Jahaa? Wazig... die heb ik of niet gezien of het is een model dat ik niet wilde.... wat raar dat ik me dat totaal niet kan herinneren. Zal door de Eurosonic kater komenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:38 schreef detulp050 het volgende:
Net nog bij de Harense Smid geweest en er staat nog een Krups Nespresso voor 69 euro. Als je dan de 50 euro coupon eraf trekt, dan blijft er 19 euro over
succes met het vinden van zo'n volautomaat voor 60-80 euro. zelfs tweedehands liggen de prijzen een stuk hoger.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 00:41 schreef knuppelhout het volgende:
heb nu zo'n simpel espresso-apparaatje dat als 10 verschillende merken te koop is, maar ik moet m echt even afschrobben voor ieder gebruik, anders druppelt de espresso zo vreselijk traag in het kopje! schoonmaken heb ik al gedaan maar blijft dit doen.
Ik wil dus op redelijke termijn een keer een nieuwe. En geen nespresso (al is dat best prima espresso, ik ben student en kan dat dus gewoon niet betalen).
Liefst wil ik een (2ehands) volautomaat, oftewel: eentje die bonen voor ieder kopje maalt. Veel mannen hebben een beertender, en dit zou mijn espressotender zijn
Nou wil ik graag weten: welke merken zijn een beetje degelijk? en waar moet ik een beetje op letten?
ik heb tot nu toe de Saeco's voorbij zien komen, maar wat is een beetje een redelijke prijs daarvoor? ik denk zelf aan 60-80 euro
Ik heb voor 140 euro een prima tweedehands Krups volautomaat gescoord op Marktplaats.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 00:41 schreef knuppelhout het volgende:
heb nu zo'n simpel espresso-apparaatje dat als 10 verschillende merken te koop is, maar ik moet m echt even afschrobben voor ieder gebruik, anders druppelt de espresso zo vreselijk traag in het kopje! schoonmaken heb ik al gedaan maar blijft dit doen.
Ik wil dus op redelijke termijn een keer een nieuwe. En geen nespresso (al is dat best prima espresso, ik ben student en kan dat dus gewoon niet betalen).
Liefst wil ik een (2ehands) volautomaat, oftewel: eentje die bonen voor ieder kopje maalt. Veel mannen hebben een beertender, en dit zou mijn espressotender zijn
Nou wil ik graag weten: welke merken zijn een beetje degelijk? en waar moet ik een beetje op letten?
ik heb tot nu toe de Saeco's voorbij zien komen, maar wat is een beetje een redelijke prijs daarvoor? ik denk zelf aan 60-80 euro
Ik heb er niet echt veel verstand van, maar Jura en Krups en Illy-apparaten zijn volgens mij best wel topspul.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 01:35 schreef knuppelhout het volgende:
ok, dat wilde ik dus weten. 140 vind ik vrij veel , zeker omdat ze nieuw al wel voor 250 te krijgen zijn.
naar welke types moet ik zoeken op MP? ik weet dus niet op welke apparaten ik 100 kan bieden en voor welke echt minimaal 150.
Hier misschien?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 14:32 schreef knuppelhout het volgende:
hij doet het helemaal prima! echt geweldig dat dat ding gewoon lekker bonen voor elk kopje maalt. Ik heb er geen handleiding van, kun je die online vinden? heb ze nog niet kunnen googlen.
oja, en er zit nog een knopje op waar ik niks van snap.
heb je echt een saeco vienna voor 50 euro weten te bemachtigen? mazzelpik.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 14:32 schreef knuppelhout het volgende:
hij doet het helemaal prima! echt geweldig dat dat ding gewoon lekker bonen voor elk kopje maalt. Ik heb er geen handleiding van, kun je die online vinden? heb ze nog niet kunnen googlen.
oja, en er zit nog een knopje op waar ik niks van snap.
Deze?quote:Op maandag 26 februari 2007 19:44 schreef knuppelhout het volgende:
hebben jullie nog tips voor budget espressobonen die een beetje te nassen zijn?
Ziet er goed uit, maar aan de dure kant, vind ik.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:58 schreef -Marjo- het volgende:
Deze?
http://www.kaldi.nl/sicilian.html
Echt te mooi idd!quote:Op maandag 26 februari 2007 22:45 schreef popolon het volgende:
Die Francis machines zijn prachtig.
Erg prijzig wel.
[afbeelding]
ziet er goed uit! ooit, als ik later groot&rijk ben koop ik er ook zoeen. nu even tevreden met mn saeco family digital met unieke jaren 80 lookquote:Op zaterdag 17 maart 2007 23:31 schreef sigme het volgende:
Ik heb een goedkope automaat:
[afbeelding]
Dat ding doet alles zelf: je gooit er bonen in (ongemalen dus), en water, en af en toe het koekiebakje (de afgewerkte koffie) leeg. Mediamarkt; zo'n 330,- meen ik. Bevalt uitstekend, en ik heb al wat espressoapparaten versleten.
Dit apparaat maakt -en da's voor het éérst in zo'n ding- goeie geklopte melk. Meestal is een los melkschuimertje een betere optie.
Budget goeie espressobonen: Bij de Jumbo; zoiets als 7 euro / kilo: Lazarro.
Maar wat goeie koffie is verschilt erg per apparaat; zeker met apparaten waar gemalen koffie ingaat.
meteen na gebruik met een vochtig doekjequote:Op maandag 19 maart 2007 10:55 schreef Uhmmie het volgende:
handige tips om het melkschuimpijpje handig en snel goed schoon te krijgen zijn welkom overigens
dat kost nog wat moeite
espresso = espressoquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:04 schreef Luigi_ het volgende:
Is elk espresso apparaat van krups voor nespresso? Ik wil er gewoon poederkoffie in doen of bonen.
[afbeelding]
Ik heb geen idee ik denk dat ik morgen even ga kijken, ik verwacht er helemaal niet veel van en als ik hem niet meer hoef verkoop ik hem weer door of gebruik ik hem als versieren weet ik hetquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:39 schreef Byte_Me het volgende:
een hollandse bak kan beter zijn dan een slechte espresso. hoeveel bar produceert dat ding?
Nee hoor, de mijne is echt een espresso-apparaat voor verse gemalen bonen of poeder:quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:04 schreef Luigi_ het volgende:
Is elk espresso apparaat van krups voor nespresso? Ik wil er gewoon poederkoffie in doen of bonen.
[afbeelding]
Oké ik had al antwoord op m'n vraag maar toch leuk dat je even je espresso-apparaat showdequote:Op woensdag 21 maart 2007 01:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee hoor, de mijne is echt een espresso-apparaat voor verse gemalen bonen of poeder:
[afbeelding]
heb je al wel espresso in huis?quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:02 schreef Luigi_ het volgende:
Vanavond komt het 70s espresso apparaatik hoop dat hij het goed doet anders gebruik ik hem als souvenier
Uiteraardquote:
quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:27 schreef Luigi_ het volgende:
Ik heb hem en gebruik hem al best veelIk ben er heel blij mee, er zit alleen geen gebruiksaanwijzing bij ik weet alleen niet hoe ik hem moet gebruiken voor cappuccino. Op de doos staat een plaatje van de opgeschuimde melk onder het " tuutje"/"ijzeren pijpje" maar ik snap niet hoe ze dat willen doen. Ik heb melk in het reservoir gedaan zoals je ook water er in moet doen als je espresso wilt maken. Maar als ik hem aanzet dan komt er hete melk uit het tuitje waar ook normaal mijn espresso uit komt, wat er dan uitkomt is niet echt opgeklopt in iedergeval niet wat je van een cappuchino mag verwachten. Heeft iemand misschien ervaring hiermee of zou een oplossing voor het probleem kunnen verzinnen? Alvast bedankt
(sorry voor de misschien warrige bescrijving en schrijfstijl maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel)
quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Je moet gewoon melk in een kannetje onder dat schuimpijpje zetten en dan water uit het reservoir in stoomvorm daar in laten komen zodat het schuimen gaat.
quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:27 schreef Luigi_ het volgende:
...
Ik heb melk in het reservoir gedaan zoals je ook water er in moet doen als je espresso wilt maken.
...
Haha nu kan ik er om lachen, dat ding ziet er helemaal niet jarig 70 uit ofzo helemaal niet zelfsquote:Op donderdag 22 maart 2007 23:41 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
![]()
Maar je bent er gelukkig al uit hoe het wél moet.
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een espresso machine en kom steeds maar weer uit op de Gaggia Classic. Lijkt me een prima apparaat en is voor ongeveer ¤260-270 verkrijgbaar bij webshops.
[afbeelding]
In die klasse vind je ze denk ik niet voor minder, ik ben ze iig nog niet tegengekomen. Heeft iemand dit apparaat misschien thuis staan of heeft er ervaring mee? Het enige nadeel is dat je bijna gedwongen bent 'm in een webshop aan te schaffen, de enige zaak hier in de buurt die 'm verkoopt is Simon Lévelt maar die vraagt er ¤369,00 voor! Dat scheelt gewoon 36%!![]()
Ziet dr goed uit nog mooi ookquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:14 schreef bianca en michael het volgende:
De onze, meegenomen uit Italië en toen bleek dat hij hier ook gewoon te koop is
Gaggia Titanium
[afbeelding]
We zijn zéér tevreden over het apparaat, en wanneer de bonen uit Italië op zijn gaan we aan de Peeze bonen.
Op kieskeurig variërend van ¤ 637 tot ¤ 848.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:22 schreef Luigi_ het volgende:
[..]
Ziet dr goed uit nog mooi ookIs het mogelijk dat u mij een kleine prijs indicatie geeft van uw espresso-automaat.
![]()
Okéquote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:06 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Op kieskeurig variërend van ¤ 637 tot ¤ 848.
Hihi, nee wij hebben er daar 599,- voor betaaldquote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:45 schreef Luigi_ het volgende:
[..]
OkéNu maar hopen voor bianca en michael dat ze niet het dubbele hebben betaald in Italië
![]()
Ik ben ook nog maar een beginner, dus echte antwoorden heb ik niet. Wel heb ik al veel gelezen.quote:Op maandag 2 april 2007 16:42 schreef R34L-SIcK het volgende:
De ideale doorlooptijd is 20-25 seconden.
Mijn kopje zit eerder vol wat dus zou wijzen op een te grove maling?
Nee, ik laat het uitlekken. Ik ken jouw machine niet, maar die van mij (Rancilio Silvia) heeft een RVS opvangbak. Daar laat ik de prut gewoon in liggen tot het bakje vol is.quote:Na het zetten van de espresso, zet je dan een kopje onder de piston?
Na het zetten van mn bakkie zwart goud haal ik de piston er af en leg die op het aanrecht/ in de gootstee. Als ik mn bakkie op heb dan klop ik de piston uit en laat nog even water door mn machine lopen zonder de piston er op.quote:Want in de piston zit nog water, toch?
Zie vorig antwoordquote:Wanneer leeg je de piston?
Meestal blijft er aan de randjes nog wat koffie zitten. Deze veeg ik met mn vinger er af boven de vuilnisbak. Daarna was ik het zeefje, de piston en mn handen even met water en leg de spullen op het nog warme apparaat. Daar droogt het dan vanzelf.quote:Is de pellet dan mooi droog en stevig?
Niet zo heel veel dusquote:Of komt er losse drab uit de piston?
Dat kan. Als het water te snel doorloopt is er dus te weinig weerstand van de koffiemaling. Een ongelijkmatige aangedrukte koffiemaling of niet hard genoeg aangedrukte koffie kan ook een oorzaak zijn.quote:Op maandag 2 april 2007 16:42 schreef R34L-SIcK het volgende:
De ideale doorlooptijd is 20-25 seconden.
Mijn kopje zit eerder vol wat dus zou wijzen op een te grove maling?
Bij een goede espresso houd je een droge puck over, dus geen drab. Dan komt er dus nauwelijks water uit de piston na het zetten. Het is het beste om de piston direct na het zetten van een espresso schoon te maken. Dit kun je doen door de piston uit te kloppen en eventjes schoon te spoelen met heet water wat je uit je machine laat lopen, dan met een doekje droog vegen en terug in de zetgroep plaatsen. Op die manier blijft de piston warm, want dat is een erg belangrijk apect van espresso: dat de temperatuur stabiel blijft.quote:Aanvullende vragen:
Na het zetten van de espresso, zet je dan een kopje onder de piston?
Want in de piston zit nog water, toch?[
Wanneer leeg je de piston?
Is de pellet dan mooi droog en stevig?
Of komt er losse drab uit de piston?
Philips en DE wilde gewoon meer geld voor de koffie hebben dus ze hebben senseo verzonnen als en excuus voor koffie met een crema laag (lees opgeklopte koffie laag) dus vandaar dat ze een pad systeem hebben 'uitgevonden' maar pads zijn als een veel oudere vinding.quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:26 schreef boylovesgirl het volgende:
heeft er iemand hier ervaringen met het espresso systeem en het hyper espresso syteem van illy. het zijn allebij van de plastic kuipjes/bakjes en geen pads... grappig trouwens om te lezen dat philips niet degene is geweest die die pads hebben uitgevonden maar dat illy dat heeft gedaan (en ook gepattenteerd)...
Als je Nespresso bedoelt, daar heb ik prima ervaringen mee. Erg lekkere koffie komt daaruit. Het kan vast nog iets beter met gemalen koffie en je betaalt iets mee, maar Nespresso is ontzettend snel en makkelijk om te zetten en echt heel goedquote:Op donderdag 21 juni 2007 09:26 schreef boylovesgirl het volgende:
heeft er iemand hier ervaringen met het espresso systeem en het hyper espresso syteem van illy.
Jep nespresso is erg goed en lekker (voornamelijk ook heel makelijk) maar niet zo goed als net vers gebrand->gemalen bonen en dan een perfecte espresso zetten. maar dat kost mij iets te veel moeite dus doe ik het met second best nespresso voor nuquote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:00 schreef Flurry het volgende:
[..]
Als je Nespresso bedoelt, daar heb ik prima ervaringen mee. Erg lekkere koffie komt daaruit. Het kan vast nog iets beter met gemalen koffie en je betaalt iets mee, maar Nespresso is ontzettend snel en makkelijk om te zetten en echt heel goed
gisteren ook gekocht, en <OT> nog 'goedkoop' ook, was een aanbieding met 30% korting, en dat zet zoden aan de dijkquote:Op maandag 2 april 2007 16:42 schreef R34L-SIcK het volgende:
Hoi espressionista,
Hoe bereiden jullie je kopje espresso?
Zelf gebruik ik sinds kort een Francis X3 apparaat.
[afbeelding]
- - - 8< - - -
En dat is dus een Saeco.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 23:31 schreef sigme het volgende:
Ik heb een goedkope automaat:
[ img]http://www.amaximum.com/catalog/images/incanto%20cappuccino.jpg[/img]
Dat ding doet alles zelf: je gooit er bonen in (ongemalen dus), en water, en af en toe het koekiebakje (de afgewerkte koffie) leeg. Mediamarkt; zo'n 330,- meen ik. Bevalt uitstekend, en ik heb al wat espressoapparaten versleten.
Dit apparaat maakt -en da's voor het éérst in zo'n ding- goeie geklopte melk. Meestal is een los melkschuimertje een betere optie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |