abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 maart 2006 @ 11:44:29 #1
96007 Amersf00rt
Hold your head up high!!
pi_36050214
Dacht dat dit de juiste plaats was om te posten zo niet dan vraag ik de mod om hem op de juiste plaats te zetten.

We zijn momenteel druk bezig met het uitzoeken van een keuken voor ons nieuwe huisje. Nu zijn we al bij een aantal keukenboeren geweest maar je staat versteld van het prijsverschil. En geloof me het gaat telkens om de zelfde keuken. Apparatuur is ook het zelfde. De prijzen verschillen van 17.000 euro voor de duurste tot 7000 euro voor de goedkoopste aanbieder!! Opvallend detail is dat de twee extremen ook echt van de zelfde "kasten" fabrikant samengesteld zijn.

Echter zijn we nu tegen een actie aangelopen waar wordt aangegeven dat je je keuken voor 50% korting krijgt als je op een bepaalde dag komt (noem de winkel expres niet, weet niet of dit mag).
Nu is mijn vraag, hoe kun je het beste hiermee omgaan? Ik bedoel, moet je bij zo'n actie meteen je kaarten open op tafel leggen en de offertes die je al in bezit hebt laten zien?
Ik heb namelijk het vermoeden dat als ik daar kom dat mijn keuken ineens 20.000 euro zal kosten en ik dan 50% krijg en dan ben ik nog 10.000 euro kwijt.

Iemand ervaring met dit soort actie?

[ Bericht 0% gewijzigd door Amersf00rt op 15-03-2006 12:16:08 ]
You don't have to agree with me, but it's quicker.
Fotoboek
pi_36050505
Laat ze eerst een bod doen nadat je hebt laten doorschemeren dat je al bij verschillende concolega's bent geweest. Pas daarna de prijzen doorgeven.
  woensdag 15 maart 2006 @ 11:54:46 #3
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_36050526
ga maar uit van het laatste, alleen in de keukensector is men zo wazig met prijzen, heb je op die goedkope en dure offerte ook de stuks prijzen van de kasten staan?
pi_36050665
Keukens zijn bijna overal veel en veel te duur. Daar zit echt een ongelofelijke winstmarge op. En al die zogenaamde 'goedkope' zaken met hun schreeuwerige reclame zijn meestal het duurst.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  woensdag 15 maart 2006 @ 12:14:06 #5
96007 Amersf00rt
Hold your head up high!!
pi_36051128
Helaas staan de stuks prijzen van de kasten er niet op. Deze geven ze volgens mij nooit. Of laat ik het zo zeggen ik ben ze nog niet tegen gekomen. Op internet is wel een site te vinden waar "normale" prijzen staan vermeld voor kasten incl front. Daar ga ik ook een beetje vanuit met mijn eigen berekening wat de keuken zou mogen kosten.

Ik ben ook bang voor het laatste maar ik hou hoop
You don't have to agree with me, but it's quicker.
Fotoboek
pi_36051214
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 11:54 schreef Gumtree het volgende:
ga maar uit van het laatste, alleen in de keukensector is men zo wazig met prijzen, heb je op die goedkope en dure offerte ook de stuks prijzen van de kasten staan?
Daarom pas later met een prijs komen... Als er een eerste prijs wordt gegeven, lach je de man bijna in zijn gezicht uit en verklaar je dat dat nog niet eens de adviesprijs van de keukenfabrikant is. En uiteraard staat het het bedrijf vrij om zelf een prijs te geven, maar dan ga je lekker naar de concurrent.
Het is het handigst om de persoon op de feiten te wijzen pas nadat hij iets gezegd heeft. Anders 'doet hij er een schepje bovenop' en kan op basis van wat jullie zeggen eerst een tegenoffensief beginnen voordat die met een prijs komt.
Als je hem eerst een prijs laat zeggen, dan kun je het daarna de hele tijd echt puur over de prijs hebben. En dat de beste man 6x naar z'n baas gaat, prima. Da's een taktiek.
Overigens, zorg ervoor dat als de persoon even weg is jullie tegen elkaar zeggen dat deze zaak echt veel te duur is en dat die andere 3 of 4 zaken echt goedkoper konden leveren, waarbij nog van alles en nog wat gratis is. (Zeg dit terwijl de perssoon het nog kan horen)
pi_36051589
Vergelijk de prijzen maar eens met de duitse aanbieders... Als je een beetje handig bent loont het zelfs om de keuken zelf met een aanhangertje te halen.
Echte mannen eten geen honing,
die kauwen bijen
pi_36051592
Waar woon je? In Duitsland zijn de keukens een stuk goedkoper. Ik heb een keuken van Nolte (8 mtr.lang) en heb, zonder elektrische apparaten maar inkl. montage 6500 eur betaald. Misschien is het interessanter die keuken in Duitsland te kopen.

