abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:31:41 #51
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_36058063
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:27 schreef Molluck het volgende:

[..]

Daar wordt met een satelliet een onbekend voorwerp onder het ijs op Antarctica gevonden.
Dat blijkt een meteoriet te zijn die tientallen jaren geleden is neergevallen, door velen is waargenomen, maar nooit is teruggevonden. Hij blijkt fossielen van (semi-intelligent) buitenaards leven te bevatten...
noordpool toch
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:32:45 #52
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_36058102
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:30 schreef teamlead het volgende:

[..]

http://www.danbrown.com/novels/deception_point/plot.html
Vertaald als delta-deceptie
Ohja, ik zag ergens een kleine advertentie over dat boek ja, aan de titel te zien dacht ik al dat dat de vertaling van zijn oudere boek zou zijn, aangezien zijn nieuwe boek (wederom over Robert Langdon) vast met veel meer publiciteit zou worden aangekondigd.
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:39:28 #53
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_36058336
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:31 schreef teamlead het volgende:

[..]

noordpool toch
Je hebt helemaal gelijk
In het Engels worden zowel de termen 'arctic' als 'Antarctic' gebruikt, terwijl wij in het Nederlands alleen Antarctica gebruiken (als naam voor de Zuidpool dus).

Het is inderdaad een sci-fi boek, zijn eerdere boeken zijn imo interessanter door de feiten over wapentuig, techniek en spionage, ipv cultuur en kunst, maar ze zijn nogal vergezocht en ongeloofwaardig. Zo ontsnappen de hoofdpersonen tot wel 3 keer toe aan een onontkombare dood en zijn ze zelfs speciaal getrainde mariniers te snel af. Maar goed, het gegeven is wel interessant.
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_36059872
Ik heb onlangs in een donker bos een biscuitje zien liggen.

HET BEWIJS DAT HET KNIBBELKNABBELHUISJE VAN HANS EN GRIETJE DAAR HEEFT GESTAAN IS HIERMEE GELEVERD!

(O, en trouwens, die gekken die zochten naar de Ark van Noach hebben zeker niet in de gaten dat hiermee het 'bewijs' is geleverd dat het enige ware geloof het uitgestorven meergodengodsdienst van de Mesopotamiërs blijkt te zijn. Die ark is immers afkomstig uit de Gilgamesj.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:25:50 #55
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_36059926
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:24 schreef onemangang het volgende:
Ik heb onlangs in een donker bos een biscuitje zien liggen.

HET BEWIJS DAT HET KNIBBELKNABBELHUISJE VAN HANS EN GRIETJE DAAR HEEFT GESTAAN IS HIERMEE GELEVERD!

(O, en trouwens, die gekken die zochten naar de Ark van Noach hebben zeker niet in de gaten dat hiermee het 'bewijs' is geleverd dat het enige ware geloof het uitgestorven meergodengodsdienst van de Mesopotamiërs blijkt te zijn. Die ark is immers afkomstig uit de Gilgamesj.
Ongeacht welk verhaal nu het originele zou zijn.... stel dat deze rotsformatie inderdaad de ark zou zijn.. dat zet de geschiedenisboeken toch een ietwat op hun kop

en die kruistocht tegen religies van je begint langzaam beetje zieke vormen aan te nemen, maar dat terzijde
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:32:18 #56
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_36060122
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:25 schreef teamlead het volgende:

[..]

Ongeacht welk verhaal nu het originele zou zijn.... stel dat deze rotsformatie inderdaad de ark zou zijn.. dat zet de geschiedenisboeken toch een ietwat op hun kop
Er zijn al wel meer boten gevonden, de Batavia bijvoorbeeld. Om een sprookje te bewijzen heb je wel meer nodig dan 'een' boot.

Maar, don't get your hopes up, het is gewoon een rots.
quote:
en die kruistocht tegen religies van je begint langzaam beetje zieke vormen aan te nemen, maar dat terzijde
Laat ons na eeuwen onderdukking nou ook eens even...
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_36060133
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:25 schreef teamlead het volgende:
Och, niet echt eigenlijk. Men heeft ook Troje gevonden. Wil dat nu zeggen dat de griekse godinnen Hera, Athene en Aphrodite bestaan? Die spelen immers ook een rol in het verhaal over de slag om Troje.

Overigens is de geschiedenis van het Oude Testament al behoorlijk op zijn kop gezet met o.a. dit boek waar ik net mee ben begonnen.
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:35:43 #58
131678 Funkytrip
Funky Vidi Vici!
pi_36060228
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:32 schreef onemangang het volgende:
Overigens is de geschiedenis van het Oude Testament al behoorlijk op zijn kop gezet met o.a. dit boek waar ik net mee ben begonnen.
He, lijkt me interessant boek! Te huur bij de grotere bieb toevallig?
Nu met gitaar!
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:36:00 #59
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_36060239
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:32 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Er zijn al wel meer boten gevonden, de Batavia bijvoorbeeld. Om een sprookje te bewijzen heb je wel meer nodig dan 'een' boot.

Maar, don't get your hopes up, het is gewoon een rots.
Ik ga er idd vanuit dat het gewoon een rots is ja.. maar als het een boot zou zijn, is het op zijn minst opmerkelijk te noemen dat iemand daar een boot "geparkeerd" heeft toch? Een boot bovenop een berg is toch net anders dan een gezonken schip terugvinden
quote:
[..]

Laat ons na eeuwen onderdukking nou ook eens even...
Je hoeft niet spontaan te gaan geloven, maar om in elk random topic waar het woord God genoemd wordt te gaan lopen blaten wat voor onzin je het nu wel niet vindt, wordt op den duur ook vervelend
pi_36060313
Een stenen boot? Wtf.

woensdag 15 maart 2006 @ 16:39:59 #61
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_36060358
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:36 schreef teamlead het volgende:

Ik ga er idd vanuit dat het gewoon een rots is ja.. maar als het een boot zou zijn, is het op zijn minst opmerkelijk te noemen dat iemand daar een boot "geparkeerd" heeft toch? Een boot bovenop een berg is toch net anders dan een gezonken schip terugvinden
'Als' we een boot vinden bovenop een berg is het wonderlijk. 'Als' we vliegende olifanten vinden ook.
quote:
Je hoeft niet spontaan te gaan geloven, maar om in elk random topic waar het woord God genoemd wordt te gaan lopen blaten wat voor onzin je het nu wel niet vindt, wordt op den duur ook vervelend
Moet je nagaan hoe irritant het wordt overal god-gemekker zonder enige nuance tegen te komen. Of mensen die wel willen discussieren maar geen enkele vorm van respect kennen; van die mensen die van alles roepen zonder maar één haar bewijs te willen leveren. Maar 'ach' en 'weer' als het over god gaat.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:41:12 #62
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_36060411
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:38 schreef jpzegthallo het volgende:
Een stenen boot? Wtf.

verdomd.. dat zou ook nog kunnen
  woensdag 15 maart 2006 @ 18:00:50 #63
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_36062704
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:38 schreef jpzegthallo het volgende:
Een stenen boot? Wtf.

Daar passen wél miljoenen dieren in, hout zou dat niet houden.
pi_36063217
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:35 schreef Funkytrip het volgende:

[..]

He, lijkt me interessant boek! Te huur bij de grotere bieb toevallig?
Is nog maar net verschenen, dus denk het niet... Komt er in het kort op neer dat voor de eerste vijf boeken van de Bijbel weinig archeologisch bewijs is gevonden. Integendeel zelfs. Het lijken vooral verhalen te zijn van een stam die een geweldige geschiedenis verzon om zo de moraal hoog te houden en niet al te jaloers te worden op de Egyptenaren en Mesopotamiërs, wier beschavingen veel verder gevorderd waren.
pi_36063522
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 18:22 schreef onemangang het volgende:

[..]

Is nog maar net verschenen, dus denk het niet... Komt er in het kort op neer dat voor de eerste vijf boeken van de Bijbel weinig archeologisch bewijs is gevonden. Integendeel zelfs. Het lijken vooral verhalen te zijn van een stam die een geweldige geschiedenis verzon om zo de moraal hoog te houden en niet al te jaloers te worden op de Egyptenaren en Mesopotamiërs, wier beschavingen veel verder gevorderd waren.
Ben ook bezig met dat boek....zet inderdaad het Oude Testament best wel op losse schroeven. Is volgens mij nog niet bij de bieb te krijgen.
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_36063758
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 18:31 schreef ee-04 het volgende:

[..]

Ben ook bezig met dat boek....zet inderdaad het Oude Testament best wel op losse schroeven. Is volgens mij nog niet bij de bieb te krijgen.
Is het een beetje een objectief boek? Niet te rellerig?
pi_36063817
De Sumeriërs hadden al een zondvloedverhaal, incluis ark vol dieren en uitgestuurde vogel.
pi_36063916
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 14:40 schreef AlphaOmega het volgende:
Goed, als die ark daar gestrand zou zijn, hoe hoog was die berg dan ten tijde van dat 'sprookje'. Nu is het bijna 5000 meter... een extra laagje water van 5 km over de hele wereld... waar komt dat vandaan? In principe is de aarde met zijn atmosfeer een redelijk gesloten systeem... waar komt al dat water dan vandaan? Had iemand ff een volle blaas of zo?

Heeft iemand daar een verklaring voor?
Die vraag kan je uberhaupt stellen over het zondvloed verhaal. Het kan niet anders dan dat er ergens anders op de wereld het verschrikkelijk droog en onleefbaar werd. Waarom hoor je daar niks over?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_36066813
Ark van Noah op Mars?

Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
  woensdag 15 maart 2006 @ 20:21:37 #70
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_36067011
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 20:15 schreef andromeda1968 het volgende:
Ark van Noah op Mars?

[afbeelding]

Het was een onderzeeër!
'Nuff said
pi_36068302
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 18:39 schreef MrBean het volgende:

[..]

Is het een beetje een objectief boek? Niet te rellerig?
NiIet rellerig nee Vind ik...De schrijvers hadden juist in gedachten om bewijzen vóór de verhalen te vinden en kwamen er achter dat dat niet zo gemakkelijk ging. .Al denk ik dat Christenen en Joden niet zo blij zullen zijn met dit boek.

[ Bericht 3% gewijzigd door ee-04 op 15-03-2006 22:04:34 ]
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_36068810
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 20:21 schreef Doffy het volgende:

[..]

Het was een onderzeeër!
Ik ben een overtuigd idee aanhanger geworden door het geniale verschijnsel om een boot op 5000 meter hoogte te laten verstenen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_36070192
Wat een sukkels zeg. Zitten ze gewoon op de verkeerde berg te zoeken. De Koran zegt toch duidelijk, dat de ark op de berg Cudi is geland
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_36070572
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 21:59 schreef Slayage het volgende:
Wat een sukkels zeg. Zitten ze gewoon op de verkeerde berg te zoeken. De Koran zegt toch duidelijk, dat de ark op de berg Cudi is geland
en welke berg is dat?
  woensdag 15 maart 2006 @ 22:22:24 #75
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_36070999
Ik zie er de Titanic in...
The Internets, I needs it..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')