abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36406445
tja uhh ik weet het ook niet hoor... de problemen die ze nu met haar darmpjes hebben vind ik ook niet leuk..

tja, ik weet dat het niet goed is om in de 1e 6 mnd bijvoeding te geven, maar krijg het advies van een ka, die zal het toch ook wel weten lijkt me... het was het hoofd van de kinderafdeling..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 27 maart 2006 @ 15:37:07 #202
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36406486
oh is geen verwijt naar jou vicky
maar vind het stom van de arts
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_36407130
Wij zitten erg te twijfelen wanneer we met bijvoeding gaan beginnen. Kan niemand bereiken trouwens. Ligt heel Assen, behalve ons eruit, ofzo?!?
Arm Kimmetje lag net weer te krijsen. Het zijn zeker geen krampjes, want ze ligt gewoon stil, maait alleen met haar armpjes. Gisteren had ze wel ineens krampjes, ze zette zich schrap en trok toen snel haar beentjes weer naar zich toe. Zielig. We hebben toen cinababy gegeven en de cosibag op haar buikje gelegd en gelukkig hielp het wel wat.
De acupunctuur ging niet door.

Morgen ga ik dan maar naar het inloopspreekuur van het cb, aangezien ze nu niet te bereiken zijn.

Evenstar echt dom dat ze dachten dat Arwen nog maar 6 weken was. Hopelijk is alles wel goed!

Vicky ook sterkte, hoop dat amber snel van die vervelende krampjes af is!
pi_36407214
Wat twijfel je dan Ingrid over de bijvoeding?

Zielig voor Kim dat ze zo moet krijsen heel de tijd...Arm poppetje
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 27 maart 2006 @ 15:55:35 #205
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_36407226
quote:
Op maandag 27 maart 2006 15:53 schreef Ingrid19 het volgende:
Wij zitten erg te twijfelen wanneer we met bijvoeding gaan beginnen.
Wat dacht je van 6mnd.
  maandag 27 maart 2006 @ 15:56:53 #206
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36407282
kim is nu 4 maanden, denk dat ze niet zo goed weten nu al te beginnen of toch te wcahten en kijken of ze wellicht kma of iets heeft , dnek ik
  maandag 27 maart 2006 @ 15:58:03 #207
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36407333
ik zou zelf ook wachten met bijvoeding.
Wat je wle zou kunnen doen is in overleg met cb, rijstebloem door de laatste fles te doen en die met een lepeltje te geven
pi_36407403
quote:
Op maandag 27 maart 2006 15:55 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Wat dacht je van 6mnd.
Ik heb met mijn man afgesproken dat Merlijn met ons aan tafel komt zitten met een speeltje vanaf ongeveer 5 maanden. Ik wil dat hijzelf aan gaat geven dat hij iets wil van ons bord. Vanaf zes maandne komt de intresse voor voedsel ongeveer. Aangezien hij ook zelf kan "vragen" als hij borstvoeding wil, wil ik het op deze manier doen. Zolang hij echt geen intresse heeft hoeft hij van mij nog niet aan de bijvoeding. Ik wil zowieso stukjes (rapleyen) aan gaan bieden. Lijkt me zo leuk als hij mag beginnen, maar ja het gaat over hem en niet over mij. Hij begint wanneer hij daar aan toe is en niet wanneer ik dat wil.

Maar misschien is dit wel erg rooskleurig.

[ Bericht 5% gewijzigd door Randa_v op 27-03-2006 16:07:24 ]
  maandag 27 maart 2006 @ 16:07:14 #209
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36407564
ik denk dat je dan teveel gaat eisen van merlijntje, als ik mijn zegje erover mag doen
en tot wanneer hij zelf aangeeft dan pas met bijvoeding beginnen lijkt mij ook niet helemaal goed.
maar heb dan geen verstand van bv. en bijvoeding maar mij komt het wat uhm vreemd over
pi_36407613
quote:
Op maandag 27 maart 2006 16:07 schreef _evenstar_ het volgende:
ik denk dat je dan teveel gaat eisen van merlijntje, als ik mijn zegje erover mag doen
en tot wanneer hij zelf aangeeft dan pas met bijvoeding beginnen lijkt mij ook niet helemaal goed.
maar heb dan geen verstand van bv. en bijvoeding maar mij komt het wat uhm vreemd over
Nee hoor, een kind kan op een gegeven moment zelf iets willen van je bord. Dus gaat hij zelf aangeven dat hij toe is aan voedsel. Ik heb geprobeerd er heel wat van te lezen en dit is eigenlijk zoals ik het begrepen heb.
  maandag 27 maart 2006 @ 16:09:28 #211
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36407635
je moet hem in iedergeval wel de kans geven om zelf aan te geven, dus wel aan tafel erbij laten inderdaad, misschien gaat het zelfs lukken
t klinkt wel oke, als ze de kans maar krijgen geven de kleintjes wel aan wanneer ze iets nieuws willen
max zit nu al bij ons aan tafel in de wipstoel hij vind het gemeen als ik hem in de box leg terwijl wij gezellig aan tafel zitten
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_36407637
quote:
Op maandag 27 maart 2006 15:56 schreef _evenstar_ het volgende:
kim is nu 4 maanden, denk dat ze niet zo goed weten nu al te beginnen of toch te wcahten en kijken of ze wellicht kma of iets heeft , dnek ik
Precies! Kim is bijna 4 maanden.(6 april) Je hoort zoveel tegenstrijdige berichten over wel of niet met 4 maanden beginnen.
Ik was idd van plan om dan met rijstebloem te beginnen. In de fles denk ik. Maar morgen ga ik dus naar het inloopspreekuur, dan zal ik het alvast wel aankaarten.
Ik ga weer bellen!
  maandag 27 maart 2006 @ 16:15:28 #213
61800 Rottdog
pi_36407818
Wat is jou eigen mening dan Ingrid?
pi_36407819
quote:
Op maandag 27 maart 2006 16:07 schreef _evenstar_ het volgende:
Je moet niet vergeten dat hij nu ook al zelf vraagt om eten/borstvoeding. Hij is zelfs al zover dat hij weetdat wat hij wil hebben onder mijn truitje zit. Hij begint dan vaak te sjorren en heel gluiperig te lachen.
pi_36410327
quote:
Op maandag 27 maart 2006 16:15 schreef Rottdog het volgende:
Wat is jou eigen mening dan Ingrid?
Mij lijkt het goed. Dan kan ze aan vaste voeding wennen en misschien slaapt ze er beter op.
En dan als ze 5 maanden is met fruithapje beginnen.
pi_36410482
Randa, Amber zit regelmatig bij ons op schoot na het eten en dan gaat ze grijpen naar alles wat op tafel ligt... Ze wil gewoon alles pakken... maar dat hoeft niet te betekenen dat ze eten wil. Ze is mega nieuwsgierig. Ik kan hier niet eens veilig een beetje drinken (koude drank) als ze op schoot zit want mijn beker wordt bijna uit mijn handen gerukt....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_36414580
De dietiste heeft net gebeld. Moet gaan beginnen met Nutrix, dit 3 dagen doen en dan aankijken hoe het gaat. Gaat dit goed, dan 's avonds groente aanbieden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 27 maart 2006 @ 20:58:39 #218
61800 Rottdog
pi_36416449
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:47 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Mij lijkt het goed. Dan kan ze aan vaste voeding wennen en misschien slaapt ze er beter op.
En dan als ze 5 maanden is met fruithapje beginnen.
Jij bent haar mama en jij weet het allerbeste voor je kind dus niet twijfelen maar gewoon de stap zetten.
pi_36419594
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:52 schreef Vicky het volgende:
Randa, Amber zit regelmatig bij ons op schoot na het eten en dan gaat ze grijpen naar alles wat op tafel ligt... Ze wil gewoon alles pakken... maar dat hoeft niet te betekenen dat ze eten wil. Ze is mega nieuwsgierig. Ik kan hier niet eens veilig een beetje drinken (koude drank) als ze op schoot zit want mijn beker wordt bijna uit mijn handen gerukt....
Dat weet ik en in principe begin ik ook pas met 6 maanden omdat dan de darmpjes rijper zijn voor bijvoeding. En eerder is het ook niet nodig zolang Merlijn borstoveding krijgt omdat daar alles inzit. Maar ook hij moet wennen aan het met ons aan tafel zitten. En de eerste dingen die geintroduceerd worden is fruit en geen groente ofzo. Ik wil met ideeén toch ook een beetje het schema van Stefan Kleintjes volgen
  maandag 27 maart 2006 @ 22:41:44 #220
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36419964
quote:
Op maandag 27 maart 2006 16:15 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Je moet niet vergeten dat hij nu ook al zelf vraagt om eten/borstvoeding. Hij is zelfs al zover dat hij weetdat wat hij wil hebben onder mijn truitje zit. Hij begint dan vaak te sjorren en heel gluiperig te lachen.
als ie dat maar afleert voor zn 16e
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_36428823
Vanmorgen naar het inloopspreekuur van het cb geweest. Gezien de klachten raden ze aan om een provocatietest voor koemelkallergie te doen.
Lastig dat dat niet met een bloedtest kan!
We moeten Nutrilon Pepti gebruiken. Het ging allemaal snel, dus ik heb toch nog een vraagje. Misschien weet iemand hier het wel.
Ik moet de 1e keer mengen met 30 cc pepti en de rest normaal. Hoe lang moet je dat doen? Wanneer moet je het opvoeren? Dus wanneer meer pepti?
We moeten dit een maand doen.
Iemand enig idee wat Nutrilon pepti kost?
En wat betreft het declareren. Moet je daar een aanvullende verzekering voor hebben, of zit dat in het standaardpakket, wat iedereen heeft. Ik ga dit nog navragen, maar de verzekering is moeilijk te bereiken.

Kim was 15 maart 5000 gram, vandaag 28 maart, 5216 gram. Dus weinig aangekomen.

Ik ga er vandoor, de telefoon gaat!
  dinsdag 28 maart 2006 @ 11:40:01 #222
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_36429016
Ingrid ik zou voor deze vraag het cb proberen te bereiken en iig niet zelf gaan proberen met 'opvoeren'.
Nutrilon pepti is dacht ik gewoon bij de DA te koop, ik zou ze even bellen als je voorbereid wil zijn voordat je het gaan halen. Succes ermee!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 28 maart 2006 @ 11:47:55 #223
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_36429247
Ingrid, 100 gram per week is niet heel weinig hoor
80 gram per week wordt als minimum gezien qua aankomen , meen ik.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 11:53:35 #224
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_36429398
Ingrid, ik vind dit: "Ik moet de 1e keer mengen met 30 cc pepti en de rest normaal. Hoe lang moet je dat doen? Wanneer moet je het opvoeren? Dus wanneer meer pepti?" best belangrijke vragen die je naar mijn mening gewoon aan een deskundige moet stellen en niet aan de bezoekers van een forum. Ik kan me voorstellen dat je, na je laatste bezoek, het vertrouwen in je huisarts kwijt bent maar kan je hierover niet met het CB bellen? Succes!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_36429699
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 11:33 schreef Ingrid19 het volgende:
Vanmorgen naar het inloopspreekuur van het cb geweest. Gezien de klachten raden ze aan om een provocatietest voor koemelkallergie te doen.
Lastig dat dat niet met een bloedtest kan!
We moeten Nutrilon Pepti gebruiken. Het ging allemaal snel, dus ik heb toch nog een vraagje. Misschien weet iemand hier het wel.
Ik moet de 1e keer mengen met 30 cc pepti en de rest normaal. Hoe lang moet je dat doen? Wanneer moet je het opvoeren? Dus wanneer meer pepti?
We moeten dit een maand doen.
Iemand enig idee wat Nutrilon pepti kost?
En wat betreft het declareren. Moet je daar een aanvullende verzekering voor hebben, of zit dat in het standaardpakket, wat iedereen heeft. Ik ga dit nog navragen, maar de verzekering is moeilijk te bereiken.

Kim was 15 maart 5000 gram, vandaag 28 maart, 5216 gram. Dus weinig aangekomen.

Ik ga er vandoor, de telefoon gaat!
Het lijkt mij idd handig om het CB even te bellen.
Want je behoort een schema van opvoeren te krijgen. Ook snap ik niet dat je pepti met gewoon moet mixen, want de mix zoals jij neer zet is een mix voor provocatietesten.
Dus bel het CB met de vragen welk schema je aan moet houden van de voedingsmix, hoe lang je de pepti moet gebruiken en wanneer ze de provocatietest willen doendie pas gedaan kan worden als blijkt dat dat pepti de geoede voeding voor haar is, want ze mogen je niet alleen laten aan rommelen met dit soort dingen omdat dit onder toezicht van een arts behoord te gebeuren.
Succes met bellen!
  dinsdag 28 maart 2006 @ 12:54:11 #226
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_36430959
Onze grote beer is vandaag alweer 5 maanden
Hij is zo'n ontzettende vrolijke vent Hij huilt eigenlijk alleen als hij ontzettend moe is en als er iets over zijn hoofd en armen aangetrokken moet worden (want dan kan hij ze niet zelf bewegen en dan nog is het meer mekkeren dan huilen ).
Heb weer wat foto's van 'm gemaakt, zal er straks een paar posten (als ik kan kiezen ).

Ingrid, Robin komt idd ook zo'n 400 gram per maand aan.. is prima hoor. Wat iedereen zegt: bel het CB

Vicky, Robin krijgt al een maand Nutrix met Vanille-smaak en hij lust er wel pap van Vanaf vandaag ga ik het ook uit een bordje geven. Door al het gedoe de afgelopen weken was dat er nog niet van gekomen

[ Bericht 9% gewijzigd door Wennie op 28-03-2006 13:02:49 ]
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_36432309
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 12:05 schreef Anitra het volgende:

[..]

Het lijkt mij idd handig om het CB even te bellen.
Want je behoort een schema van opvoeren te krijgen. Ook snap ik niet dat je pepti met gewoon moet mixen, want de mix zoals jij neer zet is een mix voor provocatietesten.
Dus bel het CB met de vragen welk schema je aan moet houden van de voedingsmix, hoe lang je de pepti moet gebruiken en wanneer ze de provocatietest willen doendie pas gedaan kan worden als blijkt dat dat pepti de geoede voeding voor haar is, want ze mogen je niet alleen laten aan rommelen met dit soort dingen omdat dit onder toezicht van een arts behoord te gebeuren.
Succes met bellen!
Dit is de provocatietest. Het was vanmorgen erg druk, alles ging snel, vandaar dat ik niet precies weet hoeveel ik moet mengen enzo. Alleen dat het 30cc is, maar hoelang ik dat moet mengen met friso comfort, en wanneer er meer pepti bij kan, snap ik dus niet. Is niet duidelijk uit gelegd.
Ik ga zo het cb bellen!
pi_36432360
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 13:44 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Dit is de provocatietest. Het was vanmorgen erg druk, alles ging snel, vandaar dat ik niet precies weet hoeveel ik moet mengen enzo. Alleen dat het 30cc is, maar hoelang ik dat moet mengen met friso comfort, en wanneer er meer pepti bij kan, snap ik dus niet. Is niet duidelijk uit gelegd.
Ik ga zo het cb bellen!
Zit Kim dan al kompleet op de pepti voor een aantal weken lang?
Want een provocatietest kan pas worden gedaan op het moment dat de kleine al een aantal weken op een melk soort zit die speciaal voor KMA is. De porvocatie is dan dat je 10 ml gewone melk toedient op het CB, de arts kijkt dan 1,5 uur na de reactie, kotm die niet dan krijg je de eerste dag 1/3 deel gewone melk en 2/3e KMAmelk enz....
  dinsdag 28 maart 2006 @ 13:48:19 #229
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_36432401
Wat ik uit Anitra's post begrijp is dat die provocatietest pas wordt uitgevoerd als blijkt dat Kim wel goed reageert op Pepti. Jullie hadden toch nog geen Pepti geprobeerd? Hoe kan je dan weten of Kim goed reageert op Pepti? Ik zou nog even flink doorvragen bij het CB. Schrijf desnoods je vragen op zodat je niks kan vergeten en laat je niet afschepen!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_36434187
Hm! Bij het cb werd gezegd dat het hele traject provocatietest heet. Vandaar de verwarring.

Kim heeft nog geen Pepti gehad, die moeten we nog kopen. Enig idee wat het kost? Zo'n 20,- ?
Het is mij heel anders verteld zeg. We moeten zelf langzaam de pepti opbouwen. Beginnen met 30cc pepti en 120 friso comfort en dan dus steeds meer pepti. Als ze dat goed verdraagt, dan volledig pepti. Dan na 3 weken afbouwen naar friso, totdat je alleen friso hebt. en dan kijken of de klachten er weer zijn. Er komt verder geen arts aan te pas.
Hoop dat ik het duidelijk zeg.
pi_36435092
Heb net ook Nutrix gehaald. Ga het morgen voor het eerst geven en dan 's ochtends zodat ik kan zien hoe ze er over de hele dag op reageert. Heb zowel de vanille als de normale gehaald. Die vanille ruikt lekker zeg. Moet het dus 3 dagen gaan gebruiken om te kijken hoe ze reageert. Gaat dat goed dan mag ik 's avonds groente gaan geven. De dietiste zei ook dat we moesten wachten met fruit vanwege de fruitzuren...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:41:38 #232
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36436009
een cb mag helemaal geen diagnose maken, en zeker niet een provocatoie test doen dat moet via een kinderarts die je doorverwijst naar een dietiste aldus het cb hier.

of de pepti vergoedt wordt geen idee volgens mij niet omdat deze gewoon standaard te krijgen is.
de pepti kost 20 euro per 2 maal 450 gram
over vergoeding:

Hypo-allergene melk is een stuk duurder dan de gewone melkpoeders. Als je een verklaring hebt van een arts (consultatiebureau-arts, huisarts of kinderarts) en bewezen is dat er sprake is van een ernstige voedselallergie krijg je bij sommige verzekeringen de flesvoeding vergoed. Er zijn ziektekostenverzekeraars die tot een bepaalde leeftijd de melk vergoeden, omdat daarna koemelkallergie niet meer zou voorkomen en er dan voldoende alternatieven voorhanden moeten zijn (bijvoorbeeld verzekeraar OZ).

vicky, is bij amber de diagnose kma nu gesteld of kriujgt ze hypoallergene voeding van begin af aan omdat ze vergrootte kans heeft
Ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat een hoofdkinderarts dan al zegt voor de 6 maanden met bijvoeding te beginnen als in groentehapjes en fruithapjes
ik wil heir niet mee zeggen dat je liegt hoor dat absoluut niet. Maar een ding was me niet duidelijk en ik kan zo pissig worden als een arts zo iets horkerigs doet
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:48:22 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36436246
Maar waarom zou dit iets horkerigs zijn? Die kinderarts zal dat toch niet zomaar zeggen?
En die titel 'kinderarts' zal hij/zij toch ook niet zomaar verkregen hebben neem ik aan.
Ik kan me best voorstellen dat een arts dit probeert als er verder niks te vinden is. En dan beter onder begeleiding van een kinderarts dan zelf aanrommelen.

[ Bericht 30% gewijzigd door BE op 28-03-2006 15:54:09 ]
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:53:13 #234
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36436417
ik vind het horkerig omdat landelijk bepaald is door de kinderartsen dat kma babietjes pas met 6 maanden bijvoeding mogen, middels een introductieschema via een dietiste.

en dan gaat een zo;n idioot zeggen dat ze gewoon met krap vijf maandne al aan bijvoeding mag
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:59:57 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36436655
Ik ga er meestal maar gewoon vanuit dat zo'n arts echt wel weet wat hij/zij doet. En zeker vwb kma omdat dat verder niet iets heel uitzonderlijks is met allerlei ingewikkelde dingen, zoals jij ook al zegt.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 16:05:42 #236
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36436816
ja ik ook, het zijn ook maar mensen daar niet van. bedoel die heupechjo meneer was gewoon nog moe en nu is dit niet zo;n ramp omdat we er zelf nog bevestiging naar vroegen.
maar als het gaat om introductie van bijvoeding wat zo belangrijk is, omdat door verkeerde introductie de vergroting van de allergie dat het ene voedselallergie wordt zo enorm groot is.
De kindjes er zoveel last van kunnen krijgen. dat vind ik gewoon net normaal.
Zo vind ik het ook niet normaal dat dat cb bij ingrid en djeez zo onduidelijk doet, ik kan daar echt frustie van worden.
pi_36437104
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 16:05 schreef _evenstar_ het volgende:

Zo vind ik het ook niet normaal dat dat cb bij ingrid en djeez zo onduidelijk doet, ik kan daar echt frustie van worden.

En aan die 0900-8833 lijn heb je ook niks. Die weten niks.

Heb verzekering gebeld en met verklaring wordt vaak vergoed. Wordt door medicus beoordeeld.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 16:18:31 #238
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36437265
ik wete niet of je alleen naar het cb gaat. maar misschien een neutrala iemand mee nemen er gaat zoveel info vaak door je heen.

ik ga de kleine even voederen en dan even update van ons cb bezoekje
wat hebben wij een lieflijk cb
pi_36437498
Dit alles is op advies van wykverpleegkundige trouwens. Ze zal het nog aan de arts doorgeven. Maar nav deze en andere reacties ga ik eerst nog verder informeren. Alles is tegenstrijdig.
pi_36437519
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 16:18 schreef _evenstar_ het volgende:
ik wete niet of je alleen naar het cb gaat. maar misschien een neutrala iemand mee nemen er gaat zoveel info vaak door je heen.

ik ga de kleine even voederen en dan even update van ons cb bezoekje
wat hebben wij een lieflijk cb
mijn moeder gaat byna altyd mee.
pi_36437572

[ Bericht 53% gewijzigd door Lois op 28-03-2006 20:36:42 (niet doen) ]
pi_36437708
de diagnose KMA is niet gesteld bij Amber. Er is geen provocatietest gedaan ofzo. Ze heeft de voeding gekregen toen ze met 3 wk in het ziekenhuis opgenomen werd. Toen heeft de ka direct hypoallergene voeding voorgeschreven.

Tja, en wat BE zegt, het lijkt me dat de ka weet wat ze doet en zegt. Verder heeft de ka ook gezegd dat het in overleg met de dietiste moet. Dus ik heb met de dietiste gesproken en die heeft dus gezegd dat ik nu kan gaan beginnen met Nutrix en als dat goed gaat met een groentehap.

Las trouwens het volgende op een ander forum:
quote:
Ik heb met ..... ook gewacht met het fruithapje tot 6 maanden en nu was ik bij het cb en zeiden ze dat er nieuwe onderzoeken waren geweest die aantonen dat het helemaal geen invloed heeft op de allergieen. Ze hadden nu juist liever dat je er op tijd mee begint. Ja waarom hebben ze dan niks gezegd toen ik er was met 4 maanden?!? Maar het zal me niks verbazen als ieder cb weer wat anders zegt. Ik maak me er ook niet druk om, we gaan gewoon lekker aan de warme prak nu. Ze mag ook al brood, aardappels, pasta en zelfs vlees hebben! Dat was een paar jaar geleden bij .... wel anders. Toen was het eerst fruit en groente, met 7 maanden brood en aardappels en nog weer later pas vlees. Nu dus alles al met 6 maanden!
tja... wat moet ik daar nu over zeggen....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 28 maart 2006 @ 17:00:57 #243
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36438700
het cb mag zich niet bemoeien met de voedingen als ene kindje kma heeft
en het feit dat er dus geen kma vastgesteld is, maakt een hoop duidelijk dan mag ze dus wel eerder bijvoeding.
hypoallergene voeding wordt vaak gegeven bij kindjes die niet allergisch zijn maar allergie gevoelig.
pi_36441775
Als er een voedsel allergie of intoleratie is vast gesteld mag er alleen metbijvoeding begnnen worden in overleg met dietiste of kinderartsdie je vaak doorstuurt naar de dietiste omdat die meer verstand van voeding hebben
Het CB mag wel hypoallergene voeding aanraden, alleen niet va een bepaald merk. De wijkverpleegkundige mag dat advies geven. Het advies voor nutramigen of neocare mag lleen via kinderarts of huisarts. De provocatietest word vaak op het CB gedaan in overleg met de kinderarts, de kinderarts van het CB zal aanwezig moeten zijntijdens deze test.

Ingrid zoals je het nu omschrijft snap ik het wel en dat klopt wel met de "regels". Alleen pepti word meestal niet vergoed omdat dit onder hypoallergene melk valt en niet onder de voeding die alleen door arsten voor geschreven mag worden.
pi_36441807
Ik probeer een afspraak met cb arts te regelen. Want ik heb ondertussen zoveel tegenstrijdige dingen over de kma provocatie test gehoord.
pi_36441917
Ik zit me ineens af te vragen of het kan komen doordat we nu de friso comfort mengen met gewone friso. (150cc, 4 schepjes comfort, 1 schepje gewone) Als ik een afspraak kan regelen, zal ik dat ook aankaarten. We wachten dus sowieso totdat ik de cb-arts heb gesproken. Of de kinderarts.
pi_36441940
provocatietest zelf is het toedienen van de gewone melk na een tijd van de pepti. Als je vragen hebt voeg me anders ff toe op msn,misschien dat ik z kan beantwoorden voor je want ik hb m,aandelijks provocatie met Djulian
pi_36442633
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 18:54 schreef Anitra het volgende:
provocatietest zelf is het toedienen van de gewone melk na een tijd van de pepti. Als je vragen hebt voeg me anders ff toe op msn,misschien dat ik z kan beantwoorden voor je want ik hb m,aandelijks provocatie met Djulian
Done. en ik denk dat het in dit geval verstandig is om nog ff af te wachten.
Maar mij lijkt het dat ze dan na elke voeding last zou moeten hebben, maar dat zal wel te simpel zijn gedacht.
Klote dat ze ook vandaag niet bereikbaar waren voor een afspraak.
pi_36444927
Jeetje Ingrid, wat rot zeg al die tegenstrijdigheden! Succes meis
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_36446709
Ambertje heeft koorts

Ze is vandaag de hele dag bij oma geweest, was hartstikke gezellig. Heeft lekker liggen kletsen en toen ik haar op ging halen was ze aan het schateren van het lachen. In de autolag ze lekker te slapen en toen we thuis kwamen werd ze wakker. Heb haar eventjes in de wagen gezet want die heb ik omgebouwd tot buggy. Vond ze hartstikke leuk, en weer was ze aan het schateren. Vooral als ik "groentehap" zei kwam ze niet meer bij van het lachen. Ze heeft even lekker in de box gespeeld, ging toen lekker liggen poepen en tijdens het verschonen ging ik even haar temp opnemen... 39.4. Nog een keertje met een andere thermometer gemeten en die gaaf ook 39.4. Ze werd ook een stuk pieperiger en dreineriger. Na het eten heb ik haar even in bedje gelegd en toen heeft ze een klein uurtje geslapen. Wilde haar in badje doen maar haar temp was nu 39.5 dus heb haar maar even gewassen. Hoop dat de temp. weer zakt...

Evenstar, Amber kreeg direct al hypoallergene voeding (Nestle NAN 1) thuis aangezien Michel allergisch is. Dat er niet geprovoceerd is om vast te stellen of ze kma heeft wil niet betekenen dat ze geen kma heeft alleen zullen we daar niet zo snel achter komen..

Het cb zie ik als leidraad en ik ga er naartoe voor de prikjes en om te meten en te wegen, maar voedingsadvies gaat via de dietiste.

[ Bericht 8% gewijzigd door Vicky op 28-03-2006 21:37:40 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')