Dat jij geen leven hebt wil niet zeggen dat wij dat ook niet hebben.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:38 schreef pmb_rug het volgende:
ik vind persoonlijk 36 uur echt voor mietjes. Een werkweek mag best 45 uur duren (standaard).
True. Dan maar wat minder geld.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:44 schreef DionysuZ het volgende:
Respect voor iemand die 100 uur per week werkt? Ik heb medelijden. Je moet werken om te leven, niet leven om te werken.
MIsschien vind die recruiter jou ook wel een mietje. Met je 45 uur.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:38 schreef pmb_rug het volgende:
Het CPB vertelt ons dat we harder moeten gaan werken.
Maar hoe hard moeten we werken? Wat kunnen we verwachten van burgers?
Op dit moment is een standaard werkweek 36 uur, dat is imo te decadent voor woorden.
Ik praatte met een recruiter van Lehman Brothers (grote Investment Bank) en die kerel werkt 100 uur per week voor 50000. Dat is omgerekend zo'n 12,00 euro per uur. DAAR heb ik respect voor!
Wat kunnen we van lager geschoolden verwachten? Mogen we een mimimum loon stellen waarbij je toch echt 50 uur moet werken om rond te komen? Of moet het met een schamele 36 uur kunnen?
ik vind persoonlijk 36 uur echt voor mietjes. Een werkweek mag best 45 uur duren (standaard).
Ik denk niet dat je baas het erg vind om van je te horen dat je kosteloos wat meer wilt werken. Moet je gewoon even bellen of langs gaan.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:38 schreef pmb_rug het volgende:
E daar word je als mens beter van?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:38 schreef pmb_rug het volgende:
quote:In Kafarnaüm liep een man die tevreden was met wat hij had. Hij at van de vissen die hij iedere dag ving, hij sliep onder een struik die hij toevallig trof en hij dronk uit de beekjes waar langs hij waadde. Toen Jezus en zijn discipelen langs liepen, pakte Filippus de man op, gooide hem op de vloer en de discipelen begonnen tegen de man te worstelen. De man overleed. Jezus lachte en zei: "Je moet respect hebben voor het grote geld en knielen voor Mammon. Broeders die niet hard genoeg werken zijn mietjes en verdienen te sterven en te branden in de Gehenna. Ik praatte met een wervingsman van Levi Broeders, een grote karavaan hier in de buurt en die kerel werkt 100 uur per week voor 50000 dukaten. Dat is omgerekend zo'n 12 dukaten per uur. DAAR heb ik respect voor!" "Hij leek zo tevreden" zei de ongelovige Thomas. "Dat is maar schijn," zei de Zoon tot hen, "Niemand is tevreden wanneer hij 50 dukaten minder verdient dan zijn buurman." En ook Thomas werd geslagen en stierf terecht.
Als je 50k pakt met een schoteltje bij de WC vind ik het redelijk.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:02 schreef Qwie het volgende:
Werken voor Lehman Brothers en maar 50k pakken? Man dat moet dan wel de slechts betaalde werknemer van Lehman Brothers zijn. Secretaressen verdienen daar al richting de 100k.
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:02 schreef Qwie het volgende:
Werken voor Lehman Brothers en maar 50k pakken? Man dat moet dan wel de slechts betaalde werknemer van Lehman Brothers zijn. Secretaressen verdienen daar al richting de 100k.
Het is inderdaad zeker zo dat overspannenheid of depressief zijn meestal komt door 'onder-activiteit' en te weinig prikkeling ......quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:07 schreef maka het volgende:
De helft van Nederland is depressief of overspannen, ja het lijkt me goed om nog maar wat harder te werken, vooral niet aanstellen.. Hop hop, kei hard werken dan komt het wel goed.
Laat me raden, jij bent nog student, zit 2 uur per week in de schoolbanken en hebt nog nooit een dag gewerkt.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:38 schreef pmb_rug het volgende:
Het CPB vertelt ons dat we harder moeten gaan werken.
Maar hoe hard moeten we werken? Wat kunnen we verwachten van burgers?
Op dit moment is een standaard werkweek 36 uur, dat is imo te decadent voor woorden.
Ik praatte met een recruiter van Lehman Brothers (grote Investment Bank) en die kerel werkt 100 uur per week voor 50000. Dat is omgerekend zo'n 12,00 euro per uur. DAAR heb ik respect voor!
Wat kunnen we van lager geschoolden verwachten? Mogen we een mimimum loon stellen waarbij je toch echt 50 uur moet werken om rond te komen? Of moet het met een schamele 36 uur kunnen?
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:10 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Laat me raden, jij bent nog student, zit 2 uur per week in de schoolbanken en hebt nog nooit een dag gewerkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |