abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36079704
Stel dat je opeens het plan krijgt om te willen emigreren, hoe moet je het dan aanpakken???

Ik ben een vrouw alleen, met straks 2 paarden en 2 katten.
Ik zit eraan te denken om land te kopen waar ik de paarden kan laten lopen en stallen. Voor mezelf huur ik eerst iets, om te zien of ik daar kan aarden.

Maar goed, waar moet ik beginnen? Ik moet de taal leren, voor ik ga onderhandelen. Want ik wil niet dat iemand alles moet vertalen of alles in gebrekkig engels doen.
Ik moet het land verkennen en weten waar ik wil zitten.

En verder???

Het zijn echt nog maar beginnende plannen, maar ik heb steeds meer het idee dat ik het gewoon moet doen...
  donderdag 16 maart 2006 @ 10:46:40 #2
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_36079750
Weet je wat jij zou moeten doen???
Eerst eens langs de kamer van koophandel.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_36079759
Ga naar Friesland of België, kan je je in het Nederlands ook verstaanbaar maken!

Emigreren kan je trouwens het beste gewoon in één keer doen. Dus gewoon een huis kopen en je daar vestigen. De taal leer je vanzelf wel en sociale contacten bouw je vanzelf wel op.
  donderdag 16 maart 2006 @ 10:49:17 #4
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_36079829
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 10:46 schreef minkuukel het volgende:
pwnd
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_36079840
Er was een tijdje terug een emigratiebeurs
pi_36079902
Antwoorden waar ik niets aan heb

Ik wi niet naar Friesland of België, ik wil aan de toekomst denken.
En gewoon gaan vestigen is niet zo makkelijk als je paarden wil meenemen. Je zit met invoeren, carantaine waarschijnlijk en daarna nog de milieu-eisen...
  donderdag 16 maart 2006 @ 10:53:14 #7
92279 N.icka
Windforce 11
pi_36079951
Hoe ga je in een ander land aan werk komen? Wat wil je daar gaan doen?
pi_36079992
Dan moet je denk ik eerst weten naar welk land je wilt emigreren. Dan kan je gaan kijken wat er bij het desbetreffende land voor een eisen worden gesteld.
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
pi_36080049
Ik weet waar ik heen wil, maar wil dat hier nog niet vermelden i.v.m. meelezende ex.

Ik wil het werk wat ik nu doe daar blijven doen en me verder richten op de paarden. Toerisme is in dat land in opkomst en wie weet kan ik wel paarden verhuren aan toeristen. Verder daar paarden fokken en in Nederland verkopen...
  donderdag 16 maart 2006 @ 10:57:29 #10
92279 N.icka
Windforce 11
pi_36080093
Je bent een beetje vaag
pi_36080182
Waarover ben ik vaag? Ik vertel alleen het land niet.
Vertel verder wat ik nodig heb....
land voor de paarden, een huis en een gruwelijk goede internetaansluiting
  donderdag 16 maart 2006 @ 11:07:14 #12
92279 N.icka
Windforce 11
pi_36080379
Hoe zijn de pmstandigheden in dat land? Kan je je werk daar blijven uitoefenen? (weet niet wat je doet) Hoe is het sociale stelsel . enz enz Wat als je werkloos wordt , Heb je daar allemaal aan gedacht?
pi_36080402
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 11:00 schreef Kleintje het volgende:
Waarover ben ik vaag? Ik vertel alleen het land niet.
Vertel verder wat ik nodig heb....
land voor de paarden, een huis en een gruwelijk goede internetaansluiting
Zweden of Finland
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
pi_36080471
Ik ben zelfstandig ondernemer, dus werkeloos worden is overal kut. Ben webcamgirl, dus heb gewoon goede internet nodig. Maar zweden of finland is niet het land waar ik heen wil.

Ach, wat... ik wil naar Hongarije (hoi Manuel!!! Ga je me daar ook nog stalken?? )

Daar is de toerisme in opkomst, redelijk weer, veel ruimte en niet duur.
  donderdag 16 maart 2006 @ 11:13:12 #15
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_36080548
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 maart 2006 @ 11:16:05 #16
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_36080610
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 16 maart 2006 @ 11:20:45 #17
51024 Esco
Ondertitel
pi_36080746
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 10:45 schreef Kleintje het volgende:
Stel dat je opeens het plan krijgt om te willen emigreren, hoe moet je het dan aanpakken???

Ik ben een vrouw alleen, met straks 2 paarden en 2 katten.
Ik zit eraan te denken om land te kopen waar ik de paarden kan laten lopen en stallen. Voor mezelf huur ik eerst iets, om te zien of ik daar kan aarden.

Maar goed, waar moet ik beginnen? Ik moet de taal leren, voor ik ga onderhandelen. Want ik wil niet dat iemand alles moet vertalen of alles in gebrekkig engels doen.
Ik moet het land verkennen en weten waar ik wil zitten.

En verder???

Het zijn echt nog maar beginnende plannen, maar ik heb steeds meer het idee dat ik het gewoon moet doen...
Hou op te dagdromen en ga aan je werk!
Signature
pi_36080822
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 11:20 schreef Esco het volgende:

[..]

Hou op te dagdromen en ga aan je werk!
ik ben al vanaf 6 uur aan het werk schat.
Geeft verder niet.
Heb nu 'lunchbreak' tot 14.00 uur en ga dan weer aan het werk tot 16.00 uur.
En dan vanavond weer van 22.00 tot 01.00 uur.

Dus nu jij weer.
Dat heeft dus werkelijk niets met dit topic te maken.
  donderdag 16 maart 2006 @ 11:29:22 #19
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_36080975
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 10:51 schreef Kleintje het volgende:
Antwoorden waar ik niets aan heb

Ik wi niet naar Friesland of België, ik wil aan de toekomst denken.
en dat kan niet in nederland
Tot zover de kwaliteitspost
  donderdag 16 maart 2006 @ 11:30:28 #20
51024 Esco
Ondertitel
pi_36081006
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 11:23 schreef Kleintje het volgende:

[..]

ik ben al vanaf 6 uur aan het werk schat.
Geeft verder niet.
Heb nu 'lunchbreak' tot 14.00 uur en ga dan weer aan het werk tot 16.00 uur.
En dan vanavond weer van 22.00 tot 01.00 uur.

Dus nu jij weer.
Dat heeft dus werkelijk niets met dit topic te maken.
Wel lief dat je me schat noemt
Signature
pi_36081103
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 11:10 schreef Kleintje het volgende:
Ik ben zelfstandig ondernemer, dus werkeloos worden is overal kut. Ben webcamgirl, dus heb gewoon goede internet nodig. Maar zweden of finland is niet het land waar ik heen wil.

Ach, wat... ik wil naar Hongarije (hoi Manuel!!! Ga je me daar ook nog stalken?? )

Daar is de toerisme in opkomst, redelijk weer, veel ruimte en niet duur.
Je denkt je hele leven als webcamgirl aan de slag te kunnen?

Neem je niet hele grote risico's door met zo'n onzeker beroep nog meer onzekerheid op te zoeken?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_36081147
Mocht het een land zijn als Frankrijk, Portugal, Spanje, Italië of in die omstreken en je gaat er alleen heen, bereid je dan voor op een proces wat twee jaar gaat duren, voordat je daar daadwerkelijk zit.

Of je moet een zak met geld hebben of met een kerel trouwen uit dat land.

Ik heb er ervaringen mee en het is een hoop papierwerk en je betaalt er ook nog flink voor.
pi_36081233
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 11:33 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Neem je niet hele grote risico's door met zo'n onzeker beroep nog meer onzekerheid op te zoeken?
Good one.
pi_36081278
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 11:33 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Ik verwacht nog een jaar of 4 goed geld te verdienen op die manier en dan helemaal over te gaan op de paarden. En met belwerk kan je ook verdomd veel verdienen. Mensen vergissen zich daar goed in. Zijn vrouwen van 60 jaar die daarmee nog 100 euro netto per dag verdienen.
Dus ja, daar kan je lang je broodwinning mee doen...
pi_36081772
Ik ben nu plannen aan het maken om naar Tsjechie te gaan.. Ik heb ook een eigen bedrijfje en heb moeite om hier een betaalbare woon/werk ruimte te vinden. In CZ kan ik een leuke boerderij kopen met een fijn stuk grond erbij. verder blijf ik wel gewoon Nederlander

Ik raad je aan om er eerst met de auto een tijdje op vakantie te gaan en de verschillende gebieden te verkennen en een aantal (betrouwbare) vrienden te vinden.

Ik heb al aardig wat vrienden in CZ en ook een beeld in welk gebied ik wil zitten. Volgende week ga ik kijken voor een koophuis. mocht het mij niet bevallen kan ik dat huis altijd nog houden of met winst verkopen dus huren vind ik zinloos. wat ik weet is dat je erg op moet letten hoe het met de voorzieningen als gas, water licht, telefonie (internet) zit. De infrastructuur is daar lang niet zo goed als hier.

Verder moet je een BV in dat land beginnen en je nieuwe huisje op naam van de BV zetten. ook is het zeker slim om lid te worden van de Nederlandse KvK in dat land.

Ik wens je veel sterkte, succes en plezier in je nieuwe omgeving.
pi_36081826
Is de concurrentie in Hongarije niet moordend met het beroep wat je uitvoert? Heb je daar al naar gekeken?

Vrouwen uit het oostblok zijn intrek in dit wereldje. Wat je hier verdient wil niet zeggen dat je het daar ook verdient...
pi_36082031
Devlinsect, bedoel je het beroep van camgirl of van paardenfokker?

Ik kan via bijna alle sites blijven cammen wat ik nu doe. En dan maakt het niet uit of ik in Amsterdam, Lutjebroek, Hongarije of Japan zit.
En qua paarden gebeurt er daar nog maar erg weinig met KWPN paarden. Dus daar is wel een markt voor.

Mijn salaris blijft hetzelfde als ik daar of hier cam, dat heb je zelf in de hand. En het bellen dus ook. Goed, dat bellen zal iets 'ingewikkelder' gaan. Maar daar zijn vast oplossingen voor. En de onkosten zijn er een stuk lager.
pi_36082141
quote:
Goed, dat bellen zal iets 'ingewikkelder' gaan. Maar daar zijn vast oplossingen voor.
Klopt, ik heb een VOIP nummer en ben overal ter wereld bereikbaar met een vast Nederlands nummer (tegen lokaal tarief).. Niemand heeft door dat ze ondertussen met Frankrijk ofzo (straks Tsjechie) bellen.
  donderdag 16 maart 2006 @ 12:12:39 #29
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_36082147
Als ik jouw was zou ik idd wel een cursus doen en de wet daar door nemen ten aanzien van dat hele paarden gebeuren en voor je webcam werk.
Ik weet niet hoe Hongarije over dat hele webcam gebeuren denkt.
Voor de rest zou ik dan 2 of 3 weken spenderen in Hongarije, contact opnemen met een makelaar en dan die 3 weken kijken of je wat leuks weet te bemachtigen.
Misschien kan die jouw wat meer vertellen over de wetgeving enzo over paarden enzo.
pi_36082320
Ik ben van plan om naar VAE te gaan. Het eerste waar ik mee ben begonnen is het leren van de taal, ik denk dat het belangrijkste is. Een diploma dat je in Nederland hebt behaald is in zo ongeveer elk land geldig en in veel landen zien ze graag goed geschoolde mensen komen.
pi_36082425
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 10:46 schreef minkuukel het volgende:
pi_36082861
Hongarije ik zou zo met je meegaan, al is het voor het bier.

