ik merk niet dat ze pijn heeft ze spint wel de hele tijd...quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:16 schreef CartWOman het volgende:
http://www.kattenplaza.nl/page/infobevalling.php
Meer kan ik je niet bieden... weet je de dekkingsdatum wel zeker?
Ze kan ook pijn hebben en daar ziek van zijn, ik zou (indien mogelijk) een dierenarts bellen.
Domme vraag misschien maar heeft ze iets van ontsluiting? Verliest ze wat bloed? Miauwt ze veel?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:18 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ik merk niet dat ze pijn heeft ze spint wel de hele tijd...
*nerveuskijkt*
Spinnen doen ze ook bij pijn... hoe reageert ze als je bij haar komt zitten?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:18 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ik merk niet dat ze pijn heeft ze spint wel de hele tijd...
*nerveuskijkt*
dat vind ze fijn!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:20 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Spinnen doen ze ook bij pijn... hoe reageert ze als je bij haar komt zitten?
nou ze wast zich veel aan haar dingus..quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:19 schreef NanKing het volgende:
[..]
Domme vraag misschien maar heeft ze iets van ontsluiting? Verliest ze wat bloed? Miauwt ze veel?
quote:
ja ik weet wat ik moet doen ik heb het 4 maal eerder gedaan!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:26 schreef CartWOman het volgende:
[..]
![]()
Het lijkt wel op een komende bevalling.![]()
Je weet dus wel wat je moet doen? Ben je alleen thuis?
Ja, kan heel goed, zo heeft onze Pluis (rip) ons toen ook voor de gek gehouden, de deugniet.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:28 schreef Bluezz het volgende:
Maar was het niet bij katten dat ze verschillende keren gedekt kan zijn, dus data niet helemaal kunnen kloppen
Nou, bereid je maar voor.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:27 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ja ik weet wat ik moet doen ik heb het 4 maal eerder gedaan!
Maar eh ik vraag me af
als ik afga op wat ik gezien heb zou ik toch zweren dat ze aan het bevallen is....
maar in principe qua dekkingsdatum kan dat dus niet..
snap er niets van
ja idem!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:28 schreef NanKing het volgende:
Vrouwen bevallen ook weleens te vroeg, dat zou bij poezen net zo kunnen zijn toch?
* NanKing vind het stiekem wel spannend![]()
.
Joh ze is gewoon al langer zwanger.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:32 schreef zhe-devilll het volgende:
6 februari...denk ik?
zo om en nabij dus een week ervoor kan ook...
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:30 schreef Bluezz het volgende:
Ik zal dit topic even in MED laten zetten![]()
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:36 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Joh ze is gewoon al langer zwanger.
Heeft ze niet eerder lopen slettebakken buiten?![]()
Wat hij zegt.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:43 schreef UpUpDownLeftRightABSelect het volgende:
En? Bevalt de poes een beetje?
Ow jawel, die kont omhoog bij aaien... dat ken ik.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:46 schreef zhe-devilll het volgende:
Nou goed als ik bij haar kom spint ze een uur in de wind!
Als ik haar aai doet ze haar kont omhoog, ze is wat onrustig etc...
maar dit kan toch nu nog helemaal niet....
ze zit nu gewoon te doen op de tafelquote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:47 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Wat hij zegt.
Ik wil slapen, laatste sigaret, dus nog even een update, zhe-devill?
dus tis aanstaande?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:48 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Ow jawel, die kont omhoog bij aaien... dat ken ik.![]()
Als het zover is: veel succes! Ik lees het morgenvroeg wel.![]()
Tarah en ze is getijgerdquote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:57 schreef Bluezz het volgende:
Maak ons gek, poes van shedevill
Hoe heet moeders, en wat voor kleur ?
ja met dikke buik en gezwollen tepels..quote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:01 schreef owlet het volgende:
moeders is gewoon krols vrees ik...
ow ja dit is niet mijn ww ofzo hoor ergensquote:
Nee kloon, dat weet ik ook welquote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:02 schreef zhe-devilll het volgende:
ow ja dit is niet mijn ww ofzo hoor ergens
dus![]()
ik ben geen kloon?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:05 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Nee kloon, dat weet ik ook wel![]()
Tarah zet m op girl !
prrrrrrrquote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:13 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ik ben geen kloon?
ik ben de enige echte!
Maar ze slaapt nu op tafel..
vreemd allemaal
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:31 schreef Herkauwer het volgende:
Wat is de draagtijd eigenlijk van een poes?ca. 8-9 weken dus?
quote:Paring
Helaas zijnde meeste paringen bij katten niet voorzien en niet gewenst. Toch hebben die paringen onverantwoordelijk resultaten. De poes ovuleert namelijk als antwoord op de avances van de kater en zo zijn er dus altijd eicellen die bevrucht kunnen worden.
Krolsheid
Vanaf de leeftijd van 6 maanden kan een poes al jongen krijgen. In de praktijk zal de poes gewoonlijk voor het eerst krols worden in de eerste lente na het bereiken van de leeftijd van zes maanden. Een regelmatige cyclus is er echter niet. Gedurende het seizoen wordt de poes meermalen krols tot er een paring heeft plaatsgevonden. Bij de krolsheid is er een verandering in gedrag waar te nemen. De poes wordt rusteloos en is voortdurend op zoek naar een kater. Door haar roep lokt ze deze kater naar de woning. Sommige kattenrassen kunnen tijdens krolsheid erg luidruchtig zijn, tot ergernis van de buren.
Dracht
De draagtijd duurt bij benadering 9 weken, met als grenzen 60 tot 65 dagen. Gedurende eerste vijf weken van de zwangerschap heeft de poes geen extra aandacht nodig. Wel ontziet men haar buik als de poes bv. wordt opgepakt.
Tijdens de laatste maand zal de eetlust van de poes toenemen en je geeft zo veel voedsel als ze zelf lust en op zal eten. Aan de buik is nu ook duidelijk waar te nemen dat er jongen zijn. Het dieet zou aangevuld kunnen worden met wat vitamines of mineralen.
De worp
De worp laat men het liefst in huis plaatsvinden. De poes zal genoeg nemen met een doos, mits deze groot genoeg is en op een donkere plek wordt gezet, warm en droog. Ook kan je een mand met hoge randen nemen die je bekleed met oude kranten. Vlak voor de worp wordt de poes gewoonlijk onrustig en loopt heen en weer. Bij de bevalling heeft de poes in normale gevallen geen hulp nodig. Ze zal zelf de jongen schoonlikken en de nageboorten opeten. Tussen de geboorte van de jongen kan wel een half uur pauze liggen. Controleer het aantal jongen en nageboorte, want als er een nageboorte in de baarmoeder achterblijft kan dat ontstekingen geven. Doen er zich tijdens de bevalling complicaties voor, dan waarschuw je de dierenarts. Bijvoorbeeld als de poes meer dan 1 ½ uur perst zonder dat er een jong komt.
ik hou van die taal van ooit!quote:
Of ze is eerder gedekt/bevalt veel te vroeg, of ze was schijnzwanger en is gewoon weer krols geworden. Is er al iets gebeurd ?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:02 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ja met dikke buik en gezwollen tepels..
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |