abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_36052412
Van de FP:
Kicken gestopt met webloggen
quote:
Radio Veronica-dj Patrick Kicken heeft een punt gezet achter zijn weblogcarrière op Patrick.fm. Directe aanleiding is de commotie die is ontstaan nadat hij privé foto's van Idols-finaliste Floortje op zijn blog had gezet. De foto's, die een paar jaar terug genomen waren op een Oud en Nieuw-feestje bij Kicken thuis, toonden Floortje in een sexy outfitje met netkousen.

De reacties op het tonen van de foto's waren niet mals. Zo kreeg Kicken veel kritiek in reacties op zijn eigen log, en ook de meeste reacties van FOK!-users op FOK! logen er niet om. Collega-dj Jeroen van Inkel van Q-music stuurde Kicken zelfs een smsje met de tekst dat hij vond dat Kicken ''publiciteit probeerde te scoren over de rug van een van de Idols-sterren''. En de bekende showbizz-programma's op tv besteedden allen aandacht aan de foto's van Floortje.

Kicken verwijderde overigens al snel de foto's en verving ze door de tekst 'Stem Floortje!'. Wie daarop klikte, kwam op de stempagina van Floortje op de Idols-site terecht.

Op een weblog over Radio Veronica laat Kicken onder meer weten: ''Ik liep al langer rond met het idee om te stoppen, maar de Floortje foto's hebben nogmaals bewezen dat alles wat op internet geschreven wordt maar klakkeloos voor waarheid wordt aangenomen. Woorden worden verdraaid, eigen waarheden worden gecreëerd. En dat alles om programma's als Shownieuws en Boulevard, plus de nodige roddelbladen en sites maar in leven te houden. Iedereen spreekt er schande van, al dat geroddel, maar we kijken er wel met miljoenen tegelijk naar. Wat me ook mateloos irriteert is het onophoudelijke, niet onderbouwde anonieme gereageer van iedereen op internet. Zo kan ik nog wel tien redenen bedenken, maar als je ergens geen lol meer in hebt dan moet je er mee stoppen. Anders wordt het een lange lijdensweg.'' Ook op zijn gestopte weblog heeft hij inmiddels een uitleg gegeven.
En het hoe en waarom van http://patrick.fm/waarom/
quote:
Nou vooruit dan, laat ik proberen uit te leggen waarom ik stop met mijn weblog Patrick.FM

Er zijn 1001 redenen, maar laat ik met de belangrijkste beginnen:
het wordt eens hoog tijd om van mijn internet verslaving af te komen.

Al meer dan 10 jaar beheerst De PC en Het Internet voor een groot deel mijn leven.
Sinds mijn kennismaking met deze onuitputtelijke informatiebron in 1995 gaat er geen
dag voorbij dat ik toch minimaal 2, vaak 5 uur per dag, soms langer "achter dat ding zit".

Je weet dat je internetverslaafd bent als het eerste wat je doet als je thuis komt je jas ophangen is,
maar het 2e meestal achter de computer duiken.

Genoeg excuses in je hoofd.. "even e-mail checken", "even kijken of er nog iemand gereageerd heeft",
"even dat ene leuke filmpje online zetten".

En in de tussentijd schijnt buiten de zon of zijn er een boel leuke dingen op TV en gaat de echte wereld
volkomen langs je heen.

Klinkt je dit bekend in de oren? In Amerika is internet verslaving al erkend als ziekte. Nu Nederland nog.

En laten we nou eens eerlijk zijn.. Is dat internet zo zaligmakend?

Iedereen die zijn eigen waarheid schrijft, prima. Maar deze hersenspinsels worden regelmatig overgenomen door
"serieuze" media en gebracht als waarheid. En al die stoere pubertjes maar hun frustratie uiten en negatieve reacties achterlaten.
Het verhaal met die foto's van Floortje was de druppel. Alles wordt maar voor De Waarheid aangenomen.
En het nadeel van tekst op een scherm is natuurlijk het ontbreken van nuance, hoeveel smileys en knipogen je ook gebruikt.

Het internet maakt slechte dingen in de mens los. Lekker anoniem reageren en elkaar de hel toewensen.

Wat op het laatst ook te belachelijk was voor woorden: veel mensen uit mijn vrienden en kennissen kring kwamen
regelmatig op mijn log, om te kijken hoe het met me ging en of ik nog iets had meegemaakt.
In plaats van me hierover op te bellen, aan te spreken op msn of een mailtje te sturen..
Is dat wat vriendschap anno 2006 inhoudt? Even op elkaars log kijken en verder surfen.

Op het laatst moest ik aan ip adressen bij de statistieken zien of iemand toevallig nog interesse in me toonde! Waanzin.

Zo kan ik nog wel even doorgaan met het opsommen van redenen. Weblogs als retecool.com en vkmag.com zijn leuk,
zeker als je weet dat er een boel journalisten onder een pseudonym eens lekker te keer gaan en teksten schrijven die
ze nooit in de krant durven te plaatsen. Wat dat betreft meer hulde aan weblogs van collega dj's, die niet bang zijn om
keihard afgerekend te worden op hun woorden.

Ik ben ooit begonnen in de zomer van 2002 met deze weblog, bij gebrek aan fatsoenlijke radio zendtijd.
Deze heb ik nu wel dus laat ik daar al mijn tijd en energie instoppen en proberen mensen zo vrolijk mogelijk wakker te maken!

Ook het beantwoorden van e-mails van Veronica luisteraars kost een boel tijd en energie, maar levert véél meer op dan
mijn weblog het laatste jaar, namelijk dankbaarheid en het gevoel iemand geholpen te hebben.

Als ik je één advies mag geven, is het deze: gebruik het internet als een middel om je leven leuker te maken,
laat het niet je leven bepalen en leiden zoals het mij overkwam de laatste jaren.

Tuurlijk is het leuk, al dat gechat, gesurf en gedownload. Maar het houdt nooit op, er komt geen einde aan.
En daar kun je knap sjagerijnig van worden

Patrick.FM
pi_36052475
mooi, waardeloze weblog.
  woensdag 15 maart 2006 @ 13:35:28 #3
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_36053772
Het waren toch jankfoto's.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_36054021
Eindelijk...
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_36054058
Erg confronterend stukje, ik heb ook vaak het idee dat het hele internet gebeuren me teveel in beslag neemt. En ik denk dat velen hier daar ook eens over na kunnen denken.
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
  woensdag 15 maart 2006 @ 13:45:33 #6
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_36054233
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 13:41 schreef Solopeople het volgende:
Erg confronterend stukje, ik heb ook vaak het idee dat het hele internet gebeuren me teveel in beslag neemt. En ik denk dat velen hier daar ook eens over na kunnen denken.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 15 maart 2006 @ 13:46:20 #7
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_36054267
Nou ik vond het niet spectaculair ofzo.
Was wat anders geweest als ze op die foto's genadeloos anaal werd genomen door de 3 (!) feestgangers daar
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_36054554
Ach de weblog van kicken was zo 2000
In het begin, toen hij een van de eerste was, was het allemaal vernieuwend maar de laatste jaren was er geen lol meer in te vinden (evenals zijn radioshows...)
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_36070348
Jammer
  woensdag 15 maart 2006 @ 22:44:23 #10
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_36071739
foto's?
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_36072228
Patrick Kicken
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 16 maart 2006 @ 09:43:27 #12
109180 Woelli
you make the girls go wild
pi_36078308
Het maakt mij niet echt veel uit
  donderdag 16 maart 2006 @ 10:12:00 #13
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_36078855
nog steeds geen foto's?
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  donderdag 16 maart 2006 @ 10:52:51 #14
109180 Woelli
you make the girls go wild
pi_36079938
Nee
pi_36082616
Zo boeiend waren de foto's niet
pi_36082839
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 22:58 schreef TheVulture het volgende:
Patrick Kicken
Ik vind hem ook helemaal niks. Die foto's stelden inderdaad weinig voor, maar er schijnt dus heftig op gereageerd te zijn. Ook hier? Of heeft dat met de Frontpage te maken?
That's all folks!
pi_36082927
Zal de frontpage geweest zijn. Er wordt in het bericht niet gelinkt naar een IDO-topic, wel naar een eerder FP bericht.
  zondag 19 maart 2006 @ 19:16:18 #18
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36175714
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 13:00 schreef SterkStaaltje het volgende:
mooi, waardeloze weblog.
Nog nooit gelezen, maar ik begrijp zijn argumentatie om te stoppen wel.
pi_36176095
Vroegâh toen hij die funny files regelmatig updatte was het wel leuk. Nu helaas geen zak aan.
  zondag 19 maart 2006 @ 19:41:48 #20
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_36176533
quote:
Op zondag 19 maart 2006 19:28 schreef Qunix het volgende:
Vroegâh toen hij die funny files regelmatig updatte was het wel leuk. Nu helaas geen zak aan.
is al jaren niet meer ge-update... heel erg jammer ja
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  zondag 19 maart 2006 @ 20:14:25 #21
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36177760
quote:
Op zondag 19 maart 2006 19:28 schreef Qunix het volgende:
Vroegâh toen hij die funny files regelmatig updatte was het wel leuk. Nu helaas geen zak aan.
Dan is het ook maar beter om gewoon te stoppen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')