abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36136298
Per toeval stuitte ik op dit filmpje:

Wild Horses of Newbury <--- klik hier en dan op play. Geluid aan.

Een paar oude dikke eiken worden omgezaagd in een onbebouwd sprookjesachtig landschap in Groot Brittaniė. Actievoerders zijn hiertegen, een politiemacht is opgetrommeld en iemand filmt de boomkap.
Ineens verschijnen er twee paarden. Wild of verwilderd. Ze gaan naar de boomkappers en de boom toe. Voor niets of niemand bang lopen ze naar de politiepaarden...
...de camera legt de communicatie tussen de werkpaarden en de vrije natuurpaarden vast.

Een toevaslstreffer en een ongelooflijk mooie korte documentaire.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 09:12:13 #2
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_36136323
* bookmarked *

Ik kan het filmpje hier niet bekijken
power to the people
  zaterdag 18 maart 2006 @ 09:41:35 #3
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_36136545
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zaterdag 18 maart 2006 @ 09:58:21 #4
77511 floopzz
feeling a bit floopy
pi_36136698
groot geitenwollensokkendrama gehalte met toevallig een leuk klein stukje met paarden erin
*snucks*
pi_36137437
Hmm, zonde wel van die mooie bomen, maar niet echt een spectaculair filmpje. Die man had het niet saaier kunnen vertellen allemaal..

En tja, die paarden.. Die kwamen even kijken bij hun collega-paarden, ik denk niet dat ze 'afscheid kwamen nemen van hun o zo geliefde bomen'.
pi_36137602
Die paarden doen echt niets bijzonders hoor .
Het zijn gewoon gedomesticeerde paarden, hun hek is kapot waardoor ze nieuwsgierig komen kijken wat er aan de hand is, en ze houden goed in de gaten wat er aan de hand is. En ze lopen pas als ze weggejaagd worden naar de andere paarden toe, waar ze vervolgens volkomen normaal gedrag vertonen (slaan met de voorbenen en gillen).
Snap niet dat ze niet wat voorzichtiger waren hiermee: je kunt nogal problemen krijgen als je twee paarden zo bij elkaar laat komen en ze naar elkaar gaan slaan.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_36140742
Dat die zwarte paarden ergens uit een wei zijn gesprongen dacht ik ook al.
Door die voice-over en de muziek is het allemaal extra dramatisch.
Het sprookje dat in de film wordt gesuggereerd maakt het erg aangrijpend.
Een mooi filmpje blijft het.

Voor het gedachtengoed van de film is een schopje naar The Truth misschien zinvol.
pi_36141565
Zo he, een van die paarden is nog meer kreupel dan m'n ouwe opa . Wat een onzinfilmje voor de rest, vooral die muziek doet het hem .
pi_36169479
Op verzoek van de TS, schopje Truth.....
pi_36176395
Dank! In deze korte registratie verschijnen twee (ver)wilde(rde) paarden uit het niets. Ze rennen op een eeuwenoude eik af die is omgezaagd.
Het wordt heel mystiek gebracht en gaat over de wijsheid van dieren die de kracht van Moeder Aarde nog waarderen.
Tussendoor is een aangrijpende scene met politiepaarden die bij de boomvellers wacht houden. De (ver)wilde(rde) paarden verdwijnen dan weer in de verte.
Mede dankzij de muziek komt het over als een Keltisch sprookje. Is hier sprake van een reactie sterker en groter dan de afgestompte menselijke waarneming?

Ik hoop hier in The Truth antwoord op te vinden. Het is namelijk meer dan zomaar een 'paardenfilmpje'. Kijk zelf maar.
pi_36219834
quote:
Op zondag 19 maart 2006 19:37 schreef barman het volgende:
Dank! In deze korte registratie verschijnen twee (ver)wilde(rde) paarden uit het niets. Ze rennen op een eeuwenoude eik af die is omgezaagd.
Het wordt heel mystiek gebracht en gaat over de wijsheid van dieren die de kracht van Moeder Aarde nog waarderen.
Tussendoor is een aangrijpende scene met politiepaarden die bij de boomvellers wacht houden. De (ver)wilde(rde) paarden verdwijnen dan weer in de verte.
Mede dankzij de muziek komt het over als een Keltisch sprookje. Is hier sprake van een reactie sterker en groter dan de afgestompte menselijke waarneming?

Ik hoop hier in The Truth antwoord op te vinden. [i]Het is namelijk meer dan zomaar een 'paardenfilmpje'. [/i]Kijk zelf maar.
Nee dat is het niet.
Er is geen aangrijpende scene met politiepaarden; ik kan je zo zo'n scene laten zien hier in de wei, vrij weinig bijzonders aan.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  dinsdag 21 maart 2006 @ 04:18:43 #12
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_36221758
Ik geloof niet dat dit een fake is en ook al is het er eentje..dan is het wel een hele goede, waar de mensheid en vooral Engeland eens goed over na zou moeten denken..erg goede muziek en erg indrukwekkend vind ik het.
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  dinsdag 21 maart 2006 @ 04:22:19 #13
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_36221768
ik denk dat het witte paard een merrie is.. en een tikkeltje hengstig.. en die zwarte paarden type man.. dachten...... hee dat is een lekker ding even benaderen...
En dat er toevallig mensen bomen aan het kappen waren, wat die paarden dat ook even bekeken..
( Nieuwsgierig aangelegd)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 21 maart 2006 @ 04:28:36 #14
91333 displission
pi_36221777
Naar mijn mening is het een paartje en ik geloof niet in toeval. Het klinkt gewoon allemaal heel logisch wat de reporter zegt. Paarden schuilen vaak onder bomen als het regent. Maar ok MissHobje we laten dat allemaal even in het midden feit blijft dat er steeds meer natuur verdwijnt wat niet goed is.
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_36222592
Het vindt plaats in de omgeving van Newbury, aan de grens van de New Forest. In dit grote natuurgebied lopen paarden, koeien en ezels volledig vrij rond. Niet erg gek dus, dat er twee wilde paarden rondlopen. Ook niet erg gek dat ze zo dichtbij komen, bijna al die beesten zijn volledig gewend aan alle toeristen die er jaarlijks langskomen. Ik ben er vaak geweest, die beesten lopen dwars door winkelstraten heen...

Al met al niks bijzonders, zeker niet als je er ooit geweest bent en eerder een paard van dichtbij gezien hebt...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_36252385
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 04:28 schreef displission het volgende:
Naar mijn mening is het een paartje en ik geloof niet in toeval. Het klinkt gewoon allemaal heel logisch wat de reporter zegt. Paarden schuilen vaak onder bomen als het regent. Maar ok MissHobje we laten dat allemaal even in het midden feit blijft dat er steeds meer natuur verdwijnt wat niet goed is.
Kijk nou eens wat hier gezegd wordt, en wees eens reeel .
Ik beweer helemaal niet dat het toeval is, want dat is het niet. Het is gewoon puur natuurlijk gedrag van die beesten!
Maar als jij anders wilt geloven moet je dat lekker doen, alhoewel het voor een eerlijke kijk op dit onderwerp niet overbodig zou zijn je ietsje in paarden te verdiepen. En dan zul je al gauw zien dat het natuurlijk gedrag is wat hier gebeurt.

Oh en paarden schuilen helemaal niet vaak onder bomen als het regent, zeker niet als het zo zachtjes regent als het hier doet (als het al regent).
  woensdag 22 maart 2006 @ 06:33:02 #17
91333 displission
pi_36254072
elefes je luisterd niet naar wat ik zeg: ik zeg we laten het in het midden..dit was puur mijn mening..

Ga dan eens in op de discussie dat er daar alweer een prachtig natuurgebied verdwijnt!
pi_36254081
Erg mooi filmpje om te zien!
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_36260341
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 06:33 schreef displission het volgende:
elefes je luisterd niet naar wat ik zeg: ik zeg we laten het in het midden..dit was puur mijn mening..

Ga dan eens in op de discussie dat er daar alweer een prachtig natuurgebied verdwijnt!
Oke, we laten het in het midden .
Ik had van dit filmpje verwacht iets bijzonders te zien, maar dat was het dus niet. Snap ook niet dat mensen er iets bijzonders in zien, want dat is er gewoon niet.

Het is natuurlijk zonde dat er natuur verdwijnt, maar in mijn ogen moeten we dan gewoon allemaal weer "back to basic", wil je dit tegenhouden. En met "back to basic" bedoel ik dat je alle welvaart en ontwikkelingen van de afgelopen twee eeuwen terug moet draaien. Aangezien dat voorlopig zeker nog niet gaat gebeuren, kan ik niet meer zeggen dan dat ik het jammer vind, maar niet meer dan logisch dat die bomen gekapt worden.
  woensdag 22 maart 2006 @ 12:29:46 #20
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_36260462
tvp'tje
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_36268162
Bookmarked, ga thuis kijken!
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')