pwndquote:Op donderdag 16 maart 2006 10:46 schreef minkuukel het volgende:
Weet je wat jij zou moeten doen???
Eerst eens langs de kamer van koophandel.![]()
Zweden of Finlandquote:Op donderdag 16 maart 2006 11:00 schreef Kleintje het volgende:
Waarover ben ik vaag? Ik vertel alleen het land niet.
Vertel verder wat ik nodig heb....
land voor de paarden, een huis en een gruwelijk goede internetaansluiting
Hou op te dagdromen en ga aan je werk!quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:45 schreef Kleintje het volgende:
Stel dat je opeens het plan krijgt om te willen emigreren, hoe moet je het dan aanpakken???
Ik ben een vrouw alleen, met straks 2 paarden en 2 katten.
Ik zit eraan te denken om land te kopen waar ik de paarden kan laten lopen en stallen. Voor mezelf huur ik eerst iets, om te zien of ik daar kan aarden.
Maar goed, waar moet ik beginnen? Ik moet de taal leren, voor ik ga onderhandelen. Want ik wil niet dat iemand alles moet vertalen of alles in gebrekkig engels doen.
Ik moet het land verkennen en weten waar ik wil zitten.
En verder???
Het zijn echt nog maar beginnende plannen, maar ik heb steeds meer het idee dat ik het gewoon moet doen...
ik ben al vanaf 6 uur aan het werk schat.quote:Op donderdag 16 maart 2006 11:20 schreef Esco het volgende:
[..]
Hou op te dagdromen en ga aan je werk!![]()
en dat kan niet in nederlandquote:Op donderdag 16 maart 2006 10:51 schreef Kleintje het volgende:
Antwoorden waar ik niets aan heb
Ik wi niet naar Friesland of België, ik wil aan de toekomst denken.
Wel lief dat je me schat noemtquote:Op donderdag 16 maart 2006 11:23 schreef Kleintje het volgende:
[..]
ik ben al vanaf 6 uur aan het werk schat.
Geeft verder niet.
Heb nu 'lunchbreak' tot 14.00 uur en ga dan weer aan het werk tot 16.00 uur.
En dan vanavond weer van 22.00 tot 01.00 uur.
Dus nu jij weer.
Dat heeft dus werkelijk niets met dit topic te maken.
Je denkt je hele leven als webcamgirl aan de slag te kunnen?quote:Op donderdag 16 maart 2006 11:10 schreef Kleintje het volgende:
Ik ben zelfstandig ondernemer, dus werkeloos worden is overal kut. Ben webcamgirl, dus heb gewoon goede internet nodig. Maar zweden of finland is niet het land waar ik heen wil.
Ach, wat... ik wil naar Hongarije (hoi Manuel!!! Ga je me daar ook nog stalken??)
Daar is de toerisme in opkomst, redelijk weer, veel ruimte en niet duur.
Good one.quote:Op donderdag 16 maart 2006 11:33 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Je denkt je hele leven als webcamgirl aan de slag te kunnen?
Neem je niet hele grote risico's door met zo'n onzeker beroep nog meer onzekerheid op te zoeken?
Ik verwacht nog een jaar of 4 goed geld te verdienen op die manier en dan helemaal over te gaan op de paarden. En met belwerk kan je ook verdomd veel verdienen. Mensen vergissen zich daar goed in. Zijn vrouwen van 60 jaar die daarmee nog 100 euro netto per dag verdienen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 11:33 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Je denkt je hele leven als webcamgirl aan de slag te kunnen?
Neem je niet hele grote risico's door met zo'n onzeker beroep nog meer onzekerheid op te zoeken?
Klopt, ik heb een VOIP nummer en ben overal ter wereld bereikbaar met een vast Nederlands nummer (tegen lokaal tarief).. Niemand heeft door dat ze ondertussen met Frankrijk ofzo (straks Tsjechie) bellen.quote:Goed, dat bellen zal iets 'ingewikkelder' gaan. Maar daar zijn vast oplossingen voor.
quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:46 schreef minkuukel het volgende:
Weet je wat jij zou moeten doen???
Eerst eens langs de kamer van koophandel.![]()
Wat denk je zelf?quote:Op donderdag 16 maart 2006 12:55 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Ben je al eens in Hongarije geweest of heb je gewoon blindelings een goedkoop land met redelijk weer uitgekozen?
Probleem is dat daar al meer met de paarden wordt gedaan wat ik zo graag wil.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 08:36 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zou gewoon ergens in zuid Italie oid gaan zitten.
Ruimte zat en ook niet duur.
quote:Op donderdag 16 maart 2006 12:47 schreef Kleintje het volgende:
Goed, ik heb de inlichten over het internet binnen. Je kan daar aan erg goede aansluitingen komen.
Ik kan gewoon voor de bedrijven cammen waar ik nu voor cam.
importeren en exporteren van de paarden is ook geen probleem.
Dus wat nu...
Ik ga hard werken om goed geld opzij te kunnen zetten. Ondertussen wil ik dan Hongaars gaan studeren en maar vaak op vakantie naar dat land zodat je precies weet in welke gebieden je wil zitten.
Dan volgend jaar maar wat huizen op mijn lijstje zetten om die te gaan bezichtigen en alle papieren in orde te maken.
Dit wordt mijn doel... mijn droom verwezenlijken...
Ja sorry voor de aanname, maar dat vind ik een vrij normale conclusie als je zo je posts doorleest. Na 2 jaar nadenken over iets weten de meeste mensen wel meer...quote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:12 schreef Kleintje het volgende:
Sinds 2004 loop ik al met deze gedachte. Maar door diverse dingen heb ik er toen nog nooit werk van gemaakt.
Nu is hier alles redelijk op orde en wil ik eens verder kijken over hoe en wat.
Ik zit er nog lang niet.
De bedoeling is nu dat ik meer ga werken, reserves ga opbouwen voor daar.
Daarnaast de taal te studeren en ik wil minimaal 3 x per jaar een paar weken die kant op.
Mensen leren kennen, de buurt goed verkennen en de taal er in praktijk bregen.
Dan kan ik over ongeveer een jaar op zoek gaan naar een huis. Stel dat dat ook nog 3 maanden duurt, dan krijg je daarna de papierhandel. Dus het zal nog zo'n 1,5 jaar duren.
In die tijd wil ik ook mijn vrachtwagenrijbewijs halen, omdat dat wel makkelijk is met het vervoeren van de paarden. Er moet nog genoeg geregeld worden.
Het is zo makkelijk om gelijk te roepen 'impulsief'. Je kent me niet eens, toevallig lees je er nu iets over, maar ik loop hier al jaren mee. En er zijn er maar een paar die dit kunnen beamen. Want niet al je dromen schreeuw je gelijk uit. Vaak blijft het bij dromen en ik ga nu KIJKEN of het te realiseren is.
Woorden, maar geen daden...quote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:17 schreef Grimm het volgende:
Ik blijf zeker weten niet in dit landje, Vooral niet omdat de regering iets van 60% van je loon opslokt op een gegeven moment en je ziet d'r niks voor terug.
Ok, dat maakt de regelgeving dan een stuk makkelijker. Ga even je hele topic lezen, anders ga ik weer dubbele vragen stellenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:22 schreef Kleintje het volgende:
Yeps, Hongarije is EU
Wat weet jij nou vanafquote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:20 schreef Libris het volgende:
[..]
Woorden, maar geen daden...
Ontopic, is Hongarije eigenlijk een EU land?
Och, een studie volgen aan de overkant van dat kanaaltje of aan de andere kant van de wereld wonen in een heel andere cultuur.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:06 schreef Grimm het volgende:
[..]
Wat weet jij nou vanaf![]()
Moet ik ook patserig "Live vanuit Notthinghamshire" onder me naam zetten
volgens mij niet als je bij je pa gaat wonenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:40 schreef Kleintje het volgende:
US of A is altijd moeilijk.
Succes ermee!!!
quote:Op donderdag 16 maart 2006 11:10 schreef Kleintje het volgende:
Ach, wat... ik wil naar Hongarije
Het verschilt heel erg per plaats.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:00 schreef hollander172 het volgende:
[..]Daar gaat je voornemen, fokker die ik ken zit ook in Hongarije maar die moet het met een verbinding via zijn GSM doen, gaat niet werken met webcams.
Ja jij ook succes Kleintje en Viszontlátásrá.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:43 schreef Kleintje het volgende:
Astrix, Hongarije hoort als ik het allemaal goed heb begrepen ook bij de EU.
Succes met jouw plannen. Maak er wat van!
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:44 schreef Evil_Jur het volgende:
Mijn antwoord staat er niet bij, als links aan de macht komt vertrek ik voor een paar jaar. Sowieso af en toe voor een tijdje in het buitenland wonen vind ik leuk, maar ik zal altijd terugkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |