quote:
Met gevaar leer je wel omgaan. Andere manier van leven.
Rotterdam, Johannesburg: Geen vergelijking idd, maar als je niet bekend bent in een stad, ben je in veel steden een doelwit voor criminelen
Voor Johannesburg gelt: Blijf weg op de straat als het donker is en ALS je er bent : Blijf weg uit zowel de extreem blanke als zwarte wijken: Zowel de gebieden als Jo'burg CBD (Melville is redelijk ok voor stappen, Down town for the rest: Nono), en Sandton is ook gevaarlijk 's nachts (Al mijn collegas zijn overvallen in Sandton)
Middle class: Bramley, Lyndhurst, Kew is een voorbeeld van een gebied, waar weinig gezeik is (zowel blank als zwart leeft er) : Middel gevaarlijk om de zogenaamde "Schaal van Piet" even te nemen. Zit wel aan de rand van Alex(andra), maar geen probleem
Heb je een ander wijk als Norwood, dat heeft een hoge concentratie van blanken: Je wil er echter geen appartement huren (super onveilig) omdat je omsingeld bent door criminele wijken.
Je ziet hier het effect van wel/ geen integratie.
En verder is Johannesburg so feking groot om echt te begrijpen, waar je 's avonds over straat kunt lopen of niet. Advies is om het niet te doen (hint: lopen er andere mensen 's avonds op straat: Zo ja: Kat uit de boom en dan pas: Doe het, zo nee: Auto of blijf echt thuis)
EDIT: Ik heb dus echt een blaffert tegen mijn hoofd gehad in Sandton (bijna thuis) en als ik geen vriend/collega bij me had (ouwe gsm gegeven

), was ik op mijn eigen manier gevlucht, maar ik kon mijn huisgenoot niet in de steek laten. Verlaten straat in Sandton, nooit meegemaakt in Bramley. Alhoewel de corrupte politie je grootste vijand is, zowel blank al zwart: Betaal die gasten eens!
Zit je wel weer een week later in de cel voor een nacht omdat je met een open blikje bier op straat word meegenomen (om de hoek van een slijterij, met een paar vrienden, ik was blank

:
50 euro en het is weer ok
Ik het echte vervolg nog niet eens heb verteld... (gaat over het blikje bier)
Zuid-Afrika + politie
Weeeken later
Die hebben jullie van me tegoed
Voor zover het edcetera-avontuur...
Zuid Afrika
[ Bericht 5% gewijzigd door edcetera op 01-05-2014 01:45:23 ]