quote:Te koop:
Peugeot 206 XS 1.6 16v.
Model: hatchback
Deuren: 3
Bouwjaar: 2002
Brandstof: benzine
Kleur: d.blauw
Km-stand: 40.000
Versnellingsbak haakt als de tyfus en kraakt in 1 van de 2 gevallen als je achteruit schakelt, krasjes op de linkerportier ter hoogte van de handgreep, rechterportierslot gerepareerd na een boorkraak, deukjes rechts op de kofferklep, stuur niet in diepte verstelbaar, te ruime bekerhouders in klep handschoenkastje, aircofilter aan vervanging toe, benzinepompje mogelijk aan vervanging toe, 1 diepe steenslag op de motorkap en 1 klein putje op de voorruit, dashboardmateriaal van hard plastiek met olifantenkont-structuur, autom. ruitenwisser slaat af en toe op hol, nauwelijks trekkracht onderin in de eerste versnelling, rumoerig motorgeluid, achterruitwisserblad moet vervangen worden, krasjes op de lm. velgen.
Prijs: i.o.
quote:Peugeot 205
Buitenspiegels aanwezig (in achterbak)
Banden : nog even.
Stuurverzwaring.
Handige contactsleutel, te verwijderen tijdens het rijden.
Hendig sjieke afbladerende lak.
Uitlaat aanwezig als losse accessoire.
Koopje!quote:Te koop:
Hyundai H100
Model: Bestelbus
Deuren: 4
Bouwjaar: 1996
Brandstof: Diesel
Kleur: Grijs
Km-stand: 249.000
Versnellingspook zit niet exact tussen de 3 en de 4 in z'n vrij. Feeling is nodig. Kleine roestplekjes en krasjes. Achterruitwisserknopje is een beetje gevoelloos, maar werkt wel. Achterruitsproeier doet het niet. De luchtcirculatiebedieningsknop blijft moeilijk op z'n plek zitten. Interrieurverlichting weigert soms, terwijl de deur open is. Verbruik is 1:9. De olietemperatuur wordt aardig warm boven de 130 km/u. Aanhangercontactdoos is stuk gereden, nu afwezig dus. Vering is stug.
Prijs: ¤3000.
quote:Te koop:
Lancia Dedra 1.8ie
Volgepropt met opties die vrijwel allemaal niet meer werken.
Centrale deurvergrendeling werkt vaker niet dan wel. Bij het openen gaat hij vaak gelijk weer op slot en andersom. Neem dus de tijd voor je weg wil rijden.
Roest rond vrijwel alle ramen.
Achterklep kan alleen openen via de binnenkant.
Scheur in de bestuurderstoel.
Random knipperende waarschuwingslampjes.
Zuipt meer olie dan benzine dankzij een lekke koppakking.
Doet niets onder de 3000 toeren. Behalve als hij koud is.
Auto is volledig bekrast, maar aangezien hij zilvergrijs is zie je er bijna niets van.
Verder prima wagentje
quote:Te koop:
Suzuki Swit 1.3GS
Geen opties, dus ook geen afleiding. Stuurbekrachtiging, centrale deurvergrendeling, airco en alarm gaan nooit stuk want niet aanwezig. Bandenprofiel is negatief. Bodemplaat ventileert rijwind door naar interieur voor een frisse luchtcirculatie. De originele sleutel is al jaren geleden kwijt geraakt en de imitatie sleutels trekken allemaal krom na 3 weken. Voorzichtigheid geboden dus.
Brandgaten in de bestuurdersstoel van de vorige eigenaar, versnellingsbak moet je met liefde behandelen.
Van een lief oud omaatje geweest. Prijs i.o.
quote:
T.e.a.b:
Mercedes E290 turbodiesel combi;
Nog maar 341.000 km gelopen. Verlaagd waardoor je niet fatsoenlijk door een dorp kunt rijden.
Bij plankgas kunnen je achterliggers de mistlampen vóór maar beter aanzetten van de roet. Bij koude start oordoppen in doen want je wordt doof van het gehak van die motor. Ga bij koud weer overigens ook vroeg weg; kan je zo gebeuren dat je een heel tijd voor kan gaan gloeien. Achterbanden: kaal. Velgen: 17" AMG kamp-editie. Moet snel weg!
Ik wilde er nog bijzettenquote:
quote:Te koop:
Opel Astra F 1.6i GL Sedan '92
Mooie Opel Astra Sedan te koop met wat deuken hier en daar en natuurlijk roest op de bekende plekken (wielrandjes). Iets meer roest dan normaal, maar dat zie je niet als je in de auto zit. APK tot: APK is al een paar dagen verlopen. Het interieur is netjes, dat het lampje van wat vage knopjes het niet doet merk je alleen in het donker, en zo koud is het nou ook weer niet als je dan de aanjager niet aan kunt zetten, ik heb gewoon altijd een jas aan. De kleppendekselpakking is op, maar zolang je om de 50km gewoon een liter olie bijvult merk je hier niets van. Dat er geen profiel meer onder de banden zit is juist tof (lekker slippen en driften man)! Een deel van de grille mist, maar dat valt niet zo op door de deuk in de bumper die eronder zit (aandacht gaat vaak eerder daarnaartoe). Het is een benzine-auto, dat de meeste mensen denken door het geluid dat het een Diesel is is alleen maar handig, weet je tenminste of de motor loopt of niet. Einddemper mag dan wel lek zijn een beetje, maar je ziet toch iedereen omkijken. Hij heeft 134.000 ruim gelopen, waarschijnlijk is ie wel teruggedraaid natuurlijk, maar dat ziet niemand! Interieur is minder mooi, maar dat maakt niet uit, je moet naar de weg kijken of in je spiegels (tenminste, je rechterspiegel wordt wel wat moeilijk, maar met een beetje geluk zie je vaak wel wat). Het klepje van het handschoenenkastje is kapot en de zonnepanelen hangen ook, handig, krijg je geen zon in je ogen. Eigenlijk mankeert er teveel aan om op te noemen, dus kom snel kijken en zie het zelf!
Prijs: t.e.a.b.
quote:Te koop: Citroën BX 1.4
Deze niet meer zo schitterende voiture heeft 240.000 km gelopen, waarvan 50.000 sinds ik de auto in mijn bezit heb. Bijna alles hiervan komt voor rekening van lange vakantieritten door de franse alpen, en woonwerkverkeer. Op een nieuwe bobine en einddemper na, geen grote onderhoudsbeurten nodig gehad. De motor hikt een beetje als ie koud is, maar een BX 1.4 koop je tenslotte ook niet om mee te scheuren. Door een aanrijding met een wild zwijn afgelopen zomer is er wel wat zichtbare schade, een flinke deuk in het rechterportier, en een spatscherm rechtsvoor in een iets lichtere tint dan de rest van de auto. Ook een originele donkergrijze bumper was niet meer te vinden, daarom is er vooraan een lichtgrijze aanwezig. Deze grijze "snor" geeft de auto echter wel een statig uiterlijk! Kijk niet achter de bumper, want alle balken daar zijn verwrongen. Dit heeft echter geen nadelige invloed op het rijgedrag, en bij de aanrijding destijds zijn er ook geen vitale onderdelen beschadigd.
De auto heeft in snelle bochten een wegligging als een krant door het hydropneumatische veersysteem, maar je kunt wel met 50 km/u over drempels dankzij datzelfde HP-veersysteem! Van buiten lijkt een BX uit een blok steen gehouwen met al z'n rechte lijnen, maar als je in een van de zachte stoelen plaatsneemt ziet niemand dat meer.
De auto is voorzien van een zeer deugdelijke, maar niet overdreven zwaar uitgevoerde stereo-installatie. Op lange ritten wil ik tenslotte prettig muziek kunnen luisteren, en boven de 130 versta je elkaar toch niet meer.
Met door de alpenzon zwaar verkleurde klimmerk-stickers (o.a. North Face en Petzl), met deze auto koopt u een stukje authentiek klimavontuur!
Ow wacht... hij is net verkocht! (serieus)quote:Te koop aangeboden: Opel Corsa 1.6 GSi uit 1990
Opels, wie kent ze niet. Deze Corsa 1.6 GSi is lekker fel en heeft maar 120.000 km gelopen!
Desondanks is de koppeling wel helemaal versleten en hangt het uitlaatspruitstuk met tai-rips aan het motorblok. Geeft wel een vet geluid, alleen je gaat niet meer zo hardOok is hij door en door verroest en de linkervoorportier hangt niet meer lekker in z'n scharnieren.
Verder heeft hij een leuke geluidsinstallatie, alleen die kan je maar beter niet aanzetten want anders start hij de eerstvolgende keer niet meer.
Prijs: 250 euro.
Die laatste zinquote:Op maandag 20 maart 2006 14:48 schreef Freak187 het volgende:
[..]
Ow wacht... hij is net verkocht! (serieus)![]()
Doet me een beetje aan mijn vorige bx denkenquote:
Stuurbekrachtiging kan ik missen, armen zijn door het klimmen sterk genoeg. Gewoon de voorbanden hard houden, 2,1 bar ofzo. Kan wel nu de winter weer bijna voorbij is, en het niet meer glad is. Sinds de linker ADAL bij de laatste APK is vervangen geen kloink meer, en komt ie prima omhoog 's ochtends. Olieverbruik, weinig. Op benzine, op lange ritten ook nog altijd 1 op 15. Alleen die schade van m'n aanrijding afgelopen zomer (foto's wel eens gezien op citroen forum?) is zo lelijk, met die deuk, spatscherm in andere kleur, en die lichtgrijze voorbumper.quote:Op maandag 20 maart 2006 16:32 schreef Metro2005 het volgende:
Doet me een beetje aan mijn vorige bx denken![]()
Stuurbekrachtiting werkt niet dus dat wordt trainen in je auto, auto komt bijna niet uit de veren 's ochtends, het open dak lekt zo hard dat het binnen vochtiger is dan buiten. Na 290.000km op LPG verbruikt ie meer olie dan brandstof waardoor je alsnog duur rijdt
![]()
Brandstofverbruik is een whopping 1 op 6 op LPG en 1 op 7 op benzine![]()
Dakbekleding mist aangezien het toch kletsnat geworden was.
De veerpoten en draagarmlagers kraken als een 90 jaar oude demente bejaarde die een stoep afstrompelt. De startmotor komt uit een BX diesel, deze draait de motor makkelijker rond maar vreet zoveel stroom dat je de eerste paar keer starten alleen een klik hoort zodat het altijd weer spannend is of ie start of niet.
Verder een prima auto voor nog vele uren rijplezier![]()
(toch nog 300 euro voor gevangenen rij momenteel in mijn 2e bx rond )
Saillant detail: Ik moest janken toen mij dit alles werd medegedeeld bij de apk-keuring/grote beurt.quote:Op zijn vrouws:
Te koop:
Renault Clio RT 1.8.
Model: hatchback
Deuren: 3
Bouwjaar: 1993
Brandstof: benzine
Kleur: zwart
Km-stand: 130.000
Treedt u binnen in mijn nederige Clio. Jawel, centrale deurvergrendeling om hem te openen, alleen de knopjes aan de binnenkant daarvan werken niet, dat is een beetje jammer.
Probeer ook geen kaart te lezen, want de binnenverlichting werkt slechts en alleen bij het openen en sluiten van de deuren. Mocht u het warm krijgen (wat me sterk lijkt aangezien de radiator verstopt is, waardoor de kachel niet werkt, en ook de ventilator om die warmte die er niet is te laten circuleren), dan kunt u de ramen electrisch (jawel jawel) openen. Beide ramen zijn uiteraard ook weer te sluiten met dit geweldige systeem. Vervelende is alleen dat dit voor de passagierskant ruim 5 minuten duurt. De techniek staat voor niets, letterlijk genomen.
Schakelen gaat prima, alleen valt de schakelbak er aan de onderkant van de auto bijna uit, de bevestigingsbeugels zijn spoorloos verdwenen. Dat is dan ook meteen dat enge geluid dat u steeds hoort als u over een bultje in de weg rijdt.
Hij remt prima, ondanks dat tijdens de apk (die hij helaas niet haalde) bleek dat de remschijven zeer slecht waren.
Mocht u ook het lek in de koelvloeistoftank niet tegen houden, naast de linker koplamp die vervangen moet worden, dan heeft u hier werkelijk een pareltje van een auto.
Motorisch is hij nog in perfecte staat. Stuurbekrachtiging (beetje jammer van de enorme speling voordat hij begint met sturen, maar ach, het is stuurbekrachtiging.
Hij trekt lekker vlot op. Hij rijdt echt heerlijk!!! Mooie aluminum velgen zitten erop. O, vergeet ik bijna te vermelden dat de distributieriem het nog best een maand vol zal houden (maar ook niet langer dan dat).
De APK is inmiddels verlopen. Als je dan ook de brandgaten in de smerige bekleding niet erg vind, is dit je droomauto! O, vergeet ik nog bijna het kleine sterretje in de voorruit. Maar die is echt mini mini klein hoor! O ja, en de ruitenwissers voor doen het niet, en de ruitensproeier achter ook niet. Maar de achterruitverwarming weer wel!![]()
Prijs: tegen elk mogelijk bod
quote:T.K. Nog vrij goed rijdende Mazda 323
Heeft moeite om hem in zn achteruit te zetten, motor wil niet harder dan 140 (Nederland -> Duitsland) en 160 (Duitsland -> Nederland), grote deuk rechtsachter vanwege de ruzie met een trekhaak van een collega schrootauto, banden glad.
verder wel oké, perfecte auto voor klimweekendjes! (uitgezonderd winterklimmen)
quote:TKA: VW Passat '96
Rijdt goed, start altijd, heeft maar enkele krassen en oh ja, af en toe leid het stuur een eigen leven MAAAAAAAAARRRR met een beetje kracht in de armen kun je er wel mee vooruit
quote:TKA: Fiat Tempra 1.6 i.e. SX
Model: sedan
Deuren: 4
Bouwjaar: 1994
Brandstof: benzine
Kleur: Groen? Blauw? Blauwgroen![]()
Km-stand: 180.000
Fraai electronisch dashboard waarvan enkele lampjes het nog doen, zoalsde benzinemeter die om de haverklap op '0' staat een 'economymeter' die beweert dat je bij 80 km/h in z'n 5 teveel toeren draait. Rechterachterlichtcontrolelampje gaat automatisch aan, tot de eerste verkeersdrempel.
Electrisch verstelbare buitenspiegel! (de rechter)
Mooie barst in de voorruit!
Uitlaat die er elk moment onderuit kan vallen!
Speciale aanbieding: als u hem nu ophaalt, krijgt u er een 5-liter fles motorolie van de Lidl er gratis bij (U zult 't nodig hebben)
APK tot mei 2006
Prijs: Wat 'n gek ervoor geeft
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |