abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36125757
Bos vertrouwd 'zijn' allochtone raadsleden niet.
quote:
Bos voorziet 'ongelukken' met allochtone raadsleden

Uitgegeven: 17 maart 2006 16:30
Laatst gewijzigd: 17 maart 2006 16:36 *

AMSTERDAM - PvdA-leider Bos verwacht problemen met nieuwe allochtone gemeenteraadsleden van zijn partij. Vooral van kandidaten die met voorkeursstemmen een plekje in de raad hebben gekregen, vraagt hij zich af of die wel voldoende gekwalificeerd zijn.

"Wij krijgen vast ongelukken met nieuwe allochtone raadsleden, maar die hebben we ook met autochtonen gehad", zegt Bos vrijdag in een vraaggesprek met het Parool. Nu meer kandidaten die lager op de lijst staan toch in de raad komen, moet de partij aanstaande gemeenteraadsleden beter vooraf gaan screenen
bron

Gelijk heeft die, alleen ik vertrouw de rest van de PvdA ook niet.
pi_36127071
quote:
maar die hebben we ook met autochtonen gehad",
pi_36127319
Inderdaad erg zwak van Wouter Bos en de PvdA. Eerst zelf een campagne voeren op etnische grenzen i.p.v. op ideologische gronden en zich vervolgens gaan indekken dat het de komende tijd wel eens niet helemaal goed kan gaan met de PvdA en het te voeren beleid...

Of zoals ik las op de Trouw website:
quote:
De PvdA hoort logischerwijs aansluiting te zoeken bij progressieve mensen: zowel oorspronkelijke Nederlanders als allochtonen. Prima. Het probleem begint als de PvdA aansluiting zoekt bij alle allochtonen, dus ook de conservatieve onder hen. Van de Nederlandse moslims is 50% voor invoering van de sharia (bron: NOVA onderzoek 2005). En ook een deel van deze sharia- aanhangers stemde PvdA. En wiens stemt men krijgt, wiens taal men spreekt: vroeger of later.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_36127849
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:24 schreef Tikorev het volgende:

Of zoals ik las op de Trouw website:
Vreemd dat Trouw dat schrijft, want het klopt helemaal niet.
pi_36128105
Het gaat overigens niet over (nieuwe) allochtone raadsleden in het algemeen, het gaat over raadsleden die met voorkeursstemmen zijn gekozen in het algemeen en allochtone raadsleden die met voorkeursstemmen zijn gekozen in het bijzonder.

De letterlijke quote:
quote:
"Onze winst is zo groot dat veel mensen - onder wie allochtonen - een raadszetel hebben gekregen, terwijl we niet weten of ze net zo gekwalificeerd zijn als mensen hoger op de lijst."

"Natuurlijk zie ik het risico dat onervaren raadsleden een veeleisende achterban op hun nek krijgen. Daarom hebben we de PvdA-fracties overal in het land hulp aangeboden met cursussen."
Weinig mis mee en wel eerlijk, toch? Natuurlijk dien je ervoor te zorgen dat de hele lijst kwaliteit herbergt, maar door wijzigingen in het kiesstelsel is het bij de laatste verkiezingen een stuk makkelijker geworden om op voorkeur gekozen te worden. Tegelijkertijd is het animo om raadslid te worden steeds minder, en dus de pool waaruit de kandidaten gekozen worden kleiner.

De PvdA zal de enige partij niet zijn die daardoor de komende raadsperiode tegen 'probleempjes' zal aanlopen, het is dan ook iets om bij de volgende verkiezingen mee rekening te houden.
pi_36128319
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:52 schreef Kozzmic het volgende:
De PvdA zal de enige partij niet zijn die daardoor de komende raadsperiode tegen 'probleempjes' zal aanlopen, het is dan ook iets om bij de volgende verkiezingen mee rekening te houden.
Ach ja, het is toch maar belastinggeld, wat maakt het uit als we dat in handen geven van totaal onervaren incapabele bestuurders? Tenslotte hebben ze vier jaar de tijd om een beetje te wennen en wil het allemaal niet zo lukken dan gaan ze toch gewoon op 'cursus'. Al die drukdoenerij om niks altijd.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:01:47 #7
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_36128370
Als je denkt dat mensen niet gekwalificeerd zijn waarom zet je ze dan op de kieslijst?
pi_36128385
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 21:00 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Ach ja, het is toch maar belastinggeld, wat maakt het uit als we dat in handen geven van totaal onervaren incapabele bestuurders? Tenslotte hebben ze vier jaar de tijd om een beetje te wennen en wil het allemaal niet zo lukken dan gaan ze toch gewoon op 'cursus'. Al die drukdoenerij om niks altijd.
Zo erg als Leefbaar Rotterdam en andere lokalen in de afgelopen periode zullen ze het vast niet maken.
pi_36128481
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 21:01 schreef Klummie het volgende:
Als je denkt dat mensen niet gekwalificeerd zijn waarom zet je ze dan op de kieslijst?
Wie heeft het over 'niet gekwalificeerd'?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:07:27 #10
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_36128514
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 21:06 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Wie heeft het over 'niet gekwalificeerd'?
quote:
Bos voorziet 'ongelukken' met allochtone raadsleden

Uitgegeven: 17 maart 2006 16:30
Laatst gewijzigd: 17 maart 2006 16:36 *

AMSTERDAM - PvdA-leider Bos verwacht problemen met nieuwe allochtone gemeenteraadsleden van zijn partij. Vooral van kandidaten die met voorkeursstemmen een plekje in de raad hebben gekregen, vraagt hij zich af of die wel voldoende gekwalificeerd zijn.
pi_36129088
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 21:07 schreef Klummie het volgende:

[..]

[..]
"Onze winst is zo groot dat veel mensen - onder wie allochtonen - een raadszetel hebben gekregen, terwijl we niet weten of ze net zo gekwalificeerd zijn als mensen hoger op de lijst."
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:41:38 #12
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36129381
Als mensen onderaan de lijst meer gekwalificeerd zouden zijn dan de bovensten, dan zou je pas iets verkeerds doen.

Maar mensen die via voorkeursstemmen zijn gekozen zijn uiteraard gekwalificeerd genoeg volgens het Oordeel van de Kiezer. Dat je als partij investeert in extra kennis is noodzakelijk bij onervaren mensen. 'Ongelukken' zoals bij de Leefbaren of de SP die (in het verleden) ook (onverwachts) gigantisch zijn gegroeid moet je zien te vermijden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:26:11 #13
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_36132435
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 21:31 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ja en? Hij zegt toch zelf dat ze dus hun eigen leden blijkbaar niet eens kennen. Hoe komen die dan op die lijst? Waarom zet je mensen op een lijst waarvan je geeneens weet of ze de kwalificaties daarvoor hebben?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:28:22 #14
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_36132488
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 21:41 schreef Sidekick het volgende:
Als mensen onderaan de lijst meer gekwalificeerd zouden zijn dan de bovensten, dan zou je pas iets verkeerds doen.

Maar mensen die via voorkeursstemmen zijn gekozen zijn uiteraard gekwalificeerd genoeg volgens het Oordeel van de Kiezer. Dat je als partij investeert in extra kennis is noodzakelijk bij onervaren mensen. 'Ongelukken' zoals bij de Leefbaren of de SP die (in het verleden) ook (onverwachts) gigantisch zijn gegroeid moet je zien te vermijden.
Het lijkt me duidelijk dat iedereen die op zo'n lijst staat toch echt de kwailteiten moet hebben om als raadslid te kunnen functioneren. Dat je vervolgens een volgorde aangeeft van uitstekend naar ik heb geen idee of het het zouden kunnen?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:34:46 #15
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36132615
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:28 schreef Klummie het volgende:

[..]

Het lijkt me duidelijk dat iedereen die op zo'n lijst staat toch echt de kwailteiten moet hebben om als raadslid te kunnen functioneren.
Inderdaad.
quote:
Dat je vervolgens een volgorde aangeeft van uitstekend naar ik heb geen idee of het het zouden kunnen?
Die volgorde is niet aangegeven.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:35:55 #16
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_36132640
Typisch PvdA, de hypocrisie drúípt er werkelijk aan alle kanten vanaf.

Eerst de halve kieslijst volpleuren met niet of nauwelijks gekwalificeerde allochtonen, vervolgens mooie sier daarmee maken in de moskee ("Ziet u wel, meneer de imam, uw volgelingen moeten ècht geen CDA stemmen, wij weten véél beter wat goed voor u is!"), hetgeen die partij bij de laatste verkiezingen niet bepaald windeieren heeft gelegd, en nu, net voordat puntje bij paaltje komt, je alvast indekken voor de mogelijkheid dat de helft van die allochtonen binnen notime weer het veld zal ruimen (wat natúúrlijk gewoon gaat gebeuren, Bos laat dit echt niet voor niks in de krant zetten).

En dan uiteraard ook nog even vermelden dat "we die ongelukken ook met autochtonen hebben gehad", zo politiek correct is 'ie wel. Gadverdamme, wat een walgelijke vertoning!

[ Bericht 1% gewijzigd door Lemmeb op 18-03-2006 00:17:46 ]
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:39:01 #17
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_36132695
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:34 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Inderdaad.
[..]

Die volgorde is niet aangegeven.
Lijkt me wel toch anders maakt hij hier niet zo'n ophef over.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:41:28 #18
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_36132746
ik krijg een LPF deja-vu aaaaarrg
ach misschien moeten die salarissen idd maar eens omhoog, dan komen er zeker meer integere mensen op die baantjes af
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  zaterdag 18 maart 2006 @ 00:01:42 #19
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_36133210
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:45 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En dat voor een partij die al een halve eeuw ofzo bestaat. Dieptriest!

Magoed, dat zag je bij de nazi's van Hitler ook. Die partij trok ook allemaal van dat ongekwalificeerde, ongure gespuis aan op het hoogtepunt van haar macht, net als de PvdA nu. En we weten allemaal hoe het met die nazi's is afgelopen.
misschien moeten we maar eens wat aan die kieslijsten gaan doen, ik ken iemand die voor GL ergens in de gemeenteraad is gekomen, zij praaat vrijwel uitsluitend over auto's en spuugt op "amre mensen"
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  zaterdag 18 maart 2006 @ 00:14:22 #20
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_36133507
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 00:01 schreef slaveloos het volgende:

[..]

misschien moeten we maar eens wat aan die kieslijsten gaan doen, ik ken iemand die voor GL ergens in de gemeenteraad is gekomen, zij praaat vrijwel uitsluitend over auto's en spuugt op "amre mensen"
Een soort Hedy D'Ancona dus. Al praatte die voornamelijk over andere onbelangrijke zaken, zoals 'kunst' enzo .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 18 maart 2006 @ 02:03:48 #21
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_36135008
In Almelo zijn er vier Turken met voorkeursstemmen in de PvdA-fractie (13 man sterk) gekozen. Er gaan nu geruchten dat één van hen wethouder wordt. Het schijnt overigens wel een bekwame man te zijn en politieke ervaring heeft hij: hij zit al een tijd in Provinciale Staten.
pi_36135877
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 21:41 schreef Sidekick het volgende:

Maar mensen die via voorkeursstemmen zijn gekozen zijn uiteraard gekwalificeerd genoeg volgens het Oordeel van de Kiezer.
Maar toch ook volgens het Oordeel van de Partij? Die heeft immers die kandidaat op hun lijst gezet.

