abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 juni 2006 @ 11:29:58 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_38940157
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 10:28 schreef Aarde het volgende:

[..]

welke heb jij tegenwoordig piet? ik kan me nog een topic herinneren waar je een erg kecke foto poste
Heb nog steeds de X1 van francis francis. Schijn daar erg veel geluk mee te hebben want hoor de laatste tijd verhalen van mensen die er veel ellende mee hebben gehad.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_38940176
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 11:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb nog steeds de X1 van francis francis. Schijn daar erg veel geluk mee te hebben want hoor de laatste tijd verhalen van mensen die er veel ellende mee hebben gehad.
[afbeelding]
ja ik heb die verhalen ook gehoord . erg jammer want hij is wel heel erg mooi
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  zaterdag 17 juni 2006 @ 11:33:57 #103
45206 Pietverdriet
pi_38940240
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 11:02 schreef Nytro het volgende:

[..]

idd
moet 40 cent meer zijn, dus 143 euro meer bij 2 bakjes per dag.
En 2 bakjes per dag is weinig zelfs voor 1 persoon.
Maar gaan we uit van iets meer dan 2 bakjes per dag per persoon
Als je samenwoont is dat dus een slordige 300 euro per jaar.
Komt daar nog bezoek bij, verjaardagen, vrienden die komen eten, en een bakkie meer omdat het zo lekker is dan zit je zo aan de 400 euro of meer. Een degelijk espresso apparaat moet toch een jaar of 10 meegaan, dus tel uit je winst....
pi_38992863
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 09:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt alleen maar gelijk als je 1 bakje per dag drinkt, hoe meer er gedronken wordt, hoe groter het verschil wordt.
Mijn huis was tijdenlang een zoete inval voor vrienden en collega´s die lekker aan de espresso zaten, dit had een kapitaal gekost aan nespresso.
Als je een gezin hebt waar iedereen graag een bakkie drinkt dan kom je gemakkelijk op een 12 tot 16 per dag, en dan komt daar nog bezoek bij.
Sorry mijn fout ging er vanuit dat de eerste poster het goed had uitgerekend. Hier een nieuwe update ...

als je koffie bonen haalt van een goed merk (we moeten wel goed vergelijken)
Zoals Illy kost het je 6,99 voor 250 gram bonen.
http://www.kialde.com/shop_nl/product_info.php?products_id=26

Je heb ongeveer 10 tot 14 gram nodig voor een lekere espresso.
Dus ongeveer 18 to 25 kopjes per 250 gr.
Dus 6.99/25 = 0,2796 ! dus nespresso is niet zo duur als het lijkt......
of zelfs 38 euro cent als je een stevige espresso wilt hebben.

Espresso is ook gewoon duur maar voor beide is wat te zeggen (ik wil zelf geen gedonder hebben dus geen kliedere boel enzo nu pak ik een pad waar ik zin in heb (7 keuzes ik heb het pro systeem)
en zet mijn bakie anders moet ik eerst malen en dan pas zetten. Tevens is de nespresso decaf wel ergug lekker voor een decaf. )
  maandag 19 juni 2006 @ 14:38:26 #105
45206 Pietverdriet
pi_39002363
Die koffie van 6,99 per half pond is dan ook zeker de duurste die je kan vinden?
pi_39003190
quote:
Op maandag 19 juni 2006 14:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Die koffie van 6,99 per half pond is dan ook zeker de duurste die je kan vinden?
Nee het is zeker niet het duurste, alleen wel een goed soort (je kan natuurlijk niet gaan vergelijken met AH eigen merk ofzo)

Ik heb nooit gezegd dat het goedkoop is alleen het ontloopt elkaar niet zo heel veel.

Dus stel een middemoot van 22 euro cent per kopje
is dus 10 eurocent verschil met nespresso (32-22 = 10)

dus dan een espresso machine van 300 euro - 100 nespreso = 200 euro / 10cent = 2000 kopjes dus ongeveer 3,5 jaar dan heb je je espresso machine er uit en als je met zijn tweeen ben in een jaar of 2.

Maar ik blijf er bij als je vergelijkt moet je ook gelijkwaardige koffie nemen en illy is daar een van dus dan zijn nespresso en illy (die zou ik zelf ook in mijn espresso machine doen als ik er een had) net zo duur in gebruik.
  maandag 19 juni 2006 @ 15:20:33 #107
45206 Pietverdriet
pi_39003720
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:05 schreef MeZZiN het volgende:

[..]

Nee het is zeker niet het duurste, alleen wel een goed soort (je kan natuurlijk niet gaan vergelijken met AH eigen merk ofzo)

Ik heb nooit gezegd dat het goedkoop is alleen het ontloopt elkaar niet zo heel veel.

Dus stel een middemoot van 22 euro cent per kopje
is dus 10 eurocent verschil met nespresso (32-22 = 10)

dus dan een espresso machine van 300 euro - 100 nespreso = 200 euro / 10cent = 2000 kopjes dus ongeveer 3,5 jaar dan heb je je espresso machine er uit en als je met zijn tweeen ben in een jaar of 2.

Maar ik blijf er bij als je vergelijkt moet je ook gelijkwaardige koffie nemen en illy is daar een van dus dan zijn nespresso en illy (die zou ik zelf ook in mijn espresso machine doen als ik er een had) net zo duur in gebruik.
2000 kopjes is 5 en een half kopje per dag, in 1 jaar, das niets als je met zijn tweeen bent, ik drink een espresso of 5 per dag in mijn eentje.
  maandag 19 juni 2006 @ 15:22:32 #108
120482 mirugai
very fishy
pi_39003767
Een vraagje, waar zijn die rekensommetjes goed voor? Als je een lekkere fles wijn koopt om van te genieten dan ga je toch ook niet uitrekenen hoeveel je per glas of per slok wegdrinkt?
Ik zou gewoon een apparaat en molen aanschaffen voor wat je budget toelaat en daarna gewoon lekkere espressootjes zetten.
En sommige dingen, vooral als je kwaliteit wilt, kosten nu eenmaal wat meer. Ik heb zelf thuis de apparatuur staan voor het bedrag dat ik me kan veroorloven en dat ik erover over heb en vanuit economisch standpunt zal ik nooit quite spelen. Maar dat maakt niet uit. Elke dag geniet ik van lekkere espressootjes en daar gaat 't bij mij om.
  maandag 19 juni 2006 @ 15:24:40 #109
45206 Pietverdriet
pi_39003838
Mirugai, je hebt helemaal gelijk.
pi_39003845
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:22 schreef mirugai het volgende:
Een vraagje, waar zijn die rekensommetjes goed voor? Als je een lekkere fles wijn koopt om van te genieten dan ga je toch ook niet uitrekenen hoeveel je per glas of per slok wegdrinkt?
Ik zou gewoon een apparaat en molen aanschaffen voor wat je budget toelaat en daarna gewoon lekkere espressootjes zetten.
En sommige dingen, vooral als je kwaliteit wilt, kosten nu eenmaal wat meer. Ik heb zelf thuis de apparatuur staan voor het bedrag dat ik me kan veroorloven en dat ik erover over heb en vanuit economisch standpunt zal ik nooit quite spelen. Maar dat maakt niet uit. Elke dag geniet ik van lekkere espressootjes en daar gaat 't bij mij om.
Het ging er omdat er gelijk van uitgegaan word dat Nespresso duur is en dat is niet altijd het geval vandaar.

Maar ik sluit je aan bij jouw want koffie is net zoals wijn wat je lekker vind niet iedereen lekker en hoeveel je er voor uitgeeft is ook heel persoonlijk.
  maandag 19 juni 2006 @ 15:31:32 #111
120482 mirugai
very fishy
pi_39004064
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:24 schreef MeZZiN het volgende:
Het ging er omdat er gelijk van uitgegaan word dat Nespresso duur is en dat is niet altijd het geval vandaar.
ok, dat wist ik niet. Ik had trouwens bij jullie al het idee dat jullie die rekensommetjes niet voor jullie zelf maakten, want jullie lijken me niet de personen om tot op eurocentjes op de kwaliteit van je voedsel te beknibbelen.
pi_39004491
de discussie duur/niet duur werd ook gevoerd toen de senseo kwam nu is t min of meer ge accpeteerd.. voor mij is na smaak gemak de belangrijkste factor.

dat is voor mij de reden geweest een nespresso te maken, smorgens bonen malen...ik durf mij niet eens te scheren smorgens ivm slaaperigheid en messen...
koffie malen...ik zie mijn vingers nu al verdwijnen

denk dat (n)espresso drinkers toch niet zo op de kleintjes letten, ze genieten van hun koppie pleur dat mag wat kosten, als je grootverbruiker bent neem je snel genoeg gewoon snelfiltermaling want dat is vele malen goedkoper dan een (n)espresso
suck my asshole taco bender
pi_39026230
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:43 schreef Remco_h het volgende:
de discussie duur/niet duur werd ook gevoerd toen de senseo kwam nu is t min of meer ge accpeteerd.. voor mij is na smaak gemak de belangrijkste factor.

dat is voor mij de reden geweest een nespresso te maken, smorgens bonen malen...ik durf mij niet eens te scheren smorgens ivm slaaperigheid en messen...
koffie malen...ik zie mijn vingers nu al verdwijnen
LOL snap wat je bedoeld met nespresso kan iedereen een lekker bakkie zetten zonder dat je wakker hoe te zijn.
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:43 schreef Remco_h het volgende:
denk dat (n)espresso drinkers toch niet zo op de kleintjes letten, ze genieten van hun koppie pleur dat mag wat kosten, als je grootverbruiker bent neem je snel genoeg gewoon snelfiltermaling want dat is vele malen goedkoper dan een (n)espresso
Als je veel koffie drinkt dan is (N)espresso nooit goedkoop (drink alleen 2x nespresso en voor de rest thee op een dag)
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:31 schreef mirugai het volgende:
ok, dat wist ik niet..
Doel bereikt
  dinsdag 20 juni 2006 @ 09:07:10 #114
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_39026419
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 10:47 schreef Verbal het volgende:
Mijn vriendin en ik willen af van de Senseo, zeker sinds wij hebben gehoord dat dat crčme-deel wordt bereikt door de toevoeging van varkensvet
Nee toch?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 20 juni 2006 @ 09:19:01 #115
45206 Pietverdriet
pi_39026649
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 09:07 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Nee toch?
Volgens mij is dat een broodje aap verhaal.
pi_39026681
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 09:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een broodje aap verhaal.
Is het ook volgens mij (het moet altijd op de verpakking staan wat er inzit.

De reden dat senseo een schuimlaagje krijgt is omdat er een schuimkamer/schuimbuisje om schuim te maken. Dit is geen crema zoals op de espresso maar gewoon een beetje lucht bubbeltjes.
pi_39026938
Van senseo.nl:

Hoe ontstaat het creme-laagje op de koffie?
Het SenseoŽ koffiezetapparaat heeft een unieke, gepatenteerde schuimkamer die ervoor zorgt dat er een creme-laagje op de koffie komt. De basisvarianten SenseoŽ coffee pads en SenseoŽ Selection bevatten 100% pure koffie, zonder toevoegingen.

De SenseoŽ varianten Forbidden Fruits en City Sensations bevatten toevoegingen voor het verkrijgen van de unieke smaak van deze varianten.
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:18:18 #118
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_39027861
Ach....karbonade's bestaan ook mede uit varkensvet nietwaar ?

Ligt het trouwens aan mij of is iedereen met een senseo apparaat het na een paar maanden al weer helemaal moe ?

Persoonlijk hou ik het maar bij m'n espressokannetje met Lavazza koffie, de koffie van Simon Levelt cs. heeft meestal weinig meerwaarde.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_39028028
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:18 schreef turnpike het volgende:
Ach....karbonade's bestaan ook mede uit varkensvet nietwaar ?

Ligt het trouwens aan mij of is iedereen met een senseo apparaat het na een paar maanden al weer helemaal moe ?

Persoonlijk hou ik het maar bij m'n espressokannetje met Lavazza koffie, de koffie van Simon Levelt cs. heeft meestal weinig meerwaarde.
De meeste mensen willen toch meer al ze senseo hebben. dus kopen ze een (N)espresso machine en het worden er alleen maar meer omdat je nu bijna overal een ok tot zeer goede espresso kan krijgen!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:33:00 #120
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_39028219
Nou ik bedoel ook dat als ik het afgelopen jaar bij m'n ouders 's avonds een kopje koffie kreeg voorgeschoteld, was het doorgaans een senseo. Waar ze nu steeds vaker weer aankomen met een "ouderwets" snelfiltertje.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_39028893
Bij mij staat de senseo er puur omdat ik niet meer ruimte heb in de keuken, en deze gratis kreeg bij mn bankstel. Zo gauw ik een ruimer bemeten huis heb dan gaat de senseo de deur uit en komt er een fijne espressomachine, en eventueel een snelfilterapparaat (is ook lekker op zn tijd). En de senseo? Daar kan ik vast wel iemand blij mee maken tegen die tijd.....
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
  dinsdag 20 juni 2006 @ 11:20:36 #122
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_39029417
Wat is nu het verschil tussen senseo, espresso en nespresso?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 11:24:32 #123
45206 Pietverdriet
pi_39029554
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:20 schreef Strolie75 het volgende:
Wat is nu het verschil tussen senseo,
hollandse bak DE koffie met nepschuim erop
quote:
espresso
Een echt heel goede espresso is een slokje koffie met een orgastische smaakexplosie die minstens een kwartier in de hoofd blijft rondtikken
quote:
en nespresso?
Bijna net zo goed als een goede espresso
  dinsdag 20 juni 2006 @ 11:26:30 #124
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_39029596
Espresso als smaak ken ik wel. Erg lekker inderdaad. Ik drink het nu meestal in cafe's en restaurants. Ik vroeg me af welke mogelijkheden ik heb qua smaken. Maar nespresso is dus geen "echte" espresso?
pi_39030007
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:26 schreef Strolie75 het volgende:
Espresso als smaak ken ik wel. Erg lekker inderdaad. Ik drink het nu meestal in cafe's en restaurants. Ik vroeg me af welke mogelijkheden ik heb qua smaken. Maar nespresso is dus geen "echte" espresso?
Nespresso is wel echte espresso.
Het is alleen een Pod systeem ipv losse koffie in de pod zit nu de koffie zonder extra toevoegiingen ofzo. (als vergelijking het zelfde als senseo pads maar dan wel lekker) Je heb ook iets van 19 bar druk en de zet methode is hetzelfde als espresso alleen het is veel makelijker en sneller en reproduceerbare resultaten zodat elk kopje even lekker is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')