abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 maart 2006 @ 10:58:32 #1
122218 Crudus
Professioneel Krullevaar
pi_36016254
IK WORD ER GEK VAN!

Ik wil misschien binnenkort mijn ogen laten laseren. Nu ben ik al een tijdje aan het rondstruinen op internet op zoek naar info over allerlei verschillende behandelingen, de complicaties, etc.

Het punt is dat zoveel sites elkaar gewoon TEGENSPREKEN! De één zegt dat methode A de beste is, de andere kliniek zegt dat methode B het beste is. Er spelen ook allerlei andere factoren een rol, zoals reclame, geld, kosten, apparatuur, de artsen en noem maar op. Er is verdorie ook geen goed overkoepelend orgaan dat de waarheid in pacht heeft. En nu beginnen ineens allerlei klinieken reclame op TV te maken, zodat de boel voor mij nóg onduidelijker wordt.

Ofwel: waar sta ik nu als brildrager/potentieel ooglaserpatientje. Echt verdomde lastig. Ik baal hier dus echt van. 't Zijn wel je ogen namelijk. Ik wil transparantie en die krijg ik/is er niet!

Zo, dit moest er even uit.
Prrrrrrrr.....talieloe....
  dinsdag 14 maart 2006 @ 10:59:35 #2
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_36016281
laatst nog een onderzoek door de consumentenbond...redelijk onafhankelijk hoor.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:00:18 #3
122218 Crudus
Professioneel Krullevaar
pi_36016299
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 10:59 schreef clowncloon het volgende:
laatst nog een onderzoek door de consumentenbond...redelijk onafhankelijk hoor.
Nee, 2003. En zo goed was dat onderzoek niet.
pi_36016319
Je huisarts om advies vragen?
Of bij een ziekenhuis/oogarts informeren?
Ik zou ook niet lukraak bij een of andere zaak binnenstappen voor een laser behandeling
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:04:19 #5
122218 Crudus
Professioneel Krullevaar
pi_36016397
Kijk, info verkrijgen is het punt niet. Ik heb al echt zeer veel bronnen geraadpleegd, inclusief wetenschappelijke publicaties enzo. Het probleem is gewoon dat er continu tegenstrijdige dingen beweerd worden.

Het zal wel inherent zijn aan chrurgische ingrepen, maar dat maakt het er voor mij gewoon niet makkelijker op! Daarom baal ik dus.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:05:14 #6
139460 -Sandstorm-
Ongenuanceerde lulhannes
pi_36016418
Dr. Schumacher, voor al je problemen !
*** Heeft zin in een trio met 2 neger lesbiennes ***
pi_36016469
uhm volgens mij maakt het niet helemaal precies uit welke behandeling je neemt. maar het is wel behoorlijk duur. reken maar op 6 a 7 hondewrd euro per oog en dan hangt het er ook nog van af welke afwijking je hebt. dus ik zou gewoon eens foldertjes halen of eens een afspraak maken met zo'n dokter uit een ooglaserkliniek en daar info aan vragen.
The eyes of a person are the mirrors of the soul
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:08:39 #8
37738 Khalistro
Erore Humane est. Humanum Esto
pi_36016517
Ga anders naar een goede optometrist in de buurt voor een algehele status check op je ogen.
Dat heb ik drie jaar geleden ook gedaan en met die gegevens ben ik naar Istanbul gegaan (Dr. Sinan Goker) en heb de resultaten achter gehouden tot na hun testen in het hospitaal aldaar.
Daarna hebben we de papieren naast elkaar gelegd en op de taal na was het een 100% match.
Toen heb ik op mijn linkeroog een "flapjesoperatie" gekregen en op mijn rechteroog hebben ze een stuk hoornvlies weggeschraapt.

Nu al drie jaar later en nog steeds enorm veel plezier van de 1800 Euro die ik toen uitgegeven heb.
What doesn't kill you, should try harder
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:09:53 #9
122218 Crudus
Professioneel Krullevaar
pi_36016569
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:06 schreef Tigereve het volgende:
uhm volgens mij maakt het niet helemaal precies uit welke behandeling je neemt. maar het is wel behoorlijk duur. reken maar op 6 a 7 hondewrd euro per oog en dan hangt het er ook nog van af welke afwijking je hebt. dus ik zou gewoon eens foldertjes halen of eens een afspraak maken met zo'n dokter uit een ooglaserkliniek en daar info aan vragen.
NOGMAALS: ik weet hoe duur het is en ik ken alle soorten behandelingen. En het punt is nu juist: al die foldertjes en beweringen van oogartsen spreken elkaar meer dan eens tegen.

En daarbij: de behandeling die ik op het oog had kost in totaal 4000 e. Maar geld speelt in dezen absoluut geen rol. Maar dit terzijde.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:11:14 #10
109577 2609
Paris (L)
pi_36016607
Het lijkt mij ook wel eng straks mislukt het.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:11:47 #11
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_36016625
welke tegenstrijdigheden dan? explain.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_36016660
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:09 schreef Crudus het volgende:

[..]

NOGMAALS: ik weet hoe duur het is en ik ken alle soorten behandelingen. En het punt is nu juist: al die foldertjes en beweringen van oogartsen spreken elkaar meer dan eens tegen.
In welk opzicht dan? Welke behandeling het beste is verschilt nogal per persoon. Als je een contactlensdrager hebt en je hebt vaatingroei dan kan het zelfs zijn dat je maar beter helemaal niet moet laseren. Als je echt een goed advies wil moet je naar de oogarts, niet je info op internet vergaren. Een goed advies is persoonlijk.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:13:22 #13
122218 Crudus
Professioneel Krullevaar
pi_36016667
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:08 schreef Khalistro het volgende:
Ga anders naar een goede optometrist in de buurt voor een algehele status check op je ogen.
Dat heb ik drie jaar geleden ook gedaan en met die gegevens ben ik naar Istanbul gegaan (Dr. Sinan Goker) en heb de resultaten achter gehouden tot na hun testen in het hospitaal aldaar.
Daarna hebben we de papieren naast elkaar gelegd en op de taal na was het een 100% match.
Toen heb ik op mijn linkeroog een "flapjesoperatie" gekregen en op mijn rechteroog hebben ze een stuk hoornvlies weggeschraapt.

Nu al drie jaar later en nog steeds enorm veel plezier van de 1800 Euro die ik toen uitgegeven heb.
Die afspraak staat al (vooronderzoek).

In ben in ieder geval niet van plan naar Turkije te gaan (gewoon omdat ik geen zin heb om te reizen).
En de flapjesoperatie valt bij mij sowieso af.

Maar dan nog kan de ene goede optometrist iets anders beweren dan de andere goede optometrist. En dat is nu juist het hele eieren eten.

Het blijft een soort van wilde gok lijkt het wel.
pi_36016677
natuurlijk spreken ze elkaar tegen! dat is logisch! dat is reclame maken. dat is net als dat je gaat zoeken welk reisbureau het goedkoopst is!!!
en je hebt ook geen aanbeveling van een oogarts gekregen van wie het beste is?
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:14:52 #15
122218 Crudus
Professioneel Krullevaar
pi_36016707
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:13 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

In welk opzicht dan? Welke behandeling het beste is verschilt nogal per persoon. Als je een contactlensdrager hebt en je hebt vaatingroei dan kan het zelfs zijn dat je maar beter helemaal niet moet laseren. Als je echt een goed advies wil moet je naar de oogarts, niet je info op internet vergaren. Een goed advies is persoonlijk.
Oogartsen zitten ook op internet (e-mail, fora, etc.)

Komaan, ik ben niet simpel. Ga er maar van uit dat ik mijn huiswerk goed gedaan heb.

Maar nogmaals: dat is het punt niet!!!
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:14:55 #16
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_36016708
Vraag het aan Dr. Phil!

Guanine en Cytosine! *O*
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:15:25 #17
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_36016718
T
V
P
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:16:25 #18
122218 Crudus
Professioneel Krullevaar
pi_36016739
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:11 schreef clowncloon het volgende:
welke tegenstrijdigheden dan? explain.
Voorbeeld: er bestaat een behandeling. Epi-lasik.

Goede arts 1 beweert dat dit één van de beste en meest veilige methoden is die er nu bestaat.
Goede arts 2 beweert dat deze methode onbetrouwbaar is op de lange termijn.

Fijn.
pi_36016774
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:14 schreef Crudus het volgende:

[..]

Oogartsen zitten ook op internet (e-mail, fora, etc.)
Ja dus? Voor een goed advies zullen ze toch echt naar je ogen moeten kijken. Dat doe je niet via internet.
quote:
Komaan, ik ben niet simpel. Ga er maar van uit dat ik mijn huiswerk goed gedaan heb.
Niet goed genoeg kennelijk. Je kunt onmogelijk een advies krijgen als iemand met verstand van zaken (een oogarts dus) JOUW ogen niet heeft onderzocht.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:19:08 #20
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_36016803
4000 Euro???
Wat voor bizarre afwijkingen HEB je dan???
(De drie mensen in mijn omgeving die een laser-operatie hebben laten doen waren alle drie binnen 1000 euro klaar).
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:19:38 #21
28908 Magistic
Nu met extra veel vruchtvlees!
pi_36016819
Zelf heb ik een Lasik behandeling gehad een half jaar geleden. Ben er uiterst tevreden over en zie haarscherp.
Narcist
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:20:00 #22
30156 Emme-r-tje
Bucket is my name...
pi_36016829
Mijn moeder heeft afgelopen zomer haar ogen laten laseren via de Epi-Lasik methode. (Bij laserview in Eindhoven) Alles is zeer professioneel uitgevoerd en zij is uiterst tevreden hierover.
pi_36016830
Er stond laatst nog een stukje over in de krant dat een of andere docter zei dat het met de huidige technieken nog steeds gevaarlijk is.

Ik zou het persoonlijk dus nog niet doen, maar goed dat is jou keuze.

en er is tegenwoordig reclame op tv van eyenogiets dat ze het doen zonder mes, misschien minder gevaarlijk?
ik heb geen idee
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:20:05 #24
122218 Crudus
Professioneel Krullevaar
pi_36016831
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:13 schreef Tigereve het volgende:
natuurlijk spreken ze elkaar tegen! dat is logisch! dat is reclame maken. dat is net als dat je gaat zoeken welk reisbureau het goedkoopst is!!!
en je hebt ook geen aanbeveling van een oogarts gekregen van wie het beste is?
Dat is niet helemaal waar. Op die manier zouden ze hun eigen beroep slopen. Als jij iets beweert dat je niet waar kan maken, of je levert wanprestaties, dan kun je het vergeten. Zelfs al gebruiken verschillende oogartsen dezelfde apparatuur, dan NOG beweren ze vaak iets anders. Je moet het zien uit wetenschappelijk oogpunt en niet uit commercieel oogpunt. Bijna alle lasercentra bieden namelijk wel dezelfde soorten behandelingen.

Daarbij: de mensen die laseren ZIJN oogartsen. Zo niet, dan zou ik er nooit heengaan.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:20:23 #25
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_36016844
eyedo kost 2000 per oog... Dat zal TS wel bedoelen.
(Die reclamespotjes moeten ergens mee betaald worden.)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:23:01 #26
122218 Crudus
Professioneel Krullevaar
pi_36016915
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:19 schreef Pundit_wannabe het volgende:
4000 Euro???
Wat voor bizarre afwijkingen HEB je dan???
(De drie mensen in mijn omgeving die een laser-operatie hebben laten doen waren alle drie binnen 1000 euro klaar).
Geen bizarre afwijkingen. Het is nou eenmaal duur in Nederland. En dit is gewoon een normaal bedrag hoor. Als je goedkoper wil, dan moet je naar Turkije. Daar is het de helft. En klinieken in Nederland die binnen 1000 e laseren? Waar dan? En sowieso: dat vertrouw ik voor geen meter.

Die apparatuur is bizar duur. Blijkbaar kun je alleen maar besparen op het onderhoud om goedkopere behandelingen aan te bieden. En dat klinkt dan niet echt lekker...
pi_36016920
tjah, dat is ook het vervelende van het feit dat het nog niet zo lang bestaat, niemand weet of het aan te raden is aangezien er nog geen bewijs is over de lange termijn. en de kans lopen je ogen te vernachelen is ook niet iets kleins.

maar het zou inderdaad heeeeel prettig zijn als het werkt, nooit meer lenzen
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_36016924
nou kies dan gewoon degene die jou het meest aanspreekt!
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:24:11 #29
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_36016953
2000 per oog... holy cow... dan is-ie echt de duurste in nederland. Wat krijg je daar dan extra voor (vraag ik me dan af, afgaande op het feit dat de goede man dus vier keer zo duur is als zijn collegae...)
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
pi_36016962
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:16 schreef Crudus het volgende:

[..]

Voorbeeld: er bestaat een behandeling. Epi-lasik.

Goede arts 1 beweert dat dit één van de beste en meest veilige methoden is die er nu bestaat.
Goede arts 2 beweert dat deze methode onbetrouwbaar is op de lange termijn.

Fijn.
Ze zouden beiden gelijk kunnen hebben. Het probleem met ALLE laserbehandelingen is nu eenmaal dat ze nog te kort worden gedaan om te weten wat de effecten op lange termijn zijn. De eerste laserbehandeling vond in 1980 plaats en het heeft nog flink wat jaren geduurd voor de technieken volwassen waren. De behandelingen uit de jaren 80 zijn onvergelijkbaar met de huidige behandeltechieken. Er is gewoon geen zicht op de effecten op lange termijn. Daar moet je mee leren leven. Wie zegt dat Lasik bijvoorbeeld op de lange termijn ook risicoloos is kletst gewoon. Het zou kunnen maar de techniek bestaat te kort om dat te kunnen zeggen.
pi_36016974
hoeveel en watvoor mensen krijgen trouwens staar, want na een laserbehandeling kan je daar dan niet meer aan geholpen worden
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:26:13 #32
122218 Crudus
Professioneel Krullevaar
pi_36017011
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ja dus? Voor een goed advies zullen ze toch echt naar je ogen moeten kijken. Dat doe je niet via internet.
Ja zeg, dat snap ik natuurlijk wel! Daar gaat het niet om! Het gaat om de beweringen die gedaan worden over de verschillende behandelmethoden!!! En daar valt in het algemeen wel degelijk iets over te vertellen!!!
quote:
[..]

Niet goed genoeg kennelijk. Je kunt onmogelijk een advies krijgen als iemand met verstand van zaken (een oogarts dus) JOUW ogen niet heeft onderzocht.
Nogmaals: je begrijpt me niet. Zie bovenstaande.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:26:14 #33
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_36017012
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:23 schreef Crudus het volgende:

[..]

Geen bizarre afwijkingen. Het is nou eenmaal duur in Nederland. En dit is gewoon een normaal bedrag hoor. Als je goedkoper wil, dan moet je naar Turkije. Daar is het de helft. En klinieken in Nederland die binnen 1000 e laseren? Waar dan? En sowieso: dat vertrouw ik voor geen meter.
Nee, 4000 is al vijf jaar geen normaal bedrag meer.
En waar je de "goedkope" (lees: normale) prijzen vindt? Muy simple: je gaat naar je oogarts, die verwijst je door naar het ziekenhuis, alwaar je OF door de plaatselijke arts, dan wel een chirurg die het voor een eigen kliniek doet (maar nog steeds oogarts is!) wordt geholpen.

Geloof me, 2000 per oog is in 2006 NONSENS!
pi_36017025
Misschien kun je hier goed terrecht voor info,.. een heel forum vol met gebruikerservaringen. Dat vind ik persoonlijk vaak nog het meest betrouwbare.
Forum
Site
Heb eens het lef te onderzoeken wat je niet aanstaat
pi_36017042
Crudus, heb je nu wel of niet hierover gesproken met je oogarts / huisarts? (niet op internet, maar gewoon erlangs gegaan)?

Dat zou ik doen in dit geval. Ik weet niet wat je beroep is, maar zonder medische achtergrond kan je niet beoordelen wat voor jou het beste is en uit folders/websites van de aanbieders haal je dit soort info niet.
pi_36017054
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:24 schreef Inorbit het volgende:
hoeveel en watvoor mensen krijgen trouwens staar, want na een laserbehandeling kan je daar dan niet meer aan geholpen worden
Dat je daar niet meer aan geholpen kan worden lijkt me sterk. Met een laser behandel je de buitenkant van het oog. Je past de bolling van het hoornvlies aan. Staar zit binnen in het oog, dat is namelijk een troebele ooglens. Ik zie niet in waarom je na een laserbehandeling geen implantlens meer zou kunnen krijgen (in plaats van je eigen lens).
pi_36017073
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 10:58 schreef Crudus het volgende:
IK WORD ER GEK VAN!

Ik wil misschien binnenkort mijn ogen laten laseren. Nu ben ik al een tijdje aan het rondstruinen op internet op zoek naar info over allerlei verschillende behandelingen, de complicaties, etc.

Het punt is dat zoveel sites elkaar gewoon TEGENSPREKEN!
Dat komt minstens deels doordat het per patient verschilt welke behandeling het beste is .

Zoek een kliniek met zoveel mogelijk verschillende technieken, dan weet je dat ze niet methode A aanprijzen omdat ze alleen methode A beheersen.

Ikzelf bij door Dr Mertens behandeld, in Antwerpen. Site: http://www.zien.be/index2.php
Ik ben daar ge- Zyoptix -t, mijn moeder is in onderzoek geweest voor plaatsen van een kunstlens (in het oog dus, bleek niet mogelijk bij haar), ik ken iemand anders die er nog een andere behandeling heeft ondergaan. Kortom, maatwerk.

En waar je ook naartoegaat, je moet in elk geval maatwerk voor je ogen hebben.

Succes!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:28:14 #38
122218 Crudus
Professioneel Krullevaar
pi_36017077
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:26 schreef Pundit_wannabe het volgende:

[..]

Nee, 4000 is al vijf jaar geen normaal bedrag meer.
En waar je de "goedkope" (lees: normale) prijzen vindt? Muy simple: je gaat naar je oogarts, die verwijst je door naar het ziekenhuis, alwaar je OF door de plaatselijke arts, dan wel een chirurg die het voor een eigen kliniek doet (maar nog steeds oogarts is!) wordt geholpen.

Geloof me, 2000 per oog is in 2006 NONSENS!
Geloof me, dat is het niet.

Kom op, ik ben al weken sites aan het afstruinen en ook de prijzen aan het bekijken. Het ontloopt elkaar allemaal niet zoveel, tenzij je naar Turkije gaat. Daarbij: geld speelt geen enkele rol voor mij, maar als iemand een behandeling voor onder de 1000 e aanbiedt, dan begin ik wel te twijfelen ja...
pi_36017105
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:26 schreef Crudus het volgende:

[..]

Ja zeg, dat snap ik natuurlijk wel! Daar gaat het niet om! Het gaat om de beweringen die gedaan worden over de verschillende behandelmethoden!!! En daar valt in het algemeen wel degelijk iets over te vertellen!!!
[..]

Nogmaals: je begrijpt me niet. Zie bovenstaande.
Ik begrijp je prima. Ik heb je hier ook al wat uitgelegd.
pi_36017129
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat je daar niet meer aan geholpen kan worden lijkt me sterk. Met een laser behandel je de buitenkant van het oog. Je past de bolling van het hoornvlies aan. Staar zit binnen in het oog, dat is namelijk een troebele ooglens. Ik zie niet in waarom je na een laserbehandeling geen implantlens meer zou kunnen krijgen (in plaats van je eigen lens).
ik weet niet waarom, heb alleen gehoord dat
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:29:56 #42
122218 Crudus
Professioneel Krullevaar
pi_36017132
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat komt minstens deels doordat het per patient verschilt welke behandeling het beste is .

Zoek een kliniek met zoveel mogelijk verschillende technieken, dan weet je dat ze niet methode A aanprijzen omdat ze alleen methode A beheersen.

Ikzelf bij door Dr Mertens behandeld, in Antwerpen. Site: http://www.zien.be/index2.php
Ik ben daar ge- Zyoptix -t, mijn moeder is in onderzoek geweest voor plaatsen van een kunstlens (in het oog dus, bleek niet mogelijk bij haar), ik ken iemand anders die er nog een andere behandeling heeft ondergaan. Kortom, maatwerk.

En waar je ook naartoegaat, je moet in elk geval maatwerk voor je ogen hebben.

Succes!
Grappig. Ik heb bij deze oogarts binnenkort mijn vooronderzoek gepland (in Reusel danwel)...
pi_36017151
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:29 schreef Inorbit het volgende:

[..]

ik weet niet waarom, heb alleen gehoord dat
Het is borrelpraat.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:31:40 #44
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_36017181
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:28 schreef Crudus het volgende:

[..]

Geloof me, dat is het niet.
Zoals ik zei, intussen al drie man (nou ja, twee mannen, één vrouw), gewoon bij een ziekenhuis, gewoon via de oogarts.
Niks Turkije.
Twee in Amsterdam, eentje weet ik niet waar.

Ik zal de naam voor je opvragen.
Maar sowieso zou ik dus eens ophouden met sites aflopen en inderdaad gewoon naar de oogarts gaan! Dan zul je zien (of horen) dat ik gelijk heb,,,
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:33:23 #45
122218 Crudus
Professioneel Krullevaar
pi_36017238
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik begrijp je prima. Ik heb je hier ook al wat uitgelegd.
Sorry, even overheen gelezen.

Maar dan nog staat vast dat verschillende artsen verschillende dingen beweren. En dat is gewoon klote. En mijn punt.

Nog een voorbeeld is dat artsen er eerst van overtuigd waren dat na een lasik-behandeling het flapje weer vastgroeid. Later bleek dit niet helemaal zo te zijn: het flapje groeit nooit meer 100% vast. Andere artsen beweren dan weer dat dit wel zo is. Enzovoorts.
pi_36017269
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:29 schreef Crudus het volgende:

[..]

Grappig. Ik heb bij deze oogarts binnenkort mijn vooronderzoek gepland (in Reusel danwel)...
In Reusel is 'ie toch een beetje duurder?

Ik vond het een fijne arts / fijne kliniek. Geen druk. Mijn moeder hebben ze rustig 4 keer onderzocht, om ontwikkeling van het oog te bestuderen, om uiteindelijk te adviseren: geen operatie. Ze blijft enorm slechtziend, maar haar beste optie blijft harde contactlenzen.

Mijn operatie is bijna 2 jaar geleden, ik ben nog steeds Heel Blij (-7 -8 + cilinders -> geheel goedziend )
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:36:00 #47
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_36017307
MEA CULPA. Niet voor 1000 Euro klaar: het was 1000 Euro PER OOG.
Nog steeds 50% goedkoper dan dat horror-verhaal van 4000 (!) Euro, maar niet ZO goedkoop als ik dacht.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:36:04 #48
122218 Crudus
Professioneel Krullevaar
pi_36017312
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:31 schreef Pundit_wannabe het volgende:

[..]

Zoals ik zei, intussen al drie man (nou ja, twee mannen, één vrouw), gewoon bij een ziekenhuis, gewoon via de oogarts.
Niks Turkije.
Twee in Amsterdam, eentje weet ik niet waar.

Ik zal de naam voor je opvragen.
Maar sowieso zou ik dus eens ophouden met sites aflopen en inderdaad gewoon naar de oogarts gaan! Dan zul je zien (of horen) dat ik gelijk heb,,,
Het zal best dat die kliniek goedkoper is. Ik beweer alleen dat de meeste nog gewoon veel duurder zijn. En nogmaals: ik vertrouw zulke goedkope klinieken niet helemaal. Die apparatuur is stervensduur in aanschaf en onderhoud. Ik zou niet weten hoe dan juist één kliniek zover onder de marktprijzen kan gaan zitten. Maar dat is misschien meer een persoonlijke overweging.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:38:00 #49
122218 Crudus
Professioneel Krullevaar
pi_36017359
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:34 schreef sigme het volgende:

[..]

In Reusel is 'ie toch een beetje duurder?

Ik vond het een fijne arts / fijne kliniek. Geen druk. Mijn moeder hebben ze rustig 4 keer onderzocht, om ontwikkeling van het oog te bestuderen, om uiteindelijk te adviseren: geen operatie. Ze blijft enorm slechtziend, maar haar beste optie blijft harde contactlenzen.

Mijn operatie is bijna 2 jaar geleden, ik ben nog steeds Heel Blij (-7 -8 + cilinders -> geheel goedziend )
Reusel is dichterbij huis. En zoals gezegd: geld speelt geen rol voor mij bij dit soort dingen. Ik kreeg deze arts ook aangeraden vanuit mijn opticien (over broodroof gesproken!)...
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:41:08 #50
122218 Crudus
Professioneel Krullevaar
pi_36017454
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:26 schreef WaldorfNStatler het volgende:
Misschien kun je hier goed terrecht voor info,.. een heel forum vol met gebruikerservaringen. Dat vind ik persoonlijk vaak nog het meest betrouwbare.
Forum
Site
Uiteraard al 43985x geweest en zowat alles bekeken. Alsmede ooglasertrefpunt.nl. Ook een goeie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')