abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36057885
Mijn mening is: Verbieden die dingen, mensen moeten gewoon herkenbaar zijn.
ziet er trouwens ook niet uit, zo`n gordijn.

[ Bericht 36% gewijzigd door Alieda1984 op 15-03-2006 17:28:39 ]
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:34:03 #2
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_36058145
Ja, want een boerka is natuurlijk véél makkelijker aan te komen dan een bivakmuts of skimasker of gewone das.
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
pi_36058173
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:34 schreef wadgem het volgende:
Ja, want een boerka is natuurlijk véél makkelijker aan te komen dan een bivakmuts of skimasker of gewone das.
...En het rent / fietst / rijdt zo lekker weg in zo'n ding :-)
pi_36058174
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:25 schreef Alieda1984 het volgende:
Straks zijn er nog criminelen die zo`n gordijn gaan dragen en vervolgens een overval plegen want ze zijn dan toch niet herkenbaar.
Lijkt me ook niet makkelijk wegrennen na zo'n overval
pi_36058194
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:34 schreef Zpottr het volgende:

[..]

...En het rent / fietst / rijdt zo lekker weg in zo'n ding :-)
Juist!
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:36:15 #6
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36058219
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:34 schreef Neleos het volgende:

[..]

't Is dan ook de bedoeling dat je wegvliegt of in je batmobiel stapt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:36:31 #7
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36058227
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:25 schreef Alieda1984 het volgende:
Straks zijn er nog criminelen die zo`n gordijn gaan dragen en vervolgens een overval plegen want ze zijn dan toch niet herkenbaar.
Ik lach je uit.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_36058235
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:34 schreef Neleos het volgende:

[..]

Kunnen ze altijd wat op verzinnen, de Burka inkorten ofzo
pi_36058262
quote:
Zijn makkelijk zelf inelkaar te flansen met een paar stukken gordijnenstof
pi_36058265
hmm lastig
Kijk in landen waar het gebruikelijk is, vind ik het logisch dat die dingen gedragen worden.
Ik denk ook niet dat het aantal gevallen van criminaliteit daar hoger ligt dan hier.

Ik ben er in ieder geval niet aan gewend dat het gedragen wordt en vind het mede irritante er van dat men echt niet meer kan zien wie of wat er onderzit en wat voor lichaamstaal diegene uitzend.
met andere woorden ik wil diegene goed kunnen zien om te kunnen communiceren.
Helpt een verbod om problemen te voorkomen >> denk van niet dus daarom moet men dan maar regelen dat een burka in bepaalde gelegenheden in Nederland geldt als onbeleefd net als iemand die brutaal in korte broek voor in de kerk gaat zitten. Of gewoon met zijn schoenen aan door de moskee gaat banjeren.

Beetje hetzelfde verhaal als een hand schudden (en een uitgestoken hand weigeren <<< weet je nog die rel)>> In het westen is een hand schudden gebruikelijk (maakt niet uit of degene m of v is>> arabische landen staan er om bekend dat contact van m met v wat moeizaam liggen>>> dat heet nou aanpassen als je in het westen wel braaf de hand schudt en in het thuisland dat niet doet )
pi_36058374
Zoek de dader

"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_36058384
baseballpetjes ook, vooral van clubs van buiten Nederland, rot maar op naar je eigen staat. Die dingen horen niet in de Nederlandse cultuur!
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:42:01 #13
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_36058424
ach je ziet er maar zelden eentje in nederland, waarom dan weer al deze bureaucratische kosten genereren?
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:42:22 #14
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36058434
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:42 schreef oYo het volgende:
ach je ziet er maar zelden eentje in nederland, waarom dan weer al deze bureaucratische kosten genereren?
Wat hij zegt.
pi_36058455
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:40 schreef typtypo het volgende:
Zoek de dader

[afbeelding]
dat bedoel ik nou>>> daarom vind ik zo'n burka als westerse zijnde vervelend>> ik zie echt totaal geen emoties of bedoelingen door het ding heen

maarja als je het gaat verbieden krijg je weer problemen met bepaalde grondwetbepalingen want de burka wordt veelal uit religieuze overwegingen gedragen.
pi_36058554
Zolang er geen doden zijn gemeld door toedoen van een burkadrager, zie ik geen reden om het te verbieden. Het is het zoveelste proefballonnetje uit de (extreem) rechtse hoek in hun strijd tegen alles wat neigt naar de Islam.
pi_36058625
Het getuigt wel van een ongelooflijke domheid om het argument "overval" te gebruiken.

Na de overval verlaat je het pand en je valt op bij iedereen. Over de route die je loopt, zijn voldoende getuigen, de auto waarin je stapt wordt gezien.
Het gaat erom om na de overval spoorloos op te gaan in de menigte en dat is met een burka wel een beetje dom.
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:49:04 #18
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_36058639
Ik vraag me af of je een proces erover zou winnen. Een bivakmuts opzeten en buiten gaan lopen. Kijken of ze je oppakken en de zaak dan voor laten komen en je zaak verdedigen op grond van rechtsongelijkheid. Als de één onherkenbaar over straat mag, mag de ander dat ook, lijkt me.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_36058682
Wat weten we eigenlijk over de vorm van islam die de boerka dragers aanhangen? Kunnen de tegenstanders van dit voorstel daar iets over zeggen?
eeeh
pi_36058762
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:43 schreef IrisVrede het volgende:

[..]

dat bedoel ik nou>>> daarom vind ik zo'n burka als westerse zijnde vervelend>> ik zie echt totaal geen emoties of bedoelingen door het ding heen

maarja als je het gaat verbieden krijg je weer problemen met bepaalde grondwetbepalingen want de burka wordt veelal uit religieuze overwegingen gedragen.
Waarom zouden ze het niet kunnen verbieden?
Dan gaan naaktlopers ook beweren dat ze heilig geloven in naakt lopen.

Dan is de hek van de dam of de onderbroek van de kont zogezegd.

Men moet bij voorbaat duidelijke regels stellen tot zover en niet verder.
Nu zijn het er nog een paar maar over een paar jaar niet meer.
Hetzelfde met hoofddoeken, die zie je veel meer dan een aantal jaren geleden.
Die mogen ze van mij ook met terugwerkende kracht gaan verbieden.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:53:18 #21
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_36058802
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:42 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Wat hij zegt.
Inderdaad. Ze moeten gewoon een jachtseizoen openen van een jaar.
pi_36058917
quote:
Burka an sich wordt natuurlijk niet verboden wel het dragen van een burka op straat net zoals dat nu al geldt voor bivakmutsen etc. Als jij thuis lekker in burka wilt rondlopen doe je dat toch lekker.
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:57:09 #23
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_36058957
Staat in de wet: je diend gewoon herkend te worden op straat.

Veiligheid gaat voor geloof.
pi_36058965
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:48 schreef Seolenna het volgende:
Het getuigt wel van een ongelooflijke domheid om het argument "overval" te gebruiken.

Na de overval verlaat je het pand en je valt op bij iedereen. Over de route die je loopt, zijn voldoende getuigen, de auto waarin je stapt wordt gezien.
Het gaat erom om na de overval spoorloos op te gaan in de menigte en dat is met een burka wel een beetje dom.
Niet als vijf procent van de bevolking in burka loopt want dan is het burka hier burka daar en waar is de overvaller gebleven
pi_36059061
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:40 schreef typtypo het volgende:
Zoek de dader

[afbeelding]
Dat niemand de meest voor de handliggende Fok! opmerking bij deze reactie heeft geplaatst.... kom kom, waar blijft ie?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_36059365
Zo is het dan weer makkelijk om de overvaller, die een burka droeg, te herkennen:

pi_36059390
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:08 schreef zatoichi het volgende:
Zo is het dan inderdaad weer makkelijk om de overvaller, die een burka droeg, te herkennen:

[afbeelding]
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:11:35 #28
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_36059471
Wat een bullshit. Laat die vrouwen lekker in zo'n jurk sjouwen. Het gaat hier toch niet om honderd-duizenden die daarbij ook nog eens een bedrijging voor onze samenleving o.i.d vormen? Boerka's verbieden is pure paranoia en zet bovendien een deel van de moslim gemeenschap weer eens tegen de regering in het zadel.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:24:33 #29
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36059885
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:57 schreef TheThirdMark het volgende:

Veiligheid .
pi_36059898
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:40 schreef zatoichi het volgende:
baseballpetjes ook, vooral van clubs van buiten Nederland, rot maar op naar je eigen staat. Die dingen horen niet in de Nederlandse cultuur!
Die dingen maken je ook echt onherkenbaar..
eeeh
pi_36060584
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:56 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Burka an sich wordt natuurlijk niet verboden wel het dragen van een burka op straat net zoals dat nu al geldt voor bivakmutsen etc. Als jij thuis lekker in burka wilt rondlopen doe je dat toch lekker.
Maar die dingen zijn juist bedoeld voor buiten, mannen mogen namelijk niet zien hoe die vrouwen eruit zien
pi_36060696
quote:
pi_36061002
Opzouten met die Burka's
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_36061432
quote:

hmm oke !! maar geloof mij maar mensen die zwaar gelovig zijn gaan hier natuurlijk weer over zeiken als het verboden wordt.
pi_36061521
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:47 schreef Alieda1984 het volgende:

[..]

Maar die dingen zijn juist bedoeld voor buiten, mannen mogen namelijk niet zien hoe die vrouwen eruit zien
en de vrouwen die het juist dragen doen dit dus vooral uit religeuze overtuiging tenzij er hier een moslima rondloopt die die stelling kan ontkrachten. (ik bedoel maar ik ben geen islam expert al probeer ik me er wel in te verdiepen)
pi_36061862
Hoeveel burqa-dragers zijn er volgens jullie in Nederland?
pi_36061898
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 17:28 schreef SCH het volgende:
Hoeveel burqa-dragers zijn er volgens jullie in Nederland?
In Nederland weet ik niet maar hier in Hoogezand loopt wel een groepje Burka draagsters rond in de omgeving Erasmusweg (=Ghetto van Hoogezand)
pi_36061940
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 17:29 schreef Alieda1984 het volgende:

[..]

In Nederland weet ik niet maar hier in Hoogezand loopt wel een groepje Burka draagsters rond in de omgeving Erasmusweg (=Ghetto van Hoogezand)
Dat zijn ze dan waarschijnlijk ook allemaal.

De officieuze getallen varieren van 5 tot en maximaal 15 over Nederland.
pi_36061971
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 17:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan zullen ze die in Hoogezand denk ik niet meegeteld hebben. Die lopen namelijk ook nergens anders rond dan in de buurt van de Erasmusweg, die mogen van hun mannen niet de wijk verlaten namelijk.
pi_36062012
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 17:32 schreef Alieda1984 het volgende:

[..]

Dan zullen ze die in Hoogezand denk ik niet meegeteld hebben. Die lopen namelijk ook nergens anders rond dan in de buurt van de Erasmusweg, die mogen van hun mannen niet de wijk verlaten namelijk.
Wat leuk, je praat met ze?
pi_36062038
hmm ik denk dat er wel meer zijn dan 15 hoor

er worden momenteel speciale rijscholen voor moslima's geopend Bron: nrc next van gisteren >> krant ligt helaas nog op mijn werk
pi_36062078
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 17:34 schreef IrisVrede het volgende:
hmm ik denk dat er wel meer zijn dan 15 hoor[/quoe]
Dat is probleem, dat mensen maar wat denken.

[quote]er worden momenteel speciale rijscholen voor moslima's geopend Bron: nrc next van gisteren >> krant ligt helaas nog op mijn werk
Ja - en wat heeft dat met burqa's te maken.
pi_36062111
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 17:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. Ik zie ze ook regelmatig lopen hier in IJsselstein en soms ook in Nieuwegein en in Utrecht.
eeeh
pi_36062120
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 17:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja - en wat heeft dat met burqa's te maken.
het feit dat er een aantal vrouwen met burka gaan autorijden
als in ontopic burka verboden moeten worden (maar dan om veiligheid op de snelweg te waarborgen)
pi_36062134
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 17:37 schreef IrisVrede het volgende:

[..]

het feit dat er een aantal vrouwen met burka gaan autorijden
als in ontopic burka verboden moeten worden (maar dan om veiligheid op de snelweg te waarborgen)
Wie zegt dat het om vrouwen in burqa gaat?
pi_36062150
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 17:37 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. Ik zie ze ook regelmatig lopen hier in IJsselstein en soms ook in Nieuwegein en in Utrecht.
Niet iedere hoofddoek is een burqa hoor.
pi_36062161
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 17:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat leuk, je praat met ze?
Niet met die vrouwen, maar een zoon van 1 van die mensen woon bij me in de straat.
pi_36062174
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 17:34 schreef IrisVrede het volgende:
hmm ik denk dat er wel meer zijn dan 15 hoor

er worden momenteel speciale rijscholen voor moslima's geopend Bron: nrc next van gisteren >> krant ligt helaas nog op mijn werk
Dat is niets nieuws.

Hier in R'dam zijn genoeg Turkse rijscholen bijv met ook een Islamitische vrouw als instructeur.
Vraag en aanbod kwestie.

Betreft Boerka's. In R'dam heb ik er nog nooit een zien lopen, en ik kom uit Zuid.
Heb wel gehoord dat er paar, uitzonderingen, zijn en via tv kwam ik erachter van een vrouw die zelf boerka droeg dat de meeste jonge vrouwen zijn die bewust die boerka dragen (soms ook bekeerlingen).

Ik zit nu in Engeland en heb er hier al paar gezien, denk vooral van Pakistaanse afkomst waar het normaler is en je het vaker ziet. Boerka is niet iets Turks of Noord-Afrikaans namelijk, niet waar ik elke zomer naartoe ga tenminste.
X
pi_36062302
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 17:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Wie zegt dat het om vrouwen in burqa gaat?
lezen kan je niet echt he!
omdat het in dat artikel staat.(duh!! ) Het zijn natuurlijk niet alleen burqa-draagsters ook andere vrouwen nemen er les en hierbij komen natuurlijk ook de andere islamitische hoofddrachten voor vrouwen langs.
voor het geval je niet weet hoeveel soorten er zijn dan moet je eens op deze site kijken. ff doorklikken en via Hijaab naar wat is het allemaal.
pi_36062504
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 17:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Niet iedere hoofddoek is een burqa hoor.
Joh
eeeh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')