abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36090321
Wetenschappers van het Pentagon willen insecten op afstandsbediening kweken. Die insecten moeten explosieven kunnen detecteren of bijvoorbeeld een gesprek afluisteren. Het gaat echter niet om kleine robotjes, maar wel om échte insecten.

Larven van libellen en motten krijgen een chip ingebouwd, die dan bij ontpopping helemaal vergroeid is met hun lichaam. "De larve van een insect is nog in volle ontwikkeling. Als je bij zo'n pop een chip inbrengt, worden de organen gewoon opnieuw gepositioneerd rond die chip", aldus de wetenschappers van het ministerie van defensie. "Als het insect volgroeid is, kunnen we het dankzij ons ingeplante micro-systeem vanop afstand besturen. We zouden de chip ook kunnen uitrusten met een microfoon voor afluisterpraktijken, of met een cameraatje. Of je geeft de insecten een extra zintuig voor bepaalde chemicaliën mee, bijvoorbeeld die in explosieven."

Belachelijk
Entomoloog George McGavin van de universiteit van Oxford noemt het idee "belachelijk". "Insecten willen maar één ding: zich voortplanten. Om je wil aan een insect op te leggen, zou je zijn hele hersenpatroon moeten 'herprogrammeren'. Pure sciencefiction." Een gelijkaardig plan met wespen die explosieven konden lokaliseren, ging inderdaad helemaal de mist in toen de beestjes gingen paren. De roep van de natuur bleek luider dan die van het Pentagon.

Katten en dolfijnen
Al in de Tweede Wereldoorlog werden geprobeerd dieren in te zetten in oorlogsvoering. Zo werden katten met een bom op hun rug uit een vliegtuig naar Duitse schepen gegooid. De kat - angstig voor water als alle katten zijn - zou kost wat kost op het schip proberen te geraken. Bij tests bleek echter dat de kat bewusteloos geraakte bij zo'n vrije val. Tijdens de Vietnamoorlog werden dolfijnen ingezet. Dat project kende wel enig succes.

http://www.hln.be/hln/cch(...)t.bron=categorieArt1

De natuur kunnen ze nooit bedwingen ... of toch ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_36090528
Ik snap het niet. Als ze dat al zouden kunnen dan kunnen ze volgens mij nog beter gewoon kleine 'robotjes' maken. Dat is dan relatief eenvoudiger volgens mij.
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_36090581
Zo werden katten met een bom op hun rug uit een vliegtuig naar Duitse schepen gegooid. De kat - angstig voor water als alle katten zijn - zou kost wat kost op het schip proberen te geraken.

Ze zijn iig wel creatief.
pi_36090890
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 17:00 schreef ixio het volgende:
Zo werden katten met een bom op hun rug uit een vliegtuig naar Duitse schepen gegooid. De kat - angstig voor water als alle katten zijn - zou kost wat kost op het schip proberen te geraken.

Ze zijn iig wel creatief.
Arme katten. Die hebben toch geen schijn van kans zo:

"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
  donderdag 16 maart 2006 @ 20:44:49 #5
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_36096942
Amerika

Gelukkig komt ook daar nog ooit een einde aan. Zegt mijn voorgevoel

Als het einde der tijden aanbreekt, zal Amerika ook moeten toegeven.

Ik bedoel, die macht stelt over een tijdje geen cent meer voor

Zag ik in mijn glazen bol

Om ontopic te gaan. Zulke onzinnige bezigheden als deze dus, zullen gewoon onzinnig zijn. Maar dat zijn ze nu dus al

Amerika

Dat wordt ooit nog een lachtertje. Kun je gaan zingen van. " Het was maar een clown, in het wit en rood, het was maar een clown, en nu is ie dood "

En dood is dan ....
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  donderdag 16 maart 2006 @ 21:17:37 #6
142436 NPC
Non Playable Character
pi_36098055
Bloodflies uit de Sword of Truth serie?
__/)
(O.o )
(> < )
  donderdag 16 maart 2006 @ 23:14:30 #7
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_36102190
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:57 schreef Freethinker het volgende:
Ik snap het niet. Als ze dat al zouden kunnen dan kunnen ze volgens mij nog beter gewoon kleine 'robotjes' maken. Dat is dan relatief eenvoudiger volgens mij.
Dat lijkt mij ook eenvoudiger. Een insect besturen moet imho echter op korte duur best haalbaar zijn maar ik weet te weinig af van mogelijke complexiteiten. Wel vraag ik me af in hoevere je in de praktijk niet uitkomt op een chip met een insecten jasje.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 15:20:12 #8
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_36118677
.... Attack of the Drones ?
¡ Experience Everything !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')