abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 18 maart 2006 @ 13:17:52 #1
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_36140518
In het spoorwegmuseum geweest, maar t viel als treinfanaatje redelijk tegen...
van de 300 foto's die ik gemaakt heb zijn deze 26 eruit gekomen.

De foto's zijn allemaal in de autostand met of zonder externe flitser op mijn Canon Eos 350D genomen.

ik weet dat het er veel zijn maar ik kon uit deze geen onderscheid meer maken, sorry

• 1

• 2

• 3

• 4

• 5

• 6

• 7

• 8

• 9

• 10

• 11

• 12

• 13

• 14

• 15

• 16

• 17

• 18

• 19

• 20

• 21

• 22

• 23

• 24

• 25

• 26
  • Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
    pi_36140816
    Is dat de 3737?
    How beautiful they are - the trains you miss..
    Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
    The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 18 maart 2006 @ 13:31:51 #3
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_36140883
    quote:
    Op zaterdag 18 maart 2006 13:29 schreef charon het volgende:
    Is dat de 3737?
    2, 3, 7, 13, 14, 17, 18, 24, 25, 26 zijn plaatjes van de 3737, de laatste Nederlandse rijdende stoomlocomotief
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_36140911
    Pluimpje voor mezelf :p
    Zag het aan foto 2 met name.
    Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 18 maart 2006 @ 13:34:13 #5
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_36140934
    quote:
    Op zaterdag 18 maart 2006 13:33 schreef charon het volgende:
    Pluimpje voor mezelf :p
    Zag het aan foto 2 met name.
    nah dat valt wel mee t staat duidelijk zichtbaar op foto 7
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_36141240
    Het kan aan mij liggen Maar sommige foto's vind ik niks, veelste close om te weten wat het is en daardoor totaal oninteressant. Zegt een non-fotograaf

Misschien dat sommige foto's experts ze wel mooi vinden.
    pi_36145607
    Lol- je hebt gelijk. Maar had het niet gezien
    pi_36146988
    2, 5 en 18 voor mij... leuke serie detailfoto's..

(hoewel ik idd van een heleboel niet zou weten wat het voorstelt....)
    "Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
    pi_36153851
    Een heel bijzondere reeks. Grappig genoeg spreekt 16 mij het meeste aan, vanwege de eenvoud en het kleurcontrast... Het zal er wel aan liggen dat je zoveel details achter elkaar ziet, als je 1 foto tegelijk op het hele scherm ziet is het effect wellicht anders... Ik vind deze reeks heel bijzonder
    I had a signature once. It was awful.
      zaterdag 18 maart 2006 @ 22:35:14 #10
    15524 PS
    And someday I shall fly again
    pi_36154126
    2, 7, en 14 spreken mij het meeste. Vooral 2 is erg leuk.
    De rest is een hoop detail shots waar ik wel kleppen en hendels in herken maar verder niets voor de niet treinen man echt herkenbaar, maar jij hebt je goed vermaakt met 300 shots.
    If your shaking it more than twice, your playing with it.
      zondag 19 maart 2006 @ 11:15:07 #11
    27467 webspider
    Fear is the mind-killer.
    pi_36162920
    Een hele aparte reeks, met daarin een paar foto's waardoor ik echt gegrepen werd en een paar die me echt niet veel deden, hoewel ze misschien fototechnisch best interessant zijn

Ik werd meteen gegrepen door 2, 3, 7, 21 en 22 .. 16 vind ik een hele aparte foto in de serie, terwijl de rest robuustheid uitstraalt, zit er juist een breekbaarheid in 16, vanwege het dunne kraantje.

De close-ups van kraantjes, vetpotjes, buizen, etc doen me niet erg veel, maar dat zal vast wel zijn omdat ik persoonlijk treinen die rijden mooier vind dan stilstaande treinen

In foto 10 vind ik het een beetje jammer dat er relatief weinig scherp is, de foto had denk ik een andere indruk achtergelaten als niet alleen de kraantjes scherp waren geweest. Daarentegen is dit effect in 19 juist heel mooi gelukt!

Al met al een mooie reeks
    Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
      zondag 19 maart 2006 @ 16:23:26 #12
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_36170713
    Goeie platen Vaak handig gespeeld met de DOF. En het is niet altijd even makkelijk om met detailopnames van onderdeeltjes een stukje sfeer op te roepen. Dat gaat bij foto's als 25 en 26 veel beter dan bij foto's als 23 en in het bijzonder 18. Dat gaskraantje had wel ff opgepoetst mogen worden van tevoren
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 19 maart 2006 @ 16:27:42 #13
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_36170828
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 16:23 schreef Dr_Flash het volgende:
    Goeie platen Vaak handig gespeeld met de DOF. En het is niet altijd even makkelijk om met detailopnames van onderdeeltjes een stukje sfeer op te roepen. Dat gaat bij foto's als 25 en 26 veel beter dan bij foto's als 23 en in het bijzonder 18. Dat gaskraantje had wel ff opgepoetst mogen worden van tevoren
    dank

die van dat gaskraantje zit nog een verhaal bij. De jongens die op die machine rijden ken ik persoonlijk, en waren hard aan t poetsen. alleen dat dus overgeslagen, dus dat moest vastgelegd worden
    Today is life -

Dale Carnegie
      zondag 19 maart 2006 @ 20:17:31 #14
    85237 fr.oosje
    het is zoals het is
    pi_36177873
    ik vind het helemaal niets, veels te hard ingeflitst!!

Oja en het zijn er wel veeeeeeeeeeeeeel maak eens een keuze en beperk je tot 5 tot 10 vande beste
      zondag 19 maart 2006 @ 21:28:14 #15
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_36181037
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 20:17 schreef fr.oosje het volgende:
    ik vind het helemaal niets, veels te hard ingeflitst!!

Oja en het zijn er wel veeeeeeeeeeeeeel maak eens een keuze en beperk je tot 5 tot 10 vande beste
    Lees je de OP ook wel eens, of kijk je alleen plaatjes?
    quote:
    ik weet dat het er veel zijn maar ik kon uit deze geen onderscheid meer maken, sorry
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
      maandag 20 maart 2006 @ 10:00:00 #16
    73255 Frezer
    Niet Henk!
    pi_36192690
    Mooie foto's, maar vooral 2 vind ik echt heel stoer!
    "Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
      maandag 20 maart 2006 @ 10:02:01 #17
    85237 fr.oosje
    het is zoals het is
    pi_36192744
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 21:28 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Lees je de OP ook wel eens, of kijk je alleen plaatjes?
    [..]
    Oh als iemand zegt het zijn veel plaatjes, mag ik niet zeggen maak eens een keuze. (is een hele goede tip hoor)
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 20 maart 2006 @ 10:05:44 #18
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_36192830
    quote:
    Op maandag 20 maart 2006 10:02 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Oh als iemand zegt het zijn veel plaatjes, mag ik niet zeggen maak eens een keuze. (is een hele goede tip hoor)
    als dat het enige is waar je over kunt beginnen. waarom reageer je dan überhaupt?
    en als je tips wil geven, doe het dan over de foto's, dan heb ik er tenminste nog wat aan en niet de hoeveelheid.
    Today is life -

Dale Carnegie
      maandag 20 maart 2006 @ 10:06:02 #19
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_36192838
    quote:
    Op maandag 20 maart 2006 10:02 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Met de tip is niks mis, maar ze gaf al aan een schifting te hebben gemaakt, en dat ze uit deze verder niet kiezen kon. Ze was zichzelf (al getuige haar s) bewust van de hoeveelheid. Je post kwam dus "een beetje mosterd na de maaltijd" over.
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
      maandag 20 maart 2006 @ 10:12:30 #20
    85237 fr.oosje
    het is zoals het is
    pi_36192973
    quote:
    Op maandag 20 maart 2006 10:05 schreef Ynske het volgende:

[..]

als dat het enige is waar je over kunt beginnen. waarom reageer je dan überhaupt?
    en als je tips wil geven, doe het dan over de foto's, dan heb ik er tenminste nog wat aan en niet de hoeveelheid.
    Uh die tip had ik al gegeven, lees even hier boven
      maandag 20 maart 2006 @ 10:16:16 #21
    85237 fr.oosje
    het is zoals het is
    pi_36193059
    quote:
    Op maandag 20 maart 2006 10:06 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Met de tip is niks mis, maar ze gaf al aan een schifting te hebben gemaakt, en dat ze uit deze verder niet kiezen kon. Ze was zichzelf (al getuige haar s) bewust van de hoeveelheid. Je post kwam dus "een beetje mosterd na de maaltijd" over.
    Het gaat niet om het aantal, maar meer om het feit dat wanneer je 150 foto's moet terug brengen tot zeg 5 besten, je erg goed leert kijken naar je eiegen werk. Wat is wel goed en wat niet. Dit helpt je dan weer bij volgende shoots.

Wat mij altijd op valt is dat mensen die tips krijgen daar nooit wat mee doen, maar gelijk in de verdediging schieten. Maar goed doe er mee wat je wilt.

Oh ja als het zoveel foto's zijn nodigt dat ook niet echt uit om er wat specifieks over te zeggen
      maandag 20 maart 2006 @ 10:56:10 #22
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_36193921
    quote:
    Op maandag 20 maart 2006 10:16 schreef fr.oosje het volgende:

[..]
    Wat mij altijd op valt is dat mensen die tips krijgen daar nooit wat mee doen, maar gelijk in de verdediging schieten. Maar goed doe er mee wat je wilt.
    Dat gebeurd ook heel vaak. Maar ondertussen hebben 'die mensen' dan wel de tips gelezen en gaan ze er, bewust of onbewust, toch mee aan de slag. Verandering is een proces, en geen gebeurtenis en het heeft nu eenmaal een beetje tijd nodig. Op het moment dat jij jouw (ongezouten) kritiek en tips geeft moet je misschien ook niet verwachten dat mensen daar meteen wat mee doen. Dat betekend niet dat het geen zin heeft gehad om die kritiek te geven.
    Life is what you make it.
    pi_36195023
    quote:
    Op maandag 20 maart 2006 10:16 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Het gaat niet om het aantal, maar meer om het feit dat wanneer je 150 foto's moet terug brengen tot zeg 5 besten, je erg goed leert kijken naar je eiegen werk. Wat is wel goed en wat niet. Dit helpt je dan weer bij volgende shoots.
    Wil ik me graag bij aansluiten. Bovendien, selecteren is imho een essentiële kwaliteit voor fotografen, nee zelfs voor iedere vorm van ambacht en/of uitvoerende kunst. Je maakt meer indruk met 5 klasse-foto's dan met 26 goede (zelfs als er onder die 26 goede 5 klasse-foto's zitten).
    quote:
    Oh ja als het zoveel foto's zijn nodigt dat ook niet echt uit om er wat specifieks over te zeggen
    Ook daar wil ik me graag bij aansluiten.

En als dat 'mosterd na de maaltijd' is, is dan maar jammer.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
      maandag 20 maart 2006 @ 11:46:15 #24
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_36195279
    4, 10 en 21. Die vind ik mooi, de anderen vind ik meer kiekjes, of hebben onscherpe delen waarvan ik niet vind dat die onscherp moeten zijn, of die bevatten volgens mij storende achtergronden (=druk) of ik vind dat ze het net niet hebben. En ik zou ze in monochroom neerzetten. (Dat zeg ik zonder ze in monochroom gezien te hebben, dus ik kan het mis hebben)
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
    pi_36195489
    Leuk museum, daar ben ik onlangs ook nog geweest
    Jammer genoeg heb ik bij de binnefoto's veel last van "orbs" (lees true maar eens) welke waarschijnlijk door het temperatuursveschil komen.
    Heb je ook nog die oude wagons buiten gefotografeerd ?
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')