abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 maart 2006 @ 20:29:26 #1
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_36150394
Chick Lit staat voor chick literature. Boeken voor, door en over vrouwen. Boeken die je net niet onder literatuur rekent, maar waar zeker meer in zit dan een gewoon romannetje. Voorbeelden hier van zijn de boeken van bijvoorbeeld Freya North, Candace Bushnell, auteur van Sex in the City, Helen Fielding van de dagboeken van Bridget Jones, en Sophie Kinsella van de Shopaholic serie.

bron

Lange tijd dacht ik dat dit niks voor mij was. Ik hield meer van King, Grisham en nog vele anderen.
tot ik de shopaholic-omnibus onder ogen kreeg. De eerste indruk was grappig, dus uiteindelijk dat boek maar eens aangeschaft en tot m'n verbazing was ie een paar dagen later uit.

Chick-Lit is leuk!
Lekker luchtig, je hoeft er niet bij na te denken, je kunt makkelijk 6x van je bladzijde opkijken zonder dat je 'er weer in moet komen'. Ik ben echt verkocht
Shopalicious ligt ondertussen op me te wachten, maar daar mag ik pas echt in beginnen als ik de Delta Deceptie uit heb (ik ken mezelf nl... anders blijft de delta deceptie gewoon liggen). Maar ik smokkel wel, af en toe lees ik een (halve) bladzij alvast.

Wat zijn nog meer aanraders in dit genre? En waarom vind jij het wel of niet leuk?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_36150777
Ken je de boeken van Marian Keyes al? Die vind ik echt geweldig
En Jane Green schrijft ook leuk

Ik heb trouwens een boekenkast vol met deze boeken (allemaal in het engels, anders vind ik het niks), dus als je meer tips wil, kan ik wel even rondsnuffelen.
  Jubileum moderator zaterdag 18 maart 2006 @ 20:42:00 #3
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_36150781
Ja hier nog een verslaafde, het zijn makkelijke boeken om in de trein in weg te zakken.
Heerlijk.

Aanraders:
Alles van Lloyd en Rees
De Dollarprinses echte aanrader voor vrouwen met een gat in hun hand
En god schiep de au pair een heel erg grappig boek over moeders en hun kinderen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_36150831
O, ja en waarom ik het leuk vind? Ik ben dol op happy endings en lees voornamelijk om te ontspannen. En dit is absoluut geen zware kost, dus ideaal
pi_36150894
I don't know how she does it - Allison Pearson is ook een aanrader voor werkende moeders!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 21:07:24 #6
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_36151482
Ik werd er net op geattendeerd dat je deze boeken ook in het Engels kunt lezen. Dat was dus nog geen seconde bij me opgekomen

Binnekort ook maar eens uittesten, zijn ze misschien nog leuker
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 21:24:34 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36151988
*meldt*
Lloyd en Rees idd!
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 20:46 schreef piglet het volgende:
I don't know how she does it - Allison Pearson is ook een aanrader voor werkende moeders!
Ook gelezen idd!

Ik lees idd veel in het engels, maar ook wel Nederlands. Het is maar net wat ik tegenkom als ik aan een nieuw boek bezig ben. Engels vind ik persoonlijk wel prettiger. Zoals Luchtbel al ergens opmerkte zijn de vertalingen niet altijd even prettig.

Marian Keyes - The other side of the story (aanrader!)
Marian Keyes - Nu of nooit (aanrader!)
Cathy Kelly - Best of friends
Cathy Kelly - Just between us
Cathy Kelly - Always and forever
Jane Green - Oude vrienden, nieuwe kansen (aanrader!)
Jane Green - Alles wat ze wil
Jane Green - De ware (...toch?)
Jennifer Weiner - In her shoes
Jennifer Weinier - Goed in bed (aanrader!)
Lesley Lokko - Saffron Skies
Yoyo van Gemerde - Sushi & Chardonnay
Patricia Scanlan - Two for joy

Ook prettig vind ik de 'Big Night Out' een verzamelaar met korte verhalen. 1 GBP per boek gaat naar War Child.

Ik zal niet zeggen dat het lijstje hierboven allemaal hoogstandjes zijn maar het leest gewoon lekker weg.
Het is zeg maar net een stapje verder dan de bouquet reeksen van vroeger. Wel zo luchtig maar niet alleen maar zo zoetsappig.
Ik ben er mee begonnen toen ik er eens eentje scoorde op een vliegveld. Ik vlieg/vloog nogal veel voor mijn werk en daar vind ik ze ideaal voor. Je zit er lekker snel in en net zo snel weer uit zeg maar. Dus niet erg als je gestoord word.

Ben nu trouwens al een tijdje bezig in eentje maar daar kom ik niet echt lekker in.
The Bitch Goddess Notebook van Martha O'Connor.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 21:26:31 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36152036
Ik zie nu pas dat Piglet ook al een aantal van de auteurs gaf die ik op mijn lijstje heb staan.
pi_36152770
Arabella Weir - Zit mijn broek echt niet te strak En Jill Mansell, al hebben AL haar boeken hetzelfde thema en kun je al na zes bladzijdes weten hoe het afloopt Oja, en William SutCliffe
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  FOK!fossiel zaterdag 18 maart 2006 @ 21:52:09 #10
2628 Karin
pi_36152771
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 20:42 schreef Lois het volgende:
Ja hier nog een verslaafde, het zijn makkelijke boeken om in de trein in weg te zakken.
Heerlijk.

De Dollarprinses echte aanrader voor vrouwen met een gat in hun hand
O deze vond ik zo vreselijk leuk! Binnen een paar dagen uitgelezen en dat heb ik echt niet vaak.
pi_36152850
Oh, William is in het Engels wel stukken leuker dan vertaald. Jill Mansell ook.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zaterdag 18 maart 2006 @ 21:55:05 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36152883
Syrena, geef dat linkje ook nog even hier!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 21:55:06 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36152884
Ik vind het helemaal niks Heb hier nog een paar van die boeken in de kast staan, maar op één na ongelezen. Je moet het toch een keer proberen he

Ben meer van de Nederlandse en Russische literatuur... en als ik snel iets wil weglezen pak ik een boek van Ronald Giphart .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 21:58:57 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36153002
Giph is ook chicklit! Althans... ik vind het luchtige literatuur hoor! Beetje net als Van Rooyen idd.

Oh, en op www.cicklit.nl staat Jane Austen ook als chick-lit auteur.

Fay Weldon staat er ook. Leest ook leuk maar is volgens mij net een stapje verder dan chick-lit. Het is meer feministische literatuur.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 21:59:49 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36153030
Van Rooyen vind ik een heks en ik weiger pertinent wat van haar te lezen
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:00:34 #16
24188 Belana
kloon van belana
pi_36153056
Ik kom hier ook nog even vertellen dat ik het echt vre-se-lijk vind klinken
juist dat stukje "Lekker luchtig, je hoeft er niet bij na te denken" staat me tegen.
Niet dat ik nou zo'n ubermensch ben maar ik kan niet tegen van dat oppervlakkige, vrouwelijk gesputter Of klink ik nu heel decadent? Nou ja, misschien wel, maar ik moet er dus echt niet aan denken....
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:00:44 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36153064
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 21:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Van Rooyen vind ik een heks en ik weiger pertinent wat van haar te lezen
Het is chick-lit met een literatuurachtig sausje overgoten.
Niks mis mee om te lezen maar het moet ook niet al te veel pretenties hebben omdat het in gebonden versie uit komt zeg maar.
  Jubileum moderator zaterdag 18 maart 2006 @ 22:01:42 #18
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_36153100
Als je van lekker eten, koken en deze genre boeken houdt zijn de boeken van Sarah-Kate Lynch ook een aanrader.
Ze heeft de volgende boeken geschreven:
De goddelijke kaasmakers van Coolarney House
en
Zalig zijn de kaasmakers
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:02:18 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36153117
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 22:00 schreef Belana het volgende:
Ik kom hier ook nog even vertellen dat ik het echt vre-se-lijk vind klinken
juist dat stukje "Lekker luchtig, je hoeft er niet bij na te denken" staat me tegen.
Niet dat ik nou zo'n ubermensch ben maar ik kan niet tegen van dat oppervlakkige, vrouwelijk gesputter Of klink ik nu heel decadent? Nou ja, misschien wel, maar ik moet er dus echt niet aan denken....
Mss moet je er eens een lezen. Het is niet zo heel goed uit te leggen.
Het is een beetje een combi van 'Sisters' en 'Friends' en 'Bridget' en 'Ally McBeal' in boekvorm zeg maar. Zoals je 'wijven-series' hebt, heb je ook 'wijven-boeken'.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:02:56 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36153144
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 22:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Het is chick-lit met een literatuurachtig sausje overgoten.
Niks mis mee om te lezen maar het moet ook niet al te veel pretenties hebben omdat het in gebonden versie uit komt zeg maar.
Mja, mijn ding is het niet. Ik houd dus niet zo van dat soort boeken, maar ieder z'n meug!

Misschiet moet ik eens een V&A topic starten met die boeken die hier nog stof staan te verzamelen.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:03:58 #21
24188 Belana
kloon van belana
pi_36153171
ik hou, op Ally Mcbeal na misschien, ook niet van die series die je noemt die vind ik echt erg!
stormy waters...
sailin'
pi_36153265
Grappig dat je eerst dacht dat het niks voor je zou zijn en dat je het toch leuk vindt! Mijn moeder leest normaal ook alleen zware kost maar kan dit soort boeken op z'n tijd ook wel waarderen.

Zelf lees ik inderdaad ook graag Sophie Kinsella, super luchtig maar zo leuk. Lloyd en Rees is ook echt leuk en William Sutcliffe kan ik ook waarderen, vooral ben je ervaren? maar of dat nou echt onder chick-lit valt.

Elizabeth Young, een ideale man is ook een leuk boek. Dat boek is vorig jaar verfilmd, The wedding date heet het geloof ik.

www.chicklit.nl
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:06:34 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36153277
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 22:03 schreef Belana het volgende:
ik hou, op Ally Mcbeal na misschien, ook niet van die series die je noemt [afbeelding] die vind ik echt erg!
Ik haat Ally! Mss dat het daaraan ligt!
En Sisters keek ik ook maar soms.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:07:36 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36153311
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 22:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mja, mijn ding is het niet. Ik houd dus niet zo van dat soort boeken, maar ieder z'n meug!

Misschiet moet ik eens een V&A topic starten met die boeken die hier nog stof staan te verzamelen.
Doe dan hier even het linkje!
En als het niet lukt kan je altijd nog naar de sig van ET kijken.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:08:50 #25
107521 Furia
snoopy weer
pi_36153354
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 21:58 schreef Brighteyes het volgende:
Giph is ook chicklit! Althans... ik vind het luchtige literatuur hoor! Beetje net als Van Rooyen idd.

Oh, en op www.cicklit.nl staat Jane Austen ook als chick-lit auteur.

Fay Weldon staat er ook. Leest ook leuk maar is volgens mij net een stapje verder dan chick-lit. Het is meer feministische literatuur.
Fay Weldon is wel heeeerlijk om te lezen, lekker sadistisch af en toe! Valt voor mij ook echt onder luchtig en lekker-weg-lezerig, ik hou ook niet van die zware kost!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')