Bij de zogeheten 'lijstduwers' is het duidelijk dat de betreffende persoon niet op de lijst staat om een eventuele zetel ook werkelijk te bezetten, maar de besproken PvdA kandidaten zijn geen lijstduwers, wel?
(Die lijstduwerij vind ik een walgelijke minachting voor ons bestel, maar dat terzijde)

Overigens vind ik het wel wat discutabel, deze uitlating, maar ik hoor dit soort partijzaken liever openlijk. Om clientelisme te voorkomen, wat een reëel risico is bij voorkeurstemmen. Het blijft natuurlijk een merkwaardig samenspel van partij & kiezer, de kieslijst en de voorkeurstemmen.

Ik ga bijna hopen op grote problemen met de voorkeursstemgekozenen, niet omdat ik wat tegen de PvdA of de onervaren kandidaten heb, maar om duidelijker te laten uitkomen dat er uiteindelijk individuen op persoonlijke titel gekozen worden, geen partijslaven.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 18 maart 2006 @ 06:25:36 #23
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_36135883
Trouwens, more, je maakt een gruwelijke spelfout:
"Bos vertrouwd 'zijn' allochtone raadsleden niet."

Moet natuurlijk zijn:

"Bos vertrouwt 'zijn' allochtone raadsleden niet."

Maar dat wist je zelf natuurlijk ook wel, .
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 21:42:20 #24
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36152463
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:39 schreef Klummie het volgende:

[..]

Lijkt me wel toch anders maakt hij hier niet zo'n ophef over.
Dat negatief nieuws meer nieuwswaarde heeft dan positief nieuws was al langer bekend, voor de rest zie ik weinig ophef.

Voor een ander gezichtspunt:
quote:
'Doorbraak' allochtone raadsleden

18.03.2006 | Dossier Verkiezingen 2006 | Redactie

In Het Parool van vrijdag 17 maart jongstleden stond een interview met Wouter Bos, waarin hij de grote deelname van allochtonen in gemeenteraden een doorbraak noemde: 'We hebben jarenlang gevraagd om actieve deelname van allochtonen aan verkiezingen. Als het dan gebeurt wordt het meteen geproblematiseerd. Daar baal ik van.' Hieronder de complete tekst van het interview.

'Wij veranderen niet'
Rubriek: Binnenland Vrijdag, 17-03-2006
PvdA-leider Wouter Bos ziet het gevaar van een Partij van de Allochtonen, maar voelt niets voor een debat over de risico's van de grote steun van migranten aan zijn partij. 'Dit is juist een doorbraak.'
BAS SOETENHORST 'Erg he, al die blanken die steeds blanke kandidaten kiezen?' Wouter Bos ergert zich aan de waarschuwingen over de grote steun van migranten aan de PvdA bij de raadsverkiezingen. 'We hebben jarenlang gevraagd om actieve deelname van allochtonen aan verkiezingen. Als het dan gebeurt wordt het meteen geproblematiseerd. Daar baal ik van. Dit is een doorbraak, dat moeten we vasthouden.'

Paul Scheffer, potentieel uitdager van Bos als kandidaat-lijsttrekker bij de Kamerverkiezingen, voorziet een uittocht van blanke PvdA-kiezers als migranten ook in de toekomst in groten getale op de partij stemmen. Bos bekijkt het liever van de positieve kant. 'De PvdA kan voor de tweede keer in haar bestaan een doorbraakpartij worden. Bij de oprichting in 1946 bood de partij onderdak aan stromingen die elkaar tot dan toe uitsloten. Nu zien we dat allochtonen, zeker ook moslims, zich verenigen met mensen met een andere etnische en religieuze achtergrond.'

Blijven ze de PvdA trouw?
'Naarmate allochtone groepen verder emanciperen, groeit de diversiteit in politieke voorkeuren. Op dit moment zitten disproportioneel veel allochtonen op allerlei gebieden aan de onderkant van de samenleving. Het is niet raar dat ze kiezen voor de partij die daar tegen ageert.'

Mensen van Turkse en Marokkaanse afkomst hebben massaal op kandidaten met dezelfde etnische achtergrond gestemd. Is dat niet bezwaarlijk? 'Dat gebeurt al jaren. Alle partijen spelen er op in. Ze zetten allochtonen op de lijst om allochtone kiezers te trekken, Limburgers om Limburgers te trekken en vrouwen om vrouwen te trekken.'

De etnische component bij het stemmen geeft geen ongemakkelijk gevoel? 'Waarom? Milieuactivisten stemmen op Diederik Samsom (milieuwoordvoerder van de PvdA-fractie, red.), voorstanders van de vrijheid van meningsuiting op Ayaan Hirsi Ali. Dat is toch ook geen probleem? Het probleem is nu hooguit dat onze winst zo groot is, dat veel mensen - onder wie allochtonen - een raadszetel hebben gekregen terwijl we nu niet weten of ze net zo gekwalificeerd zijn als mensen hoger op de lijst. We willen het gewicht van voorkeurstemmen vergroten. Dat vereist dat partijen hun kandidaten nog beter screenen. We krijgen vast ongelukken met nieuwe allochtone raadsleden, maar die hebben we ook met autochtonen gehad.' 'We hebben enige ervaring met kandidaten die politiek bedrijven volgens de cultuur van hun land van herkomst, waar clientelisme normaal is. Met het opkomen van een nieuwe generatie verdwijnt dat. In de Amsterdamse PvdA-fractie zitten Turkse en Marokkaanse studenten. Die hebben geen band met die traditie.'

Critici vrezen dat de PvdA terugvalt naar een soft integratiebeleid. 'Ik zie geen enkele reden ook maar iets te veranderen aan ons standpunt. Tachtig tot negentig procent van onze allochtone kiezers stemde om inhoudelijke, legitieme redenen op ons. Er is een andere groep, de Mohamed Rabbae-groep. (GroenLinks-politicus Rabbae legde vorige week een eisenpakket op tafel in ruil voor allochtone steun aan de PvdA, red.). Die groep bestaat uit het allochtone kader van oude welzijnsorganisaties, die op basis van voor-wat-hoort-wat PvdA stemde. Die mensen zullen van een koude kermis thuis komen.' 'Ik kan ook niet uitsluiten dat er allochtonen en autochtonen zijn die op ons stemden omdat ze tabak hebben van Rita Verdonk, maar niet beseffen dat we voor de 'Rotterdam Wet' zijn, die het mogelijk maakt groepen met een laag inkomen uit bepaalde wijken te weren.'

U vreest geen uittocht van blanke PvdA-kiezers? 'Ik zie allerlei risico's, maar het debat slaat nu door naar het volledig problematiseren van iets waar we zo lang op gehoopt hebben. Natuurlijk zie ik het risico dat onervaren raadsleden een veeleisende achterban op hun nek krijgen. Daarom hebben we de PvdA-fracties overal in het land de dag na de verkiezingen hulp aangeboden met cursussen. Ik zie het gevaar van een Partij van de Allochtonen waar de autochtonen weglopen. Maar als wij vasthouden aan ons verhaal, blijven we de partij voor iedereen.'

Bron: PvdA.nl
  zondag 19 maart 2006 @ 11:50:38 #25
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_36163650
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 21:42 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat negatief nieuws meer nieuwswaarde heeft dan positief nieuws was al langer bekend, voor de rest zie ik weinig ophef.

Voor een ander gezichtspunt:
[..]
De kern van het verhaal blijft toch dat vreemd is dat er getwijfelld wordt aan de capaciteiten van hen die lager op de lijst staan en nu met voorkeurssteemmn in de raad zijn gekozen. Bos zegt indirect dat de samenstellers van de lijst hun kandidaten beter moeten screenen. Hij gaat uit van twijfel en vertrouwt dus bljkbaar de samenstellers van die lijst ook niet, dat is op z'n minst vreemd te noemen. Ik vind het nogal een uitspraak voor een partijleider en ik zou me als samensteller van die lijst en en als allochtoon die met voorkeursstemmen in de raad is gekozen, toch wel in mijn hemd gezet voeler door de leider van mijn partij.
quote:
Allochtone raadsleden boos op Bos
Van onze verslaggeefster Yvonne Doorduyn

DEN HAAG - In allochtone kring is verontwaardigd gereageerd op uitspraken van PvdA-leider Wouter Bos dat hij ‘ongelukken’ verwacht met nieuwe, allochtone gemeenteraadsleden in zijn partij. Bos wordt beschuldigd van discriminatie, polarisatie, en een ‘dolkstoot in de rug’.

Bos zei vrijdag in een interview met dagblad Het Parool dat hij problemen verwacht bij nieuwe raadsleden – onder wie veel allochtone – die met voorkeurstemmen in de gemeenteraad zijn gekomen. Hij vraagt zich af of ze net zo gekwalificeerd zijn als mensen hoger op de lijst. Sommigen stonden immers onderaan de kieslijst.

Ook zegt de fractievoorzitter van de PvdA het gevaar te zien ‘van een Partij van de Allochtonen waar de autochtonen weglopen’. Al zegt hij wel te geloven dat ‘als wij vasthouden aan ons verhaal, we de partij blijven voor iedereen’.

Onder allochtone kiezers in de grote steden heeft 80 procent PvdA gestemd. In Amsterdam en Rotterdam bestaan de gemeenteraden nu ruwweg voor de helft uit mensen van allochtone komaf.

Metin Çelik, raadslid voor de PvdA in Rotterdam, vindt de woorden van Bos ongepast. ‘Het is toch hypocriet? We hebben de helft van de stemmen aan allochtonen te danken, en dan gaat Bos met modder gooien. Alsof we tweederangsburgers zijn.’

Ook Peggy Burke, sinds donderdag gemeenteraadslid voor de PvdA in Amsterdam, is ontstemd. ‘We worden weer vanwege onze huidskleur in een hoekje geplaatst. Het werkt zo polariserend. Echt, we hebben hetzelfde voor met de stad. We hebben dezelfde belangen.’

Op de website van de PvdA kwamen tal van verontwaardigde reacties binnen. ‘Dit voelt als een dolkstoot in de rug’ schrijft de een. ‘Ontzettend denigrerend’, ‘discriminerend’, ‘onderbuikgevoelens en stemmingmakerij’, aldus anderen.

Volgens PvdA-Kamerlid Khadija Arib, van Marokkaanse afkomst, is de signalering van Bos niets om je druk over te maken. ‘Ik ben er trots op dat steeds meer allochtonen volwaardig aan de maatschappij meedoen, dat ze niet meer alleen aan de zijlijn staan. Wellicht met vallen en opstaan, maar dan is het aan ons hen daarbij te helpen.’

Hoewel Kamerlid Nebahat Albayrak van de PvdA vermoedt dat Bos verkeerd is geciteerd, baalt ze ervan dat de opkomst van allochtonen in gemeenteraden zo vaak negatief wordt uitgelegd. ‘Het is juist een goede ontwikkeling dat mensen met voorkeurstemmen de raad in komen. Een stevige band met de kiezer, dat willen we toch zo graag?’

Chantal Gill’ard, als bestuurslid van de PvdA in Rotterdam mede verantwoordelijk voor de Rotterdamse kieslijst van de partij: ‘We letten er echt wel op dat op de lijst alleen maar kwalitatief goede mensen staan.’

‘Kandidaten lager op de lijst hebben hooguit wat minder ervaring. Maar als ze worden gekozen, krijgen ze gedegen training en coaching.’
http://www.volkskrant.nl/den_haag/article253117.ece

[ Bericht 61% gewijzigd door Klummie op 20-03-2006 11:46:05 (nieuws) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')