abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43130412
En eerstejaars, bevalt de studie?
pi_43155140
Bevalt tot nu toe prima

Kevin6188: ik zit in p6

Ik had trouwens een 8 voor het interview
pi_43156151
Ging spelling ook goed vandaag?
pi_43162114
quote:
Op woensdag 1 november 2006 22:47 schreef jmac het volgende:
Had me niet ingeschreven

Computer toets was pittig
// Last.fm
pi_43166098
quote:
Op donderdag 2 november 2006 07:28 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Had me niet ingeschreven

Computer toets was pittig
Ik zocht me rot naar die rechtermuisknop

Ethiek & Actualiteit was ook een eitje vandaag. Een paar vragen van vandaag zaten ook al in 't vorige tentamen

Volgende week oriëntatie: tijdschrift.

Mij bevalt het wel. Alleen de leraren bruisen niet echt van enthousiasme, en de leerlingen moeten eerder hen motiveren dan zij ons
pi_43170973
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:43 schreef jmac het volgende:

[..]

Mij bevalt het wel. Alleen de leraren bruisen niet echt van enthousiasme, en de leerlingen moeten eerder hen motiveren dan zij ons
zit jij in Zwolle? Dit is één van de redenen dat ik die studie zo zat was (inderdaad ÉÉN van de vele redenen )
pi_43171123
Utrecht. Zwolle ligt toch ergens daar richting Duitsland ofzo? Kom ik nooit.
pi_43172954
quote:
Op woensdag 1 november 2006 22:47 schreef jmac het volgende:
hehe niet echt, maar heb me ook niet echt voorbereid, beschouwde 't meer als een diagnostische toets

ethiek en actualiteiten viel me eigenlijk zwaar tegen...de actualiteiten niet, die wist ik zo goed als allemaal, maar het ethiekgedeelte wilde niet zo, heb het een beetje onderschat ben ik bang
pi_43173758
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:28 schreef Reticulin het volgende:

[..]

ethiek en actualiteiten viel me eigenlijk zwaar tegen...de actualiteiten niet, die wist ik zo goed als allemaal, maar het ethiekgedeelte wilde niet zo, heb het een beetje onderschat ben ik bang
Hehe, hier ook. Precies hetzelfde verhaal zo ongeveer. Maar heb toch al een 7,1 staan van die vorige toets, dus zo erg boeit het allemaal ook weer niet. En die werkgroep-dingen heb ik ook voldoende.

Wat ik verder van de school vindt: een beetje rommelig allemaal, qua communicatie loopt het allemaal niet bepaald even lekker en het duurde (of duurt nog steeds) erg lang voordat de problemen in de grote collegezaal een keer opgelost zijn. Verder had ik de heer Sweep voor Interviewen en dat was ook niet zo'n groot succes.

Kan helaas nog niet zeggen dat ik heel veel geleerd heb sinds september. Misschien omdat ik hier en daar behoorlijk wat ervaring heb, maar dan nog.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_43181709
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:43 schreef jmac het volgende:

[..]

Ik zocht me rot naar die rechtermuisknop

Ethiek & Actualiteit was ook een eitje vandaag. Een paar vragen van vandaag zaten ook al in 't vorige tentamen

Volgende week oriëntatie: tijdschrift.

Ga ook tijdschrift doen. Misschien tot volgende week dan
// Last.fm
pi_43276231
Qua communicatie loopt het op geen enkele school goed ben ik bang, dus dat is geen uitzondering

En tsja... meneer Sweep...:) Bijzondere man, om het zo maar te zeggen... ik ben derdejaars en heb hem voor meerdere vakken al gehad... een hele ervaring om zo maar te zeggen... heeft ie al een keer zijn tamboerijn voor jullie gespeeld en verteld over z'n moestuin? Moet je maar ns vragen aan m !
Every now and then I feel that my existence is justified!
pi_43298446
Ik heb van een oud-student gehoord dat 'ie wat schunnige liedjes maakt ofzo, dus ik ben nog in dubio. Heb die kerel ook al een tijdje niet meer gezien trouwens.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_43298486
Ik doe journalistiek in Zwolle
pi_43298764
Ik ook
Amen.
pi_43298904
Nouja schunnig... volgens mij valt dat wel mee Tis wel moeilijk te verstaan, maar wat wij gehoord hebben ging over de dagen van de week ofzo Erg hilarisch in elk geval, dat sowieso! Heb vanmiddag te horen gekregen dat de beste man mn stagebegeleider gaat worden voor mn stage van december tot februari.. das dan weer minder
Every now and then I feel that my existence is justified!
pi_43299009
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:48 schreef Jivis het volgende:
Ik ook
N00b? Of meerderejaars?
pi_43299224
n00b
Amen.
pi_43299449
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:59 schreef Jivis het volgende:
n00b
Omg n00b! Ik ben ook nog maar tweedejaars

Het tweede jaar wordt echt kut, je kunt beter nu alvast stoppen dan dat je er straks midden in zit
pi_43299592
quote:
Op donderdag 2 november 2006 19:47 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Ga ook tijdschrift doen. Misschien tot volgende week dan
Leuke gast was het hé, die Wilbert van der Heijden erg enthousiast!
PS: Welk tijdschrift-groepje zit je? Want ik zit nu dus dagelijks bij je in de klas
pi_43299754
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:04 schreef Filay het volgende:

[..]

Het tweede jaar wordt echt kut, je kunt beter nu alvast stoppen dan dat je er straks midden in zit
hehe, die verhalen hoor ik ook van oud-klasgenoten
pi_43300879
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:07 schreef jmac het volgende:

[..]

Leuke gast was het hé, die Wilbert van der Heijden erg enthousiast!
PS: Welk tijdschrift-groepje zit je? Want ik zit nu dus dagelijks bij je in de klas
Groep 2, ik was die gozert met de briljante presentatie van een idee die we nog niet hadden uitgewerkt

Gaat wel erg tof worden. Ik vond de rest van de ideeën redelijk inspiratieloos.
// Last.fm
pi_43301180
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:38 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Groep 2, ik was die gozert met de briljante presentatie van een idee die we nog niet hadden uitgewerkt

Gaat wel erg tof worden. Ik vond de rest van de ideeën redelijk inspiratieloos.
Met je groene shirt Dan zat je een rij voor me. Je kreeg iig veel lof voor je enthousiasme manier van presenteren

Zal je morgen wel ff aanspreken
Wij zijn samengevoegd en nu wordt 't wel een leuk blad
pi_43320295
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:04 schreef Filay het volgende:

[..]

Is het zo erg
Amen.
pi_43427678
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:54 schreef Jivis het volgende:

[..]

Is het zo erg
Nou ja, ik wil schrijvende pers doen dus een half schooljaar radio is dan een marteling ja
pi_43471454
Windesheim-mensen, hebben jullie al cijfers terug van de tentamens?
You can either agree with me or be wrong
pi_43472481
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:02 schreef Filay het volgende:

[..]

Nou ja, ik wil schrijvende pers doen dus een half schooljaar radio is dan een marteling ja
Dat klinkt me heel bekend in de oren ja.
Ik weet ook al precies wat ik ga kiezen. (Tijdschrift journalistiek.)
Dit half jaar radio vind ik dan ook echt een drama! Maargoed, het hoort er nou eenmaal bij

(Ook 2e jaars Zwolle dus.)
pi_43474480
quote:
Op zondag 12 november 2006 11:31 schreef Carolina123 het volgende:
Windesheim-mensen, hebben jullie al cijfers terug van de tentamens?
nope

schiet niet echt op deze keer.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_43476101
quote:
Op zondag 12 november 2006 12:23 schreef loehoes het volgende:

[..]

Dat klinkt me heel bekend in de oren ja.
Ik weet ook al precies wat ik ga kiezen. (Tijdschrift journalistiek.)
Dit half jaar radio vind ik dan ook echt een drama! Maargoed, het hoort er nou eenmaal bij

(Ook 2e jaars Zwolle dus.)
MAAR! Jij bent dan ook de Loehoes die ik gisteren nog vertelde dat ze me straal voorbijliep op het station toen ze naar de trein ging

Cijfers heb ik al wel terug trouwens
8.3 en 6.1
pi_43485233
quote:
Cijfers heb ik al wel terug trouwens
8.3 en 6.1
Goed hoor! (vooral die 8.3 ) In welk jaar zit je en van welke vakken had je tentamens?
pi_43485270
quote:
Op zondag 12 november 2006 19:37 schreef Carolina123 het volgende:

[..]

Goed hoor! (vooral die 8.3 ) In welk jaar zit je en van welke vakken had je tentamens?
Ik heb nog niet alles terug. Ik zit in het tweede jaar en had tentamens van Engels (8.3) en Journalistiek (6.1)
pi_43485972
quote:
Op zondag 12 november 2006 19:38 schreef Filay het volgende:

[..]

Ik heb nog niet alles terug. Ik zit in het tweede jaar en had tentamens van Engels (8.3) en Journalistiek (6.1)
goed gedaan joh, vooral engels heb je mooi twee vrije uren erbij.

Ik heb nog helemaal niks terug.. engels en journalistiek ben ik niet bang voor, maar taalbeheersing...
pi_43486080
quote:
Op zondag 12 november 2006 19:59 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

goed gedaan joh, vooral engels heb je mooi twee vrije uren erbij.

Ik heb nog helemaal niks terug.. engels en journalistiek ben ik niet bang voor, maar taalbeheersing...
Mwah ik moet nog vakken van vorig jaar daar ben ik vooral benieuwd naar deze periode.
pi_43540707
ik heb spelling gewoon gehaald! precies een 7,5!

who da man!? who da man!?

was me al zwaar aan het voorbereiden op een herkansing haha (niet dat dat kwaad kan natuurlijk )

en ethiek en actualiteiten een 7,7!
pi_43541329
ik heb ook mn cijfers

een teleurstellende 4.7 voor taalbeheersing ( was te verwachten )

maar ook een 8 voor journalistiek en een 7.6 voor engels
pi_43703719
Ik doe de nieuwe MBO opleiding Journalistiek&Fotografie, dit is de eerste journalistieke opleiding op MBO niveau. We gebruiken voor Journalistiek het boek van Kussendrager, Basisboek journalistiek. Het is echt een toffe opleiding. Ik denk wel dat ik hierna verder wil naar het HBO. Mijn school is aan het onderhandelen met Zwolle of we dan in het tweede jaar kunnen instromen of vrijstellingen kunnen krijgen.
pi_43712794
MBO? Waar zit die opleiding?
pi_43716790
In Drachten.
pi_43734147
ik kan eindelijk (3 jaar later dan gepland ) aan mijn journalistieke studie gaan beginnen.

nu ben ik aan het twijfelen tussen Windesheim in Zwolle, of Hogeschool Utrecht.

wat zijn jullie ervaringen? en natuurlijk ook belangrijk, welke school raden jullie me aan?

PS: woon zelf in Nijmegen.
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
pi_43734231
quote:
Op maandag 20 november 2006 23:41 schreef Californian_dreamer het volgende:
ik kan eindelijk (3 jaar later dan gepland ) aan mijn journalistieke studie gaan beginnen.

nu ben ik aan het twijfelen tussen Windesheim in Zwolle, of Hogeschool Utrecht.

wat zijn jullie ervaringen? en natuurlijk ook belangrijk, welke school raden jullie me aan?

PS: woon zelf in Nijmegen.
Wat voor richting wil je op in de journalistiek (Schrijvend? dan Utrecht. Radio/tv? Dan Zwolle)? Wat voor leef/woon-omgeving wil je? Vertoef je graag in de Randstad of in 't saaie nuchtere Zwolle?

De open dagen van beide opleidingen al eens bezocht? Na zoiets krijg je al een beter idee over wat je 't meest aanspreekt. Ik zal altijd Utrecht aanraden, maar het blijft een persoonlijke keuze.
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:25 schreef Admiration het volgende:
In Drachten.
Belachelijk dat die opleiding is opgestart eigenlijk. Enige waar ze goed voor zouden kunnen zijn is als voorportaal voor de HBO's maar ik mag hopen dat de stagemarkt nu niet nog meer overspoeld wordt door mbo-ers uit Friesland
pi_43734655
quote:
Op maandag 20 november 2006 23:44 schreef jmac het volgende:

[..]

Wat voor richting wil je op in de journalistiek (Schrijvend? dan Utrecht. Radio/tv? Dan Zwolle)? Wat voor leef/woon-omgeving wil je? Vertoef je graag in de Randstad of in 't saaie nuchtere Zwolle?

De open dagen van beide opleidingen al eens bezocht? Na zoiets krijg je al een beter idee over wat je 't meest aanspreekt. Ik zal altijd Utrecht aanraden, maar het blijft een persoonlijke keuze.
welke richting weet ik nog niet helemaal, lichte voorkeur voor audio-visueel, maar schrijvende journalistiek lijkt me ook leuk. ik ben afgelopen zaterdag in zwolle geweest, en ga zaterdag naar utrecht (ben ik al wel een keer geweest, een week of 4 geleden denk ik).

qua stad lijkt de keuze niet moeilijk, dan spreekt Utrecht mij meer aan, maar in hoeverre moet je de locatie laten meewegen in een schoolkeuze?
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
pi_43737105
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:10 schreef KansloosForEver het volgende:

[..]

hehe, die verhalen hoor ik ook van oud-klasgenoten
Ik BEN een oud klasgenoot noob.
pi_43737141
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:28 schreef KansloosForEver het volgende:

[..]

zit jij in Zwolle? Dit is één van de redenen dat ik die studie zo zat was (inderdaad ÉÉN van de vele redenen )
Sinds wanneer wil jij motivatie. Ja nu je me ontdekt hebt en ik dus ook weet wie jij bent en dat jij er bent stalk ik je.
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:49:25 #293
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_43741352
quote:
Op zondag 19 november 2006 23:33 schreef Admiration het volgende:
Ik doe de nieuwe MBO opleiding Journalistiek&Fotografie, dit is de eerste journalistieke opleiding op MBO niveau. We gebruiken voor Journalistiek het boek van Kussendrager, Basisboek journalistiek. Het is echt een toffe opleiding. Ik denk wel dat ik hierna verder wil naar het HBO. Mijn school is aan het onderhandelen met Zwolle of we dan in het tweede jaar kunnen instromen of vrijstellingen kunnen krijgen.
Journalistiek op MBO niveau? Met alle respect, maar zal er zoveel verschil zitten tussen MBO en HBO? Ik weet het niet, maar dat basisboek gebruikten wij ook.
Let's go fucking Mental.
pi_43741388
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:49 schreef Freshthinking het volgende:

[..]

Journalistiek op MBO niveau? Met alle respect, maar zal er zoveel verschil zitten tussen MBO en HBO? Ik weet het niet, maar dat basisboek gebruikten wij ook.
ja.

Als ze enkel dát boek gebruiken, nou, dasseh..niet heel veel bijzonders enzo.
  dinsdag 21 november 2006 @ 11:15:40 #295
113712 Freshthinking
pi_43742009
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:51 schreef lienelien het volgende:

[..]

ja.

Als ze enkel dát boek gebruiken, nou, dasseh..niet heel veel bijzonders enzo.
Maar dat weet je dus niet. Ik ben benieuwd welke school die opleiding geeft en wat scholieren daar zoal leren.
Let's go fucking Mental.
pi_43764522
Ik denk dat het om de opleiding 'journalistiek en fotografie' van het ROC Friese Poort gaat:

Journalistiek en Fotografie

Niveau 4

Het Beroep
De opleiding Journalistiek en Fotografie leidt all-round (pers)fotografen op die ook in staat zijn het bericht bij de foto op te stellen.

Studie
De opleiding duurt 4 jaar.
Je houdt je bezig met het verstrekken van nieuws en informatie door middel van tekst en beeld. Je leert de journalistieke basisvaardigheden zoals verslaglegging, berichtgeving, het schrijven van achtergrondartikelen en je leert de basistechnieken van het interviewen. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal is voor een journalist natuurlijk een vereiste evenals een brede maatschappelijke kennis. Dat betekent dat je veel met de Nederlandse taal bezig bent en dat je veel zal leren over de Nederlandse politiek, de economie en cultuur en internationale ontwikkelingen. Ook het doen van bronnenonderzoek en de inrichting van het Nederlandse medialandschap komen uitgebreid aan de orde tijdens de opleiding Journalistiek en Fotografie.

De opleiding Journalistiek en Fotografie richt zich naast de geschreven journalistiek (kranten en tijdschriften) ook op de audiovisuele journalistiek (fotografie, radio, televisie). Dat betekent dat je ook leert om nieuws in beeld te brengen. Je leert bijvoorbeeld een studio of locatie in te richten voor opnamen. Het stileren van het onderwerp en het decor, het installeren van beeld-, licht- en geluidsapparatuur en het bewerken van beeldmateriaal voor een optimaal eindproduct maakt onderdeel uit van de opleiding.

Opleidingsplaats
Deze opleiding wordt aangeboden in de vestiging van ROC Friese Poort in Drachten.

Na de opleiding
Met het diploma journalistiek en fotografie kun je aan de slag als (pers)fotograaf of je kunt aan het werk bij een redactie. Doorstromen naar een hbo-opleiding is ook mogelijk. De opleiding Journalistiek en Fotografie is een goede voorbereiding op de hbo-opleiding Journalistiek. Er is contact met Hogeschool Windesheim in Zwolle om de doorstroom naar deze opleiding zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Je kunt ook kiezen voor bijvoorbeeld een Communicatie-opleiding op hbo-niveau.
pi_43764568
Ik denk trouwens dat het wel een goede vooropleiding is voor hbo journalistiek (als je geen havo-diploma hebt), maar met alleen mbo kun je op journalistiek gebied niet zo veel.
  dinsdag 21 november 2006 @ 22:41:23 #298
113712 Freshthinking
pi_43766070
Dat denk ik ook.. Als ik dat zo zie verschilt het niet veel van de hbo-opleiding. Alleen qua niveau zal het op hbo wat hoger zijn. Al vind ik dat persoonlijk behoorlijk laag.
Let's go fucking Mental.
pi_43775225
Inderdaad, ik ben nu eerstejaars, maar ik vind het niveau bedroevend laag. De praktijk zul je er heus goed leren, maar de opleiding mist veel aan theorie.
pi_43849141
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 02:19 schreef Filay het volgende:

[..]

Sinds wanneer wil jij motivatie. Ja nu je me ontdekt hebt en ik dus ook weet wie jij bent en dat jij er bent stalk ik je.
ik begrijp deze zin niet ....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')