abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36147587
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 18:13 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Oh nee?
Abortus en eutanasie zijn beiden moord.
Maar dat begrijpt een linkse rioolrat niet.
Als iemand er zelf voor kiest om zijn leven te verkorten omdat hij ongeneselijk ziek is en veel pijn heeft.

om dat op 1 lijn te zetten met moord

nee, dat vind ik niet eerlijk

bij eutanasie ga je in op een verzoek van de zieke om zijn lijdensweg te verkorten

de doktoren die daar aan meewerken zijn geen moordenaars, integendeel

ze zijn helden

en abortus is een heel ander verhaal, de foetus vraagt er niet om. maar de moeder vraagt erom.. dus geen appels met peren vergelijken aub
pi_36147646
Ik vind ook dat euthanasie onmenselijk is. En toch is het goed dat de mogelijkheid er is.
pi_36147730
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 18:33 schreef SCH het volgende:
Ik vind ook dat euthanasie onmenselijk is. En toch is het goed dat de mogelijkheid er is.
onmenselijk, hoezo ?
pi_36147897
Hey wat leuk een ad hitlerum.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_36147915
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 18:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

onmenselijk, hoezo ?
Nou laat ik het zo zeggen: het is zo onnatuurlijk en afgrijselijk om mee te maken dat ik er grote moeite mee heb. Niet ethisch gezien ofzo hoor, maar het is gewoon zo in strijd met je gevoel. Maar dat is het iemand zien afglijden en zien creperen ook. Dus dan is euthanasie vaak niet anders dan de minst slechte oplossing.

Ik wil maar zeggen dat er vaak een beeld geschetst wordt van euthanasie waarbij artsen vrolijk met een spuit rondhuppelen: het tegendeel is waar.
pi_36148049
oh zo , tja het lijden en ziek zijn , is niet leuk.. maar wel heel menselijk vind ik

maar begrijp wel wat je bedoelt
  zaterdag 18 maart 2006 @ 18:56:36 #107
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_36148139
Oeh, Bot en Bakellende zijn boos, nu kunnen ze beter Italie opdoeken, wordt niets meer met dat land
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 18 maart 2006 @ 23:13:48 #108
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_36155087
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 22:35 schreef Meki het volgende:
wat is euthanasie
Krekker is de bom!
pi_36155748
Tsja, ik begrijp dat sommige mensen er problemen mee hebben, en de regeling die we momenteel hebben komt inderdaad het meest in de buurt van de nazi-dagen, alhoewel een stuk meer doordacht natuurlijk.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 23:59:51 #110
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36156181
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 18:56 schreef marcb1974 het volgende:
Oeh, Bot en Bakellende zijn boos, nu kunnen ze beter Italie opdoeken, wordt niets meer met dat land
wat een flauwe aanfluiting zeg. zou jij het nemen dan?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 19 maart 2006 @ 00:03:48 #111
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_36156269
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 23:40 schreef Evil_Jur het volgende:
Tsja, ik begrijp dat sommige mensen er problemen mee hebben, en de regeling die we momenteel hebben komt inderdaad het meest in de buurt van de nazi-dagen, alhoewel een stuk meer doordacht natuurlijk.
Ik kan goed begrijpen dat mensen problemen met euthanasie hebben, maar niet omdat het gelijk staat aan moord of nazi praktijken. Ten eerste is de achterliggende gedachte anders, ten tweede is het niet de overheid die iemand de dood in 'helpt'. Ook wordt de persoon niet vermoord omdat het een 'minder mens' is.

Het is een persoon zelf, of wellicht de partner die onder bepaalde omstandigheden mag besluiten het lijden te stoppen. Het doden van mongooltjes erbij halen zoals deze Italiaan deed slaat m.i. nergens op, want (zover ik weet) is dat absoluut niet wat hier onder de euthanasie wet valt.

Maar goed, desalniettemin blijf euthanasie een moeilijke kwestie. Want wanneer mag iemand uit zijn lijden worden verlost? Wanneer hij hier zelf voor kiest?

Wat als de persoon er niet toe niet in staat is, hoe kan een ander (familielid) bepalen hoe sterk de patient lijdt? En bij welk percentage kans tot 'bij positieven komen' mag het toegepast worden? 50%? 25%? 10%?

En ook als iemand zelf nog wel in staat is te communiceren, is iemand die op het moment erge pijn lijdt en hierdoor niet helder kan denken, wel in staat daarover te oordelen? Tuurlijk is er daarnaast ook nog een arts, maar het blijft een moeilijke kwestie lijkt mij.
Krekker is de bom!
pi_36156402
Begrijp me neit verkeerd, ik ben een groot voorstander van euthanasie, maar dat komt door persoonlijke ervaring.
  zondag 19 maart 2006 @ 00:12:02 #113
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36156459
ik vind nazisme haaks staan op zelfbeschikkingsrecht, maar dat is mijn bescheiden mening. ik verwacht finke excuses en vooral een italiaanse uitleg aan italië waarom er abortus en euthanasie wordt gepleegd. zou ook graag de abortus cijfers (inclusief de breinaald praktijken) van italië willen zien. stel zielige stakkers.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_36161364
quote:
Op zondag 19 maart 2006 00:12 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind nazisme haaks staan op zelfbeschikkingsrecht, maar dat is mijn bescheiden mening. ik verwacht finke excuses en vooral een italiaanse uitleg aan italië waarom er abortus en euthanasie wordt gepleegd. zou ook graag de abortus cijfers (inclusief de breinaald praktijken) van italië willen zien. stel zielige stakkers.
En uiteraard het aantal tienerzwangerschappen en baby's dat in een vuilniszak wordt gedumpt, graag die cijfers naast de onze.
  zondag 19 maart 2006 @ 14:22:16 #115
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36167423
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 18:14 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

idd, iemand die ongeneselijk ziek is en veel pijn heeft moet er voor kunnen kiezen om waardig te kunnen sterven.

toch raar hè, dat veel mensen het zielig vinden bv als hun hond pijn lijdt omdat hij erg ziek is. een spuitje is dan humaan om te doen.

maar als een mens veel pijn heeft en ongeneselijk ziek is, dan zou het humaan zijn om hem te laten lijden?

ik vind dat mensen zelf moeten kunnen kiezen hoe ze een einde maken aan hun leven, zelfbeschikkingrecht heet dat geloof ik

ja ,, ik ben echt trots op Nederland dat wij euthanasie in de wet geregeld hebben
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_36178305
Ik heb die gek Carlo Giovanardi net een email gestuurd.
Is een beetje de Pechtold van Italië heb ik de indruk

giovanardi_c@camera.it

Our program does not include retards for euthanasia otherwise you would be in front row!

Als we dit soort ongenunanceerde eikels hun gang laten gaan, dan is het snel gedaan met ons laat maar waaien beleid!

[/quote]

Tja, Giovanardi is gristen-demon-craat en Italiaan. Dan komt er weleens weinig zinnigs uit zijn bek.

[/quote]
  zondag 19 maart 2006 @ 21:41:43 #117
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_36181726
Even een citaat

‘Nu de Italianen de monsterlijkheid beginnen te kennen van de ontwikkeling van de Nederlandse wetgeving over het uit de weg ruimen van volwassenen en kinderen die ‘levens hebben, onwaardig om geleefd te worden', zou ik willen weten waarvoor de Italiaanse regering volgens de Olijf (centrum-linkse partijencombinatie - red.) excuses zou moeten aanbieden aan de Nederlandse regering’, aldus Giovanardi.

Waarom kraamt die man zo'n onzin uit , en waarom willen we überhaupt diplomatieke banden onderhouden met een regering waarin dergelijk bekrompen lieden een ministerspost bekleden
Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten...
pi_36184706
quote:
Wat is de vergelijking met de nazi-tijd dan? Ik mis dat echt even hoor.
  zondag 19 maart 2006 @ 22:45:45 #119
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_36184895
quote:
Do explain. Met voorbeelden, graag. En bronnen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 19 maart 2006 @ 22:48:53 #120
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36185042
http://www.nu.nl/news/696(...)_naar_Nederland.html

Italiaanse minister haalt opnieuw uit naar Nederland

Uitgegeven: 19 maart 2006 19:32
Laatst gewijzigd: 19 maart 2006 19:48

ROME - De Italiaanse minister Giovanardi heeft dit weekeinde opnieuw uitgehaald tegen de Nederlandse euthanasiewetgeving. De eis van een linkse partij om zijn aftreden wijst de bewindsman van de hand, aldus de website van de krant la Repubblica zondag.

"Nu de Italianen de monsterlijkheid beginnen te kennen van de ontwikkeling van de Nederlandse wetgeving over het uit de weg ruimen van volwassenen en kinderen die 'levens hebben, onwaardig om geleefd te worden', zou ik willen weten waarvoor de Italiaanse regering volgens de Olijf excuses zou moeten aanbieden aan de Nederlandse regering", aldus Giovanardi. De Olijf is de centrum-linkse partijencombinatie.

Minister Bot had vrijdag de Italiaanse ambassadeur in Den Haag op het matje geroepen, nadat Giovanardi de Nederlandse euthanasiewetgeving had vergeleken met nazipraktijken.

Aftreden

Daniele Capezzone, partijsecretaris van de Italiaanse Radicalen, heeft het aftreden van Carlo Giovanardi geëist als minister van Betrekkingen met het Parlement. De centrumrechtse bewindsman Giovanardi is daarvan niet onder de indruk: "Afgezien van Capezzone en zijn schandelijke campagne voor een wereld waar alleen plaats zou zijn voor perfecte personen, is het echte probleem om te begrijpen of in naam van Europa oplossingen zonder kritiek moeten worden geaccepteerd die raken aan het hart van de verdediging van elk menselijk wezen, gezond of ziek, rijk of arm, man of vrouw, intelligent of geestelijk achtergebleven, zoals 2000 jaar christendom hebben geworteld in het bewustzijn van het volk."
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 19 maart 2006 @ 22:55:30 #121
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_36185341
bisschop Muskens daarnet in Woestijnruiters, hij vind de Nazi-vergelijking ook niet kunnen omdat, zo zegt hij, euthanasie tegenwoordig vanuit een heel andere ideologie wordt toegepast (alhoewel hij het zelf niet eens is met het Nederlandse beleid tav. euthanasie)
  zondag 19 maart 2006 @ 23:07:00 #122
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36185899
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:55 schreef zakjapannertje het volgende:
bisschop Muskens daarnet in Woestijnruiters, hij vind de Nazi-vergelijking ook niet kunnen omdat, zo zegt hij, euthanasie tegenwoordig vanuit een heel andere ideologie wordt toegepast (alhoewel hij het zelf niet eens is met het Nederlandse beleid tav. euthanasie)
Wel mooi dat zo iemand dat ook zegt. Je kan voor of tegen euthanasie zijn, maar een vergelijking met de nazi's is en ongepast en heeft totaal geen raakvlakken.
Dat die man er nu nog een schepje bovenop doet maakt duidelijk in wat voor vorm religie hij gelooft..
And that is the news.''
  maandag 20 maart 2006 @ 08:11:55 #123
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36191322
Een tweede keer, wat een kleuter is het toch.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 20 maart 2006 @ 08:27:46 #124
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_36191482
Tvp.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_36196693
Wat een malloot. Kan die man geen ernstig ongeluk krijgen het liefst met zoveel mogelijk pijn en zodat verder leven totaal geen zin meer heeft. Misschien wordt ie dan wakker.
pi_36197209
Ah, de Katholieke Taliban in actie. Het zou de Italiaanse regering sieren om zich grondig te distantieeren van deze uitspraken.
pi_36197721
Wat wil deze bosmongool hier eigenlijk mee bereiken?
pi_36198281
Hij blijft voet bij stuk houden, die sukkel. Nederland moet deze grove belediging niet pikken en eventueel diplomatieke betrekkingen met Italië bevriezen. Waarom moeten geschifte Italiaanse ministers WEL zwichten voor een domme moslim-cartoon en NIET voor grove beledigingen aan ons adres? Waarom zou dit met een sisser moeten aflopen?

Ten eerste heeft Italië gewoon het democratische proces in Nederland te accepteren, ten tweede helpt de minister doelbewust foutieve informatie de wereld in om mensen te manipuleren, ten derde zijn in Italië kerk en staat niet gescheiden.

Het is wachten op excuses van Italië. Anders stel ik voor dat Nederlanders dit jaar massaal Italië als vakantieland negeren.
pi_36246919
Reactie Berlusconi op euthanasierel

` De Italiaanse premier Berlusconi
heeft afstand genomen van de uitspraak
van zijn minister Giovanardi over de
euthanasiewetgeving in Nederland.Deze
minister heeft volgens Berlusconi op
persoonlijke titel gesproken.De premier
zegt dat hij hem niet kon tegenhouden.

De minister voor Parlementsrelaties zei
donderdag dat "de nazi-wetgeving en de
ideeën van Hitler in Europa terugkomen
via de Nederlandse euthanasiewetgeving
en het debat over hoe zieke kinderen
kunnen worden gedood".

Den Haag riep de Italiaanse ambassadeur
op het matje.Ook die zei dat Giovanardi
niet namens de regering in Rome sprak.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:09:36 #130
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36246937
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Reactie Berlusconi op euthanasierel

` De Italiaanse premier Berlusconi
heeft afstand genomen van de uitspraak
van zijn minister Giovanardi over de
euthanasiewetgeving in Nederland.Deze
minister heeft volgens Berlusconi op
persoonlijke titel gesproken.De premier
zegt dat hij hem niet kon tegenhouden.

De minister voor Parlementsrelaties zei
donderdag dat "de nazi-wetgeving en de
ideeën van Hitler in Europa terugkomen
via de Nederlandse euthanasiewetgeving
en het debat over hoe zieke kinderen
kunnen worden gedood".

Den Haag riep de Italiaanse ambassadeur
op het matje.Ook die zei dat Giovanardi
niet namens de regering in Rome sprak.
Ik had wel meer pit verwacht van Dirktator.
pi_36254512
Berlusconi
pi_36260492
quote:
Gepubliceerd | woensdag 22 maart 2006. Gewijzigd | woensdag 22 maart 11:45 uur.

Ontmoeting Balkenende en Berlusconi over euthanasie afgeblazen
ANP

BRUSSEL - Premier Balkenende zal op de Europese top van donderdag en vrijdag geen speciale ontmoeting meer hebben met zijn Italiaanse collega Berlusconi over het Nederlandse euthanasiebeleid. Dat is woensdag vernomen in kringen rond het kabinet.

Balkenende neemt genoegen met een verklaring van Berlusconi dat de Italiaanse minister Giovanardi, die het Nederlandse beleid vergeleek met nazipraktijken, op persoonlijke titel sprak.

Maandag stelde minister Bot van Buitenlandse Zaken nog dat de uitspraken van Giovanardi ‘onjuist en onacceptabel’ waren. Volgens hem zouden Balkenende en Berlusconi nog over de zaak spreken op de top. Daar is na de verklaring van Berlusconi niet langer behoefte aan. Het is nog onduidelijk of Bot donderdag en vrijdag in Brussel met zijn Italiaanse collega Fini over de zaak zal spreken, zoals hij maandag nog voorzag.

Overigens gaat D66-Europarlementariër In ‘t Veld woensdagavond op de Italiaanse commerciële televisiezender La7 in debat met de christendemocratische bewindsman Giovanardi. Bot omschreef Giovanardi, verantwoordelijk voor de relaties tussen de regering-Berlusconi en het Italiaans parlement, eerder als een ‘extreme christendemocraat’.
http://www.volkskrant.nl/den_haag/article256182.ece

wordt dus toch nog vervolgd
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:23:17 #133
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_36268215
Ik ben al ritueel pizza's aan het verbranden. Oven op maximum temp en dan een uurtje of 2 erin. Alleen stinkt mijn huis nu zo.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:25:47 #134
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36268308
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 12:30 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/den_haag/article256182.ece

wordt dus toch nog vervolgd
*popcorn pakt.
pi_36296187
De Italiaanse minister deed z'n uitlatingen nog een keer over in een TV debat. Van de duizend sterfgevallen onder kinderen in Nederland zijn er vele honderden het gevolg van levensbeeindiging. Dit wordt uitgevoerd onder schimmige regeltjes. Zo zij hij.

Een bevriend paar heeft hun dochtertje verloren na maandenlang vechten terwijl het bij de geboorte al bleek dat het een veroren zaak zou worden. Een zeldzame aandoening, allerlei functies die niet werkten. Het meisje zou nooit 18 worden. Alles zat in het lijfje verkeerd en ze leed veel pijn. Na een uitputtende slag waarbij het uiteindelijk alleen nog ging om het rekken van de levensduur met luttele weken werd de behandeling stopgezet. Het meest verschrikkelijke wat je als ouders kan overkomen, het kind overleed binnen een paar uur in de armen van de ouders.

Bij het kleine dochtertje van een ander bevriend paar werd twee jaar geleden een zware vorm kanker geconstateerd en het was de vraag of ze het uberhaupt zou halen. De ziekte had al veel schade aangericht en ook dit kind leed veel pijn. Er is geknokt, talloze keren werd ze geopereerd, de ouders zaten dag en nacht met haar in ziekenhuizen in het hele land. Een paar keer was het kantje boord. Artsen achtten de overlevingskansen klein, maar alles werd uit de kast getrokken om haar zo goed mogelijk te behandelen. Intussen zijn we een dik jaar later en er is nu een vrolijke peuter, maar wel met sondevoeding en in een rolstoel. Ze heeft het overleefd. Toch hebben de ouders indertijd rekening moeten houden met een mogelijk verschrikkelijke keuze wanneer het alsmaar slechter zou zijn gegaan. De moeder is hier destijds zeer depressief van geworden, de vader raakte bijna aan de drank. Het was een verschrikkelijke tijd.

Dat soort ministers zoals in Italie zijn enge mensen. Ze doen uitspraken zonder dat ze ook maar een flauw benul hebben waarover ze praten. Het is in Nederland verdorie zo dat je op je 85ste officieel niet eens de vrijheid hebt om te besluiten dat het mooi geweest is omdat je onderhand geneesplichtig bent. Het stoppen met behandeling bij kinderen vindt pas plaats in het uiterste geval als er niets meer te redden valt en het kind door een hel gaat zonder uitzicht op verbetering.

Italiaanse poppenkast.
pi_36296610
wereldomroep.nl over oa. het debat van gisteravond:
quote:
Euthanasie-rel nog niet voorbij

door correspondent Aart Heering

23-03-2006

De Italiaanse minister Carlo Giovanardi heeft gezorgd voor een diplomatieke rel met Nederland. Giovanardi, die de weinig belangrijke portefeuille van 'relaties tot het parlement' beheert, heeft in een radioprogramma de Nederlandse euthanasiewetgeving vergeleken met nazipraktijken. Ondanks protesten van Nederlandse zijde weigert hij zijn woorden terug te nemen.

Giovanardi deed de gewraakte uitspraak vorige week in een discussieprogramma op de publieke Radio RAI. Toen dat de volgende dag in Nederland bekend werd, riep minister van Buitenlandse Zaken Ben Bot de Italiaanse ambassadeur op het matje en eiste premier Balkenende excuses van de Italiaanse minister. In plaats daarvan deed Giovanardi er nog een schepje bovenop door de euthansie van zwaar mismaakte pasgeborenen, waarvoor de regels twee jaar geleden zijn vastgelegd in het 'protocol van Groningen', te vergelijken met de eugenetica van het Derde Rijk. In een kranteninterview beschuldigde hij Nederland ervan tweeduizend jaar christendom te verloochenen en de weg op te zijn gegaan van eliminatie van doven, blinden en ouden van dagen.

Nazitulpen
Terwijl de linkse oppositie zijn aftreden eiste, werd hij bijgevallen door zijn eigen partij, de christen-democratische UDC en de uiterst rechtse regeringspartij Nationale Alliantie. In de rechtse Italiaanse pers verschenen de afgelopen dagen artikelen waarin de Nederlanders werden uitgemaakt voor "hypocriete horken" en "nazitulpen". Il Giornale, het dagblad van de broer van premier Berlusconi, waarschuwde dat als centrum-links de verkiezingen van 9 april wint, ook Italië de kant van de 'kindermoord' op dreigt te gaan.

In een interview met de Nederlandse tv-zender Talpa, afgelopen dinsdag, nam Giovanardi iets van zijn woorden terug. Niet het hele Nederlandse volk, maar ‚sommige artsen in Nederland' waren het doelwit geweest van zijn kritiek, verklaarde hij. Maar de minister blijft bij zijn standpunt dat Nederland een weg is ingeslagen die spookbeelden uit het verleden oproept. Dat een andere Europese christen-democraat als premier Balkenende daar heel anders over denkt, maakt voor Giovanardi niets uit. In het tv-interview gaf hij zelfs toe niet te weten dat Balkenende een partijgenoot van hem is.

Verkiezingen
De kwestie is inmiddels een twistpunt geworden binnen de Italiaanse verkiezingsstrijd. Een discussieprogramma hierover op de Italiaanse televisie ontaardde woensdagavond in een schreeuwpartij tussen Giovanardi en zijn voornaamste opponent, de radicaal Daniele Capezzone. De Nederlandse europarlementariër Sophie in 't Veld, die feitelijke informatie over de Nederlandse wetgeving zou aandragen, kwam zodoende nauwelijks aan bod.

Voor Giovanardi en zijn aanhang is de kwestie een middel geworden om zich te profileren ten opzichte van hun alomtegenwoordige bondgenoot, premier Berlusconi. Die laatste heeft inmiddels afstand genomen van de beschuldigingen van Giovanardi, maar erbij gezegd dat hij verder niets kan doen. De Italiaanse premier kan volgens de wet niet naar believen zijn ministers ontslaan. Daarvoor is een stemming nodig van het parlement en dat is momenteel ontbonden in verband met de komende verkiezingen. Giovanardi blijft voorlopig dus op zijn post.
http://www.wereldomroep.n(...)t20060323_euthanasie
pi_36357550
symbolische actie in Europa:
quote:
Petitie eist aftreden minister Giovanardi

van onze redactie buitenland

ROME - Onder leden van het Europees Parlement circuleert een petitie waarin het aftreden wordt geëist van de Italiaanse minister Carlo Giovanardi (Parlementsrelaties). De petitie was gistermorgen ondertekend door 82 europarlementariërs.De eis tot aftreden houdt verband met de felle kritiek die de bewindsman onlangs leverde op de Nederlandse euthansiewetgeving. De christen-democaat Giovanardi (UDC), vergeleek deze wetgeving met de praktijken van de nazi's. ,,De nazi-wetgeving en de ideeën van Hitler komen terug in Europa via de Nederlandse euthanasiewetgeving en het debat over hoe zieke kinderen kunnen worden gedood'', zo verklaarde hij, waarop minister Bot (Buitenlandse Zaken) de Italiaanse ambassadeur in Nederland ontbood om de uitspraken toe te lichten.

Op de Europese Voorjaarstop in Brussel nam de Italiaanse premier Berlusconi donderdag afstand van zijn minister, door de vergelijking van de Nederlandse euthanasiepraktijk met nazi-praktijken ongepast te noemen. Premier Balkenende toonde zich daarmee tevreden en eiste geen excuses van Giovanardi.

Italiaanse media meldden gisteren dat Giovanardi er trouwens in de verste verte niet aan denkt excuses aan te bieden voor zijn uitspraak. ,,Ik heb niemand beledigd. Ik ga door met duidelijk te zeggen dat een Europa waar men mag besluiten wie het recht heeft te leven of gedood te worden naargelang de kwaliteit of de waardigheid van zijn leven, geen aanvaardbaar Europa is'', zei hij.

Nar aanleiding van Giovanardi's uitspraak eiste eerder al de links-liberaal Daniele Capezzone, partijsecretaris van Italiani Radicali, het aftreden van de bewindsman.

Inmiddels heeft de artsenorganisatie Koninklijke Nederlandsche Maatschappij tot Bevordering der Geneeskunst (KNMG) kritische kanttekeningen gemaakt bij cijfers van Giovanardi over euthansie bij pasgeboren baby's in Nederland. Volgens de Italiaanse bewindsman is er bij zeshonderd van de duizend nuljarigen die jaarlijks in Nederland sterven sprake van euthanasie. Volgens de KNMG gaat het 'slechts' om vijftien tot twintig nuljarigen per jaar. In de andere gevallen zou het overlijden gevolg zijn van ziekte.
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=69938
  zaterdag 25 maart 2006 @ 17:40:01 #138
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_36358850
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:09 schreef Yildiz het volgende:
Ik had wel meer pit verwacht van Dirktator.
Ach boeiend, na de verloren verkiezingen in april ga ik toch lekker genieten van mijn miljarden...
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
pi_36358924
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 17:40 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Ach boeiend, na de verloren verkiezingen in april ga ik toch lekker genieten van mijn miljarden...
Sylvio zal niet zo snel op z'n lauweren rusten vermoed ik.
Yeah baby Yeah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')