abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36078127
Zijn er scheikundigen in de zaal? Want:
Wij moeten voor scheikunde een opdracht doen met wasmiddelen als Vanish, Tricel,Sil,...Allemaal producten die bij oplossen zorgen voor zuurstofproductie. We hebben allemaal proefjes gedaan, waardoor blijkt dat niet alle vlekken waarvan wordt beweerd dat ze eruit gaan met deze " wondermiddelen" er ook werkelijk uitgaan. Motor-olievlekken en markkerstif blijken bijvoorbeeld niet uit kleding te gaan door de stukken stof, net als in de reclame, in een warm sopje te hangen. Slaolie, rode wijn en grasvlekken gaan w'el redelijk tot goed uit de kleding. Wij moeten nu verklaren wat de invloed van het vrijkomen van zuustof op het verwijderen van vlekken is. We hoeven dus niet de hele werking van de zeep te verklaren, omdat dat te moeilijk was voor ons (redoxreacties )
Iemand die kan helpen? Dit wordt een ramp zonder hulp van iemand die ons kan duidelijk maken hoe het precies zit!!

dus:::::

HELP!!!!!

Groetjes,
Kim en Marieke
Groetjes!
pi_36083042
Je moet even opzoeken (bijvoorbeeld met wikipedia) wat de stoffen in die vlekken zijn die de kleur van de vlek vormen. Dan kan je kijken of dit in je binas staat bij de redoxreacties.
Ik zou ook even kijken naar de polariteit van de moleculen, dit is ook van belang bij het oplossen van vlekken (water is polair en stoot dus apolaire moleculen of delen van moleculen af (zoals bij vet)).
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:54:01 #3
105263 Litso
Interlectueel.
pi_36085108
Volgens mij past dit topic heel goed in [Centraal] Bèta 'huiswerk en vragen topic'
Ik quote je vraag daar alvast, want ik wil er even op in gaan.

Slotje
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')