Ik denk niet dat het een probleem is om je paarden in te voeren, als ze maar voldoen aan de europese regelgeving wat betreft vaccinatie's. Hongarije zit nu ook in de EU.
Ik raad je allen aan om zelf naar een geschikte plek te zoeken, dat kan je duizenden euro's schelen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_36083076
Goed, ik heb de inlichten over het internet binnen. Je kan daar aan erg goede aansluitingen komen.
Ik kan gewoon voor de bedrijven cammen waar ik nu voor cam.
importeren en exporteren van de paarden is ook geen probleem.

Dus wat nu...
Ik ga hard werken om goed geld opzij te kunnen zetten. Ondertussen wil ik dan Hongaars gaan studeren en maar vaak op vakantie naar dat land zodat je precies weet in welke gebieden je wil zitten.

Dan volgend jaar maar wat huizen op mijn lijstje zetten om die te gaan bezichtigen en alle papieren in orde te maken.

Dit wordt mijn doel... mijn droom verwezenlijken...
pi_36083302
Ben je al eens in Hongarije geweest of heb je gewoon blindelings een goedkoop land met redelijk weer uitgekozen?
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_36083585
Oja, Mocht je een huis gaan kopen, raad ik je aan om naar een locale makelaar te stappen (met een vertrouweling die Hongaars spreekt) en niet naar van die onroerendgoed handelaars in NL te gaan.
pi_36084317
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 12:55 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Ben je al eens in Hongarije geweest of heb je gewoon blindelings een goedkoop land met redelijk weer uitgekozen?
Wat denk je zelf?
Ik heb mijn vinger op de kaart gezet en geprikt.
Daar wil ik heen... het had ook zo limburg kunnen zijn.
Maar ja, ik prikte net wat anders
pi_36092418
Goed, wat ik tot dusver heb uitgezocht is positief.
Nu maar hard gaan sparen
  donderdag 16 maart 2006 @ 18:15:33 #38
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36092526
Er is een user die in Hongarije woont: Dr.Nikita, die zou je misschien wat meer kunnen vertellen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 16 maart 2006 @ 18:20:31 #39
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_36092653
Volgens het Burgelijk Wetboek zijn dieren e.d. zaken, ik zou dus gewoon al je zaken verpatsen en nieuwe zaken kopen in het betreffende land Of natuurlijk gewoon wachten tot ze doodgaan.
pi_36107388
Ben gisteren een paar keer gewaarschuwd.
Dat daar wonen anders is dan vakantie.
Dat ik maar een vrouw alleen ben en dat ik moet uitkijken voor de oosblokcriminaliteit.

Zelf denk ik dat dit meevalt als je maar de taal spreekt voor je er gaat wonen. In ieder geval de basis. dan kan je het daar verder leren..
  vrijdag 17 maart 2006 @ 08:34:25 #41
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_36107436
Het lijkt wel of je al je schepen achter je wil verbranden.
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 08:36:10 #42
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36107456
Ik zou gewoon ergens in zuid Italie oid gaan zitten.
Ruimte zat en ook niet duur.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_36107472
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 08:36 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zou gewoon ergens in zuid Italie oid gaan zitten.
Ruimte zat en ook niet duur.
Probleem is dat daar al meer met de paarden wordt gedaan wat ik zo graag wil.
Dus er is minder markt voor hetgeen ik wil doen en dat is toch wel van essentieel belang als je wilt blijven leven
pi_36107917
Nogal impulsief en ondoordacht maarja, je bent vrouw... Persoonlijk zou ik het gewoon doen als je het wil, maar misschien eerst gewoon eens minimaal een maand daar doorbrengen om te kijken of het wat is.
pi_36108023
Sinds 2004 loop ik al met deze gedachte. Maar door diverse dingen heb ik er toen nog nooit werk van gemaakt.
Nu is hier alles redelijk op orde en wil ik eens verder kijken over hoe en wat.
Ik zit er nog lang niet.

De bedoeling is nu dat ik meer ga werken, reserves ga opbouwen voor daar.
Daarnaast de taal te studeren en ik wil minimaal 3 x per jaar een paar weken die kant op.
Mensen leren kennen, de buurt goed verkennen en de taal er in praktijk bregen.
Dan kan ik over ongeveer een jaar op zoek gaan naar een huis. Stel dat dat ook nog 3 maanden duurt, dan krijg je daarna de papierhandel. Dus het zal nog zo'n 1,5 jaar duren.

In die tijd wil ik ook mijn vrachtwagenrijbewijs halen, omdat dat wel makkelijk is met het vervoeren van de paarden. Er moet nog genoeg geregeld worden.

Het is zo makkelijk om gelijk te roepen 'impulsief'. Je kent me niet eens, toevallig lees je er nu iets over, maar ik loop hier al jaren mee. En er zijn er maar een paar die dit kunnen beamen. Want niet al je dromen schreeuw je gelijk uit. Vaak blijft het bij dromen en ik ga nu KIJKEN of het te realiseren is.
pi_36108212
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 12:47 schreef Kleintje het volgende:
Goed, ik heb de inlichten over het internet binnen. Je kan daar aan erg goede aansluitingen komen.
Ik kan gewoon voor de bedrijven cammen waar ik nu voor cam.
importeren en exporteren van de paarden is ook geen probleem.

Dus wat nu...
Ik ga hard werken om goed geld opzij te kunnen zetten. Ondertussen wil ik dan Hongaars gaan studeren en maar vaak op vakantie naar dat land zodat je precies weet in welke gebieden je wil zitten.

Dan volgend jaar maar wat huizen op mijn lijstje zetten om die te gaan bezichtigen en alle papieren in orde te maken.

Dit wordt mijn doel... mijn droom verwezenlijken...
You go girl!!
Maar inderdaad eerst de taal leren ! succes
pi_36108623
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 09:12 schreef Kleintje het volgende:
Sinds 2004 loop ik al met deze gedachte. Maar door diverse dingen heb ik er toen nog nooit werk van gemaakt.
Nu is hier alles redelijk op orde en wil ik eens verder kijken over hoe en wat.
Ik zit er nog lang niet.

De bedoeling is nu dat ik meer ga werken, reserves ga opbouwen voor daar.
Daarnaast de taal te studeren en ik wil minimaal 3 x per jaar een paar weken die kant op.
Mensen leren kennen, de buurt goed verkennen en de taal er in praktijk bregen.
Dan kan ik over ongeveer een jaar op zoek gaan naar een huis. Stel dat dat ook nog 3 maanden duurt, dan krijg je daarna de papierhandel. Dus het zal nog zo'n 1,5 jaar duren.

In die tijd wil ik ook mijn vrachtwagenrijbewijs halen, omdat dat wel makkelijk is met het vervoeren van de paarden. Er moet nog genoeg geregeld worden.

Het is zo makkelijk om gelijk te roepen 'impulsief'. Je kent me niet eens, toevallig lees je er nu iets over, maar ik loop hier al jaren mee. En er zijn er maar een paar die dit kunnen beamen. Want niet al je dromen schreeuw je gelijk uit. Vaak blijft het bij dromen en ik ga nu KIJKEN of het te realiseren is.
Ja sorry voor de aanname, maar dat vind ik een vrij normale conclusie als je zo je posts doorleest. Na 2 jaar nadenken over iets weten de meeste mensen wel meer...
pi_36108658
tvp
pi_36108671
Het bleef bij nadenken.
Wat heb je aan dagdromen als het op dat moment nog onmogelijk te realiseren is.
Dan maak je jezelf alleen maar gek.
Nu is het mogelijk, dus nu ga ik alles op mijn gemak uitzoeken..
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:14:51 #50
140904 MLF
Unazukin
pi_36109352
Als je naar Hongarije wilt, loop eerst voor info naar de Hongaarse ambassade, ik weet niet of je voor dat land een visum nodig hebt.
Sommige landen eisen dat je eerst werk moet hebben voor je er kunt wonen, bv Australie.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:36:31 #51
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_36109876
"leuk" topic, Ik ga ook emigreren Ik heb op 14 feb. (leuke timing) besloten bij mijn vader te gaan wonen.
De procedure is in werking gesteld enzo, dus het duurt nu nog wel ff, zeker met al die regeltjes in de USA (daar ga ik dus heen), maar het is wel een Hele grote stap....
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_36109988
US of A is altijd moeilijk.
Succes ermee!!!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:41:49 #53
143034 KC-Bone
Working on PSPMeetings.nl
pi_36110017
Heej kleintje.. ik wil alles behalve flauw doen hoor, doen zo al genoeg hier.

Maar is emigratie.startpagina.nl niet iets? Lijkt me dat wij ook wijnig kunnen zeggen over het onderwerp. Tenzij er mensen meelezen die al weg zijn uit nederland.

Verder denk ik dat het alleen een hoop geld kost als je je dieren mee wil nemen. En het lijkt me dat de nederlandse ambasade in het desbetreffende land je ook een hoop kan vertellen.

Ik ga over een jaar of 10 ook weg uit dit |< |_| 7 land. En ik ben hier nogwel geboren...
en dit:

Poll: Ga jij later ook weg uit dit leuke land?

• JA! Zeker weten
  • Neuh, vind het hier nog wel aardig..
  • Als CDA, VVD en D66 er mee stoppen, blijf ik
    Tussenstand:
  • pi_36110070
    Mijn antwoord staat er niet bij, als links aan de macht komt vertrek ik voor een paar jaar. Sowieso af en toe voor een tijdje in het buitenland wonen vind ik leuk, maar ik zal altijd terugkomen.
    pi_36110212
    KC-Bone, heb al contact gehad met het Nederlandse consulaat aldaar.
    En ik probeer nu een afspraak te maken met het hongaarse consulaat hier. Die kunnen en willen me meer vertellen over het land en hoe dingen aan te pakken...
      vrijdag 17 maart 2006 @ 12:14:21 #56
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_36112540
    Wat moet die poll in dit topic?
    Heeft weinig met Kleintjes bedoeling te maken volgens mij. En haar beslissing heeft ook volgens mij niets te maken met de politiek maar met kansen die daar wel zijn.
      vrijdag 17 maart 2006 @ 12:17:24 #57
    82578 Grimm
    shoo bi do bi doo
    pi_36112627
    Ik blijf zeker weten niet in dit landje, Vooral niet omdat de regering iets van 60% van je loon opslokt op een gegeven moment en je ziet d'r niks voor terug.
      vrijdag 17 maart 2006 @ 12:20:46 #58
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_36112735
    quote:
    Op vrijdag 17 maart 2006 12:17 schreef Grimm het volgende:
    Ik blijf zeker weten niet in dit landje, Vooral niet omdat de regering iets van 60% van je loon opslokt op een gegeven moment en je ziet d'r niks voor terug.
    Woorden, maar geen daden...

Ontopic, is Hongarije eigenlijk een EU land?
    pi_36112806
    Yeps, Hongarije is EU
      vrijdag 17 maart 2006 @ 12:27:53 #60
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_36112974
    quote:
    Op vrijdag 17 maart 2006 12:22 schreef Kleintje het volgende:
    Yeps, Hongarije is EU
    Ok, dat maakt de regelgeving dan een stuk makkelijker. Ga even je hele topic lezen, anders ga ik weer dubbele vragen stellen

Sinds ik geemigreerd ben, heb ik het gevoel dat ik een nieuw leven ben begonnen. Het gevoel om alles weer opnieuw op te bouwen, heerlijk (vooral als het allemaal mooi loopt )
    pi_36113005
    Tnx Libris...
      vrijdag 17 maart 2006 @ 14:04:22 #62
    55330 ennuik
    Stockholm boppe!
    pi_36116022
    Alvast heel, heel veel succes! Laat je niet gek maken door het papierwerk en alle instanties die elkaar altijd tegenspreken. Als dit je droom is, kom je er wel!

Over Hongarije weet ik te weinig om je tips te geven. Het lijkt me handig als je, buiten de ambassades ed, contact zoekt met Nederlanders die daar wonen. Ookal wil je Nederland misschien compleet achter je laten, contact met Nederlanders kan handig zijn: zij zijn al tegen zaken opgelopen, weten de weg en kunnen je de verschillen uitleggen. Ook contact met Hongaren is erg practisch.

Verder is goed sparen en veel geld achter de hand hebben verdomd handig - het lijkt me vreselijk om in een land dat niet "eigen" is, in geldproblemen te komen. Ook was het voor mijzelf een lekker idee dat ik, mocht het hier allemaal niet werken, ik zonder al te veel moeite terug kon gaan. Ik woonde bij "moeders" en had een tijdelijk contract dus ik had niet zoveel te verliezen. Wel heb ik het contact met mijn oudwerkgever warm gehouden, dat mocht ik terug naar NL gaan, ik daar eventueel weer aan de slag zou kunnen. Verbrand niet alle schepen achter je, je weet niet of en wanneer je ze nodig zou kunnen hebben!

"Ik vertrek" van de TROS (denk ik) is een leuk programma - vooral om te kijken hoe je sommige dingen NIET moet doen!

Nogmaals: veel succes!
      vrijdag 17 maart 2006 @ 14:05:15 #63
    55330 ennuik
    Stockholm boppe!
    pi_36116054

[ Bericht 100% gewijzigd door ennuik op 17-03-2006 14:05:31 (stom stom stom) ]
      vrijdag 17 maart 2006 @ 14:06:40 #64
    82578 Grimm
    shoo bi do bi doo
    pi_36116108
    quote:
    Op vrijdag 17 maart 2006 12:20 schreef Libris het volgende:

[..]

Woorden, maar geen daden...

Ontopic, is Hongarije eigenlijk een EU land?
    Wat weet jij nou vanaf

Moet ik ook patserig "Live vanuit Notthinghamshire" onder me naam zetten
      vrijdag 17 maart 2006 @ 14:27:26 #65
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_36116846
    quote:
    Op vrijdag 17 maart 2006 14:06 schreef Grimm het volgende:

[..]

Wat weet jij nou vanaf

Moet ik ook patserig "Live vanuit Notthinghamshire" onder me naam zetten
    Och, een studie volgen aan de overkant van dat kanaaltje of aan de andere kant van de wereld wonen in een heel andere cultuur.

't Is bijna hetzelfde niet?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_36135627
    Euh, je goed orienteren? Een land zoeken waar je de taal kent, die kunt leren of niet hoeft te leren. Een klimaat dat je ligt, een cultuur waar je in past. Je onderzoekt de arbeidsmarkt, de levensstandaard enz.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      zaterdag 18 maart 2006 @ 04:44:29 #67
    140904 MLF
    Unazukin
    pi_36135721
    quote:
    Op vrijdag 17 maart 2006 10:40 schreef Kleintje het volgende:
    US of A is altijd moeilijk.
    Succes ermee!!!
    volgens mij niet als je bij je pa gaat wonen
      zaterdag 18 maart 2006 @ 10:54:43 #68
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_36137488
    Ik ben nu nog onder de 18/21 dus valt het onder gezinshereniging, maar het gaat (gorte kans) wel lukken, alleen het duurt gewoon lang omdat het zo'n ambtenaren ding is... *mompelt iets over trechter, stront....
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      zaterdag 18 maart 2006 @ 11:00:19 #69
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_36137580
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 11:10 schreef Kleintje het volgende:
    Ach, wat... ik wil naar Hongarije
    Daar gaat je voornemen, fokker die ik ken zit ook in Hongarije maar die moet het met een verbinding via zijn GSM doen, gaat niet werken met webcams.
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
    pi_36137811
    Emigreren is iets wat bij veel mensen leeft. Ook bij mij. Ik vind het in NL erg druk. Gelukkig mocht is voor mijn werk naar veel bestemmingen vliegen, zowel binnen Europa als daarbuiten. Wat mij opviel is dat een hoop zaken erg goed geregeld zijn in NL. Je mag dan wel heeeeel veeeel belasting betalen, maar je ziet er toch meer van terug dan verwacht. In NL hoef ik geen tralies voor mijn ramen te doen zoals in Portugal. In NL staat niet voor iedere winkel een gewapende man. In A'dam kan je normaal over straat lopen, ik heb het anders gezien. Als ik weg ga uit NL dan moet het wel een soort gelijk land zijn, met de zelfde voorzieningen en levenstijl. Mijn advies, ik weet niet of dit je helpt, bereid je goed voor. Spreek de taal en leer zoveel mogelijk over het land. Weet wat de gebruiken en tradities zijn. Als je eenmaal in het land zit probeer contact te zoeken met de bewoners. Sluit je aan bij bv een kerk/ sportvereniging etc. Hierdoor krijg je sneller een band met mensen. Een vriend van mij woont al 6 jaar in Italie, werkt alleen maar en is daarom heel alleen. Pas dus op voor de valkuil dat je niet alleen heel hard aan het werk bent met je werk. Je moet hard werken aan een vrienden kring. Succes en ben benieuwd hoe het gaat bevallen in CZ
    pi_36139591
    quote:
    Op zaterdag 18 maart 2006 11:00 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Daar gaat je voornemen, fokker die ik ken zit ook in Hongarije maar die moet het met een verbinding via zijn GSM doen, gaat niet werken met webcams.
    Het verschilt heel erg per plaats.
    En qua aansluiting. een dure zakelijke verbinding is raar maar waar bijna overal goed te realiseren.

Zoals het er nu naar uitziet heb ik binnenkort een vaste baan hier in Nederland (op provisiebasis) en kan ik daarnaast nog cammen om veel geld binnen te halen.

Het is pure toekomstmuziek. Je weet nooit hoe het verder gaat lopen, of je opeens tegen de man van je dromen aanloopt of wat.
    Maar voorlopig begin ik eerst met mijn nieuwe baan, dan een studie Hongaars. Dan wil ik in oktober een maand naar Hongarije om de taal beter te leren kennen en hoop ik bij wat Nederlanders in Hongarije langs te kunnen gaan.
      zaterdag 18 maart 2006 @ 13:25:58 #72
    142961 Astrix
    Beati pauperes spiritu.
    pi_36140714
    Hongarije is een mooi land maar ook wel heel anders als hier, knap als je de stap gaat wagen.
    Ikzelf denk eraan om naar Duitsland te gaan omdat je daar zonder problemen kunt gaan wonen en werken i.v.m. met de EU.
    Je moet je niet teveel laten afschrikken door anti-emigratieverhalen hoor en gewoon doen wat jij denk dat goed is, waar een wil is is een weg.
    Donec eris felix, multos numerabis amicos.
    pi_36143638
    Astrix, Hongarije hoort als ik het allemaal goed heb begrepen ook bij de EU.

Succes met jouw plannen. Maak er wat van!
      zaterdag 18 maart 2006 @ 22:09:05 #74
    142961 Astrix
    Beati pauperes spiritu.
    pi_36153362
    quote:
    Op zaterdag 18 maart 2006 15:43 schreef Kleintje het volgende:
    Astrix, Hongarije hoort als ik het allemaal goed heb begrepen ook bij de EU.

Succes met jouw plannen. Maak er wat van!
    Ja jij ook succes Kleintje en Viszontlátásrá.
    Donec eris felix, multos numerabis amicos.
      zondag 19 maart 2006 @ 10:41:19 #75
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_36162392
    Jippie:D ik had gister mijn vader aan de telefoon, en hij had een bevestiging gekregen van een ontvangst, het duurt nu nog maximaal 999 dagen voordat ik een ja / nee heb ....
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_36162929
    quote:
    Op vrijdag 17 maart 2006 10:44 schreef Evil_Jur het volgende:
    Mijn antwoord staat er niet bij, als links aan de macht komt vertrek ik voor een paar jaar. Sowieso af en toe voor een tijdje in het buitenland wonen vind ik leuk, maar ik zal altijd terugkomen.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')