En dan rijdt hij je vlug aan... Probeer dan maar aan je verzekering uit te leggen dat hij je "voorrang" gaf.quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:07 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
doorrijden natuurlijk. hij geeft het zelf toch aan? je kan wel gaan wachten of terugzwaaien van "nee ga jij maar", maar daar hou je alleen maar het verkeer mee op, dus fout bezig
de situatie die jij schets is idd mogelijk, maar de mogelijkheid dat zoiets gebeurd is natuurlijk heel erg klein en dat weet jij ookquote:Op woensdag 15 maart 2006 16:08 schreef Skorpija het volgende:
[..]
En dan rijdt hij je vlug aan... Probeer dan maar aan je verzekering uit te leggen dat hij je "voorrang" gaf.
quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:08 schreef Skorpija het volgende:
[..]
En dan rijdt hij je vlug aan... Probeer dan maar aan je verzekering uit te leggen dat hij je "voorrang" gaf.
tijdens een examen onnodig toeteren, way to go.quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:10 schreef -tK- het volgende:
Stoppen en gaat toeteren dat ze moeten doorrijden
Mensen moeten de verkeersregels leren, dus moet je ze dat aan hun verstand brengen..![]()
Idd. ALTIJD dit doen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:35 schreef paparia het volgende:
Altijd stoppen, uitstappen en de lul die zich niet aan de regels houdt voor zijn/haar bek slaan.
Bij deze genomineerd voor de meest nutteloze bijdrage aan dit topicquote:Op woensdag 15 maart 2006 16:35 schreef paparia het volgende:
Altijd stoppen, uitstappen en de lul die zich niet aan de regels houdt voor zijn/haar bek slaan.
Maar gebeuren er ongelukken omdat je voorrang hebt gekregen, dan ligt de fout toch bij jou.quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:36 schreef SocialDisorder het volgende:
even serieus, als iemand jou voorrang geeft, mag je dat gewoon nemen. De voorrangsregelingen in de wet zijn bedoeld om het geheel te stroomlijnen, zodat iedereen weet waar hij/zij aan toe is. Het staat bestuurders echter vrij om vrijwillig voorrang te verlenen aan andere verkeersdeelnemers, mits dit geen gevaarlijk verkeerssituatie oplevert.
quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:06 schreef Palomar het volgende:
... Of je vraagt eerst aan de examninator of het mag ...
nee, dan houdt je tegenover de agent vol dat de persoon rechts van jou voorrang verleende, en zal uit het technisch onderzoek blijken dat de auto van rechts optrok, in plaats van remde.quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:38 schreef mazaru het volgende:
[..]
Maar gebeuren er ongelukken omdat je voorrang hebt gekregen, dan ligt de fout toch bij jou.
Nooit wat vragen aan die vent over het verkeer, behalve als het een écht bizarre situatie is... Dit soort dingen moet je zelf op kunnen lossen, die man zit niet altijd naast je.quote:
quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:40 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Nooit wat vragen aan die vent over het verkeer, behalve als het een écht bizarre situatie is... Dit soort dingen moet je zelf op kunnen lossen, die man zit niet altijd naast je.
Ik ken iemand die geloof ik ooit is gezakt toen ze in zo'n situatie zei: "O, wat een aardige man" en doorreed. Te lichtvaardig handelen ofzo.quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:31 schreef Evil-Cherry het volgende:
Even hardop denken, dan weet je examinator ook hoe je denkt en of dat correct is. "Och, dat is aardig, maar wel een beetje link, ik ga er maar rustig voorbij". Gewoon, zorgen dat het NIET op een vraag lijkt, maar echt als een hardop-gedachte.
Klopt, het is maar net hoe zijn pet staat, sommige kunnen er niet eens tegen als je gezellig zit te kletsen (de mijne welquote:Op woensdag 15 maart 2006 16:43 schreef Petera het volgende:
[..]
Ik ken iemand die geloof ik ooit is gezakt toen ze in zo'n situatie zei: "O, wat een aardige man" en doorreed. Te lichtvaardig handelen ofzo.
Beste wat je kunt doen is hopen dat je zo'n situatie niet tegenkomt, want wat je ook kiest, je had altijd het andere moeten doen![]()
Ik verleen vaak genoeg voorrang terwijl ik dat heb. Dat is vaak het enige moment waarop het niet-voorrang-hebbende kruisende verkeer tussen 7:30 en 9:30 de weg waarop ik dan rij op- of overkomt. Die weg heeft namelijk elke ochtend een uur of 2 lang een perfect aansluitende ononderbroken verkeers-stroom. Zou je de gegeven voorrang dan niet aannemen, verwacht dan binnen de kortste keren dat de inzittende(n) van de auto achter je je even attenderen op je gebrek aan verkeers-inzicht.quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:36 schreef partyyboyy het volgende:
Niet voor gaan, net zolang wachten tot de ander voorrang neemt.
Met gebaren kun je de ander te kennen geven dat je de voorrang, die je niet hebt, ook niet neemt.
In sommige landen steken ze ook houten stokken door hun neus heen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:51 schreef Kogando het volgende:
In sommige landen kan je je voorrang verspelen als je stopt. Maar in Nederland blijft gewoon verkeer van rechts heeft voorrang van kracht, ook bij handgebaren van bestuurders.
Voorrang neem je niet, dat krijg je... En als de een al aangeeft dat de ander voor mag gaan, lijkt de kans op een ongelijk mij vrij klein..quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:01 schreef RedFever007 het volgende:
Stel auto A en auto B komen gelijktijdig op een gelijkwaardige kruising. Auto B heeft voorrang op auto A.
Auto B geeft echter aan met handgebaren enzo aan 'ga maar voor'. Mag auto A dan voorrang nemen (daar komt het immers op neer)? Wat gebeurt er in dit geval wanneer het een praktijkexamen van het CBR betreft?. Is auto A (die voorrang neemt en de lesauto voorsteld) dan gezakt?
En wat als er een ongeluk voortkomt uit deze situtie? wie is er dan verantwoordelijk?
In het algemeen neem je in zo'n geval voorrang. Maar tijdens het examen moet je goed kijken naar de situatie. Zie je dat jij de weg blokkeer, zodat B er toch niet langs kan, dan mag je gewoon doorrijden. Kan B er makkelijk door, gewoon blijven staan. De examinator zal je in zo'n geval nooit laten zakken.quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:01 schreef RedFever007 het volgende:
Stel auto A en auto B komen gelijktijdig op een gelijkwaardige kruising. Auto B heeft voorrang op auto A.
Auto B geeft echter aan met handgebaren enzo aan 'ga maar voor'. Mag auto A dan voorrang nemen (daar komt het immers op neer)? Wat gebeurt er in dit geval wanneer het een praktijkexamen van het CBR betreft?. Is auto A (die voorrang neemt en de lesauto voorsteld) dan gezakt?
En wat als er een ongeluk voortkomt uit deze situtie? wie is er dan verantwoordelijk?
bedenk nou ff hoe grappig dat isquote:Op woensdag 15 maart 2006 16:08 schreef Skorpija het volgende:
[..]
Uw edelachtbare, de examinator trapte op de gaspedaal, JA HIJ HEEFT HET GEDAANquote:Op woensdag 15 maart 2006 16:08 schreef Skorpija het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:24 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
In sommige landen steken ze ook houten stokken door hun neus heen.
Ja idd ook laatst gehad. Beetje kansloze situaties zijn dat. Vooral als plotseling iedereen wil optrekken maar vervolgens weer stopt omdat de ander ook al wegreed.quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:32 schreef DubManiac het volgende:
Dit topic herinnerd mij aan een situatie vorige week...
Ik kwam in de situatie waar ik samen met 3 anders auto's allemaal stopte bij een gelijkwaardige kruising, ieder uit een andere straat.....en iedereen elkaar glazig aankeek...
Heb maar het initiatief genomen....
Voorrang geven is wettelijk verplicht, voorrang nemen is weer een ander verhaal. Kom jij wel eens buiten?quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:35 schreef glasbak het volgende:
Je moet je in dat soort gevallen altijd aan de wet houden!! Je MOET in zo'n situatie voorrang verlenen aan rechts. De knuppel in die auto die jij voor moet laten gaan (die van rechts dus..) , wil jou opzettelijk een overtreding laten begaan. Jouw examinator kan je daarvoor laten zakken!
Als jij voor een rood stoplicht staat te wachten en een of andere knuppel loopt naar jou te gebaren van 'kom maar' dan rij je toch ook niet door rood heen?
Heb jij gestudeerd voor papagaai ofzo?quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:42 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Voorrang geven is wettelijk verplicht, voorrang nemen is weer een ander verhaal. Kom jij wel eens buiten?
Je vergelijking met een verkeerslicht (een rood verkeerslicht is een stoplicht, een rood stoplicht is dubbelop) slaat ook als een tang op een varken. Een rood verkeerslicht is namelijk een VERPLICHTING TOT STOPPEN, totdat deze groen wordt.
Tenzij je met "een of andere knuppel" een agent of een voorrangsvooertuig met verplichte audiovisuele waarschuwingsignalen bedoelt, mag je een rood verkeerslicht nooit negeren.
quote:Bij deze het antwoord op gestelde vraag:
Als iemand te kennen geeft door woord of gebaar afstand te doen van zijn recht op voorrang, mag de andere partij doorgaan. Dit betreft dan geen voorrang nemen.
Advies hierbij is om uiterst voorzichtig te zijn bij dat doorrijden. De examinator is tijdens het examen de juridisch bestuurder.
Als de tegenpartij toch plotseling oprijdt zal het zeer moeilijk zijn te bewijzen dat hij afstand heeft gedaan van zijn recht op voorrang, tenzij er een aantal (mimimaal 2) getuigen zijn die dit willen en kunnen bevestigen.
Indien er toch schade ontstaat doordat de partij die afstand heeft gedaan van zijn recht op voorrang, daarna opzettelijk een aanrijding veroorzaakt en dit dmv getuigen bewijsbaar is, kan deze bestuurder overtreding van het Wetboek van Strafrecht worden verweten en wel overteding van artikel 350 ‘Vernieling’ en als het hem om het ontvangen van een schadevergoeding gaat artikel 326 ‘Oplichting dmv listige kunstgrepen’.
Ik hoop dat de vraag zo voldoende is beantwoord.
Vriendelijke groet,
wilde een koekje geven dan?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 03:56 schreef glasbak het volgende:
[..]
Heb jij gestudeerd voor papagaai ofzo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |