quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 01:45 schreef TheaterMaMa het volgende:Helaas is voor mij het monologenavontuur vanavond geëindigd.
Met het risico over te komen als een slechte verliezer wil ik er toch over kwijt dat ook nu weer de Tilburgse jury een voorkeur had voor de jongere deelnemers.
Maar ook onder de jongeren bekeken vond ik niet dat alleen de besten door waren, maar goed.
Vanavond bleek ook dat in Den Bosch de maximum deelname leeftijd 20 was, vreemd.
Ik vind het jammer dat de deelnemers niet gelijkwaardig beoordeeld worden als je een festival voor alle leeftijden organiseert.
Maar goed, volgend jaar opnieuw proberen, tenzij Eindhoven dan toch leeftijds restricties er aan verbind.
De jury ZOOG! Aanfluiting! DRAMA!
As het een sesamstraat monologen wedstrijd was voor beginnende amateuristische GTST-wannabe-ers, DAN had ik 't begrepen! Maar die 2 snotblagen waren tergend irritant slecht, en als er geen leeftijdscategorieën zijn dan vind ik dat je iemand van 12 op dezelfde criteria moet behandelen als iemand van 30: Kwaliteit van de monoloog, duidelijkheid, acteerprestaties, dat soort dingen. En die 2 kutkids waren gewoon tenenkrommend kinderenvoorkinderen-irritant SLECHT!!!!!
Zo, dat wilde ik er over kwijt.
Dat, plus het feit dat ik de monoloog van die ene (18, over de verjaardag) diep ontroerend vond.
Zo.