze er niet op....quote:Op zondag 19 maart 2006 11:42 schreef pos het volgende:
Vulcano?
Zie het antwoord van Pyl....quote:Op zondag 19 maart 2006 12:03 schreef Diaan73 het volgende:
Ja dat liedje ken ik wel..... maar...... hoe heten ze nou
Champagne dus...... er gaat nog geen belletje rinkelen, alleen het nummer is dus bijgebleven.....quote:
http://www.popinstituut.nl/biografie/champagne.8624.htmlquote:Op zondag 19 maart 2006 12:20 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Champagne dus...... er gaat nog geen belletje rinkelen, alleen het nummer is dus bijgebleven.....
quote:Op zondag 19 maart 2006 12:25 schreef fotoloog het volgende:
[..]
http://www.popinstituut.nl/biografie/champagne.8624.html
Ik snap dat soort mannen echt niet... dat linker en rechter stukje haar eraf zou toch veel beter staanquote:
Knap stukkie fotosoep !!quote:
Welneequote:
Jah stimmtquote:Op zondag 19 maart 2006 19:22 schreef pyl het volgende:
Ist das nicht Klaus Augenthaler?
Hallo pyl!quote:Op zondag 19 maart 2006 19:54 schreef pyl het volgende:
Ha die Tokay!![]()
Alex van Warmerdam, dan wel een broer.![]()
Déja-vu.quote:Op zondag 19 maart 2006 21:29 schreef pyl het volgende:
Ik zweer je dat ik niet weet wie Henry Rollins is. Toch weet ik dat die meneer zo heet. Rara, hoe kan dat?![]()
quote:Op zondag 19 maart 2006 21:30 schreef Treinhomo het volgende:
Déja-vu.
Yep. Captain Beefheart, nadat hij zich in de woestijn, als een kluizenaar, had teruggetrokken.quote:Op zondag 19 maart 2006 21:55 schreef Berkery het volgende:
Don van Vliet?
quote:Op zondag 19 maart 2006 22:03 schreef Berkery het volgende:
Captain Beefheart ken ik overigens ook alleen van naam
Is niet raar hoor. Wel briljante platen gemaakt, althans als je er van houdt.quote:Op zondag 19 maart 2006 22:03 schreef Berkery het volgende:
Captain Beefheart ken ik overigens ook alleen van naam
Vond ik ook. Jammer dat zijn vliegtuigje crashte.quote:
Nou het lag eerder aan z'n stropdas hoorquote:Op zondag 19 maart 2006 22:14 schreef Tokay het volgende:
[..]
Vond ik ook. Jammer dat zijn vliegtuigje crashte.
Idd Berkey als Tokay het kent.......quote:Op zondag 19 maart 2006 22:12 schreef Tokay het volgende:
Tssssk Berkery, Captain Beefheart, die muziek ken ìk zelfs.![]()
Ik ben meer het Captain Sensible typequote:Op zondag 19 maart 2006 22:18 schreef peaceman het volgende:
[..]
Idd Berkey als Tokay het kent.......
Of Kapitein Igloquote:Op zondag 19 maart 2006 22:22 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik ben meer het Captain Sensible type![]()
Hela!quote:
Weet je ook waar die begon en welk historisch feit ze op hun naam hebbenj staan ?quote:Op zondag 19 maart 2006 22:22 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik ben meer het Captain Sensible type![]()
Prachtige avatar....quote:
The Damned en met de eerste punksingle in de britse charts?quote:Op zondag 19 maart 2006 22:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Weet je ook waar die begon en welk historisch feit ze op hun naam hebbenj staan ?
Dank fotoquote:
Nee, die is een stuk jonger.quote:Op zondag 19 maart 2006 22:48 schreef Bimmel het volgende:
patrick bruel??? Of rookt die nog?
Wel wat plaatjes maar niet degene die ik had...quote:Op zondag 19 maart 2006 22:48 schreef Tokay het volgende:
Trouwens best wel jammer van Roger Ramjet. Ik vond dat altijd zo'n grappige avatar.
Helemaal nergens terug te vinden op internet?
quote:
Is dit wat Bimmel?quote:Op zondag 19 maart 2006 22:50 schreef Bimmel het volgende:
[..]
Wel wat plaatjes maar niet degene die ik had...![]()
zoek overigens nog wel verder maar in de tussen tijd is dit ook een mooie.
Mooi zo, weltrustequote:Op zondag 19 maart 2006 22:57 schreef Bimmel het volgende:
En even gesimsalaBIMd met het icon
Truste allen
quote:
quote:
Monchichi =quote:
Dat is het correcte antwoord!quote:Op maandag 20 maart 2006 11:28 schreef Tokay het volgende:
Cees Fasseur?
Jazeker.quote:Op maandag 20 maart 2006 12:03 schreef pyl het volgende:
O ja, Victor Halberstadt.![]()
Is die nog ergens bekender om dan vanwege de lijmpoging Halberstadt - De Galan, in het begin van de jaren tachtig?
Ja dus.quote:Correctie: had hij niet iets van doen met de inburgering van Maxima?![]()
Jake Gyllenhaalquote:Op maandag 20 maart 2006 12:43 schreef dolle_hond het volgende:
jake gyllenhaal
moest er wel de foto voor kantelen
Nee.quote:Op maandag 20 maart 2006 12:50 schreef Tokay het volgende:
Een beroemde schaker, met zijn zojuist verworven trofee?
quote:har efter 13 års tjänst hos Svenska Spel nu bestämt sig för att lämna företaget och med ålderns rätt (62) ta ut en förtidspension efter många år på resande fot.
avvecklade sin verksamhet under augusti och avtackades onsdagen den 14 september hos Svenska Spel.
Som många avtackande gäster fanns också EFD, som genom styrelseledamoten, Per Darnell, tackade för många års fint samarbete och överlämnade EFDs minnestallrik.
Äh, dänkjëwël!quote:Op maandag 20 maart 2006 12:55 schreef pyl het volgende:
Dit is het onderschrift bij de foto.
Nee, maar qua sport en land zit je goed.quote:Op maandag 20 maart 2006 13:12 schreef Tokay het volgende:
De bondscoach van het Zweedse nationale elftal?
Voor een beetje voetbalkenner is het dan een eitje, inderdaad.quote:Op maandag 20 maart 2006 13:19 schreef dolle_hond het volgende:
ove kindval dan
quote:Bengt Ove Kindvall (16 mei 1943, Norrköping) is een voormalige Zweedse voetballer, spits.
Ove Kindvall maakte deel uit van het succesvolle Feyenoord dat in 1970 beslag legde op de Europacup 1 (tegen Celtic) en de Wereldbeker (tegen Estudiantes de la Plata). Tijdens de Europacup 1-finale scoorde hij het beslissende doelpunt. Hij speelde 43 interlands voor Zweden, daarin scoorde hij 16 goals.
Kindvall wordt door velen beschouwd als de beste spits die ooit voor Feyenoord heeft gespeeld. De productieve Zweed scoorde in de 144 competitiewedstrijden die hij voor de club speelde liefst 129 doelpunten, een fenomenaal gemiddelde van 0,9 doelpunten per wedstrijd. Lange tijd was hij de maat waaraan elke Feyenoord spits werd gemeten. Slechts een enkeling toonde zich in de decennia die volgden een waardige opvolger.
Aan zijn naam is een anecdote verbonden. Voetbalcommentator Herman Kuiphof had te horen gekregen dat de naam Kindvall als "Tsjiendval" diende te worden uitgesproken. Hij deed dat braaf, wat hem op de bijnaam "Tsjuiphof" kwam te staan.
Kom, kom Bwennie. Allesbehalve een Oostenrijker.quote:Op maandag 20 maart 2006 13:49 schreef BwennieBren het volgende:
Laat ik een gok doen want ik heb geen idee...Een Oostenrijker?
Het was ook maar een gok, ik heb werkelijk geen ideequote:Op maandag 20 maart 2006 13:55 schreef pyl het volgende:
[..]
Kom, kom Bwennie. Allesbehalve een Oostenrijker.![]()
Je hebt je talenten voor de edele wetenschap der frenologie nog in het wintervet zitten, begrijp ik?![]()
Neuh .... meneer kwam uit warmere streken.quote:
quote:Op maandag 20 maart 2006 14:09 schreef BwennieBren het volgende:
... alles zit bij mij nog in het wintervet, de vraag is echter, hoe kom ik er vanaf?
Om te beginnen door niet té veel kroketten, pisang goreng, loempia's, pasteitjes, risolles, lempers, bapao's, tjendol, en spekkoek op de Pasar Malam naar binnen te proppen, Bwen...quote:Op maandag 20 maart 2006 14:09 schreef BwennieBren het volgende:
Het was ook maar een gok, ik heb werkelijk geen idee
Ik moest het woord "frenoligie" even opzoeken hoor!Maar lieve Pyl, alles zit bij mij nog in het wintervet, de vraag is echter, hoe kom ik er vanaf?
quote:Op maandag 20 maart 2006 14:29 schreef fotoloog het volgende:
Francisco Franco
Oehhhh, I am busted!quote:Op maandag 20 maart 2006 14:25 schreef Tokay het volgende:
[..]
Om te beginnen door niet té veel kroketten, pisang goreng, loempia's, pasteitjes, risolles, lempers, bapao's, tjendol, en spekkoek op de Pasar Malam naar binnen te proppen, Bwen...
(Eén van elk is de limit.)
Dát was pas eenquote:Op maandag 20 maart 2006 14:40 schreef fotoloog het volgende:
Keurig !
Zeker,dan moet je deze man ook kennen!quote:
Meen je dat nou????quote:Op maandag 20 maart 2006 14:45 schreef fotoloog het volgende:
Zeker,dan moet je deze man ook kennen!
[afbeelding]
Ow...Zie sig.quote:Op maandag 20 maart 2006 14:49 schreef pyl het volgende:
[..]
Meen je dat nou????
Ik zie weinig overeenkomsten.![]()
Shit. Nu al?!quote:Op maandag 20 maart 2006 16:34 schreef BwennieBren het volgende:
Jamie Oliver
Frustrerend Bwen, zo'n slome verbinding...quote:Op maandag 20 maart 2006 16:58 schreef BwennieBren het volgende:
Nou! Ik kan niet eens een fotootje postendoor mijn langzame verbinding. Ik ga maar even boodschapjes doen en fripse neus halen, want ik weet jouw vrouwelijke kok toch niet
Tot later misschien
Dus die verwijzing naar je Sig verwees naar de tijd waarin de plaat van Prince uitkwam waarop het nummer staat waarvan de tekst in je Sig staat, en wel omdat in diezelfde tijd Francesca Annis met die meneer van je in een serie / film speelde?quote:Op maandag 20 maart 2006 17:18 schreef fotoloog het volgende:
Meneer was collega van Francesca Annis ten tijde van"Under the Cherry moon" vandaar mijn verwijzing naar mijn Sig.
Film..quote:Op maandag 20 maart 2006 17:46 schreef pyl het volgende:
[..]
Dus die verwijzing naar je Sig verwees naar de tijd waarin de plaat van Prince uitkwam waarop het nummer staat waarvan de tekst in je Sig staat, en wel omdat in diezelfde tijd Francesca Annis met die meneer van je in een serie / film speelde?
![]()
Ik begreep het al niet.
![]()
En mijn kokkie?quote:
She sure isquote:
Jools, ja hoor!quote:Op maandag 20 maart 2006 21:23 schreef wyccie het volgende:
Jules, de vrouw van Jamie?
Jules, ja hoor!quote:Op maandag 20 maart 2006 21:25 schreef Tokay het volgende:
Enigzins warm, zei je? Hmmmm...
Jools Oliver?
Van Jamie bedoel je?quote:Op maandag 20 maart 2006 21:35 schreef wyccie het volgende:
Zijn opa?
Nee. Wel een generatiegenoot.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:37 schreef Tokay het volgende:
Pablo Picasso?
En ook een collega?quote:Op maandag 20 maart 2006 21:39 schreef pyl het volgende:
Nee. Wel een generatiegenoot.
Nee. Wel een kunstenaar (ik kijk even met een schuin oog, bedelend om instemming, naar wyccie).quote:Op maandag 20 maart 2006 21:39 schreef Tokay het volgende:
En ook een collega?
Nee hoor.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:46 schreef Tokay het volgende:
Meneer heeft anders ook veel weg van jouw avatar-meneer.![]()
Maar dat is 'm zeker niet?
Hij zat in de bewegende beelden.quote:Hmmmmm.Wat voor kunst bedreef hij precies, zei je?
Ik ook.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:54 schreef Tokay het volgende:
De nagenoeg zelfde houding vond ik nogal frappant.
Als je met één oog slecht ziet, schijnt het best handig te zijn, zo'n monocle.quote:Bewegende beelden... filmregisseur, documentairemaker?
Lijkt me trouwens lastig dragen, zo'n brillenglaasje.
Geboren en getogen in Wenen; in de jaren dertig maakte hij om begrijpelijke redenen de oversteek naar Amerika. Hij werd Amerikaans staatsburger.quote:Op maandag 20 maart 2006 22:03 schreef wyccie het volgende:
Frans? Als in 'Nationaliteit' bedoel ik dus.
Een Duitse naam inderdaad, waarmee Amerikanen overigens nauwelijks of geen moeite hebben.quote:Op maandag 20 maart 2006 22:06 schreef wyccie het volgende:
We zijn dus op zoek naar een Duits klinkende naam? Of heeft ie hem veramerikaniseerd?
Zo'n monocle is gewoon chique. Klaar. Zeker in combinatie met een sigarettepijpje.quote:Op maandag 20 maart 2006 22:07 schreef Tokay het volgende:
Dat kan wel zijn, maar om dat ding op z'n plaats te houden, ....bla, bla, bla .... om die monocle op z'n plek te houden.
Maar ik ga enigzins off topic...
Zeer bekend.quote:Was meneer een bekende regisseur?
Hij niet, maar zijn films misschien wel. Ik moet daarvoor wel even in de bronnen duiken.quote:Won hij ooit een Oscar?
Dan help ik je even:quote:Op maandag 20 maart 2006 22:18 schreef wyccie het volgende:
Ik vind Eisenstein heel erg Duits klinken, maar dat was een Rus.
Ik kan zo gauw niks anders verzinnen.
Ja. En de naam van de regisseur is kort, hoewel hij anders suggereert.quote:Op maandag 20 maart 2006 22:26 schreef Tokay het volgende:
Ja, dat klopt helemaal. Ik voel dat ik héél warm ben.
Het is die film over een stad in de toekomst.....
quote:Op maandag 20 maart 2006 22:31 schreef Tokay het volgende:
Of was het Fritz Lang???
quote:Fritz Lang (Wenen, 5 december 1890 – Beverly Hills, 2 augustus 1976) was een Oostenrijkse regisseur, scenarioschrijver en (incidenteel) filmproducent. Lang brak in 1920 door met Die Spinnen, en was in de jaren twintig de invloedrijkste filmmaker in Duitsland. Hij is vooral bekend vanwege zijn films Metropolis (1927) en M - eine Stadt sucht einen Mörder (1931). Toen de nazis in 1933 aan de macht kwamen, emigreerde Lang al snel (1934) naar de Verenigde Staten. Hij geldt als een van de belangrijkste emigrés van de Duitse expressionistische school die een succesvolle carrière in Hollywood hebben opgebouwd. In de jaren vijftig maakte Lang, inmiddels Amerikaans staatsburger, zijn laatste films in Duitsland.
Hoewel Langs werk door sommigen als eenvoudig melodrama wordt gekarakteriseerd, kennen zijn films veel karakteristieken van de zogenaamde film noir met terugkerende thema's als psychologische conflicten, paranoia, het noodlot en morele dubbelzinnigheid. Zijn werk heeft andere regisseurs als Jacques Rivette en William Friedkin beïnvloed.
Lang was een artiest en schilder. In de Eerste Wereldoorlog zat hij in het leger. Nadat hij zowel lichamelijk als geestelijk gewond teruggekeerde, kwam hij bij de UFA-studio terecht. In deze periode maakte Lang kunstzinnige films als Der Müde Tod en populaire thrillers als Die Spinnen en Dr. Mabuse, der Spieler.
De film Metropolis maakte diepe indruk bij de nazileiders. Lang moest echter niets hebben van de nazi-ideeën en nam in zijn film Das Testament des Dr. Mabuse (1933) anti-nazistatements op. Toen de nazi's aan de macht kwamen, werd Langs werk in de ban gedaan. Desondanks had met name Joseph Goebbels groot respect voor het werk van Lang en bood hij hem aan hoofd te worden van de Duitse filmindustrie. Lang weigerde en ontvluchtte Duitsland; zijn huwelijk met de scenariste Thea von Harbou, die lid was van de NSDAP en in Duitsland bleef, liep op de klippen.
Via Parijs belandde Lang uiteindelijk in Hollywood, waar hij zich aansloot bij de filmstudio MGM. Dit had ook gevolgen voor zijn carrière: waar hij in Duitsland nog had kunnen doen wat hij wilde, moest Lang zich hier schikken naar de zeden van Hollywood. In 1936 regisseerde hij de film Fury, in de volgende 21 jaar gevolgd door 21 films. In de loop der tijd werd zijn wereldbeeld langzaam steeds pessimistischer en zijn stijl eenvoudiger.
Lang stond bekend als iemand met wie het moeilijk samenwerken was. Hierdoor en door zijn monocle die hij vaak droeg, kreeg hij een stereotypisch imago van een Duitse tiran en dictator. Een aantal malen werd zijn voorkomen en gedrag geparodieerd.
In de jaren vijftig keerde Lang terug naar Duitsland om zijn laatste films te maken. In 1960 maakte hij zijn laatste film: Die Tausend Augen des Dr. Mabuse. Nadat zijn gezichtsvermogen hem in de steek liet, keerde hij terug naar de Verenigde Staten. Hij stierf in 1976 en werd begraven in Los Angeles.
Ha, dat wist ik!quote:Op maandag 20 maart 2006 22:31 schreef Tokay het volgende:
Of was het Fritz Lang???
quote:
Nee.quote:Op maandag 20 maart 2006 22:46 schreef wyccie het volgende:
Actrice?
Wat nou onduidelijk, pyl?quote:Op maandag 20 maart 2006 22:46 schreef pyl het volgende:
Hmmmmmmm.........beetje onduidelijke foto, Tokay.![]()
Anne van Egmond?
Jeuh, wyccie, da's meteen een vraag die aan de kern van een langdurig en felbevochten filosofisch 20e eeuws debat raakt.quote:Op maandag 20 maart 2006 22:55 schreef wyccie het volgende:
Wetenschapper?
Whehehe....... het is Freud, maar dan zonder bril; bijna onherkenbaar dus, net zoals Nana Mouskouri zonder bril.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:08 schreef wyccie het volgende:
Nana Mouskouri?
Hij lijkt een beetje op Freud....
O ja?quote:Op maandag 20 maart 2006 23:19 schreef wyccie het volgende:
Het eerste plaatje vind ik veel herkenbaarder.
quote:Op maandag 20 maart 2006 22:55 schreef wyccie het volgende:
Wetenschapper?
Hier draagt hij zijn bril in zijn vestzakje, zie je dat?quote:
Als jij een nieuw topic aanmaakt.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:31 schreef Tokay het volgende:
Vertel eens een voor-het-slapen-gaan-verhaaltje over jouw wetenschapper, pyl?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |