abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 april 2014 @ 13:30:55 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139277154
Johannesburg is gevaarlijk tot zeer gevaarlijk afhankelijk van de wijk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_139277531
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 13:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Net als Rotterdam
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 26 april 2014 @ 13:54:51 #53
45206 Pietverdriet
pi_139277553
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 13:53 schreef danos het volgende:

[..]

Net als Rotterdam
Als je serieus denkt dat dit vergelijkbaar is ben je echt niet goed snik
pi_139278434
De 18 maanden die ik in Johannesburg gewoond heb heb ik me nooit onveiliger gevoeld dan in Den Haag of Rotterdam.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  zaterdag 26 april 2014 @ 17:00:32 #55
45206 Pietverdriet
pi_139280517
Ik zou een RPG ook niet lastig vallen
pi_139384717
Zij weten het nog niet, maar het gaat niet door. Boden mij een salaris van omgerekend 640,-. voor 40 uur per week.
Not gonna happen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_139384755
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 19:20 schreef Marco001 het volgende:
Zij weten het nog niet, maar het gaat niet door. Boden mij een salaris van omgerekend 640,-. voor 40 uur per week.
Not gonna happen.
Dat is niet veel, maar je leeft daar veel goedkoper. In Lissabon gewerkt/gewoond en daar verdiende ik ~140 meer voor hetzelfde aantal uren.
pi_139385204
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 19:21 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Dat is niet veel, maar je leeft daar veel goedkoper. In Lissabon gewerkt/gewoond en daar verdiende ik ~140 meer voor hetzelfde aantal uren.
Zoveel goedkoper leefde je daar niet; appartementje in een veilige buurt zat je al op de helft van die 640,-
OV is er niet en aangezien wandelen er niet wordt aangeraden dien je een auto te hebben of met de relatief dure taxi te gaan.
pi_139385236
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 19:31 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Zoveel goedkoper leefde je daar niet; appartementje in een veilige buurt zat je al op de helft van die 640,-
OV is er niet en aangezien wandelen er niet wordt aangeraden dien je een auto te hebben of met de relatief dure taxi te gaan.
Dan zal ik in de war zijn met Kaapstad :P
  woensdag 30 april 2014 @ 22:25:08 #60
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_139433364
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 19:20 schreef Marco001 het volgende:
Not gonna happen.
Dat is dus iets van R 9300 op dit moment. Dan zijn ze dus alleen maar verder omlaag gegaan met hun salaris.

Ik kreeg netto per maand destijds (8 jaar geleden) nog iets van R8000-8500 over, maar toen was de Rand: Euro nog tussen de R7-8, oftewel je verdient nu de helft.

How wil je daar van leven:

reken op R4000-R5000 voor een eenvoudig 1-slaapkamer appartement in een redelijke buurt. Auto onmisbaar: R2500/ maand zeker (puur woon-werk verkeer met een oud 2de hands barrel + benzine). Geen verzekering (90% rijdt er rond zonder, alee)

Dan heb je nog R2800 over voor overige kosten:

Ziektekostenverzekering: Expatverzekering? Of lokaal verzekeren: vanaf R600, voor ziekenhuis only (Discovery: doktersbezoek, tandartsbezoek niet inbegrepen: enkel noodhulp in private hospital).

Nog R2200 over...

Eten en uitgaan, voor "Een geweldige ervaring in Zuid-Afrika" met een dagbesteding van een Eurootje of 7???

Je bent gek als je het doet en het dubbele toen ik geweest ben was al "uitkijken naar de volgende payday.

Dat corrupte Kelly zouden ze (IBM) er gelijk uit moeten flikkeren. Maar blijkbaar komen ze na 7 jaar (ik heb de overname via een ander lokaal recruitment agency meegemaakt) er nog steeds mee weg :N

Jammer, van IBM, omdat ze een van de weinige redelijk goede Amerikaanse multinationals zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door edcetera op 30-04-2014 22:33:34 ]
The best firms advertise the least...
pi_139434953
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 22:25 schreef edcetera het volgende:

[..]

Dat is dus iets van R 9300 op dit moment. Dan zijn ze dus alleen maar verder omlaag gegaan met hun salaris.

Ik kreeg netto per maand destijds (8 jaar geleden) nog iets van R8000-8500 over, maar toen was de Rand: Euro nog tussen de R7-8, oftewel je verdient nu de helft.

How wil je daar van leven:

reken op R4000-R5000 voor een eenvoudig 1-slaapkamer appartement in een redelijke buurt. Auto onmisbaar: R2500/ maand zeker (puur woon-werk verkeer met een oud 2de hands barrel + benzine). Geen verzekering (90% rijdt er rond zonder, alee)

Dan heb je nog R2800 over voor overige kosten:

Ziektekostenverzekering: Expatverzekering? Of lokaal verzekeren: vanaf R600, voor ziekenhuis only (Discovery: doktersbezoek, tandartsbezoek niet inbegrepen: enkel noodhulp in private hospital).

Nog R2200 over...

Eten en uitgaan, voor "Een geweldige ervaring in Zuid-Afrika" met een dagbesteding van een Eurootje of 7???

Je bent gek als je het doet en het dubbele toen ik geweest ben was al "uitkijken naar de volgende payday.

Dat corrupte Kelly zouden ze (IBM) er gelijk uit moeten flikkeren. Maar blijkbaar komen ze na 7 jaar (ik heb de overname via een ander lokaal recruitment agency meegemaakt) er nog steeds mee weg :N

Jammer, van IBM, omdat ze een van de weinige redelijk goede Amerikaanse multinationals zijn.
Rand 10700 bruto, dus inderdaad c.a. 9300 netto (voor 1 euro krijg je nu c.a. 14 rand)
Recruiter las me een mooi mailtje voor van een echtpaar dat via hun bij IBM werkte, stond o.a. in dat het salaris wel voldoende was om van rond te komen enzo.
Maar inderdaad, voor een appartementje in een redelijke buurt zit je al op zo'n 5000rand, dan nog brommer/auto ofzo, verzekeringen en eten. Dan betaal je zelf al snel bij vanuit je spaarrekening.
  woensdag 30 april 2014 @ 23:13:51 #62
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_139436159
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 22:51 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Rand 10700 bruto, dus inderdaad c.a. 9300 netto (voor 1 euro krijg je nu c.a. 14 rand)
Recruiter las me een mooi mailtje voor van een echtpaar dat via hun bij IBM werkte, stond o.a. in dat het salaris wel voldoende was om van rond te komen enzo.
Maar inderdaad, voor een appartementje in een redelijke buurt zit je al op zo'n 5000rand, dan nog brommer/auto ofzo, verzekeringen en eten. Dan betaal je zelf al snel bij vanuit je spaarrekening.
Precies, leuk voor na je studie als je nog wat wilt verdienen met een 40-uren werkweek (huis, auto delen en kamertje delen) en beetje vakantiegevoel wilt hebben, of als je een partner hebt, die al in SA leeft en redelijke baan heeft extra zakcentje als tweeverdiener.

EDIT: Ze hadden destijds al plannen om Surinamers rechtstreeks aan te nemen: Is dat mislukt ofzo? (goedkoper, yup)

Als je nog wat wilt verdienen met een redelijk goed salaris, helaas niet in in een subtropisch paradijs (Ierland ;) ;( ) voor een tijdje, PM me maar!

[ Bericht 9% gewijzigd door edcetera op 30-04-2014 23:23:03 ]
  donderdag 1 mei 2014 @ 00:04:07 #63
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_139438282
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 13:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Met gevaar leer je wel omgaan. Andere manier van leven.

Rotterdam, Johannesburg: Geen vergelijking idd, maar als je niet bekend bent in een stad, ben je in veel steden een doelwit voor criminelen

Voor Johannesburg gelt: Blijf weg op de straat als het donker is en ALS je er bent : Blijf weg uit zowel de extreem blanke als zwarte wijken: Zowel de gebieden als Jo'burg CBD (Melville is redelijk ok voor stappen, Down town for the rest: Nono), en Sandton is ook gevaarlijk 's nachts (Al mijn collegas zijn overvallen in Sandton)

Middle class: Bramley, Lyndhurst, Kew is een voorbeeld van een gebied, waar weinig gezeik is (zowel blank als zwart leeft er) : Middel gevaarlijk om de zogenaamde "Schaal van Piet" even te nemen. Zit wel aan de rand van Alex(andra), maar geen probleem

Heb je een ander wijk als Norwood, dat heeft een hoge concentratie van blanken: Je wil er echter geen appartement huren (super onveilig) omdat je omsingeld bent door criminele wijken.

Je ziet hier het effect van wel/ geen integratie.

En verder is Johannesburg so feking groot om echt te begrijpen, waar je 's avonds over straat kunt lopen of niet. Advies is om het niet te doen (hint: lopen er andere mensen 's avonds op straat: Zo ja: Kat uit de boom en dan pas: Doe het, zo nee: Auto of blijf echt thuis)

EDIT: Ik heb dus echt een blaffert tegen mijn hoofd gehad in Sandton (bijna thuis) en als ik geen vriend/collega bij me had (ouwe gsm gegeven ;( ), was ik op mijn eigen manier gevlucht, maar ik kon mijn huisgenoot niet in de steek laten. Verlaten straat in Sandton, nooit meegemaakt in Bramley. Alhoewel de corrupte politie je grootste vijand is, zowel blank al zwart: Betaal die gasten eens!

Zit je wel weer een week later in de cel voor een nacht omdat je met een open blikje bier op straat word meegenomen (om de hoek van een slijterij, met een paar vrienden, ik was blank :( :

50 euro en het is weer ok

Ik het echte vervolg nog niet eens heb verteld... (gaat over het blikje bier)

Zuid-Afrika + politie :D

Weeeken later :D

Die hebben jullie van me tegoed ;)

Voor zover het edcetera-avontuur...

Zuid Afrika *O* -O-

[ Bericht 5% gewijzigd door edcetera op 01-05-2014 01:45:23 ]
  donderdag 1 mei 2014 @ 10:50:39 #64
62913 Blik
The one and Only!
pi_139445455
Zuid-Afrika is een fantastisch land voor vakantie. Maar om te werken zou ik alleen Kaapstad overwegen. Johannesburg voor geen goud, teveel criminaliteit en verder ook geen enorm leuke stad ofzo. Daar zou ik alleen naartoe gaan als ik een flinke vergoeding ervoor zou krijgen, geen hongerloontje. Het grootste pluspunt van Jo'Burg is dat je makkelijk een weekendtrip naar Kruger kunt doen, maar Kaapstad is een veel mooiere en veiligere stad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')