Wat dacht je van 6mnd.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:53 schreef Ingrid19 het volgende:
Wij zitten erg te twijfelen wanneer we met bijvoeding gaan beginnen.
Ik heb met mijn man afgesproken dat Merlijn met ons aan tafel komt zitten met een speeltje vanaf ongeveer 5 maanden. Ik wil dat hijzelf aan gaat geven dat hij iets wil van ons bord. Vanaf zes maandne komt de intresse voor voedsel ongeveer. Aangezien hij ook zelf kan "vragen" als hij borstvoeding wil, wil ik het op deze manier doen. Zolang hij echt geen intresse heeft hoeft hij van mij nog niet aan de bijvoeding.quote:
Nee hoor, een kind kan op een gegeven moment zelf iets willen van je bord. Dus gaat hij zelf aangeven dat hij toe is aan voedsel. Ik heb geprobeerd er heel wat van te lezen en dit is eigenlijk zoals ik het begrepen heb.quote:Op maandag 27 maart 2006 16:07 schreef _evenstar_ het volgende:
ik denk dat je dan teveel gaat eisen van merlijntje, als ik mijn zegje erover mag doen![]()
en tot wanneer hij zelf aangeeft dan pas met bijvoeding beginnen lijkt mij ook niet helemaal goed.
maar heb dan geen verstand van bv. en bijvoeding maar mij komt het wat uhm vreemd over![]()
Precies! Kim is bijna 4 maanden.(6 april) Je hoort zoveel tegenstrijdige berichten over wel of niet met 4 maanden beginnen.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:56 schreef _evenstar_ het volgende:
kim is nu 4 maanden, denk dat ze niet zo goed weten nu al te beginnen of toch te wcahten en kijken of ze wellicht kma of iets heeft , dnek ik![]()
Je moet niet vergeten dat hij nu ook al zelf vraagt om eten/borstvoeding. Hij is zelfs al zover dat hij weetdat wat hij wil hebben onder mijn truitje zit.quote:Op maandag 27 maart 2006 16:07 schreef _evenstar_ het volgende:
ik denk dat je dan teveel gaat eisen van merlijntje, als ik mijn zegje erover mag doen![]()
en tot wanneer hij zelf aangeeft dan pas met bijvoeding beginnen lijkt mij ook niet helemaal goed.
maar heb dan geen verstand van bv. en bijvoeding maar mij komt het wat uhm vreemd over![]()
Mij lijkt het goed. Dan kan ze aan vaste voeding wennen en misschien slaapt ze er beter op.quote:Op maandag 27 maart 2006 16:15 schreef Rottdog het volgende:
Wat is jou eigen mening dan Ingrid?
Jij bent haar mama en jij weet het allerbeste voor je kind dus niet twijfelen maar gewoon de stap zetten.quote:Op maandag 27 maart 2006 17:47 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Mij lijkt het goed. Dan kan ze aan vaste voeding wennen en misschien slaapt ze er beter op.
En dan als ze 5 maanden is met fruithapje beginnen.
Dat weet ik en in principe begin ik ook pas met 6 maanden omdat dan de darmpjes rijper zijn voor bijvoeding. En eerder is het ook niet nodig zolang Merlijn borstoveding krijgt omdat daar alles inzit.quote:Op maandag 27 maart 2006 17:52 schreef Vicky het volgende:
Randa, Amber zit regelmatig bij ons op schoot na het eten en dan gaat ze grijpen naar alles wat op tafel ligt... Ze wil gewoon alles pakken... maar dat hoeft niet te betekenen dat ze eten wil. Ze is mega nieuwsgierig. Ik kan hier niet eens veilig een beetje drinken (koude drank) als ze op schoot zit want mijn beker wordt bijna uit mijn handen gerukt....
quote:Op maandag 27 maart 2006 16:15 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat hij nu ook al zelf vraagt om eten/borstvoeding. Hij is zelfs al zover dat hij weetdat wat hij wil hebben onder mijn truitje zit.Hij begint dan vaak te sjorren en heel gluiperig te lachen.
Het lijkt mij idd handig om het CB even te bellen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:33 schreef Ingrid19 het volgende:
Vanmorgen naar het inloopspreekuur van het cb geweest. Gezien de klachten raden ze aan om een provocatietest voor koemelkallergie te doen.
Lastig dat dat niet met een bloedtest kan!
We moeten Nutrilon Pepti gebruiken. Het ging allemaal snel, dus ik heb toch nog een vraagje. Misschien weet iemand hier het wel.
Ik moet de 1e keer mengen met 30 cc pepti en de rest normaal. Hoe lang moet je dat doen? Wanneer moet je het opvoeren? Dus wanneer meer pepti?
We moeten dit een maand doen.
Iemand enig idee wat Nutrilon pepti kost?
En wat betreft het declareren. Moet je daar een aanvullende verzekering voor hebben, of zit dat in het standaardpakket, wat iedereen heeft. Ik ga dit nog navragen, maar de verzekering is moeilijk te bereiken.
Kim was 15 maart 5000 gram, vandaag 28 maart, 5216 gram. Dus weinig aangekomen.
Ik ga er vandoor, de telefoon gaat!
Dit is de provocatietest. Het was vanmorgen erg druk, alles ging snel, vandaar dat ik niet precies weet hoeveel ik moet mengen enzo. Alleen dat het 30cc is, maar hoelang ik dat moet mengen met friso comfort, en wanneer er meer pepti bij kan, snap ik dus niet. Is niet duidelijk uit gelegd.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:05 schreef Anitra het volgende:
[..]
Het lijkt mij idd handig om het CB even te bellen.
Want je behoort een schema van opvoeren te krijgen. Ook snap ik niet dat je pepti met gewoon moet mixen, want de mix zoals jij neer zet is een mix voor provocatietesten.
Dus bel het CB met de vragen welk schema je aan moet houden van de voedingsmix, hoe lang je de pepti moet gebruiken en wanneer ze de provocatietest willen doendie pas gedaan kan worden als blijkt dat dat pepti de geoede voeding voor haar is, want ze mogen je niet alleen laten aan rommelen met dit soort dingen omdat dit onder toezicht van een arts behoord te gebeuren.
Succes met bellen!
Zit Kim dan al kompleet op de pepti voor een aantal weken lang?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:44 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Dit is de provocatietest. Het was vanmorgen erg druk, alles ging snel, vandaar dat ik niet precies weet hoeveel ik moet mengen enzo. Alleen dat het 30cc is, maar hoelang ik dat moet mengen met friso comfort, en wanneer er meer pepti bij kan, snap ik dus niet. Is niet duidelijk uit gelegd.
Ik ga zo het cb bellen!
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:05 schreef _evenstar_ het volgende:
Zo vind ik het ook niet normaal dat dat cb bij ingrid en djeez zo onduidelijk doet, ik kan daar echt frustie van worden.
mijn moeder gaat byna altyd mee.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:18 schreef _evenstar_ het volgende:
ik wete niet of je alleen naar het cb gaat. maar misschien een neutrala iemand mee nemener gaat zoveel info vaak door je heen.
ik ga de kleine even voederenen dan even update van ons cb bezoekje
![]()
wat hebben wij een lieflijk cb![]()
tja... wat moet ik daar nu over zeggen....quote:Ik heb met ..... ook gewacht met het fruithapje tot 6 maanden en nu was ik bij het cb en zeiden ze dat er nieuwe onderzoeken waren geweest die aantonen dat het helemaal geen invloed heeft op de allergieen. Ze hadden nu juist liever dat je er op tijd mee begint. Ja waarom hebben ze dan niks gezegd toen ik er was met 4 maanden?!? Maar het zal me niks verbazen als ieder cb weer wat anders zegt. Ik maak me er ook niet druk om, we gaan gewoon lekker aan de warme prak nu. Ze mag ook al brood, aardappels, pasta en zelfs vlees hebben! Dat was een paar jaar geleden bij .... wel anders. Toen was het eerst fruit en groente, met 7 maanden brood en aardappels en nog weer later pas vlees. Nu dus alles al met 6 maanden!
Done. en ik denk dat het in dit geval verstandig is om nog ff af te wachten.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:54 schreef Anitra het volgende:
provocatietest zelf is het toedienen van de gewone melk na een tijd van de pepti. Als je vragen hebt voeg me anders ff toe op msn,misschien dat ik z kan beantwoorden voor je want ik hb m,aandelijks provocatie met Djulian
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |