abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36509269
Komt -er-es-uit-voor de Lady Linda, breakie break! Zoiets was het geloof ik, wat ik riep. Mijn broertje had een bakkie en een levensgrote antenne op de flat waar we toen woonden.

Ik ben nieuw hier en zag dit topic, dus ik kon het niet laten om te reageren
pi_36509830
quote:

Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  donderdag 30 maart 2006 @ 23:31:37 #103
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_36510483
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 18:06 schreef ondeugend het volgende:
Wij hebben wel een bakkie op de fiets gehad.
Een mobiel bakkie op het stuur, Accu achterop de bagagedrager, antenne en een ..... meter ?
Heb ik ook nog gedaan . . .

Ben zelf nooit echt een groot zender amateur geweest, ik luisterde liever dan dat ik op ether te vinden was. M'n opa daar in tegen was een groter amateur
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 20:24 schreef Mike1964 het volgende:
... Ik stond overigens bekend als de jongste drie meter zendamateur in die tijd. (misschien herinnert iemand zich de "Spoetnik" nog?)
Naam zegt me idd wel wat . . .
quote:
Met een pc en een 27 mhz bakkie aan "packet radio" doen. Soort voorloper van het internet. De kenners weten wel waar ik het over heb.
Zelf niet gedaan, m'n opa wel . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  dinsdag 4 april 2006 @ 15:20:42 #104
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_36641804
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 11:11 schreef Rampestamper het volgende:
Ik had ook zo'n hals als buurman, ik weet zeker dat hij tot ver in de jaren negentig 's avonds als z'n vrouw naar de bingo ( ) was naar de garage sloop en z'n bakkie weer aanslingerde, ook met zo'n enorme spriet op het dak. Bij dezelfde buren is "voor mijn tijd" ooit een inval gedaan voor zend-piraterij. Schijnt toen een heel spektakel geweest te zijn. Ik zal vanavond eens details aan mijn ouders vragen, ze schijnen behoorlijk beroemd/berucht te zijn geweest in die tijd.
Het waren dus Lady Mexico en DJ de Kucherd . Vooral bekend in de Betuwe. Ze draaiden vooral "toppers" van eigen bodem zoals daar zijn: De zangeres zonder naam en Heintje en Henk Wijngaard. Maar ook van bandjes met exotischere namen waren ze niet vies zoals Highway (door DJ de Kucherd steevast uitgesproken als Hichwaai ).

Jammer dat ik niet tien jaar eerder geboren ben .
De zin van het leven, is het leven zin geven.
  woensdag 5 april 2006 @ 01:01:48 #105
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_36661701
heb nog wel steeds een qqe0312 liggen
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_36664439
God ja, brengt herinneringen terug. Ik heb het spul ook nog liggen en was eigenlijk wel van plan om het ooit nog op mijn dak te zetten.

Er is wel een verschil tussen "bakkie" en zendamateur. Bakkie is leuk en voor de gein, 40 kanalen en een beetje met 4 watt in de buurt rond lullen. Wij deden het voor de sport. Met zo min mogelijk vermogen, juiste condities zover mogelijk te kunnen zenden. Vrienden van me hadden veel geld over voor een dikke Allbander of een grote lineair. Ik spendeerde veel tijd aan mijn antenne. Een 3 element Yagi die ontzettend smalbandig was (halve Mhz en daarnaats moest je gewoon niet zenden) en dan gewoon uren met New York kletsen.

Bij ons ging het om de techniek, sport en om dingen te leren. Groot verschil! En die QSL kaarten, ja ach... heb er een berg liggen maar daar deed ik het eigenlijk niet voor.

Spullekes wat ik nog heb (zo uit de bolle hoofd)

- Yeasu FT-900
- Yeasu FP-707
- Yeasu MD-100
- Yeasu Rotor en Klok
- Sirtel S2000 gold rondstraler 5/8
- Yagi 3 element Smallbander zelfbouw
- Diamond SWR meter
- LP Filter

En destijds in de auto

- President George
- Wilson 1000
- 100 watt linear.. Zetagi geloof ik.

Brings back memories.
pi_36729268
Jaren lang heb ik genoten van de verbindingen die ik maakte over de hele wereld.
Mijn eerste bakje was een President Veep 40 kanalen AM.
Toen kwam er een President Washington die ik gekocht had bij de grens van Wuustwezel.daarna kocht ik een hele omgebouwde President Maddison die ik nog hier heb staan. Die bak was uniek omdat er phaselus ingebouwd was.
Ik kon met 200 wat zenden zonder dat ik stoorde op radio en televisie.
Ook was ik lid van diverse verenigingen. mijn callsign waren 2 WO 802
19 AT 663, WAC 003 en nog meer waarvan de naam me niet meer te binnen schiet.
Al met al heb ik er een hele leuke tijd mee beleefd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')