Ga ik zoeken op de buren (de jongens...quote:Scouting Archipel heft groep op
Scouting archipel groep 14 uit Utrecht is per 01-07-2004 gestopt met alle activiteiten. Scouting Nederland heeft de jeugdleden uitgeschreven.
De volgende redenen worden genoemd.
Financiële problemen.
Onderhoud accommodatie kost te veel geld.
Verhuurder NS Vastgoed doet zeer moeilijk
Onduidelijkheid over subsidie door gemeente Utrecht
Niet genoeg leiding. Zwangerschap. Geen zicht op aanvulling stafteam
Steeds minder jeugd leden. Deze zomer hadden er zes van zeventien jeugdleden opgezegd. Groep werd daardoor te klein
De groep had altijd gehoopt het 50-jarige jubileum te halen, maar dat gaat nu niet door.
Ik was echt gewoon ff in shockquote:De groep wordt kleiner en kleiner.
De Rowans stoppen in 1990 en de Stam stopt in 1992.
In 1994 neemt de troep deel aan de Europese Jamboree in Dronten.
Vanaf 1992 doen we samen met de Wepadojeb mee aan de Jota tot 1996.
En in 1997 valt het doek. Er zijn geen nieuwe jeugdleden meer te vinden in Lombok.
Jammer, maar het is niet anders.
Heb je dat echt meegemaakt? Zoiets lees je alleen in geschiedenisboeken manquote:Op woensdag 15 maart 2006 23:37 schreef laffer het volgende:
wat ook niet meer bestaat is de voddeman die (2x per week) door de straten reed en : "vodde" "vodde" riep, en natuurlijk de olieman die olievaten kwam brengen voor onze oliekachels
![]()
(wat eerst een uur duurde voordat ie goed en wel brandde)
De kolenboer, het kolenhok, de kolenkit en de kolenkachelquote:Op woensdag 15 maart 2006 23:37 schreef laffer het volgende:
wat ook niet meer bestaat is de voddeman die (2x per week) door de straten reed en : "vodde" "vodde" riep, en natuurlijk de olieman die olievaten kwam brengen voor onze oliekachels
![]()
(wat eerst een uur duurde voordat ie goed en wel brandde)
Cremerstraat Utrecht! Dan zaten jullie in dat pand naast het tankstationnetje aan het Cremerplein? Vroeger ging ik altijd logeren bij Opa en Oma in de straat die op het Cremerplein uitkomt en evenwijdig aan het spoor loopt. Zit heel hard te denken over de naam van de straat nu.......quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:29 schreef Bluezz het volgende:
N.a.v. het breakie breakie topic, ben ik gaan zoeken op JOTA, waar ik in '70 heb meegedaan met onze buurpadvindersgroep. (Wij zaten in de cremerstraat in Utrecht, meisjes en jongens gescheiden, maar wel naast elkaar, 2 verschillende groepen)
Kom ik erachter dat mijn padvindstersgroep niet meer bestaat
[..]
Allemaal meegemaakt, evenals de scharensliep, de voddenboer, de melkboer, de eierboer en een zich nog met een paard voor de kar voortbewegende schillenboer.quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:50 schreef Merisse het volgende:
De kolenboer, het kolenhok, de kolenkit en de kolenkachelik schrik er zelf van dat ik dit nog meegemaakt heb weet je dat
quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:51 schreef Kale het volgende:
Cremerstraat Utrecht! Dan zaten jullie in dat pand naast het tankstationnetje aan het Cremerplein? Vroeger ging ik altijd logeren bij Opa en Oma in de straat die op het Cremerplein uitkomt en evenwijdig aan het spoor loopt. Zit heel hard te denken over de naam van de straat nu.......
Edit: Hebbes! De H.J. Schimmelstraat!
We schelen een jaar of 12 (ik zit illegaal in dit subforumquote:Op donderdag 16 maart 2006 00:00 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Het pand wat jij bedoelde was Jong Utrecht. Iets verder de Cremerstraat inlopen, links was het.
wat dacht je van ouwe kranten ophalen bij de deuren, 25ct de kilo...quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:49 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Heb je dat echt meegemaakt? Zoiets lees je alleen in geschiedenisboeken man![]()
.
Nu je het zegt.... Ook nog jarenlang gedaan, leuke bijverdienste was dat voor ons.quote:Op donderdag 16 maart 2006 00:07 schreef laffer het volgende:
wat dacht je van ouwe kranten ophalen bij de deuren, 25ct de kilo...
en ja, de kilo prijs is echt zo hoog geweest![]()
Deden wij ook ja, schuur als opslag! Ouders charteren om af en toe te rijden naar de papierboer en werkelijk 100'den guldens verdient als 7-8-9 jarig ventjequote:Op donderdag 16 maart 2006 00:07 schreef laffer het volgende:
[..]
wat dacht je van ouwe kranten ophalen bij de deuren, 25ct de kilo...
en ja, de kilo prijs is echt zo hoog geweest![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |