...En het rent / fietst / rijdt zo lekker weg in zo'n ding :-)quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:34 schreef wadgem het volgende:
Ja, want een boerka is natuurlijk véél makkelijker aan te komen dan een bivakmuts of skimasker of gewone das.![]()
Lijkt me ook niet makkelijk wegrennen na zo'n overvalquote:Op woensdag 15 maart 2006 15:25 schreef Alieda1984 het volgende:
Mijn mening is: Verbieden die dingen, mensen moeten gewoon herkenbaar zijn.
Straks zijn er nog criminelen die zo`n gordijn gaan dragen en vervolgens een overval plegen want ze zijn dan toch niet herkenbaar.
Juist!quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:34 schreef Zpottr het volgende:
[..]
...En het rent / fietst / rijdt zo lekker weg in zo'n ding :-)
't Is dan ook de bedoeling dat je wegvliegt of in je batmobiel stapt.quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:34 schreef Neleos het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet makkelijk wegrennen na zo'n overval![]()
Ik lach je uit.quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:25 schreef Alieda1984 het volgende:
Mijn mening is: Verbieden die dingen, mensen moeten gewoon herkenbaar zijn.
Straks zijn er nog criminelen die zo`n gordijn gaan dragen en vervolgens een overval plegen want ze zijn dan toch niet herkenbaar.
Kunnen ze altijd wat op verzinnen, de Burka inkorten ofzoquote:Op woensdag 15 maart 2006 15:34 schreef Neleos het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet makkelijk wegrennen na zo'n overval![]()
Zijn makkelijk zelf inelkaar te flansen met een paar stukken gordijnenstofquote:Op woensdag 15 maart 2006 15:34 schreef wadgem het volgende:
Ja, want een boerka is natuurlijk véél makkelijker aan te komen dan een bivakmuts of skimasker of gewone das.![]()
Wat hij zegt.quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:42 schreef oYo het volgende:
ach je ziet er maar zelden eentje in nederland, waarom dan weer al deze bureaucratische kosten genereren?
dat bedoel ik nou>>> daarom vind ik zo'n burka als westerse zijnde vervelend>> ik zie echt totaal geen emoties of bedoelingen door het ding heenquote:
Waarom zouden ze het niet kunnen verbieden?quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:43 schreef IrisVrede het volgende:
[..]
dat bedoel ik nou>>> daarom vind ik zo'n burka als westerse zijnde vervelend>> ik zie echt totaal geen emoties of bedoelingen door het ding heen
maarja als je het gaat verbieden krijg je weer problemen met bepaalde grondwetbepalingen want de burka wordt veelal uit religieuze overwegingen gedragen.
Inderdaad. Ze moeten gewoon een jachtseizoen openen van een jaar.quote:
Burka an sich wordt natuurlijk niet verboden wel het dragen van een burka op straat net zoals dat nu al geldt voor bivakmutsen etc. Als jij thuis lekker in burka wilt rondlopen doe je dat toch lekker.quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:34 schreef wadgem het volgende:
Niet als vijf procent van de bevolking in burka loopt want dan is het burka hier burka daar en waar is de overvaller geblevenquote:Op woensdag 15 maart 2006 15:48 schreef Seolenna het volgende:
Het getuigt wel van een ongelooflijke domheid om het argument "overval" te gebruiken.
Na de overval verlaat je het pand en je valt op bij iedereen. Over de route die je loopt, zijn voldoende getuigen, de auto waarin je stapt wordt gezien.
Het gaat erom om na de overval spoorloos op te gaan in de menigte en dat is met een burka wel een beetje dom.
Dat niemand de meest voor de handliggende Fok! opmerking bij deze reactie heeft geplaatst.... kom kom, waar blijft ie?quote:
quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:08 schreef zatoichi het volgende:
Zo is het dan inderdaad weer makkelijk om de overvaller, die een burka droeg, te herkennen:
[afbeelding]
Veiligheidquote:Op woensdag 15 maart 2006 15:57 schreef TheThirdMark het volgende:
Staat in de wet: je diend gewoon herkend te worden op straat.
Veiligheid gaat voor geloof.
Die dingen maken je ook echt onherkenbaar..quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:40 schreef zatoichi het volgende:
baseballpetjes ook, vooral van clubs van buiten Nederland, rot maar op naar je eigen staat. Die dingen horen niet in de Nederlandse cultuur!
Maar die dingen zijn juist bedoeld voor buiten, mannen mogen namelijk niet zien hoe die vrouwen eruit zienquote:Op woensdag 15 maart 2006 15:56 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Burka an sich wordt natuurlijk niet verboden wel het dragen van een burka op straat net zoals dat nu al geldt voor bivakmutsen etc. Als jij thuis lekker in burka wilt rondlopen doe je dat toch lekker.
quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:57 schreef TheThirdMark het volgende:
hmm oke !! maar geloof mij maar mensen die zwaar gelovig zijn gaan hier natuurlijk weer over zeiken als het verboden wordt.quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:57 schreef TheThirdMark het volgende:
Veiligheid gaat voor geloof.
en de vrouwen die het juist dragen doen dit dus vooral uit religeuze overtuiging tenzij er hier een moslima rondloopt die die stelling kan ontkrachten. (ik bedoel maar ik ben geen islam expert al probeer ik me er wel in te verdiepen)quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:47 schreef Alieda1984 het volgende:
[..]
Maar die dingen zijn juist bedoeld voor buiten, mannen mogen namelijk niet zien hoe die vrouwen eruit zien
In Nederland weet ik niet maar hier in Hoogezand loopt wel een groepje Burka draagsters rond in de omgeving Erasmusweg (=Ghetto van Hoogezand)quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:28 schreef SCH het volgende:
Hoeveel burqa-dragers zijn er volgens jullie in Nederland?
Dat zijn ze dan waarschijnlijk ook allemaal.quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:29 schreef Alieda1984 het volgende:
[..]
In Nederland weet ik niet maar hier in Hoogezand loopt wel een groepje Burka draagsters rond in de omgeving Erasmusweg (=Ghetto van Hoogezand)
Dan zullen ze die in Hoogezand denk ik niet meegeteld hebben. Die lopen namelijk ook nergens anders rond dan in de buurt van de Erasmusweg, die mogen van hun mannen niet de wijk verlaten namelijk.quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zijn ze dan waarschijnlijk ook allemaal.
De officieuze getallen varieren van 5 tot en maximaal 15 over Nederland.
Wat leuk, je praat met ze?quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:32 schreef Alieda1984 het volgende:
[..]
Dan zullen ze die in Hoogezand denk ik niet meegeteld hebben. Die lopen namelijk ook nergens anders rond dan in de buurt van de Erasmusweg, die mogen van hun mannen niet de wijk verlaten namelijk.
Ja - en wat heeft dat met burqa's te maken.quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:34 schreef IrisVrede het volgende:
hmm ik denk dat er wel meer zijn dan 15 hoor[/quoe]
Dat is probleem, dat mensen maar wat denken.
[quote]er worden momenteel speciale rijscholen voor moslima's geopend Bron: nrc next van gisteren >> krant ligt helaas nog op mijn werk
Lijkt me sterk. Ik zie ze ook regelmatig lopen hier in IJsselstein en soms ook in Nieuwegein en in Utrecht.quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zijn ze dan waarschijnlijk ook allemaal.
De officieuze getallen varieren van 5 tot en maximaal 15 over Nederland.
het feit dat er een aantal vrouwen met burka gaan autorijdenquote:Op woensdag 15 maart 2006 17:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja - en wat heeft dat met burqa's te maken.
Wie zegt dat het om vrouwen in burqa gaat?quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:37 schreef IrisVrede het volgende:
[..]
het feit dat er een aantal vrouwen met burka gaan autorijden
als in ontopic burka verboden moeten worden (maar dan om veiligheid op de snelweg te waarborgen)
Niet iedere hoofddoek is een burqa hoor.quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:37 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Ik zie ze ook regelmatig lopen hier in IJsselstein en soms ook in Nieuwegein en in Utrecht.
Dat is niets nieuws.quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:34 schreef IrisVrede het volgende:
hmm ik denk dat er wel meer zijn dan 15 hoor
er worden momenteel speciale rijscholen voor moslima's geopend Bron: nrc next van gisteren >> krant ligt helaas nog op mijn werk
lezen kan je niet echt he!quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Wie zegt dat het om vrouwen in burqa gaat?
Johquote:Op woensdag 15 maart 2006 17:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Niet iedere hoofddoek is een burqa hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |