quote:Zwaarste Amerikaanse luchtaanvallen op Irak sinds 2003
BAGDAD/TEHERAN - De Amerikaanse strijdkrachten zijn donderdag een groot offensief begonnen tegen mogelijke verzetsstrijders die zich zouden ophouden rondom de Iraakse stad Samarra, 100 kilometer ten noorden van de hoofdstad Bagdad. Volgens een verklaring gaat het om de grootste luchtaanval in Irak sinds de invasie van Amerikanen en Britten in maart 2003.
Bij de operatie zijn vijftig vliegtuigen en 1500 Amerikaanse en Iraakse militairen betrokken. Volgens de Amerikaanse krijgsmacht zal de actie, die de codenaam Operation Swarmer draagt, naar verwachting "een aantal dagen" duren. Het hele gebied wordt grondig uitgekamd.
Iraakse militairen verlaten een helikopter in het kader van 'Operation Swarmer'
In Samarra maakte een bomaanslag vorige maand een belangrijk sjiitisch heiligdom vrijwel met de grond gelijk. De terreurdaad ontketende in heel Irak een golf van geweld tussen sjiitische en soennitische moslims, die het land op de rand van een burgeroorlog heeft gebracht.
quote:vrijdag 17 maart
Vandaag wolkenvelden, maar ook hier en daar zon.
Een hogedrukgebied boven het zeegebied tussen IJsland en Schotland met een uitloper naar Scandinavië houdt een oostelijke stroming in stand waarin veel bewolking voorkomt.
Met deze oostelijke stroming wordt relatief koude lucht aangevoerd. In het noorden kan in de nacht en ochtend nog een vlokje sneeuw uit de bewolking dwarrelen. De temperatuur ligt nu rond het vriespunt: onder de bewolking iets daarboven, daar waar het even is opgeklaard iets eronder. Overdag houden wolken nog steeds de overhand, maar de zon laat zich vooral in het zuiden ook zien. 't Wordt zo'n 5 graden als de zon schijnt, maar onder het wolkendek wordt het hooguit 3 graden. De noordoostenwind blijft matig, langs de kust af en toe vrij krachtig.
quote:• guitarist.nl
• pakkee79
• Mark_Hartink
• Snowhand
• 19butterfly82
• Appeltaarten
• Feniks
• Mendelevium
• topique
• _Dana_
• the_avalanche
• HerderBezem
• Steephsel
• CrazyChiz
• Kitiem_3000
• www.kephas.tk
• konijnenkeizer
• LosingMyReligion
• kimxx
• KiWiTjuh
• prevent
• Nicky-G
• Lboy
• assel180
• Artjan
• Majonijntje
• YellowFlower
• Fanghorn
• Xtr3mE
• Maarten_Morfine
• rraynie
• IL_Piccolo_Nano
• Dirkman
• Ninnoc
• fourever
• Vynix
• Gsusod
• baschie
• m.buruma
• raz0r
• Jonne
• Bram42
• swenshady
• Bart_Simpson
• bavara
• Rereformed
• Neo2K-
• dreeske
• Mr.Spy
• Knighthawk
• Glottis
• GlasSex
• Kwets
• FoxF1
• Betteke
• ljay
• EnEmA
• xf0rz
• Guido-Andolini
• GoingDepressed
• gauloisdevin
• Harold_S
• doevie
• R2k2
• SandaP
• Dr.Adder
• alucard
• warpozio
• googelaar
• Remco2002
• DJTommy
• tweakit
• Lt_BaseLine
• mauzr
• MAY-be
• DropRuitje
• marco_spn
• SweetPain
• Rabieluh
• WarlordPain
• Racemol
• Dekamp
• Skoezie
Dus..quote:Algemeen
1845 - De Engelse uitvinder Stephen Perry patenteert het elastiek.
Economie
1982 - De Nederlandse journalisten Koos Koster, Jan Kuiper, Joop Willemse en Hans ter Laag worden vermoord in El Salvador.
1798 - Na een lange periode de grootste handelsorganisatie te zijn geweest, werd de Vereenigde Oostindische Compagnie ontbonden.
Oorlog
1942 - In het concentratiekamp Belzec worden de eerste joden systematisch vergast.
Politiek
1861 - het koninkrijk Italië wordt uitgeroepen
1948 - De Benelux landen, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk tekenen de overeenkomst van Brussel, welke een voorloper is van de NATO overeenkomst.
1959 - De 14e Dalai Lama, Tenzin Gyatso, vlucht naar India. Hij steekt op 31 maart de grens over.
1969 - Golda Meir wordt premier van Israël.
Sport
1991 - In Bonn scherpt Ron Dekker, zwemmer van De IJsel uit Deventer, het Nederlands record op de 100 meter schoolslag kortebaan (25 meter) aan tot 59,70.
2000 - Zwemster Therese Alshammar uit Zweden verbetert bij de wereldkampioenschappen in Athene haar eigen wereldrecord op de 100 meter vrije slag kortebaan (25 meter): van 52,80 naar 52,17. Haar landgenoot Lars Frölander verbetert zijn eigen mondiale toptijd op de 100 meter vlinderslag: 50,44.
Ik moet denken aan een jongen die ik onderweg tegen kwam. Die nam de telefoon op met "Floris". En ik dacht gelijk:quote:
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 08:28 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik moet denken aan een jongen die ik onderweg tegen kwam. Die nam de telefoon op met "Floris". En ik dacht gelijk:
" Floris. Ridder Floris"![]()
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 08:40 schreef Gapert het volgende:
Môgguh... nog even, dan is het weer Maandag
Dankjequote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:10 schreef c0nd0r het volgende:
Goedemorgen!
Deze goeie OP stemt mij erg gelukkig!
Tevens het feit dat het vandaag snackdag is
En ik ben het niet vergeten guitarist!
Gefeliciteerd!Mooie plantjes gehaald?
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:14 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Dankjejaa 2 vette bonsai boompjes
kzal zo wel ff foto's posten
Mr. Miagi jr.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:14 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Dankjejaa 2 vette bonsai boompjes
kzal zo wel ff foto's posten
You lucky youquote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:27 schreef MatiCe het volgende:
Goedemorgen mensen, het is wordt een heerlijke en bewolkte dag vol noeste arbeid en tentamenstress
arme jijquote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:27 schreef MatiCe het volgende:
Goedemorgen mensen, het is wordt een heerlijke en bewolkte dag vol noeste arbeid en tentamenstress
Boompjes?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:38 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
arme jij
ik krijg vandaag allemaal visite en cadeautjes enzoff geen stress dus
Ik hou meer van plantjes!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:39 schreef -Marc- het volgende:
[..]
Bomen, wat een mooie dingen zijn dat terug!
Ik knuffel ze altijd!
Schiet is opquote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:54 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
o ja mijn bonsai boompjes, ik zal meteen ff foto's maken, brb
Ruig!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:04 schreef guitarist.nl het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
b'tje onduidelijke foto's
maar toch.. mijn bonsai boompjes
Wat heb je dan gedaan in die saaie avond/nacht?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:53 schreef pussydeluxe het volgende:
Gefeliciteerd Guitarist.nl
Goedemorgen lieve Fok!kertjes
Saaie avond/nacht achter de rug![]()
ik ben net wakker
Dingen. Je weet.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:54 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Wat heb je dan gedaan in die saaie avond/nacht?
Ik heb wel gewonnen hoorquote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:57 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Ik dacht dat je niet meer de hele nacht zou doorhalen met PimPamPetten!
Dan heb je het toch nog ergens voor gedaan!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:59 schreef pussydeluxe het volgende:
[..]
Ik heb wel gewonnen hoor
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:01 schreef pussydeluxe het volgende:
Hij is nog open, wordt dit een half 1 topic Stofje?![]()
Alleen omdat jij op de valreep binnenkwam vallenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:01 schreef pussydeluxe het volgende:
Hij is nog open, wordt dit een half 1 topic Stofje?![]()
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:04 schreef pussydeluxe het volgende:
[..]
Dat komt omdat wij er allemaal inzitten
Wel nee, ik zou zeggen maak er een eigen forum van!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:53 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ze zouden hier een [centraal]iwowz wenst iedereen goededag topic van moeten maken!![]()
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:56 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Wel nee, ik zou zeggen maak er een eigen forum van!
En dan gaan jij en je vriendjes lekker op dat forum zitten kletsen!
L&Pquote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:56 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Wel nee, ik zou zeggen maak er een eigen forum van!
En dan gaan jij en je vriendjes lekker op dat forum zitten kletsen!
vrij weinig, zo veel lijkt me wel duidelijkquote:
Jij bent zeker de leukste thuisquote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:25 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
vrij weinig, zo veel lijkt me wel duidelijk
ik ben alleen thuis, dus jaquote:
ik nietquote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:28 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Verdeurie die grap had ik al in gedachten
jij sdnapt er ook helemaal niets vanquote:
Echt wel nietquote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:32 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
jij sdnapt er ook helemaal niets van
quote:
Laten we er dan maar mee ophouden.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:41 schreef Mobster273 het volgende:
[..]daar kan ik toch niet meer iets zinnigs op zeggen...
![]()
dat is niet zo'n geslaagd plan eigenlijkquote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:42 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Laten we er dan maar mee ophouden.
Goed plan, niet?
Niet?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:43 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
dat is niet zo'n geslaagd plan eigenlijk
helemaal niet zelfsquote:
Doe is niet!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:42 schreef Mobster273 het volgende:
wat ik natuurlijk ook niet kan nalaten is een zinloos plaatje in dit topic nieten
[afbeelding]
quote:
quote:
doe ook maar nietquote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:47 schreef pussydeluxe het volgende:
Ik heb uit zeer betrouwebare bronnen vernomen dat er geen ONZ-mod actief is.
Dit vraagt om een gastslotje![]()
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:47 schreef pussydeluxe het volgende:
Ik heb uit zeer betrouwebare bronnen vernomen dat er geen ONZ-mod actief is.
Dit vraagt om een gastslotje slowchat![]()
Hoi Mop!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:47 schreef pussydeluxe het volgende:
Ik heb uit zeer betrouwbare bronnen vernomen dat er geen ONZ-mod actief is.
Dit vraagt om een gastslotje![]()
nee, dat mag nietquote:
Waarom staat er BAGDAD/TEHERAN? Wat heeft Irak met Iran te maken?quote:BAGDAD/TEHERAN - De Amerikaanse strijdkrachten zijn donderdag een groot offensief begonnen tegen mogelijke verzetsstrijders die zich zouden ophouden rondom de Iraakse stad Samarra, 100 kilometer ten noorden van de hoofdstad Bagdad. Volgens een verklaring gaat het om de grootste luchtaanval in Irak sinds de invasie van Amerikanen en Britten in maart 2003.
Van c0nd0r mag hetquote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:50 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
nee, dat mag niet
hoe willen we je tegenhouden?![]()
persbureau in teheran wellicht...quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:53 schreef mForce het volgende:
[..]
Waarom staat er BAGDAD/TEHERAN? Wat heeft Irak met Iran te maken?
QuickBanquote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:50 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
nee, dat mag niet
hoe willen we je tegenhouden?![]()
die weet niet wat hij zegtquote:
oh ja, mogen we die nou nog steeds niet gebruiken?quote:
hmmzz...quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:53 schreef mForce het volgende:
[..]
Waarom staat er BAGDAD/TEHERAN? Wat heeft Irak met Iran te maken?
niet waar, dat is volstrekt irrelevant, immers als ik zeg dat 1 en 1 3 is, is dat ook niet op eens waar alleen maar omdat ik niet kan rekenen en zodoende een krankzinnige opmerking plaatsquote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:56 schreef Gebs het volgende:
Het gaat erom dat hij heeft gezegd dat het mag![]()
*lacht c0nd0r recht in zijn gezicht uitquote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:56 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
* Checkt profiel
Shitjij hebt een hogere PC
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:58 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
*lacht c0nd0r recht in zijn gezicht uit
kut, géén niet in mijn post....
oh wacht, nu wel natuurlijk![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |