abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42716697
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:52 schreef bxie het volgende:
oke het is offtopic maar wel een serieuze vraag: WAAROM willen mensen een giropas??????

het is zoooo sloommet betalen ( een giro rekening) , je salaris komt er een paar dagen later op , alles is sloom en voor elk wissewasje moet je helemaal eem brief sturen in tegenstelling tot de echte banken waar je gewoon even binnenloopt en geholpen word , en waar je ook niet een half uur hoeft te wachten zoals bij de postbank.

please vertel mij waarom mensen nog een giropas gebruiken.
Ehmm, mijn salaris komt een dag eerder dan met de bank. Ik wordt altijd per email geholpen, en nog nooit problemen gehad met de pas. Het online gedeelte werkt ook wel goed, het enige schrale is dat het altijd 1 dag duurt van geld van je spaarrekening halen.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 10:42:21 #103
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_42716770
dat van salarissen:

als het bedrijf waar je werkt salarissen via de postbank of ING betaalt heb je het eerder dan mensen met een bank
als het bedrijf waar je werkt salarissen via de rabobank betaalt heb je het veel later, rabo is mega sloom naar postbank toe (en volgens mij doen ze dat expres)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_42716905
Het allervervelendste is inderdaad dat je moet betalen wanneer de pas stukgaat terwijl je er niets aan kan doen. Zo kan ik met mijn beide postbankpassen overal pinnen, behalve bij de Albert Heijn En dan ook echt élke AH hè. Volgens AH ligt het aan de Postbank, volgens de Postbank aan AH.

Verder is de plastic coating van één van de passen af aan het brokkelen, en het laagje met hologram is al afgesleten. En de handtekening ook. Ik verbaas me er steeds over dat ik er nooit op wordt aangesproken, ook niet op het postkantoor ofzo, want het ding ziet eruit alsof ik em gestolen heb van een zwerver

Maar moet ik nou geld gaan betalen omdat de Postbank geen pasjes kan maken die het uithouden totdat ze officieel verlopen zijn? Dat vind ik zo'n onzin
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_42716940
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 10:42 schreef djkoelkast het volgende:
dat van salarissen:

als het bedrijf waar je werkt salarissen via de postbank of ING betaalt heb je het eerder dan mensen met een bank
als het bedrijf waar je werkt salarissen via de rabobank betaalt heb je het veel later, rabo is mega sloom naar postbank toe (en volgens mij doen ze dat expres)
Ja, ik heb mn salaris echt altijd ruim op tijd (postbank dus). Net als stufi enzo, komt gewoon binnen op de datum waarop het (volgens de site) hoort binnen te komen..volgens mij gelijk met mensen die rabo hebben.
En ik heb nog nóóit gehad dat mn pas stuk ging of dat ik niet meer kon pinnen, eigenlijk werkt bij mij alles perfect Alleen idd..wat al een reactie hierboven nog stond, dat overschrijven van spaar- naar girorekening dat is jammer dat dat niet a la minute gaat, dat gaat het bij de rabobank geloof ik wel. Maargoed, daar kan ik nog mee leven
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 10:50:15 #106
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42716954
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 10:42 schreef djkoelkast het volgende:

Nee, dat doen ze niet expres. Net zoals de ABN of de Fortis dat ook niet expres doet. Het betalingsverkeer loopt via Interpay en daar loopt het een dag vertraging op.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 16 oktober 2006 @ 10:54:52 #107
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42717061
Nou ik ben destijds naar postbank overgegaan omdat het bij de Rabo niet mogelijk was om mijn rekening over te zetten naar de stad waar ik naartoe was verhuisd. Om de een of andere reden is het heeeeel moeilijk om de gegevens vanuit kantoor a naar kantoor b te krijgen bij hen. Bij postbank is dat landelijk en centraal geregeld.
Plus ik heb eens een paar 'dreigbrieven' gehad toen ik na afstuderen niet stante pede mijn krediet (roodstaan) kwam regelen, ze wilden dat ik naar kantoor kwam voor een afspaak. Yeah right...Voor 500 euro? Stuur maar een rekening ofzo...
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 10:55:23 #108
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42717072
Bankpasjes met een magneetstrip zijn gewoon veel te gevoelig. Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat alle pasjes alleen nog een chip hebben. Zo'n chip gaat bijna nooit kapot.

De eerste credit cards met alleen een chip komen er al aan.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_42717106
Maar de contacten van zo'n chip worden wel heel vies. En dus mag je ze dan iedere keer oppoetsen voordat je kan betalen. En dat is ook klote.
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 10:58:42 #110
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42717142
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 10:57 schreef Aibmi het volgende:
Maar de contacten van zo'n chip worden wel heel vies. En dus mag je ze dan iedere keer oppoetsen voordat je kan betalen. En dat is ook klote.
Op veel hogescholen en universiteiten betaal je alles met je chip: kopiëren, printen, eten & drinken. Daarnaast werkt het internetbankieren met de chip.

Als student gebruik je 'm dus al veel en ik heb echt nog nooit die chip hoeven oppoetsen.
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 11:02:30 #111
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42717232
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 10:54 schreef Aventura het volgende:
Nou ik ben destijds naar postbank overgegaan omdat het bij de Rabo niet mogelijk was om mijn rekening over te zetten naar de stad waar ik naartoe was verhuisd. Om de een of andere reden is het heeeeel moeilijk om de gegevens vanuit kantoor a naar kantoor b te krijgen bij hen. Bij postbank is dat landelijk en centraal geregeld.
Bij de Rabo is dat (in ieder geval tegenwoordig) ook te regelen met 1 druk op een knop.

Ik vind sowieso altijd dat je bij banken erg afhankelijk bent van degene die aan de balie zit. Als diegene je niet vriendelijk helpt of weinig moeite voor je wil doen, dan ben je al snel een 'klotebank'. Ik weet niet of banken doorhebben dat er nog steeds te veel klantonvriendelijk personeel op de kantoren zit.
pi_42717236
Ik zit in precies die zelfde situatie, en iedere keer als er mee betaald moet worden moet je 'm oppoetsen.
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 11:04:47 #113
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_42717275
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 10:50 schreef Mike het volgende:

[..]

Nee, dat doen ze niet expres. Net zoals de ABN of de Fortis dat ook niet expres doet. Het betalingsverkeer loopt via Interpay en daar loopt het een dag vertraging op.
rabo en postbank duurt vaak 3 dagen, andere banken 1-2 dagen. rara...
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 11:04:56 #114
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42717281
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:02 schreef Aibmi het volgende:
Ik zit in precies die zelfde situatie, en iedere keer als er mee betaald moet worden moet je 'm oppoetsen.
Ik heb hier echt nog nooit iemand over gehoord, dus het zou me niet verbazen als je gewoon geen beste pas hebt.
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 11:06:14 #115
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42717304
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:04 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

rabo en postbank duurt vaak 3 dagen, andere banken 1-2 dagen. rara...
Nee, dat is gewoon niet waar. Van Postbank naar Rabo (en vv) duurt ook 1-2 dagen.

De enige reden die ik kan verzinnen is als je net voor het weekend overmaakt, maar dat geldt voor alle banken.
pi_42717316
Ik denk dan eerder dan mijn onderwijsinstelling slechte passen heeft, aangezien ik niet de enige ben. Maar als dit inderdaad geen probleem is bij andere instellingen is het inderdaad een prima oplossing voor die verouderde magneetstrippen.
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 11:07:48 #117
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42717349
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:06 schreef Aibmi het volgende:
Ik denk dan eerder dan mijn onderwijsinstelling slechte passen heeft, aangezien ik niet de enige ben. Maar als dit inderdaad geen probleem is bij andere instellingen is het inderdaad een prima oplossing voor die verouderde magneetstrippen.
Ah, het ging over je studentenkaart ofzo? Zo eentje heb ik inderdaad ook, maar ik gebruik altijd m'n bankpas.
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 11:10:43 #118
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_42717417
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:06 schreef Mike het volgende:

[..]

Nee, dat is gewoon niet waar. Van Postbank naar Rabo (en vv) duurt ook 1-2 dagen.

De enige reden die ik kan verzinnen is als je net voor het weekend overmaakt, maar dat geldt voor alle banken.
ik doe zo veel overboekingen, ook door de week, rabo <> postbank 3 dagen, andere banken 1-2 dagen, zo is het altijd geweest... Maargoed da's weer een heel andere discussie ook.
pi_42717439
Ja(collegekaart). En met dat ding moet je ongeveer overal betalen. En hij heeft dus een klotechip, die je iedere keer moet oppoetsen
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 11:16:11 #120
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42717545
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:10 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

ik doe zo veel overboekingen, ook door de week, rabo <> postbank 3 dagen, andere banken 1-2 dagen, zo is het altijd geweest... Maargoed da's weer een heel andere discussie ook.
Op de site van de Consumentenbond staat dit schema:

1
2
3
4
5
6
                                 Langzaamste overboeking   Duur ¹

Internetoverb. door de week       SNS >>>> Postbank      2 dagen

Internetoverb. met weekendinvloed   Fortis >>>> Postbank    4 dagen 

Maar goed, idd een andere discussie.
pi_42718361
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 10:55 schreef Mike het volgende:
Bankpasjes met een magneetstrip zijn gewoon veel te gevoelig. Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat alle pasjes alleen nog een chip hebben. Zo'n chip gaat bijna nooit kapot.

De eerste credit cards met alleen een chip komen er al aan.
Oja, mijn chippas is ook stuk Steek em in zo'n automaat en hij zegt "pas geblokkeerd, ga naar bank". Ga je naar bank en dan snappen ze er niks van en kunnen ze em niet deblokkeren
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 11:46:32 #122
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42718436
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:42 schreef imago het volgende:

[..]

Oja, mijn chippas is ook stuk Steek em in zo'n automaat en hij zegt "pas geblokkeerd, ga naar bank". Ga je naar bank en dan snappen ze er niks van en kunnen ze em niet deblokkeren
Een geblokkeerde chippas kan niet gedeblokkeerd worden. Als je bv bij Internetbankieren 3 keer een verkeerde pincode hebt ingevoerd, heb je een nieuwe pas nodig.

Ik neem aan dat ze daar nog wat aan gaan doen, want het zou geen doen zijn als je als bank elke keer een nieuwe pas moest aanvragen als iemand 3 keer een verkeerde code bij de Albert Heijn heeft ingevoerd.
pi_42718576
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:46 schreef Mike het volgende:

[..]

Een geblokkeerde chippas kan niet gedeblokkeerd worden. Als je bv bij Internetbankieren 3 keer een verkeerde pincode hebt ingevoerd, heb je een nieuwe pas nodig.

Ik neem aan dat ze daar nog wat aan gaan doen, want het zou geen doen zijn als je als bank elke keer een nieuwe pas moest aanvragen als iemand 3 keer een verkeerde code bij de Albert Heijn heeft ingevoerd.
Je bent wel een gigantische uil als je 3x je pincode fout toetst hoor

Ontopic: Mijn pasje is ook 1 keer ermee gestopt, kon nergens meer pinnen. Stond ik bij de AH, de bliepmiep wilde het wel achterhouden omdat ze anders alles moest terugboeken. Had ik geen tijd voor, vrij lullig. Later nog 4 verschillende banken geprobeerd, had weinig nut. Op vakantie trouwens een magneetsleutel op mijn portemonnee gelegd, toen was ik ook bang dat die het niet meer zou doen. Maar mijn pasje deed het nog wel is me daarna nog vaker gebeurd
pi_42718642
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:55 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Je bent wel een gigantische uil als je 3x je pincode fout toetst hoor

Ontopic: Mijn pasje is ook 1 keer ermee gestopt, kon nergens meer pinnen. Stond ik bij de AH, de bliepmiep wilde het wel achterhouden omdat ze anders alles moest terugboeken. Had ik geen tijd voor, vrij lullig. Later nog 4 verschillende banken geprobeerd, had weinig nut. Op vakantie trouwens een magneetsleutel op mijn portemonnee gelegd, toen was ik ook bang dat die het niet meer zou doen. Maar mijn pasje deed het nog wel is me daarna nog vaker gebeurd
3x foute pincode gebeurt volgens mij vooral vaak op de uitgaansavonden... hoe vaak ik al niet bij een pinautomaat heb gezien van "gvd mn pas, hij is ingeslikt, zomaar ik snap er niks van" al brallend en terwijl ze nauwelijks meer op hun benen kunnen staan
  maandag 16 oktober 2006 @ 13:56:49 #125
159986 mdegrooth
Consulent Dipuka
pi_42720003
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 10:48 schreef imago het volgende:
Het allervervelendste is inderdaad dat je moet betalen wanneer de pas stukgaat terwijl je er niets aan kan doen. Zo kan ik met mijn beide postbankpassen overal pinnen, behalve bij de Albert Heijn En dan ook echt élke AH hè. Volgens AH ligt het aan de Postbank, volgens de Postbank aan AH.
(...)
Idem hier: Ik heb een selectieve Postbank pas. Ik kan dus bij menig winkel prima betalen, maar bij de AH geeft hij aan defecte pas. Zelfs bij een andere kassa!!!
Dipuka - sterk mensenwerk
Reïntegratie / Werving en Selectie
http://www.dipuka.nl
pi_42720239
Ik heb geen giropas.
pi_42721853
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 12:00 schreef flubub het volgende:
3x foute pincode gebeurt volgens mij vooral vaak op de uitgaansavonden... hoe vaak ik al niet bij een pinautomaat heb gezien van "gvd mn pas, hij is ingeslikt, zomaar ik snap er niks van" al brallend en terwijl ze nauwelijks meer op hun benen kunnen staan
Een pinpas wordt niet ingeslikt bij 3 maal foute pincode, alleen (tijdelijk) geblokkeerd.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_42721871
quote:
Als het bij alle automaten van alle winkels/bedrijven goed gaat behalve bij de AH (en de NS) dan kan het eigenlijk niet anders of het ligt aan de AH (en de NS).
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_42721988
Je moet hem ook niet in je kont stouwen!

SJEEZUS dat weet je toch wel !
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 oktober 2006 @ 19:28:39 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42722748
quote:

Verder is de plastic coating van één van de passen af aan het brokkelen, en het laagje met hologram is al afgesleten. En de handtekening ook. Ik verbaas me er steeds over dat ik er nooit op wordt aangesproken, ook niet op het postkantoor ofzo, want het ding ziet eruit alsof ik em gestolen heb van een zwerver

Maar moet ik nou geld gaan betalen omdat de Postbank geen pasjes kan maken die het uithouden totdat ze officieel verlopen zijn? Dat vind ik zo'n onzin
Ik zit ook bij de Postbank, maar ik heb nog nooit problemen met pinnen gehad bij zowel de AH, als de NS automaten. Vreemd dat er wel veel zijn die er wel problemen mee hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 oktober 2006 @ 19:52:51 #131
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_42723006
Ik heb 1 keer een kapotte ABN-pas gehad. Dit lag echter niet aan de pas maar aan mijn collega die de pas bij de leuke koelkastbuttons (met magneetje) in de tas had gedaan.
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_42724823
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 17:39 schreef 700MB het volgende:

[..]

Een pinpas wordt niet ingeslikt bij 3 maal foute pincode, alleen (tijdelijk) geblokkeerd.
ach die gast was ook dronken, mss bedoelde ie dat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')