abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 maart 2006 @ 13:38:27 #1
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36020827
Het CPB vertelt ons dat we harder moeten gaan werken.
Maar hoe hard moeten we werken? Wat kunnen we verwachten van burgers?

Op dit moment is een standaard werkweek 36 uur, dat is imo te decadent voor woorden.
Ik praatte met een recruiter van Lehman Brothers (grote Investment Bank) en die kerel werkt 100 uur per week voor 50000. Dat is omgerekend zo'n 12,00 euro per uur. DAAR heb ik respect voor!

Wat kunnen we van lager geschoolden verwachten? Mogen we een mimimum loon stellen waarbij je toch echt 50 uur moet werken om rond te komen? Of moet het met een schamele 36 uur kunnen?

ik vind persoonlijk 36 uur echt voor mietjes. Een werkweek mag best 45 uur duren (standaard).
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  dinsdag 14 maart 2006 @ 13:44:57 #2
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_36021001
Respect voor iemand die 100 uur per week werkt? Ik heb medelijden. Je moet werken om te leven, niet leven om te werken.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_36021023
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 13:38 schreef pmb_rug het volgende:

ik vind persoonlijk 36 uur echt voor mietjes. Een werkweek mag best 45 uur duren (standaard).
Dat jij geen leven hebt wil niet zeggen dat wij dat ook niet hebben.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_36021041
Waarom zou je meer werken? Waarom ben je een mietje als je gewoon een uur of 40 werkt. Prima toch
pi_36021069
Ik werk 40 uur in de week in de bouw en dan ben je echt wel gebroken hoor als je staat te slopen.
pi_36021085
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 13:44 schreef DionysuZ het volgende:
Respect voor iemand die 100 uur per week werkt? Ik heb medelijden. Je moet werken om te leven, niet leven om te werken.
True. Dan maar wat minder geld.

Ik heb zelf wel eens werkweken gehad van 50 uur en dat begon ik toch wel redelijk veel te vinden. Werken, eten, paar uurtjes tv kijken, slapen en weer werken... Ik heb liever wat meer tijd voor mezelf en wat minder geld dan.
pi_36021176
quote:

Op dit moment is een standaard werkweek 36 uur, dat is imo te decadent voor woorden.
Ik praatte met een recruiter van Lehman Brothers (grote Investment Bank) en die kerel werkt 100 uur per week voor 50000. Dat is omgerekend zo'n 12,00 euro per uur. DAAR heb ik respect voor!

Wat kunnen we van lager geschoolden verwachten? Mogen we een mimimum loon stellen waarbij je toch echt 50 uur moet werken om rond te komen? Of moet het met een schamele 36 uur kunnen?

MIsschien vind die recruiter jou ook wel een mietje. Met je 45 uur.

Waarom zou je trouwens respect hebben voor iemand die meer geld verdient dan hij eigenlijk nodig heeft?
pi_36021245
Je bent pas slim als je met zo weinig mogelijk werk je levenstijl kan bekostigen.

Hard werken is voor de dommen.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  dinsdag 14 maart 2006 @ 13:52:46 #9
19840 Libris
Live from Singapore
pi_36021271
100 uur is zwaar overdreven. Maar 50 uur is hier ook geen zeldzaamheid.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 13:53:55 #10
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_36021320
quote:
Ik denk niet dat je baas het erg vind om van je te horen dat je kosteloos wat meer wilt werken. Moet je gewoon even bellen of langs gaan.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_36021366
Nou gewoon zo hard dat je net als een aantal collega's van me voor hun vijftigste een stroke hebben gehad en nu aan het revalideren zijn.
En daarom ben ik het met Pieldeprutkarbonkel eens ... hard werken is voor de dommen.
pi_36021374
quote:
E daar word je als mens beter van?
Als iemand gewoon rondkomt door 36 uur per week te werken lijkt mij dat zijn goed recht,
ik ben het er wel mee eens dat jouw werkweek wat mij betreft gerust 45 uur mag duren.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 13:56:11 #13
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_36021405
iemand die 100uur per week werkt is echt een grote sukkel of een grote opschepper

iig een grote zielepiet
  dinsdag 14 maart 2006 @ 13:59:33 #14
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_36021522
40 uur max
Tot zover de kwaliteitspost
pi_36021642
Werken voor Lehman Brothers en maar 50k pakken? Man dat moet dan wel de slechts betaalde werknemer van Lehman Brothers zijn. Secretaressen verdienen daar al richting de 100k.
pi_36021655
Ach, nu zie ik het! Het is een pmb_rug topic! Logisch, want in de Bijbel staat, in Evangelie van Mammon II:
quote:
In Kafarnaüm liep een man die tevreden was met wat hij had. Hij at van de vissen die hij iedere dag ving, hij sliep onder een struik die hij toevallig trof en hij dronk uit de beekjes waar langs hij waadde. Toen Jezus en zijn discipelen langs liepen, pakte Filippus de man op, gooide hem op de vloer en de discipelen begonnen tegen de man te worstelen. De man overleed. Jezus lachte en zei: "Je moet respect hebben voor het grote geld en knielen voor Mammon. Broeders die niet hard genoeg werken zijn mietjes en verdienen te sterven en te branden in de Gehenna. Ik praatte met een wervingsman van Levi Broeders, een grote karavaan hier in de buurt en die kerel werkt 100 uur per week voor 50000 dukaten. Dat is omgerekend zo'n 12 dukaten per uur. DAAR heb ik respect voor!" "Hij leek zo tevreden" zei de ongelovige Thomas. "Dat is maar schijn," zei de Zoon tot hen, "Niemand is tevreden wanneer hij 50 dukaten minder verdient dan zijn buurman." En ook Thomas werd geslagen en stierf terecht.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 14:04:07 #17
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_36021692
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:02 schreef Qwie het volgende:
Werken voor Lehman Brothers en maar 50k pakken? Man dat moet dan wel de slechts betaalde werknemer van Lehman Brothers zijn. Secretaressen verdienen daar al richting de 100k.
Als je 50k pakt met een schoteltje bij de WC vind ik het redelijk.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_36021736
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:02 schreef Qwie het volgende:
pi_36021799
50 uur is absoluut de max. Dikke reet voor m'n baas.
pi_36021800
De helft van Nederland is depressief of overspannen, ja het lijkt me goed om nog maar wat harder te werken, vooral niet aanstellen.. Hop hop, kei hard werken dan komt het wel goed.

Ohhh de economie groeit minder, nog even een schepje er boven op. Oh nu moeten we nog harder werken om volgend jaar weer te groeien. Yey!

Fuck dat

Laten we gewoon zorgen dat we niet dood gaan en een beetje plezier hebben, das wel zat.
pi_36021835
iemand die 100 uur werkt is een groot deel van de tijd waarschijnlijk aan het lanterfanten, of telt bv reistijden bij zijn 'werktijd' (dan kom ik ook op 70 uur per week) ...

Voor nederland is de normale werkweek niet maatgevend ... probleem is eerder dat parttime werk dusdanig normaal is dat de gemiddelde werkweek voor werknemers ligt op iets van 27 tot 30 uur ..

te weinig mensen hebben gewoon een fulltime baan en om eerlijk te zijn, dat levert ook niks extra's op, de meeste mensen kiezen er liever voor een tweeverdieners situatie te hebben, dus man en vrouw werken beiden en beiden niet geheel fulltime .....

Het zou juist ook voor werknemers meer voordeel moeten hebben om fulltime te werken, terwijl al die voordelige regelingetjes die het parttime werken zouden moeten bevoordelen afgeschaft moeten worden.
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:07 schreef maka het volgende:
De helft van Nederland is depressief of overspannen, ja het lijkt me goed om nog maar wat harder te werken, vooral niet aanstellen.. Hop hop, kei hard werken dan komt het wel goed.
Het is inderdaad zeker zo dat overspannenheid of depressief zijn meestal komt door 'onder-activiteit' en te weinig prikkeling ......

juist mensen die teveel tijd over hebben, geen waardering in hun werk vinden of bv geen promotie/carrierekansen hebben, lopen een groot risico 'af te branden'.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_36021869
Asociaal is dat!
Er zijn zat mensen zonder werk, dus verdelen die hap!
Houd je ook nog 's tijd over om o.a. over jezelf na te denken...
  dinsdag 14 maart 2006 @ 14:10:18 #23
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_36021896
quote:

Laat me raden, jij bent nog student, zit 2 uur per week in de schoolbanken en hebt nog nooit een dag gewerkt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_36021933
50.000 per jaar voor 14,3 uur per dag, 7 dagen in de week te werken?

Dan mag die recruiter wel ander werk zoeken
pi_36021935
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:10 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Laat me raden, jij bent nog student, zit 2 uur per week in de schoolbanken en hebt nog nooit een dag gewerkt.
idd de doelgroep waar recruiters graag 'grote stoere verhalen' tegen willen ophangen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')