abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36247571
Ik snap het inderdaad ook niet zo waarom je nou niet die vitamine zou slikken En wel voor jezelf

Zodra ik zwanger was en het melde bij de dokter, werd me meteen aangeraden om foliumzuur te slikken. Vreemd je zou toch denken dat dit overal wel zo is.

Livelink waarom slikte jij dan geen foliumzuur bij Jobs zwangerschap?

Ik volg al jaren een verhaal van een moeder met een kindje die geboren was met een open ruggetje. Nou dat wil je dus echt zelf niet he Kindje leeft zo normaal mogelijk leven. Hij heeft veel meer verzorging nodig en om maar niet te spreken van hoe rot het is dat hij allemaal niet kan wat zijn vriendjes wel kunnen. Dan help ik het lot toch liever een handje met netjes mijn foliumzuur te slikken.

Voor de niet slikkers, vonden jullie dat dan helemaal niet eng om zoveel meer risico's te lopen met je ongeboren kindje?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:27:04 #102
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36247668
lewis ik wist dat achteraf pas dat dat foliumzuur was, en die ijzer moest wel want die was te laag.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:27:25 #103
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_36247683
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:05 schreef cinnamongirl het volgende:
Het argument: 'ik wist niet van foliumzuur af' is kul; we leven in een informatiemaatschappij en je hoort dit gewoon te weten als je zwanger wilt worden. Ik vind het nogal onverantwoord om je niet voor te bereiden op de zwangerschap.
Het antwoord hierop is vrij simpel. Ik was niet bezig om zwanger te worden en ik was niet voorbereid op een zwangerschap. En voordat ik wist dat ik zwanger was, was ik werkelijk niet geinteresseerd in al dit soort zaken. En waarschijnlijk is dat ook weer allemaal erg slecht.

Ik kan me dus wel goed voorstellen dat niet iedereen alles doet of laat wat voorgeschreven of wenselijk is. Bijna niemand leeft toch 100% gezond en doet alleen wat goed voor hem is en inderdaad heb ik ook niet alleen maar gedaan wat goed voor mijn baby was. En ik heb dus geen foliumzuur geslikt. En natuurlijk is het beter om het wel te doen, dat bestrijd ik ook helemaal niet, maar laten we alsjeblieft niet met zijn allen roomser dan de paus zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 22 maart 2006 @ 00:00:25 #104
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_36251426
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:57 schreef mallemeid het volgende:
Jij reageert er ook zo fel op...

Ik slik trouwens geen foliumzuur en ben wel een beetje bezig met zwanger worden Dus ik ben ook wel wat fout bezig. 2 jaar terug toen ik wel zwanger geweest was heb ik het trouwens wel geslikt, maar niet altijd omdat ik het soms wel vergat. Toen kreeg ik helaas een miskraam, maar als ik nu weer zwanger word (eigenlijk moet ik nu gewoon weer gaan beginnen) zal ik het écht wel weer gaan slikken.
Dat het toen misgegaan is betekent toch niet dat je nooit meer foliumzuur hoeft te slikken 'omdat het toch niet helpt'?
Ik denk dat je het met je laatste zin eigenlijk wel helemaal goed ziet.
Hoe vervelend een miskraam ook is, er zijn 10-tallen factoren die bijdragen daaraan.

Wat ik uit dit Topic uitmaak (ben man, dus weinig last van zwangerschap ed ) is dat Foliumzuur er gewoon aan bijdraagd om een baby wat gezonder en beter voorbereid op deze wereld te zetten.

FoliumZuur is dus gewoon een aanvulling op Vitamine B-11, wat al in ruime mate in je lichaam rondzwerft, dus je kan er niet allergisch voor zijn. Ieder voor zich om het wel of niet te slikken natuurlijk, maar ik snap het heel goed dat Moeders/Aanstaande Moeders zich druk kunnen maken om andere Moeders/Aanstaande Moeders die er gewoon niet aan willen.

Erg moeilijk discussie punt, maar ik kies toch voor Folium: waarom risico nemen als het voorkomen ervan zo gemakkelijk en relatief goedkoop kan?
  woensdag 22 maart 2006 @ 00:05:57 #105
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_36251607
En wat ik dan zelf nog relevant vind , we komen het eigenlijk gewoon structureel te kort, zwanger of niet. Het is voor meer dingen goed dan alleen voor je ongeboren kind, dus waarom niet? Ik zie het zelf meer in de orde van vit.C en dergelijke.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 22 maart 2006 @ 08:19:14 #106
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36254590
danosa, om misvatting te voorkomen, ik heb tijdens mijn zwangerschap niet gerookt, ben ruim een jaar gestopt geweest en rook sinds kort weer
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_36255975
Toen ik me het laatst erin verdiepte (2004) las ik oa op diverse sites dat niet bekend is waarom foliumzuur helpt die handicaps te voorkomen. Een mogelijke verklaring was dat bij kinderen die zich niet goed ontwikkelden de zwangerschap sneller in een miskraam eindigde als foliumzuur werd geslikt.

Over die vitamine K en D: zit allebei wel in moedermelk; onderzoeken die aantonen dat 't er te weinig in zit zijn voor zover ik weet gedaan toen kinderen nog niet op verzoek gevoed werden. En vooral van 't colostrum waarin een hogere concentratie ervan zit kregen ze dan te weinig binnen.

Verder is het niveau waarin die vitamines moeten voorkomen bij kleine kinderen niet bekend (voor zover ik weet alweer), maar wordt er gerekend met volwassen niveaus. En het kan natuurlijk heel goed zijn dat er een reden is waarom die niveaus bij pasgeborenen lager zijn dan bij volwassenen.
pi_36257313
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 08:19 schreef _evenstar_ het volgende:
danosa, om misvatting te voorkomen, ik heb tijdens mijn zwangerschap niet gerookt, ben ruim een jaar gestopt geweest en rook sinds kort weer
oh liefie dat denk ik ook helemaal niet hoor.
Ik vond het contrast gewoon grappig, hoe je voor jezelf verschil maakt tussen allerlei "troep" zeg maar. Arwen is gezond daar gaat het om toch.
pi_36260541
Op het moment dat ik met de pil stopte, ben ik gelijk aan de foliumzuur gegaan. Toen ik me melde bij de vk dat ik zwanger was werd me gelijk gevraagd of ik foliumzuur slikte. Als toen aanstaand moeder probeerde ik van alles te doen en laten om het zo goed mogelijk te doen. Dus idd geen alcohol, geen kattenbak verschonen, bleef zoveel mogelijk uit rokerige ruimtes vandaan, geen filet en weet ik veel wat nog niet, maar dus wel foliumzuur, baadt het niet, het schaadt niet want alles wat je teveel aan vitaminen binnenkrijgt wordt toch uitgescheiden, daar doet je lijf helemaal niets mee.

Amber kreeg flesvoeding, ik had vitamine K en D in hui, Amber heeft wel vitamine K (ondanks dat dat ook in de fv zat) gehad, maar D hoefde niet...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_36267443
Nu krijg ik denk ik helemaal de poppen aan het dansen maar ik eet zelfs ook wel eens dingen die niet mogen volgens het lijstje
De vlos zei: Zolang je er zelf niet ziek van word hoef je ook niet bang te zijn dat je kindje er onder lijdt.
Nou daar ga ik dan maar vanuit. Ben ik erg he
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:04:32 #111
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_36267528
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:01 schreef MeNicole het volgende:
Nu krijg ik denk ik helemaal de poppen aan het dansen maar ik eet zelfs ook wel eens dingen die niet mogen volgens het lijstje
De vlos zei: Zolang je er zelf niet ziek van word hoef je ook niet bang te zijn dat je kindje er onder lijdt.
Foei

Maar ik denk dat af en toe zondigen niet per se slecht hoeft te zijn voor de Baby. Is misschien weer goed voor de weerstand Zolang je het maar niet in overmaat doet
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:28:09 #112
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36270395
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:01 schreef MeNicole het volgende:
Jij bent niet eens erg.
Je vlos wel. Wat een onzin verkoopt ze je.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_36270555
wat een raar verhaal inderdaad!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 maart 2006 @ 17:35:51 #114
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36270617
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 12:32 schreef Vicky het volgende:
want alles wat je teveel aan vitaminen binnenkrijgt wordt toch uitgescheiden, daar doet je lijf helemaal niets mee.
Dat klopt niet helemaal. Er zijn wateroplosbare vitamines en vetoplosbare vitamines. Van een wateroplosbare (bijvoorbeeld vitamine C) plas je een teveel weer uit. Maar de vetoplosbare vitamines (ik meen dat A hieronder valt, maar er zijn er meerdere) slaat je lichaam op in je vetcellen. Van die vitamines kun je daardoor een overdosering krijgen en dat is niet altijd gezond.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:04:34 #115
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_36271496
Rewimo heeft idd gelijk. Er zijn idd vitamines waar je, in overdosis, ziekelijk van kan worden.
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:20:58 #116
108648 cattie
lieve moeder
pi_36271998
Vitamine B (dus ook foliumzuur) is wateroplosbaar, daar plas je het teveel ook van uit.

MeNicole, wat je vk zegt klopt niet, van een toxoplasmosebesmetting worden de meeste mensen niet of nauwelijks ziek, terwijl het erg schadelijk voor je ongeboren kind kan zijn!

En on topic: ik snap niet waarom vrouwen geen foliumzuur slikken voor en tijdens de zwangerschap. 1 tabletje per dag om je ongeboren kind een kleinere kans op afwijkingen te geven. Ik slikte sowieso al multivitaminen en ben voordat het spiraaltje werd verwijderd overgestapt op multivitaminen voor vrouwen die zwanger zijn of willen worden. Kleine moeite en hopelijk groot plezier.
pi_36287716
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:20 schreef cattie het volgende:
Vitamine B (dus ook foliumzuur) is wateroplosbaar, daar plas je het teveel ook van uit.

MeNicole, wat je vk zegt klopt niet, van een toxoplasmosebesmetting worden de meeste mensen niet of nauwelijks ziek, terwijl het erg schadelijk voor je ongeboren kind kan zijn!

En on topic: ik snap niet waarom vrouwen geen foliumzuur slikken voor en tijdens de zwangerschap. 1 tabletje per dag om je ongeboren kind een kleinere kans op afwijkingen te geven. Ik slikte sowieso al multivitaminen en ben voordat het spiraaltje werd verwijderd overgestapt op multivitaminen voor vrouwen die zwanger zijn of willen worden. Kleine moeite en hopelijk groot plezier.
Als je al eens besmet bent (zoals eigenlijk iedereen dat wel is vroeger in je kindertijd) dan is het niet erg zei ze. Maar als je bijvoorbeel gerookte zalm eet en je word daarna ziek dan is er een groote kans dat ook de kleine er ziek van word. Zoiets was het.
Maar ik kan er nu toch al nix meer aan doen. Kindje doet het goed, ligt iets voor op schema en bovendien heeft het me wel allemaal gesmaakt
Maar dacht echt dat ze gelijk had, dus zo leer je nog eens wat
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_36287903
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 08:22 schreef MeNicole het volgende:
Als je al eens besmet bent (zoals eigenlijk iedereen dat wel is vroeger in je kindertijd)
nee hoor, láng niet iedereen heeft dit wel eens gehad. dat is nou juist waarom zo voor die kattenbakken e.d. gewaarschuwd wordt. je kunt je er geloof ik wel op laten testen.
  donderdag 23 maart 2006 @ 08:46:33 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36287950
Ja, je kan je er idd op laten testen. En dan maakt het idd niet meer uit.
  donderdag 23 maart 2006 @ 10:31:32 #120
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_36290086
Mijn schoonmoeder was ook niet ziek van de toxoplasmosebesmetting maar mijn vriend is wel met een waterhoofd geboren en dat zal heel zijn leven wel een rol spelen dus als je het kan voorkomen...
pi_36290208
MeNicole, zoek andere begeleiding

een zer kleine minderheid is al besmet in de kindertijd ...

in belgie wordt je getest trouwens ...

nu, met het oog op mijn tweede zwangerschap ga ik me vooraf volproppen met rauw vlees en dergelijke
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_36290305
Verloskundigen moeten wel een beetje opletten met wat ze zeggen, jeetje. Mensen nemen vaak alles van je aan omdat je de autoriteit bent. Je hebt juist de ideale positie om mensen het beste te laten doen voor zichzelf en hun baby en dan ga je rare voorlichting geven. Onbegrijpelijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36291071
ik ben ook getest op toxoplasmose en omdat ik er vroeger niet mee "besmet" ben geweest mocht ik echt geen filet, rauwe biefstuk en zo eten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † donderdag 23 maart 2006 @ 11:13:54 #124
81992 Githa
pi_36291204
Maar als je er daarna ziek van wordt ben je toch al te laat .... dus kun je het niet beter gewoon laten staan.
pi_36291308
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 11:13 schreef Githa het volgende:
Maar als je er daarna ziek van wordt ben je toch al te laat .... dus kun je het niet beter gewoon laten staan.
hoe bedoel je ?
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')