Het valt me ook op dat men je hier wel heel snel in een hokje probeert te duwen.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:25 schreef iteejer het volgende:
[..]
Je bedoelt te zeggen dat sommigen zo graag willen dat het spirituele etc waar is, dat ze er in gaan geloven?
Datzelfde kun je ook zeggen van diegenen die de rationele visie als meer gaan zien dan een benadeirngswijze, en er een ultieme waarheid aan gaan toekennen.
Maar, los daarvan, als het rationele wereldbeeld voor zovelen kennelijk te arm is en zo weinig voldoening geeft, zou er dan niet iets aan dat wereldbeeld kunnen schorten?
Of ben je ook zo'n die-hard die zegt dat het rationele geen wereldbeeld is, maar gewoon 'de waarheid' representeert?
Als ik het goed begrijp, and correct me if i'm wrong, beschouw jij jezelf als medium.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:23 schreef beautyjennifer het volgende:
Maar al is je wilskracht nog zo groot.
Als je geen medium bent, dan zul je het nooit worden!
Al is je wilskracht nog zo groot en geloof je het ook nog zo sterk!
Dat is wel een verschil.
Ongenuanceerde commentaren precipiteren ongenuanceerde antwoordenquote:Op woensdag 19 april 2006 11:32 schreef doesss het volgende:
Het valt me ook op dat men je hier wel heel snel in een hokje probeert te duwen.
Je bent een believer of je bent een nonbeliever......
En de vorige post zei je nog dat het je verbaasde dat mensen de ander in hokjes zetten.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:33 schreef doesss het volgende:
Als ik het goed begrijp, and correct me if i'm wrong, beschouw jij jezelf als medium.
Voel je jezelf dan ook uitverkoren?
Als je zo graag meer punten scrable woorden gebruikt kun je in het vervolg beter zorgen dat je ze in de juiste context gebruikt anders schiet je je doel voorbij.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:34 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ongenuanceerde commentaren precipiteren ongenuanceerde antwoorden
waarschijnlijk lees je dan zeer selectiefquote:Op woensdag 19 april 2006 10:55 schreef doesss het volgende:
Als ik hier de posts doorlees krijg ik een beetje de indruk dat de wens de vader van de gedachte is.
Zou daar niet iets in kunnen zitten?
Overtuigend, hoor.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:36 schreef iteejer het volgende:
[..]
En de vorige post zei je nog dat het je verbaasde dat mensen de ander in hokjes zetten.
Maar zelf doe je dat minstens zo erg, alleen al met deze opmerking.
En de wat denigrerende en spottende ondertoon is een discussie niet waard.
quote:Op woensdag 19 april 2006 11:49 schreef doesss het volgende:
[..]
Overtuigend, hoor.
Uitstekend onderbouwde en beargumenteerde post.
Mensen die bevooroordeeld posts interpreteren.![]()
Tuurlijk, vooral niet op kritisch geluiden ingaan.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:47 schreef Mirage het volgende:
[..]
waarschijnlijk lees je dan zeer selectief![]()
Volgens mij heb jij het hele topic niet eens gelezen en alleen maar zelf wat reacties geplaatst. (?)quote:Op woensdag 19 april 2006 11:51 schreef doesss het volgende:
[..]
Tuurlijk, vooral niet op kritisch geluiden ingaan.
Allemaal met gelijkgezinde bij elkaar klitten en lekker groepsknuffelen.
En och, och, och, wat snappen ander mensen er toch weinig van.![]()
Je communicatie bestaat grotendeels uit stemmingmakerij. Even op een rijtje je bijdragen van de afgelopen ochtend:quote:Op woensdag 19 april 2006 11:51 schreef doesss het volgende:
Tuurlijk, vooral niet op kritisch geluiden ingaan.
Allemaal met gelijkgezinde bij elkaar klitten en lekker groepsknuffelen.
En och, och, och, wat snappen ander mensen er toch weinig van.![]()
quote:Op woensdag 19 april 2006 11:32 schreef doesss het volgende:
Het valt me ook op dat men je hier wel heel snel in een hokje probeert te duwen.
Je bent een believer of je bent een nonbeliever......
quote:Op woensdag 19 april 2006 11:33 schreef doesss het volgende:
Als ik het goed begrijp, and correct me if i'm wrong, beschouw jij jezelf als medium.
Voel je jezelf dan ook uitverkoren?
quote:Op woensdag 19 april 2006 11:46 schreef doesss het volgende:
Als je zo graag meer punten scrable woorden gebruikt kun je in het vervolg beter zorgen dat je ze in de juiste context gebruikt anders schiet je je doel voorbij.![]()
Het verwijt dat er niet op argumenten wordt ingegaan lijkt me gezien je bovenstaande commentaren toch wel duidelijk vooral op jouzelf van toepassing.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:49 schreef doesss het volgende:
Overtuigend, hoor.
Uitstekend onderbouwde en beargumenteerde post.
Mensen die bevooroordeeld posts interpreteren.![]()
Ik geef mijn mening en daarop reageer jij metquote:Op woensdag 19 april 2006 11:58 schreef Mirage het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij het hele topic niet eens gelezen en alleen maar zelf wat reacties geplaatst. (?)
Hier mensen met gaven ging ik actiever deelnemen aan de discussie.
Lees jij nog eens fijntjes alle posts na.
groepsknuffelen, kritische geluiden negeren? defineer deze zaken eens. Beetje onzinnig lijkt mij, zeker gezien je dat tegen nota bene míj zegt.. zie de posts maar eensIk ga in op kritiek, uit zelf kritiek.. en met dat laatste in acht genomen valt je groepsknuffel gezwam ook al in het niets.
Wel je uitspraken eerst uitvoerig toetsen hoor !
Ik laat me gewoon mee voeren met de heersende stroming hier.quote:Op woensdag 19 april 2006 12:04 schreef iteejer het volgende:
[..]
Je communicatie bestaat grotendeels uit stemmingmakerij. Even op een rijtje je bijdragen van de afgelopen ochtend:
[..]
[..]
[..]
[..]
Het verwijt dat er niet op argumenten wordt ingegaan lijkt me gezien je bovenstaande commentaren toch wel duidelijk vooral op jouzelf van toepassing.
Op deze manier wek je de indruk niet serieus in dergelijke fenomenen geinteresseerd te zijn, maar gewoon denkt snel te kunnen scoren met wat nuchtere rationele praat.
Dus niet echt geinteresseerd. Jammer.quote:Op woensdag 19 april 2006 12:12 schreef doesss het volgende:
Ik laat me gewoon mee voeren met de heersende stroming hier.![]()
Als dat de heersende stroming is.quote:Op woensdag 19 april 2006 12:13 schreef iteejer het volgende:
[..]
Dus niet echt geinteresseerd. Jammer.
Dit forum is bedoeld als discussie- en hangplek voor diegenen die in het paranormale geloven. Dus een ondertoon die daar negatief tegenover staat, is zeker niet de bedoeling hier.quote:Op woensdag 19 april 2006 12:36 schreef beautyjennifer het volgende:
De ondertoon die ik voel in deze forum is dat mediums oplichters zijn.
Doordat ze niet wetenschappelijk onderbouwd zijn, vertellen ze onwaarheden.
Ik dacht dat dit ook een plaats was waar we onze gedachtes konden uitwisselen.
En omdat ik hier mezelf niet wegcijfer, ben ik dus het mikpaal van sommige mensen hier.
Ik hoop dat ze tot inzicht komen en erachter komen dat er meer is.
1 tip: mocht je hierin toch niet gaan geloven (is je goedrecht) ga dan andere mensen niet af lopen te zeiken (onderandere mij), omdat ze een andere beleving of mening hebben!
*rent hard weg*quote:Op woensdag 19 april 2006 13:40 schreef iteejer het volgende:
[..]
*knip* goed standpunt!![]()
Als mensen je gaan afzeiken, zal de moderatie hier beslist ingrijpen. En anders ik wel
Want al ben ik hier geen mod meer, dat betekent niet dat ik de categorie zeikerdjes niet aan zou kunnen of willen pakken
Wie?quote:Op woensdag 19 april 2006 18:55 schreef playsur het volgende:
Zomaar een schot voor de boeg: "Jomanda flink onderuit gehaald nu net op 1 bij Chatherine".
Ff voorop gesteld, ik ben pro mediums maar ik zie het wel van beide kanten.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:14 schreef beautyjennifer het volgende:
Is het nu de sport geworden om iedere medium eronder uit te halen?
Kijk maar eens naar de reguliere geneeswijze!
Daar worden ook hele grove fouten gemaakt! En daar klaagt niemand over!
Maar als een medium een klein foutje maakt wordt er van een mug een olifant gemaakt!
Een beetje vreemde verhouding, is het niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |