abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf donderdag 16 maart 2006 @ 21:19:19 #26
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_36098109
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:14 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Ik denk dat voor het goedkope segment de DX lijn gehandhaafd blijft....
nouja... dat vind ik zelfs "zacht" uitgedrukt..
gezien de kwaliteit (en dus prijsklasse) van een aantal DX objectieven...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_36098326
Praat me even bij! .
Wat zijn DX objectieven? Waarom werken die niet bij fullframe?
  donderdag 16 maart 2006 @ 21:29:31 #28
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_36098394
Bij digitale SLR is de sensor doorgaans kleiner dan bij een analoge 35mm camera. Hierdoor krijg je als eindresultaat een plaatje met een kleinere beeldhoek. Dit wordt ook wel de cropfactor genoemd. De DX objectieven zijn hiervoor gecompenseerd, waardoor er geen beeldverlies meer is langs de randen van de sensor. Tenzij je de sensor gaat vergroten dus, dan komen de DX objectieven weer beeldhoek tekort.
Als ik het goed begrepen heb dan tenminste.
Life is what you make it.
  FOK!fotograaf donderdag 16 maart 2006 @ 21:39:10 #29
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_36098701
De DX objectieven geven een kleinere beeldcirkel... Dus zodra je die op een ful-frame camera draait krijg je zwarte randen.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf donderdag 16 maart 2006 @ 21:41:19 #30
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_36099549
DX objectieven hebben een kleinere beeldcirkel. Dat is een voordeel en een nadeel. De voordelen lees je in het verhaal van Nikon. In de praktijk is het echter net even anders.

Volgens mij is het voordeel (als je het over objectieven hebt) van een kleinere beeldsensor dat je kwalitatief minder en dus goedkopere full-frame objectieven opeens heel behoorlijk worden. De beeldafwijkingen van de mindere objectieven zitten in mijn ervaring namelijk vooral langs de rand. En die rand raak je nou net kwijt bij een kleinere sensor.

Sinds ik mijn D70s heb kan ik ook eindelijk eens filters op mijn goedkope Sigma groothoekje zetten zonder meteen geplaagd te worden door vignettering.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2006 22:02:00 ]
  donderdag 16 maart 2006 @ 22:24:57 #32
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_36100339
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 21:19 schreef Xilantof het volgende:
nouja... dat vind ik zelfs "zacht" uitgedrukt..
gezien de kwaliteit (en dus prijsklasse) van een aantal DX objectieven...
Dat komt omdat DX nu voor prof EN amateur is, ik heb het over een hypothetisch toekomstbeeld
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:10:42 #33
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_36244610
http://jan_edward.blogspot.com/2006/03/nikon-zet-inca-opzij.html
quote:
Nikon gaat per 1 augustus 2006 zelfstandig de cameraverkoop in Nederland doen. Voor de professionele fotografie komt er een reparatie-afdeling in Nederland. De amateurreparaties worden voortaan elders in de EU (waarschijnlijk Polen) verricht.

Dit betekent een afscheid van INCA, het bedrijf dat Nikon 46 jaar lang vertegenwoordigde in Nederland maar bepaald niet bij iedere fotograaf een goede naam had op het gebied van service-verlening (al waren er ook weldegelijk tevreden klanten).
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_36244918
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:10 schreef Shark.Bait het volgende:
http://jan_edward.blogspot.com/2006/03/nikon-zet-inca-opzij.html
[..]

Dat is denk ik goed nieuws. Zijn we dan eindelijk van dat gezeik over INCA-camera's vs. import af?
pi_36245133
Klinkt puik. Ik was al keibang dat mn cam een keer kapot zou gaan en ik 3 maanden zou moeten wachten.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:31:57 #36
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_36245627
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dat is denk ik goed nieuws. Zijn we dan eindelijk van dat gezeik over INCA-camera's vs. import af?
Wie weet. Hopelijk word de service vriendelijker/sneller, en de camera's goedkoper. Wie weet hoeveel inca afsnoept van de prijs die we dokken....
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:35:16 #37
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_36245761
quote:
Scheiding voor Nikon en Inca Groep

Haarlem - Nikon, één van de wereldmarktleiders op het gebied van fotografie, heeft besloten om vanaf 1 augustus 2006 de verkoopactiviteiten van Imaging-producten in Nederland zelf uit te voeren via de vestiging van Nikon GmbH in Duitsland.
De afgelopen 46 jaar werden de producten van Nikon in Nederland met succes vertegenwoordigd door Inca Groep (Haarlem, Nederland).

Tot de opening van de Nikon-vestiging op 1 augustus zullen Inca Groep en Nikon blijven samenwerken om de beschikbaarheid van de producten en diensten van Nikon in Nederland te garanderen.
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/21852

Hmmmm... dus alles gaat nu via duitsland?
  FOK!fotograaf dinsdag 21 maart 2006 @ 21:42:08 #38
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_36245973
Tof nieuws.
Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 28 maart 2006 @ 08:41:42 #39
49006 Glatze
The world is flat!
pi_36425318
Aloha,

Ik neig zwaar naar de D50 en ben nu zoekende naar een winkel om hem te kopen. Nu heb ik deze ebay store gezien: http://stores.ebay.nl/DigitalCorp

Behoorlijk scherpe prijzen, en veel extra's waaronder lenzen. Met name de groothoek die erbij zit lijkt me interessant. Maar ik heb er mijn bedenkingen bij. Hoe goed zijn die extra lenzen? Ik heb daar echt 0,0 verstand van. Ik ben een hobbyfotograaf die zijn compactcamera beu is. Dus wellicht is het goed genoeg hoor, maar dat zou ik graag van een kenner vernemen.

Dank!
  dinsdag 28 maart 2006 @ 12:34:38 #40
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_36430499
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 08:41 schreef Glatze het volgende:
Aloha,

Ik neig zwaar naar de D50 en ben nu zoekende naar een winkel om hem te kopen. Nu heb ik deze ebay store gezien: http://stores.ebay.nl/DigitalCorp

Behoorlijk scherpe prijzen, en veel extra's waaronder lenzen. Met name de groothoek die erbij zit lijkt me interessant. Maar ik heb er mijn bedenkingen bij. Hoe goed zijn die extra lenzen? Ik heb daar echt 0,0 verstand van. Ik ben een hobbyfotograaf die zijn compactcamera beu is. Dus wellicht is het goed genoeg hoor, maar dat zou ik graag van een kenner vernemen.

Dank!
Ik ken die store omdat ik hem tijdens mijn zoektocht naar mijn camera (D70s) ook ben tegengekomen.
Ik vertrouwde het niet helemaal. Heb nu eens goed gekeken naar de plaatjes en de beschrijvingen die erbij staan maar vaak staat er een andere beschrijving als hetgeen er op het plaatje staat.
Er worden ook geen merknamen genoemd van de lenzen die ze erbij doen.

Het klinkt allemaal leuk. En voor bijna $ 700,- heb je dan ook een D50-kit met een extra 28-80 (lijkt op een oude Sigma) lens, een 1 gig kaartje, een koffer (wat moet je ermee), een tas en wat ander materiaal..

Het is idd goedkoop.
Maar ik vroeg me toen ook af hoe het met garantie zit? Moet dat ding dan teruggestuurd worden naar America of kun je in Nederland terrecht daarmee?

Ik heb uiteindlijk besloten om mijn camera gewoon in de winkel te halen in Nederland. Puur omdat ik hem ff wilde vasthouden en controleren. En vanwege het menselijke contact wat je hebt.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 12:42:48 #41
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_36430708
ik wil even een aantal opmerkingen quoten die mij op een ander forum zijn verteld, please zeg me dat dit niet waar is
quote:
Puckzzz:
ja helaas bij mijn Sony al ruis op 200 ISO

maar ik ben druk aan het sparen voor een D70s
quote:
Hoedt je dan maar voor een teleurstelling, die gaat niet lager dan 200 iso en dan heb je ook vaak al ruis is mijn ervaring, ik heb de D70.

Trouwens, de D70s is volgens mij al niet meer in de verkoop.
quote:
Ik vind het zelf wel meevallen bij de D70 eigenlijk. Bij een lange sluitertijd is het wel vrij snel knudde als je de ISO opkrikt, maar bij een snellere sluitertijd heb ik zelf meestal pas last van storende en duidelijk zichtbare ruis bij 800 ISO. Maar goed, ik ben ook geen andere camera gewend.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_36430822
De ruis valt wel mee, en niet meer in de verkoop . Da's onzin volgens mij. Het is hét tussenmodel tussen de D50 en de D200, daar laten ze echt niet zo'n gat vallen opeens. De D70 is niet meer in de verkoop, dat kan kloppen.

En dat het bij lange sluitertijden snel gaat ruisenbij hogere iso's, ja, dat klopt wel. Maar dan moet je toch een statief gebruiken, en gaat iso200 net zo goed. Desnoods kun je nog die ruisonderdrukking gebruiken, dan maakt de cam nog een foto zonder de spiegel op te klappen, dus een "zwarte" foto waarin de ruis te zien is. Dat wordt vergeleken, en de ruis wordt weggehaald ofzoiets. Hoe het precies zit mag iemana nders uitleggen .
  dinsdag 28 maart 2006 @ 13:11:27 #43
49006 Glatze
The world is flat!
pi_36431362
Mauro, dank. Het gaat me inderdaad niet om de koffer en die schoonmaakmeuk. Wel om de lenzen, statief, tas en de leuke prijs. Ik zal inderdaad eens bellen en vragen of ze brochures hebben, merken, etc.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 13:13:15 #44
133629 Mauro