Een vriend van mij woont in Ypenburg bij Den Haag, heeft zijn keuken in Amersfoort gekocht. Ze hebben het geleverd en gemonteerd. Was wezenlijk goedkoper als in de omgeving van Den Haag.
pi_36051978
Hoe er rekening mee dat sommige bedrijven zoals de keukenconcurent niks doen met bv. Elektriciteit en water gas en licht. Als dat allemaal niet in orde is mag je dat zelf nog eens gaan regelen.
  woensdag 15 maart 2006 @ 13:02:43 #10
96007 Amersf00rt
Hold your head up high!!
pi_36052558
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:44 schreef Ultralaser het volgende:
Hoe er rekening mee dat sommige bedrijven zoals de keukenconcurent niks doen met bv. Elektriciteit en water gas en licht. Als dat allemaal niet in orde is mag je dat zelf nog eens gaan regelen.
Wat versta je onder dat ze "niks" doen? Bedoel je daar het aansluiten mee? Er zijn volgens mij maar weinig die dit wel doen. De enige die ik kan opnoemen is Brugman maar die zit ook in de mandemakers groep.
You don't have to agree with me, but it's quicker.
Fotoboek
pi_36053048
Nou zoals de afvoer pijp van de wasbak sluiten hun niet aan. Stekkers erin doen doen ze ook niet. Maar tevens als er bv een elektra leiding verlegt moet worden doen ze dit ook niet en dr zijn keukenboeren die dit wel doen.
pi_36054926
Tsja, je geeft t zelf al aan eigenlijk….. Laat ze maar een bod doen, daarna leg jij je offerte van 7000 neer en als ze daar nog boven zitten, dan mogen ze óf de prijs aanpassen óf de keuken op een plek laten waar we maar niet verder over zullen praten hier.
Maar 10000 verschil is wel ERG veel…. Dat prijsverschil moet toch ergens in terug te vinden zijn. Materiaal zal het dus niet zijn (zoals je zelf al aangaf is alles hetzelfde) maar hoe netjes werkt het bedrijf qua afwerking? Of moet je de keuken zelf plaatsen? Dat zijn toch de puntjes wat het verschil kan maken lijkt me
  woensdag 15 maart 2006 @ 14:20:27 #13
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36055441
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 14:05 schreef kroegtijger het volgende:
Tsja, je geeft t zelf al aan eigenlijk….. Laat ze maar een bod doen, daarna leg jij je offerte van 7000 neer en als ze daar nog boven zitten, dan mogen ze óf de prijs aanpassen óf de keuken op een plek laten waar we maar niet verder over zullen praten hier.
Maar 10000 verschil is wel ERG veel…. Dat prijsverschil moet toch ergens in terug te vinden zijn. Materiaal zal het dus niet zijn (zoals je zelf al aangaf is alles hetzelfde) maar hoe netjes werkt het bedrijf qua afwerking? Of moet je de keuken zelf plaatsen? Dat zijn toch de puntjes wat het verschil kan maken lijkt me
Ik ben ook heel benieuwd. TS, kun je iets meer details uit de offertes geven? waar zit het verschil in?

Ik probeer zo veel mogelijk op te steken van ervaringsdeskundigen met keukens momenteel. wat een wazige wereld is dat
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 15 maart 2006 @ 14:53:38 #14
96007 Amersf00rt
Hold your head up high!!
pi_36056771
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 14:05 schreef kroegtijger het volgende:
Tsja, je geeft t zelf al aan eigenlijk….. Laat ze maar een bod doen, daarna leg jij je offerte van 7000 neer en als ze daar nog boven zitten, dan mogen ze óf de prijs aanpassen óf de keuken op een plek laten waar we maar niet verder over zullen praten hier.
Maar 10000 verschil is wel ERG veel…. Dat prijsverschil moet toch ergens in terug te vinden zijn. Materiaal zal het dus niet zijn (zoals je zelf al aangaf is alles hetzelfde) maar hoe netjes werkt het bedrijf qua afwerking? Of moet je de keuken zelf plaatsen? Dat zijn toch de puntjes wat het verschil kan maken lijkt me
Ja ik vraag me ook af waar het in zit... Beide zijn prijzen incl montage.
You don't have to agree with me, but it's quicker.
Fotoboek
pi_36056916
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 14:53 schreef Amersf00rt het volgende:

[..]

Ja ik vraag me ook af waar het in zit... Beide zijn prijzen incl montage.
maar hoe precies is het omschreven? ik kan me namelijk voorstellen dat als de ene keukenboer er 2 dagen voor uit trekt, en de ander pleurt dat ding in een halve dag neer, dat die 2 dagen wel duurder zijn, maar ook netter en beter afgesteld. En hoe zit het met aansluitingen?? keukenboeren zijn vaak zeikerds met dat soort dingen.... (ver)leggen ze die zelf? of moet jij dat van tevoren doen? Hoe zit het met de garantie?
  woensdag 15 maart 2006 @ 14:58:39 #16
96007 Amersf00rt
Hold your head up high!!
pi_36056960
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 14:20 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik ben ook heel benieuwd. TS, kun je iets meer details uit de offertes geven? waar zit het verschil in?

Ik probeer zo veel mogelijk op te steken van ervaringsdeskundigen met keukens momenteel. wat een wazige wereld is dat
Er zijn niet veel verschillen eigenlijk. Ik ga namelijk met de ene offerte naar de ander toe en vraag daar wat ik daar moet betalen voor dezelfde keuken. Apparatuur is echt hetzelfde, kan zo alles opdreunen incl type nummer

De frontjes die ik heb uitgezocht word gemaakt door 3 fabrikanten, eigenlijk 4 maar 1 ervan is echt handwerk en dat heb ik er niet voor over dus die valt af. Verder is het ene merk niet duurder of exclusiever dan het andere.... Dus ja waar het aan ligt.......geen idee!!

Heb zelf ook al een aantal keukenboeren geconfonteerd met dit gegeven maar dan krijg je het bekende geouwehoer dat het spaanplaat van de kastjes onder hoger druk worden geperst, of dat de inleg planken een milimeter dikker zijn en dus veeeeel beter.....
You don't have to agree with me, but it's quicker.
Fotoboek
pi_36056986
ik las neuken... sorry
пусть всегда будет солнце
  woensdag 15 maart 2006 @ 14:59:51 #18
96007 Amersf00rt
Hold your head up high!!
pi_36057006
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 14:57 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

maar hoe precies is het omschreven? ik kan me namelijk voorstellen dat als de ene keukenboer er 2 dagen voor uit trekt, en de ander pleurt dat ding in een halve dag neer, dat die 2 dagen wel duurder zijn, maar ook netter en beter afgesteld. En hoe zit het met aansluitingen?? keukenboeren zijn vaak zeikerds met dat soort dingen.... (ver)leggen ze die zelf? of moet jij dat van tevoren doen? Hoe zit het met de garantie?
Leidingen moet ik zelf verleggen, dat is bijna bij elke keukenboer zo, of je moet je knip opentrekken maar dat regel ik zelf wel.
You don't have to agree with me, but it's quicker.
Fotoboek
pi_36057155
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 14:58 schreef Amersf00rt het volgende:

[..]

Er zijn niet veel verschillen eigenlijk. Ik ga namelijk met de ene offerte naar de ander toe en vraag daar wat ik daar moet betalen voor dezelfde keuken. Apparatuur is echt hetzelfde, kan zo alles opdreunen incl type nummer

De frontjes die ik heb uitgezocht word gemaakt door 3 fabrikanten, eigenlijk 4 maar 1 ervan is echt handwerk en dat heb ik er niet voor over dus die valt af. Verder is het ene merk niet duurder of exclusiever dan het andere.... Dus ja waar het aan ligt.......geen idee!!

Heb zelf ook al een aantal keukenboeren geconfonteerd met dit gegeven maar dan krijg je het bekende geouwehoer dat het spaanplaat van de kastjes onder hoger druk worden geperst, of dat de inleg planken een milimeter dikker zijn en dus veeeeel beter.....
tjsa, maar 10000 euro voor een of 2 mm en wat hogere druk, dat kunnen ze me toch echt niet wijs maken..... dan is het vrij snel jammer, maar helaas. Meestal dat als je ze t op die manier voor legt na hun ouwehoertje (gewoon zeggen "ik heb geen 10000 over voor 2mm dikkere planken en wat hogere druk) valt er plots heel goed te praten met ze
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:10:36 #20
96007 Amersf00rt
Hold your head up high!!
pi_36059444
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:04 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

tjsa, maar 10000 euro voor een of 2 mm en wat hogere druk, dat kunnen ze me toch echt niet wijs maken..... dan is het vrij snel jammer, maar helaas. Meestal dat als je ze t op die manier voor legt na hun ouwehoertje (gewoon zeggen "ik heb geen 10000 over voor 2mm dikkere planken en wat hogere druk) valt er plots heel goed te praten met ze
Dat dacht ik ook, alleen die meneer van Brugman werd zo zenuwachtig van mijn "kennis" dat hij me gewoon lekker de deur uit liet lopen. Hij kon echt niet lager zakken dan 11.000 euro!

Voor de gene die intresse hebben moeten eens kijken op keukenwinkel.nl hier kun je online je keuken kopen en zijn de prijzen van kasten enzo ook inzichtelijk. Al kies je hier voor een gemiddelde kwaliteit kom je nog niet op die hoge prijzen uit die je normaal bij keukenboer zou moeten betalen...

Ik wil gewoon een eerlijke prijs betalen en natuurlijk mogen ze winst maken maar wel in de juiste proporties
You don't have to agree with me, but it's quicker.
Fotoboek
pi_36059996
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:10 schreef Amersf00rt het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, alleen die meneer van Brugman werd zo zenuwachtig van mijn "kennis" dat hij me gewoon lekker de deur uit liet lopen. Hij kon echt niet lager zakken dan 11.000 euro!

Voor de gene die intresse hebben moeten eens kijken op keukenwinkel.nl hier kun je online je keuken kopen en zijn de prijzen van kasten enzo ook inzichtelijk. Al kies je hier voor een gemiddelde kwaliteit kom je nog niet op die hoge prijzen uit die je normaal bij keukenboer zou moeten betalen...

Ik wil gewoon een eerlijke prijs betalen en natuurlijk mogen ze winst maken maar wel in de juiste proporties
tsja, een online toko zal altijd onder de prijzen kunnen duiken van de "gewone" winkels. Hun overhead-kosten liggen vele malen lager natuurlijk. En als Meneer Brugman je de deur uit laat lopen, dan is dat hun probleem.... ze hadden geld kunnen verdienen, maar kennelijk willen ze niet....dan toch niet??
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:31:52 #22
96007 Amersf00rt
Hold your head up high!!
pi_36060104
Het vervelende is inderdaad de overhead. Kijk eens naar een gemiddelde keuekboer tegenwoordig, 9 van de 10 keer staat er gewoon een kok fulltime in de showroom! Die zal ook wel betaald moeten worden maar als ik iets wil eten ga ik wel naar de patatzaak en niet naar een keukenboer.

Meneer Brugman heb ik ook hartelijk bedankt met een hele grote glimlach!
You don't have to agree with me, but it's quicker.
Fotoboek
  woensdag 15 maart 2006 @ 17:52:35 #23
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_36062494
geven ze ook 40% korting op alleen een aanrechtblad??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 15 maart 2006 @ 19:13:26 #24
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36064793
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 17:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
geven ze ook 40% korting op alleen een aanrechtblad??
Op losse onderdelen krijg je vaak bijna geen korting
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 15 maart 2006 @ 19:17:49 #25
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_36064961
Bij wie ben je geweest (binnen Brugman) Welke verkoper?
Positive thinking, my way of thinking!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')