Sparta met wat? Mayonaise ofzo?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:55 schreef Nexxennium het volgende:
Dwazen. Het is juist de bedoeling dat je zelf ook loopt op een roltrap, niet dat je als een zak zout blijft staan. Het is een hulpmiddel, net als een sparta-met.
Vraag maar aan je moeder.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:57 schreef Gronnaephos het volgende:
[..]
Sparta met wat? Mayonaise ofzo?
Wie zegt dat? Staat dat in de gebruikershandleiding rolttrapverkeer of in de bijsluiter van de uitvinder? Of in het huishoudelijk regelement van het warenhuis of andere lokatie waar je gebruik maakt van de roltrap?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:55 schreef Nexxennium het volgende:
Dwazen. Het is juist de bedoeling dat je zelf ook loopt op een roltrap, niet dat je als een zak zout blijft staan. Het is een hulpmiddel, net als een sparta-met.
Deed iedereen dat maar, dan had ik aardig wat keren de trein/metro net wel gehaaldquote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:57 schreef B_BOY het volgende:
rechts op de roltrap is voor staan
links op de trap voor de doorlopers.
Daar was nog een heel topic over. Alleen in Nederland staan mensen stil op een roltrapquote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:00 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Staat dat in de gebruikershandleiding rolttrapverkeer of in de bijsluiter van de uitvinder? Of in het huishoudelijk regelement van het warenhuis of andere lokatie waar je gebruik maakt van de roltrap?
Ben benieuwd wat er dan voor een lift geldt?
als het een hulpmiddel was hadden ze de treden net zo hoog gemaakt als een gewone trapquote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:55 schreef Nexxennium het volgende:
Daar verbaas ik me altijd over hier in NL, in londen bv is het heel gebruikelijk dat er ruimte over is voor mensen die willen doorlopen, alleen hier in NL moeten ze met hun dikke reet de hele roltrap innemen. pfffffffffquote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:02 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Deed iedereen dat maar, dan had ik aardig wat keren de trein/metro net wel gehaald![]()
Inderdaad of zo.. In Praag blijven de mensen ook staan. Degenen die snel moeten nemen daar de trap in het midden!quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:08 schreef Koewam het volgende:
[..]
Daar was nog een heel topic over. Alleen in Nederland staan mensen stil op een roltrapOf zo.
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:10 schreef dolle_hond het volgende:
luie flikker
Idd, laat ze eens een voorbeeld nemen aan Parijs...quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:02 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Deed iedereen dat maar, dan had ik aardig wat keren de trein/metro net wel gehaald![]()
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:16 schreef Bupatih het volgende:
rofltrap!
Sukkelquote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:00 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Staat dat in de gebruikershandleiding rolttrapverkeer of in de bijsluiter van de uitvinder? Of in het huishoudelijk regelement van het warenhuis of andere lokatie waar je gebruik maakt van de roltrap?
Nee, de roltrap beweegt zelf al, zelf gaan lopen is dus onnodig.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:55 schreef Nexxennium het volgende:
Op en neer springen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:00 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
En snel is altijd beter?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Alleen luie zakken staan stil op de roltrap. Als je zelf ook loopt, ben je nóg sneller boven.
De landmacht heeft daar ook een reclame over, maar dan met zo'n horizontale transportband. De luie zak die daarop blijft stilstaan is [X] ongeschikt.
Ontzettende natte krant, de uitvinder van roltrap had als doelstelling het versnellen van het transport tussen twee verdiepingen. Dat mensen het tegenwoordig gebruiken om te kunnen relaxen tijdens het winkelen is hun probleem. Mensen die stil staan op roltrappenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:32 schreef RayMania het volgende:
Waarom doen mensen dit? Als ik op een roltrap rol, wil ik het hele eind naar boven gewoon stilstaan.
Doordat mensen voor mij het laatste stukje lopen (lees: vijf treden), word ik door de personen achter mij 'gedwongen' om ook verder te lopen. IK WIL DAT NIET!
![]()
Zelfs wikipedia vindt mensen die op de roltrap stil blijven staan lui.quote:De roltrap is bedacht, om in dezelfde tijd een groter aantal mensen van de ene naar de andere verdieping te brengen. Omdat de meeste mensen echter blijven staan, is het effect dat, in vergelijking met een even grote vaste trap, er minder mensen worden vervoerd. In de praktijk is het nut van de roltrap dan ook vooral dat deze mensen het gemak biedt geen trap te hoeven lopen. Verder geeft het tijdwinst voor degenen die wel lopen op de roltrap. Dit kan echter niet als het druk is, en ook niet als mensen op een minder drukke roltrap naast elkaar staan. In sommige landen bestaan gedragscodes waarbij stilstaande passagiers rechts gaan staan op de trede waardoor anderen hen links kunnen passeren.
Je loopt naar de trein. De trein gaat pas over zeven minuten weg. Moet je dan rennen op de roltrap omdat je dan zeven ipv zes minuten in de trein kan wachten tot hij wegrijdt?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:14 schreef __Saviour__ het volgende:
Stilstaan is lui.
Sneller kost minder tijd. Tijd is geld.
Precies. Mensen die willen relaxen moeten maar de loltrap nemenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:16 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Dat mensen het tegenwoordig gebruiken om te kunnen relaxen tijdens het winkelen is hun probleem. Mensen die stil staan op roltrappen
is es wat anders dan de gabbertrapquote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:22 schreef Nexxennium het volgende:
[..]
Precies. Mensen die willen relaxen moeten maar de loltrap nemen
Niet geschikt zijn voor de landmacht is alleen maar een pre.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:05 schreef __Saviour__ het volgende:
De landmacht heeft daar ook een reclame over, maar dan met zo'n horizontale transportband. De luie zak die daarop blijft stilstaan is [X] ongeschikt.
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:32 schreef HPoi het volgende:
Ik druk altijd op de noodstop en neem dan de trap!![]()
Nee.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:38 schreef Jeff89 het volgende:
Zijn roltrappen niet eigenlijk bedoeld om op te lopen zodat je sneller bovenbent, ipv langzamer omdat iedereen stilstaat op die dingen?
Onnodig links staanquote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:33 schreef Conflict het volgende:
Links gaan staan!
Kadaver, we waren er al overuit dat roltrappen daar wel voor bedoeld waren. Dus kruip terug onder je steen.quote:
als iedereen dat nu eens doet, nee hoor, overal stil staan en niemand kan er meer langsquote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:45 schreef MeneerMuis het volgende:
Ga rechts op die roltrap staan, dan kunnen andere die geen zin hebben om te staan je links inhalen.
Die banden bedoel jequote:Op zondag 19 maart 2006 20:12 schreef brood_korst het volgende:
Ik ga altijd bij schilhol op die hele lange platte roltrap zonder trappen heel hard rennen dan ben je op het eind en ga je keihard op je bek omdat dat verschil zo raar is
Je moet gaan echt gaan rennen ! dat doe ik altijd en dan ga je pas echt op je bekquote:Op zondag 19 maart 2006 20:14 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Die banden bedoel je
Daar kun je zo heel stoer op gaan staan net alsof je dagelijk dit soort reizen maakt. De meeste indruk maak je dan nog als je zelf meeloopt. Net alsof je haast hebt... En dan vervolgens idd ineens die stilstand en bijna op je bek gaan
Wat is schiphol toch leuk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |