Ik zie op deweg redelijk wat mensen die geen afstand houden. De praktijk wijst juist uit dat er veel ongelukken zijn. En ja, ik heb een rijbewijs. Al 21 jaar.quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:17 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Dan kijk jij maar eens goed op de weg rond ( als je al een rijbewijs hebt ), en dan mag jij me vertellen hoeveel % van de automobilisten meer dan 10 meter afstand houdt.
Je kan dan nog zoveel theorie lulkoek opnoemen, in praktijk is het heel anders. En net of jij altijd meer dan 10 meter afstand houdt (indien rijbewijs)![]()
is het heel erg als ik 10m eigenlijk nog best een eind vind?quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:
En nee 30 meter doe ik ook neit altijd nee....maar daarentegen slechts 10 meter afstand OOK nooit
Nee, ik weet hoe ik mijn fatsoen moet houden. Vanzelfsprekend zou een oudere vrouw van 80 met weinig zicht niet op de weg moeten, maar dat door agressief gedrag te laten zien, dan ben je verkeerd bezig. Je pakt een probleem op die manier verkeerd op. Erger nog, je verliest je fatsoen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:33 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Xebrozius ?![]()
Zo niet: In ieder geval een kl00n account als ik je postgeschiedenis zo zie. Je gedraagt je wel erg politiek correct![]()
quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:44 schreef Mr.J het volgende:
Goed topic.
Zo fucking herkenbaar. Kut bejaarden, doe eens lekker doodgaan.
Ik dacht zeg al niks.... Als je reeel bent is de afstand op de snelweg ook max een meter of 10, niet meer, en dan rij je 120. Dat heet met het verkeer meerijden en doet op een enkeling na iedereen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:35 schreef Tim_G het volgende:
[..]
is het heel erg als ik 10m eigenlijk nog best een eind vind?In de praktijk rijd je op de snelweg vaak maar op een meter of 5 a 6 achter iemand anders. Wordt het gat groter propt iemand van de rechterbaan hem er wel weer tussen waardoor je weer op 3m afstand van iemand zit..........
Op de snelweg 5 a 6 meter afstandquote:Op woensdag 15 maart 2006 10:35 schreef Tim_G het volgende:
[..]
is het heel erg als ik 10m eigenlijk nog best een eind vind?In de praktijk rijd je op de snelweg vaak maar op een meter of 5 a 6 achter iemand anders. Wordt het gat groter propt iemand van de rechterbaan hem er wel weer tussen waardoor je weer op 3m afstand van iemand zit..........
quote:
Terug naar de schoolbanken jij; het is slechts 66 meterquote:Op woensdag 15 maart 2006 10:39 schreef -Sandstorm- het volgende:
Jij houdt 100 meter afstand op een snelweg -> 120 km/u, remweg van 100 meter volgens berekeningen van Mutsaers.
Knappe jongen ben je dan![]()
Jij beweert nu eigenlijk dat niemand voor zich kan inschatten hoeveel ruimte je tussen jou en je voorganger moet laten. Onzin.quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:39 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Jij houdt 100 meter afstand op een snelweg -> 120 km/u, remweg van 100 meter volgens berekeningen van Mutsaers.
Wiskunde is niet je sterkste vak he?quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:39 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
ja en dan heb ik niet het idee dat ik een extreem geval ben als ik de rest van de auto's om mij heen bekijk. Zoals ik al eerder zei: Laat je de ruimte groter worden dan propt iemand anders hem er wel weer tussen waardoor jij weer op je rem zou moeten staan.quote:
hij had waarschijnlijk het gevoel dat hij optijd op zijn werk wilde komen.................quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:42 schreef natte-flamoes het volgende:
Dat jij door zo'n voorval zo agressief wordt, heb je het gevoel dat iets je niet gegunt wordt? Voel je je vaker zo?
Juist, en waardoor jij dus weer afstand gaat houden. Lijkt me voor je eigen veiligheid sowieso beter hoorquote:Op woensdag 15 maart 2006 10:43 schreef Tim_G het volgende:
ja en dan heb ik niet het idee dat ik een extreem geval ben als ik de rest van de auto's om mij heen bekijk. Zoals ik al eerder zei: Laat je de ruimte groter worden dan propt iemand anders hem er wel weer tussen waardoor jij weer op je rem zou moeten staan.
Nee, dat was Engels.quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:43 schreef Lucille het volgende:
[..]
Wiskunde is niet je sterkste vak he?
Dat vind ik vreemd. Deelnemen aan het verkeer is geen garantie dat je op een bepaald tijdstip ergens aan zult komen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:44 schreef Tim_G het volgende:
[..]
hij had waarschijnlijk het gevoel dat hij optijd op zijn werk wilde komen.................
Ik denk dat je daarvoor beter eens naar jezelf kunt kijken.quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:35 schreef -Sandstorm- het volgende:
Alleen hierdoor verminderen we het probleem van achterlijke malloten op de weg en wordt de agressie vanzelf wel teruggedrongen.
ik weet eigenlijk niet naar welke auto jij kijkt op de snelweg? Ik probeer een paar auto's voor degene die voor mij rijdt in de gaten te houden waardoor je ruim optijd kan remmen mocht dat nodig zijn. Daardoor lijkt die 5 a 6 meter een korte afstand maar valt in feite reuze meequote:Op woensdag 15 maart 2006 10:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Juist, en waardoor jij dus weer afstand gaat houden. Lijkt me voor je eigen veiligheid sowieso beter hoor
Nu lul je wel heel stom....... als ik ergens moet zijn wat 40km rijden is en ik rijd over een 80km weg dan zou je er in theorie een half uur over moeten doen. Nu weten we dat theorie niet altijd de praktijk is en je gaat ervan uit dat je er 45 min over doet. Half negen beginnen met werk is kwart voor 8 weg......als dan 1 of andere muts voor je blijft rijden met 60 is dat gewoon frusterend.quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:47 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Dat vind ik vreemd. Deelnemen aan het verkeer is geen garantie dat je op een bepaald tijdstip ergens aan zult komen.
Is het overschreiden van de max snelheid voor jou toegestaan om op tijd op je werk te komen? Met andere woorden, waar ligt voor jou de grens in het op tijd komen op je werk?
Dus het risico dat jij te laat op je werk komt is een vrijbrief om je fatsoen te verliezen?quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:50 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Nu lul je wel heel stom....... als ik ergens moet zijn wat 40km rijden is en ik rijd over een 80km weg dan zou je er in theorie een half uur over moeten doen. Nu weten we dat theorie niet altijd de praktijk is en je gaat ervan uit dat je er 45 min over doet. Half negen beginnen met werk is kwart voor 8 weg......als dan 1 of andere muts voor je blijft rijden met 60 is dat gewoon frusterend.
Dat de 1 daar anders op reageert dan de ander doet verder niets af aan het feit dat die mevrouw fout bezig is\was.
Laten we zeggen dat jouw reactiesnelheid behoorlijk snel, dus dat je binnen 0,25 seconden reageert (100m lopers reageren ongeveer 0,1s na het startschot en dat is dus in opperste concentratie). 0,25 seconden bij 120 km/u = 16 2/3 meter.quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:47 schreef Tim_G het volgende:
ik weet eigenlijk niet naar welke auto jij kijkt op de snelweg? Ik probeer een paar auto's voor degene die voor mij rijdt in de gaten te houden waardoor je ruim optijd kan remmen mocht dat nodig zijn. Daardoor lijkt die 5 a 6 meter een korte afstand maar valt in feite reuze mee![]()
5 meter is ongeveer één wagenafstand. Dat zijn precies de josti's die bij Wegmisbruikers aan de kant worden gezetquote:Op woensdag 15 maart 2006 10:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Laten we zeggen dat jouw reactiesnelheid behoorlijk snel, dus dat je binnen 0,25 seconden reageert (100m lopers reageren ongeveer 0,1s na het startschot en dat is dus in opperste concentratie). 0,25 seconden bij 120 km/u = 16 2/3 meter.
In zon geval zit jij dus al dik 10 meter in je voorligger
Je doet net of er elke dag tientallen kettingbotsingen voordoen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Laten we zeggen dat jouw reactiesnelheid behoorlijk snel, dus dat je binnen 0,25 seconden reageert (100m lopers reageren ongeveer 0,1s na het startschot en dat is dus in opperste concentratie). 0,25 seconden bij 120 km/u = 16 2/3 meter.
In zon geval zit jij dus al dik 10 meter in je voorligger
makkelijk om op zo'n manier je gelijk aan te tonenquote:Op woensdag 15 maart 2006 10:57 schreef -Sandstorm- het volgende:
De afstad tussen vrachtwagens, max 10 meter.
lees mijn tekst nog eens en dan moet je eruit op kunnen maken dat ik dat niet zeg........quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:54 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Dus het risico dat jij te laat op je werk komt is een vrijbrief om je fatsoen te verliezen?
Je lost niks op met het tonen van je middelvingers en je knokkels. Ik vind het eerder heel sneu dat je je op zo'n manier je fatsoen verliest bij een oudere vrouw.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |