abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 januari 2007 @ 20:29:44 #201
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_45295533
Ik zag er gisteren nog eentje staan, maar die is dus nu al weg blijkbaar. De verkoper zag eerst helemaal niet dat hij zo goedkoop was, hij 'schrok' er zelf van, dus gisteren hing er opeens een schreeuwerig aanbiedingsbriefje bij
pi_45320541
Net nog bij de Harense Smid geweest en er staat nog een Krups Nespresso voor 69 euro. Als je dan de 50 euro coupon eraf trekt, dan blijft er 19 euro over
  zondag 14 januari 2007 @ 02:13:09 #203
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_45334115
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 18:38 schreef detulp050 het volgende:
Net nog bij de Harense Smid geweest en er staat nog een Krups Nespresso voor 69 euro. Als je dan de 50 euro coupon eraf trekt, dan blijft er 19 euro over
Jahaa? Wazig... die heb ik of niet gezien of het is een model dat ik niet wilde.... wat raar dat ik me dat totaal niet kan herinneren. Zal door de Eurosonic kater komen
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_45633030
vorige week een nespresso besteld, meteen voor 90 euro aan koffie erbij. koffie is al binnen, nu het apparaat nog
pi_45684315
heb nu zo'n simpel espresso-apparaatje dat als 10 verschillende merken te koop is, maar ik moet m echt even afschrobben voor ieder gebruik, anders druppelt de espresso zo vreselijk traag in het kopje! schoonmaken heb ik al gedaan maar blijft dit doen.
Ik wil dus op redelijke termijn een keer een nieuwe. En geen nespresso (al is dat best prima espresso, ik ben student en kan dat dus gewoon niet betalen).
Liefst wil ik een (2ehands) volautomaat, oftewel: eentje die bonen voor ieder kopje maalt. Veel mannen hebben een beertender, en dit zou mijn espressotender zijn

Nou wil ik graag weten: welke merken zijn een beetje degelijk? en waar moet ik een beetje op letten?
ik heb tot nu toe de Saeco's voorbij zien komen, maar wat is een beetje een redelijke prijs daarvoor? ik denk zelf aan 60-80 euro
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_45684870
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 00:41 schreef knuppelhout het volgende:
heb nu zo'n simpel espresso-apparaatje dat als 10 verschillende merken te koop is, maar ik moet m echt even afschrobben voor ieder gebruik, anders druppelt de espresso zo vreselijk traag in het kopje! schoonmaken heb ik al gedaan maar blijft dit doen.
Ik wil dus op redelijke termijn een keer een nieuwe. En geen nespresso (al is dat best prima espresso, ik ben student en kan dat dus gewoon niet betalen).
Liefst wil ik een (2ehands) volautomaat, oftewel: eentje die bonen voor ieder kopje maalt. Veel mannen hebben een beertender, en dit zou mijn espressotender zijn

Nou wil ik graag weten: welke merken zijn een beetje degelijk? en waar moet ik een beetje op letten?
ik heb tot nu toe de Saeco's voorbij zien komen, maar wat is een beetje een redelijke prijs daarvoor? ik denk zelf aan 60-80 euro
succes met het vinden van zo'n volautomaat voor 60-80 euro. zelfs tweedehands liggen de prijzen een stuk hoger.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 01:15:21 #207
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45684937
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 00:41 schreef knuppelhout het volgende:

Ik heb voor 140 euro een prima tweedehands Krups volautomaat gescoord op Marktplaats.
Denk niet dat je voor veel minder echt iets kwalitatiefs zult vinden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_45685205
ok, dat wilde ik dus weten. 140 vind ik vrij veel , zeker omdat ze nieuw al wel voor 250 te krijgen zijn.
naar welke types moet ik zoeken op MP? ik weet dus niet op welke apparaten ik 100 kan bieden en voor welke echt minimaal 150.
zijn de saeco family digital of deluxe digital wat?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 01:37:22 #209
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45685238
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 01:35 schreef knuppelhout het volgende:
ok, dat wilde ik dus weten. 140 vind ik vrij veel , zeker omdat ze nieuw al wel voor 250 te krijgen zijn.
naar welke types moet ik zoeken op MP? ik weet dus niet op welke apparaten ik 100 kan bieden en voor welke echt minimaal 150.
Ik heb er niet echt veel verstand van, maar Jura en Krups en Illy-apparaten zijn volgens mij best wel topspul.

laat me graag verbeteren door de echte fanaten
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_45687500
en die hebben ook volautomaten?

ik had alleen maar even snel naar saeco gekeken, vandaar
pi_46454938
Inmiddels is de Nespresso binnen.

Bevalt prima
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_46459669
ik heb gisteren een ongebruikte saeco genio op de kop getikt op ebay. even afwachten nog, maar volgens mij was het wel een goede deal voor 45 euro.
pi_46471952
ik ben aan het werk om een saeco vienna voor 50+verzending te kopen
pi_46482623
ook niet verkeerd! ik ben wel benieuwd, ik heb altijd een budget apparaat gehad (die krups van de consumentenbond als dat je iets zegt, kreeg altijd goede beoordelingen), en nu dus een stapje hoger. het is uiteraard nog geen topapparaat, maar 1000 euro voor een espressoapparaat vind ik een beetje overdreven. heb nu ook een nespresso, maar echte espresso bevalt me toch beter.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:35:56 #215
143790 Boda
No guts, no glory
pi_46606930
Ik krijg met mijn espresso machine geen fatsoenlijke espresso, tenminste als ik losse koffie gebruik. Gebruik ik bv. Illy pads, dan smaakt het best goed. De espresso die ik zet van losse koffie is te waterig, loopt veel te snel door en ruikt vies. Ik druk de koffie hard genoeg aan denk ik, maar als ik de koffiedrab weg wil gooien is het eigenlijk nog steeds een losse substantie, geen harde "koek" die ik bij espressobars weleens zie.
Ik heb een Brasilia Lady apparaat, met een Rossi Pod systeem. Geen idee of het een goede is, want ik heb 'm gekregen. Iemand tips?
pi_46618733
harder aandrukken, meer koffie erin (zeef echt helemaal vullen). verder ken ik jouw apparaat niet, dus daar kan ik je niet echt mee helpen. gebruiksaanwijzing goed gelezen?

ik heb met mijn nieuwe apparaat (saeco genio) ook even moeten oefenen, maar nu komt er een perfekte espresso uit.
pi_46623273
hij doet het helemaal prima! echt geweldig dat dat ding gewoon lekker bonen voor elk kopje maalt. Ik heb er geen handleiding van, kun je die online vinden? heb ze nog niet kunnen googlen.
oja, en er zit nog een knopje op waar ik niks van snap.
pi_46623635
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 14:32 schreef knuppelhout het volgende:
hij doet het helemaal prima! echt geweldig dat dat ding gewoon lekker bonen voor elk kopje maalt. Ik heb er geen handleiding van, kun je die online vinden? heb ze nog niet kunnen googlen.
Hier misschien?

http://www.espressotec.com/ummanual.asp#saeco
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_46624180
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 14:32 schreef knuppelhout het volgende:
heb je echt een saeco vienna voor 50 euro weten te bemachtigen? mazzelpik.
ik heb zelf een hele eenvoudige saeco en die maakt me toch lekkere espresso! dan zal die van jou alleen maar beter zijn, ook dankzij de versgemalen bonen.
pi_46685319
thanks for de handleidingensite, hij staat er alleen niet bij. Het is de Saeco superautomat electric. iets ouderwetser dan de vienna, maar de espresso is prima!
pi_46705505
hebben jullie nog tips voor budget espressobonen die een beetje te nassen zijn?
pi_46706127
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:44 schreef knuppelhout het volgende:
hebben jullie nog tips voor budget espressobonen die een beetje te nassen zijn?
Deze?

http://www.kaldi.nl/sicilian.html
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
pi_46708283
dat klinkt goed, maar nog steeds best aan de prijs. niet voor goede koffie, maar wel voor mijn budget
ik vind de bonen van AH beter dan DE. maar wil liever een goed merk kilozak espressobonen vinden, maar heb geen trek om al die kruidvat, xenos en mediamarkt zooi te proberen, dikke kans dat het niks is maar misschien is er een soort die WEL lekker is.
pi_46710690
Woeiii - Blog
  maandag 26 februari 2007 @ 22:23:03 #225
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_46714236
quote:
Ziet er goed uit, maar aan de dure kant, vind ik.

Ik heb vandaag die nieuwe DE extra-dark espressobonen in de supermarkt gekocht. Ben benieuwd of die een beetje lekker pittige espresso opleveren.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 26 februari 2007 @ 22:34:22 #226
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46714740
Alleen jammer dat 95% van die apparaten zo lelijk zijn.

Krups 111FN nogwat zijn $30, geen idee of die ook goed zijn. Vind het wel erg goedkoop.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 26 februari 2007 @ 22:45:00 #227
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46715281
Die Francis machines zijn prachtig.

Erg prijzig wel.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 26 februari 2007 @ 23:23:23 #228
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_46717178
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:45 schreef popolon het volgende:
Die Francis machines zijn prachtig.

Erg prijzig wel.

[afbeelding]
Echt te mooi idd!

Ik hoorde wel dat in ieder geval de eerste serie enorme slijtageproblemen had... stond in de recenties op kieskeurig.nl volgens mij.... beetje oppassen met een tweedehandsje dus.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 17:03:36 #229
146908 schooierd
cookie dude
pi_47371922
Schopje!

Schooierd heeft zichzelf verblijd met een Bialetti (Kitty)

Bij die gare supermarkt in de buurt een pak Lavazza gehaald (is daar tig keer goedkoper dan bijv. AH huismerk...), en jammie... een prima bakkie!! Binnenkort maar eens betere koffie proberen.

Een noob-vraag aan de moka-kenners: behoort een cremalaagje tot de mogelijkheden bij een moka?
Er is absoluut geen crema te bekennen, al is de koffie an sich prima.

Edit: never mind... geen cremalaag dus (wel logisch ook met zo'n lage druk), aldus Wikipedia.

[ Bericht 13% gewijzigd door schooierd op 17-03-2007 19:16:00 ]
I know that you think you know what I said. But I'm not sure whether you understood that what you heard is what I meant.
pi_47375889
ik gebruik op vakantie ook altijd zo'n micro espresso-unit (itt de oploskoffie uhhh drank met brandsmaak drinkende campinggasten)... heerlijk bakkie maar idd geen cremelaagje. is ook niet nodig op zich, maar verhoogt het koffiegenot wel! en ik kan werkelijk alle budget koffieliefhebbers aanraden om ook zo'n saeco zelfmalert te zoeken op MP... wat een topding voor 50 euro!
  zaterdag 17 maart 2007 @ 19:34:12 #231
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_47377096
Voor zover ik het weet is het onmogelijk om een mooi cremelaagje te krijgen zonder hoge druk (Bar).
  zaterdag 17 maart 2007 @ 23:13:06 #232
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_47384289
Er is een versie van 't moka potje met een klep die wel een crema laag produceert... geen idee echter waar je zoiets kan krijgen en of 't goed werkt.

Zie "BRIKKA & KALIFFA" op http://www.bialettiusa.com/bialetti/products.html
pi_47384838
Ik heb een goedkope automaat:

Dat ding doet alles zelf: je gooit er bonen in (ongemalen dus), en water, en af en toe het koekiebakje (de afgewerkte koffie) leeg. Mediamarkt; zo'n 330,- meen ik. Bevalt uitstekend, en ik heb al wat espressoapparaten versleten.

Dit apparaat maakt -en da's voor het éérst in zo'n ding- goeie geklopte melk. Meestal is een los melkschuimertje een betere optie.

Budget goeie espressobonen: Bij de Jumbo; zoiets als 7 euro / kilo: Lazarro.
Maar wat goeie koffie is verschilt erg per apparaat; zeker met apparaten waar gemalen koffie ingaat.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_47392223
hmm mijn nespresso kostte 100e.....

dus hoezo is nespresso verplicht duur?

en nou was de mijne in de aanbieding.. moet ik toegeven
maar hier kan je ook cappuchino enzo mee maken

nespresso heeft ook rond de 100e apparaten om espresso te maken
geen cappu dan tho.. en dat vind ik toevallig het lekkerst

enig navragen bij de mevr. van nespresso bleek ook dat van binnen alle nespresso's exact hetzelfde zijn
dus voor de dure nespresso betaal je enkel meer geld voor het uiterlijk
niet omdat ze echt beter zijn.
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  zondag 18 maart 2007 @ 11:33:34 #235
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_47392348
wij hebben als studentenhuis ook en paar gaspit espresso jetsers, (2, 5 en 12 personen)
dat is een goede manier om goedkoop goeie espresso te drinken, mits goede bonen(maling)...
het nadeel is het schoonmaken en het maken kost wat tijd, metname de grotere versies

zelf heb ik ook een Nespresso le Cube XN 5005:

en deze bevalt super! de koffie is naar mijn mening nog stukken beter dan die van de gaspit apparaten,
zelfs onze huis-italianen zijn er helemaal gek van
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
  zondag 18 maart 2007 @ 17:25:45 #236
20330 knuppelhout
ouwe dibbes
pi_47404827
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 23:31 schreef sigme het volgende:
[afbeelding]

Dat ding doet alles zelf: je gooit er bonen in (ongemalen dus), en water, en af en toe het koekiebakje (de afgewerkte koffie) leeg. Mediamarkt; zo'n 330,- meen ik. Bevalt uitstekend, en ik heb al wat espressoapparaten versleten.

Dit apparaat maakt -en da's voor het éérst in zo'n ding- goeie geklopte melk. Meestal is een los melkschuimertje een betere optie.

Budget goeie espressobonen: Bij de Jumbo; zoiets als 7 euro / kilo: Lazarro.
Maar wat goeie koffie is verschilt erg per apparaat; zeker met apparaten waar gemalen koffie ingaat.
ziet er goed uit! ooit, als ik later groot&rijk ben koop ik er ook zoeen. nu even tevreden met mn saeco family digital met unieke jaren 80 look
pi_47427559
@funkmaster: die wilden wij aanvankelijk ook.. maar uiteindelijk hebben we deze gekocht:
(het oog wil ook wat natuurlijk en deze zag er net cooler uit al was het moeiljk kiezen hoor)
achteraf gezien met onze nieuwe keuken past deze ook perfect dus dat is wel cool
mooi zwart in een zwart/witte keuken kan nooit kwaad

jobensaskia.nl
pi_47427608
handige tips om het melkschuimpijpje handig en snel goed schoon te krijgen zijn welkom overigens
dat kost nog wat moeite
jobensaskia.nl
pi_47427922
quote:
Op maandag 19 maart 2007 10:55 schreef Uhmmie het volgende:
handige tips om het melkschuimpijpje handig en snel goed schoon te krijgen zijn welkom overigens
dat kost nog wat moeite
meteen na gebruik met een vochtig doekje
  dinsdag 20 maart 2007 @ 17:04:04 #240
168821 Luigi_
Forza Milano
pi_47477771
Is elk espresso apparaat van krups voor nespresso? Ik wil er gewoon poederkoffie in doen of bonen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Luigi_ op 20-03-2007 17:09:21 ]
pi_47480171
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:04 schreef Luigi_ het volgende:
Is elk espresso apparaat van krups voor nespresso? Ik wil er gewoon poederkoffie in doen of bonen.

[afbeelding]
espresso = espresso
nespresso = nespresso
espresso <> nespresso

volgens mij is dat dus een gewoon espresso apparaat. die maakt krups namelijk ook.
pi_47481253
ik weet zeker dat krups ook espressoapparaten maakt zonder cupjes. maar dat ding van het plaatje ziet er wel erg 70s uit.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 18:54:29 #243
168821 Luigi_
Forza Milano
pi_47481747
Ik heb informatie gevraagd, er kan gewone gemalen koffie in. Dat het een 70s is zal mij een spreekwoordelijke worst zijn aangezien hij aan mij verkocht word voor het luttele bedrag van 15 euro

Edit: Hij is 2 x gebruikt maar de eigenaar vond een Hollandse bak koffie beter. Ik kan me er niks bij voorstellen maar smaken verschillen
pi_47494781
een hollandse bak kan beter zijn dan een slechte espresso. hoeveel bar produceert dat ding?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 23:42:34 #245
168821 Luigi_
Forza Milano
pi_47494910
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 23:39 schreef Byte_Me het volgende:
een hollandse bak kan beter zijn dan een slechte espresso. hoeveel bar produceert dat ding?
Ik heb geen idee ik denk dat ik morgen even ga kijken, ik verwacht er helemaal niet veel van en als ik hem niet meer hoef verkoop ik hem weer door of gebruik ik hem als versieren weet ik het . Ik kan dan in iedergeval nog terug vallen op mijn mokka express (waar ik overigens wel een klein probleempje mee heb Kleur Mokka Express ) maar dat terzijde. Als ik hem heb of ben langs geweest laat ik het horen
  woensdag 21 maart 2007 @ 01:42:23 #246
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_47497240
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:04 schreef Luigi_ het volgende:

[afbeelding]
Nee hoor, de mijne is echt een espresso-apparaat voor verse gemalen bonen of poeder:

Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:13:10 #247
168821 Luigi_
Forza Milano
pi_47511876
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 01:42 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee hoor, de mijne is echt een espresso-apparaat voor verse gemalen bonen of poeder:

[afbeelding]
Oké ik had al antwoord op m'n vraag maar toch leuk dat je even je espresso-apparaat showde
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:02:49 #248
168821 Luigi_
Forza Milano
pi_47516443
Vanavond komt het 70s espresso apparaat ik hoop dat hij het goed doet anders gebruik ik hem als souvenier
pi_47516782
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:02 schreef Luigi_ het volgende:
Vanavond komt het 70s espresso apparaat ik hoop dat hij het goed doet anders gebruik ik hem als souvenier
heb je al wel espresso in huis?
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:15:27 #250
168821 Luigi_
Forza Milano
pi_47516986
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:10 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

heb je al wel espresso in huis?
Uiteraard Zoals ik hierboven al zei ik gebruik sinds begin december (die dag zal ik nooit vergeten ik word nog emotioneel als ik er over praat ) een mokka express Werkt ook goed maar ik had er wel een probleempje mee, en kon dat krups-ding voor 15 euro ophalen

Edit: Ik heb zowel espresso koffie als espresso koffie bonen als koffie bonen uit costa rica (gekregen als souveniertje )
  woensdag 21 maart 2007 @ 23:33:32 #251
168821 Luigi_
Forza Milano
pi_47532772
Ik heb mijn espresso-automaat binnen Hij doet het fantastisch en ziet er helemaal niet ouderwetsch uit, het zag er op de doos wel zo uit. Ik kan wel een keertje een foto maken, de espresso smaakt prima hij is 6 bar volgens mij zou dat kunnen?
  donderdag 22 maart 2007 @ 16:27:33 #252
168821 Luigi_
Forza Milano
pi_47551504
Ik had net een vraag, maar ik weet al hoe het moet

[ Bericht 80% gewijzigd door Luigi_ op 22-03-2007 16:46:46 ]
  donderdag 22 maart 2007 @ 16:47:50 #253
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_47552309
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:27 schreef Luigi_ het volgende:
Ik heb hem en gebruik hem al best veel Ik ben er heel blij mee, er zit alleen geen gebruiksaanwijzing bij ik weet alleen niet hoe ik hem moet gebruiken voor cappuccino. Op de doos staat een plaatje van de opgeschuimde melk onder het " tuutje"/"ijzeren pijpje" maar ik snap niet hoe ze dat willen doen. Ik heb melk in het reservoir gedaan zoals je ook water er in moet doen als je espresso wilt maken. Maar als ik hem aanzet dan komt er hete melk uit het tuitje waar ook normaal mijn espresso uit komt, wat er dan uitkomt is niet echt opgeklopt in iedergeval niet wat je van een cappuchino mag verwachten. Heeft iemand misschien ervaring hiermee of zou een oplossing voor het probleem kunnen verzinnen? Alvast bedankt

(sorry voor de misschien warrige bescrijving en schrijfstijl maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel )

Je moet gewoon melk in een kannetje onder dat schuimpijpje zetten en dan water uit het reservoir in stoomvorm daar in laten komen zodat het schuimen gaat.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 22 maart 2007 @ 16:54:26 #254
168821 Luigi_
Forza Milano
pi_47552600
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:47 schreef golfer het volgende:

[..]

Je moet gewoon melk in een kannetje onder dat schuimpijpje zetten en dan water uit het reservoir in stoomvorm daar in laten komen zodat het schuimen gaat.
Ik voel me nu ook wel aardig stom omdat ik het net op internet zag maar het lukt nu wel goed Ik had niet verwacht dat het zo simpel was

Tip: http://www.latteart.nl/latteart_hoemaak_cappucino.asp
pi_47566923
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:27 schreef Luigi_ het volgende:
...
Ik heb melk in het reservoir gedaan zoals je ook water er in moet doen als je espresso wilt maken.
...

Maar je bent er gelukkig al uit hoe het wél moet.

Ik ben zelf ook aan het kijken naar een espresso machine en kom steeds maar weer uit op de Gaggia Classic. Lijkt me een prima apparaat en is voor ongeveer ¤260-270 verkrijgbaar bij webshops.

In die klasse vind je ze denk ik niet voor minder, ik ben ze iig nog niet tegengekomen. Heeft iemand dit apparaat misschien thuis staan of heeft er ervaring mee? Het enige nadeel is dat je bijna gedwongen bent 'm in een webshop aan te schaffen, de enige zaak hier in de buurt die 'm verkoopt is Simon Lévelt maar die vraagt er ¤369,00 voor! Dat scheelt gewoon 36%!

[ Bericht 1% gewijzigd door Tourniquet op 23-03-2007 08:59:52 ]
pi_47570794
ik vind het nog steeds duur, wat is het verschil tussen die en een budget unit (zoals mijn saeco family digital - vienna)?
  vrijdag 23 maart 2007 @ 15:19:46 #257
168821 Luigi_
Forza Milano
pi_47583196
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 23:41 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Maar je bent er gelukkig al uit hoe het wél moet.

Ik ben zelf ook aan het kijken naar een espresso machine en kom steeds maar weer uit op de Gaggia Classic. Lijkt me een prima apparaat en is voor ongeveer ¤260-270 verkrijgbaar bij webshops.

[afbeelding]

In die klasse vind je ze denk ik niet voor minder, ik ben ze iig nog niet tegengekomen. Heeft iemand dit apparaat misschien thuis staan of heeft er ervaring mee? Het enige nadeel is dat je bijna gedwongen bent 'm in een webshop aan te schaffen, de enige zaak hier in de buurt die 'm verkoopt is Simon Lévelt maar die vraagt er ¤369,00 voor! Dat scheelt gewoon 36%!
Haha nu kan ik er om lachen, dat ding ziet er helemaal niet jarig 70 uit ofzo helemaal niet zelfs . De doos wel maar het gaat om de inhoud ( zegt m'n vriendin ook vaak ) Hij doet het echt perfect vanochtend ff cappuccino gedronken Ik ben er blij mee en de smaak is gewoon goed. Al ben ik geen fijnproever ik ben er in ieder geval tevreden mee
pi_47607417
De onze, meegenomen uit Italië en toen bleek dat hij hier ook gewoon te koop is

Gaggia Titanium

We zijn zéér tevreden over het apparaat, en wanneer de bonen uit Italië op zijn gaan we aan de Peeze bonen.
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  zaterdag 24 maart 2007 @ 12:22:43 #259
168821 Luigi_
Forza Milano
pi_47607623
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:14 schreef bianca en michael het volgende:
De onze, meegenomen uit Italië en toen bleek dat hij hier ook gewoon te koop is

Gaggia Titanium
[afbeelding]

We zijn zéér tevreden over het apparaat, en wanneer de bonen uit Italië op zijn gaan we aan de Peeze bonen.
Ziet dr goed uit nog mooi ook Is het mogelijk dat u mij een kleine prijs indicatie geeft van uw espresso-automaat.
pi_47609881
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:22 schreef Luigi_ het volgende:

[..]

Ziet dr goed uit nog mooi ook Is het mogelijk dat u mij een kleine prijs indicatie geeft van uw espresso-automaat.
Op kieskeurig variërend van ¤ 637 tot ¤ 848.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 14:45:26 #261
168821 Luigi_
Forza Milano
pi_47610781
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 14:06 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Op kieskeurig variërend van ¤ 637 tot ¤ 848.
Oké Nu maar hopen voor bianca en michael dat ze niet het dubbele hebben betaald in Italië
pi_47613424
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 14:45 schreef Luigi_ het volgende:

[..]

Oké Nu maar hopen voor bianca en michael dat ze niet het dubbele hebben betaald in Italië
Hihi, nee wij hebben er daar 599,- voor betaald

Overigens krijgen we in de nieuwe keuken in het nieuwe huis deze:

Ik hoop dat we de koffie uit die een beetje kunnen vergelijken met de Gaggia. Iemand ervaring met deze (Siemens TK68E571) of een andere inbouw?

[ Bericht 22% gewijzigd door bianca en michael op 24-03-2007 16:42:30 ]
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_47616241
Ik heb enkele maanden geleden een DeLonghi aangeschaft en tot nu toe ben ik er ZEER tevreden over. Volautomaat met perfecte espresso (gebruik voornamelijk Levelt bonen) en een one-touch cappuccino functie:

May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_47929903
Hoi espressionista,

Hoe bereiden jullie je kopje espresso?
Zelf gebruik ik sinds kort een Francis X3 apparaat.

Ok,

Toestel staat aan en alles is schoon.
Kopjes op de warmhoudplaat, piston is warm
Om te beginnen neem ik dus 7 tot 9 gram gemalen koffie.
Die doe ik in de piston en met de stamper druk ik de koffie aan.
Vervolgens even de rand van de piston koffievrij maken en nogmaals de koffie aandrukken met de stamper, druk ongeveer 20 kg en de stamper een halve slag draaien met de wijzers mee.
Piston plaatsen in het toestel en de knop indrukken om een espresso te maken.
Vervolgens loopt er water door de piston en komt er espresso in het kopje.

Echter......................

De ideale doorlooptijd is 20-25 seconden.
Mijn kopje zit eerder vol wat dus zou wijzen op een te grove maling?

Aanvullende vragen:

Na het zetten van de espresso, zet je dan een kopje onder de piston?
Want in de piston zit nog water, toch?
Wanneer leeg je de piston?
Is de pellet dan mooi droog en stevig?
Of komt er losse drab uit de piston?

Bij voorbaat dank op al mijn vragen.

Dus, deel hier tevens je geheimen om allen tot een heerlijke espresso te komen.

[ Bericht 11% gewijzigd door R34L-SIcK op 02-04-2007 17:40:53 ]
pi_47942716
quote:
Op maandag 2 april 2007 16:42 schreef R34L-SIcK het volgende:
Ik ben ook nog maar een beginner, dus echte antwoorden heb ik niet. Wel heb ik al veel gelezen.
Het zou volgens mij ook kunnen zijn dat je toch niet hard genoeg aanstampt.
quote:
Nee, ik laat het uitlekken. Ik ken jouw machine niet, maar die van mij (Rancilio Silvia) heeft een RVS opvangbak. Daar laat ik de prut gewoon in liggen tot het bakje vol is.
quote:
Want in de piston zit nog water, toch?
Na het zetten van mn bakkie zwart goud haal ik de piston er af en leg die op het aanrecht/ in de gootstee. Als ik mn bakkie op heb dan klop ik de piston uit en laat nog even water door mn machine lopen zonder de piston er op.
quote:
Zie vorig antwoord
quote:
Meestal blijft er aan de randjes nog wat koffie zitten. Deze veeg ik met mn vinger er af boven de vuilnisbak. Daarna was ik het zeefje, de piston en mn handen even met water en leg de spullen op het nog warme apparaat. Daar droogt het dan vanzelf.
quote:
Niet zo heel veel dus
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
  maandag 2 april 2007 @ 22:25:23 #266
120482 mirugai
very fishy
pi_47944378
Er is een ander topic dat beter aansluit op je vragen: Het Grote Barista Topic Deel II
quote:
Dat kan. Als het water te snel doorloopt is er dus te weinig weerstand van de koffiemaling. Een ongelijkmatige aangedrukte koffiemaling of niet hard genoeg aangedrukte koffie kan ook een oorzaak zijn.
quote:
Aanvullende vragen:
Want in de piston zit nog water, toch?[
Bij een goede espresso houd je een droge puck over, dus geen drab. Dan komt er dus nauwelijks water uit de piston na het zetten. Het is het beste om de piston direct na het zetten van een espresso schoon te maken. Dit kun je doen door de piston uit te kloppen en eventjes schoon te spoelen met heet water wat je uit je machine laat lopen, dan met een doekje droog vegen en terug in de zetgroep plaatsen. Op die manier blijft de piston warm, want dat is een erg belangrijk apect van espresso: dat de temperatuur stabiel blijft.
Succes ermee en veel espresso plezier!
  woensdag 18 april 2007 @ 14:13:15 #267
32422 engessa
Who's dirty?
pi_48460962
Ik heb gisteravond een espresso/cappuchino apparaat van DeLonghi meegekregen die bij iemand in de weg stond. Missen twee onderdeeltjes, die nog ff bijelkaar scharrelen en dan kan ik ook aan de echte koffie.
pi_50682034
heeft er iemand hier ervaringen met het espresso systeem en het hyper espresso syteem van illy. het zijn allebij van de plastic kuipjes/bakjes en geen pads... grappig trouwens om te lezen dat philips niet degene is geweest die die pads hebben uitgevonden maar dat illy dat heeft gedaan (en ook gepattenteerd)...
pi_52188456
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 09:26 schreef boylovesgirl het volgende:
heeft er iemand hier ervaringen met het espresso systeem en het hyper espresso syteem van illy. het zijn allebij van de plastic kuipjes/bakjes en geen pads... grappig trouwens om te lezen dat philips niet degene is geweest die die pads hebben uitgevonden maar dat illy dat heeft gedaan (en ook gepattenteerd)...
Philips en DE wilde gewoon meer geld voor de koffie hebben dus ze hebben senseo verzonnen als en excuus voor koffie met een crema laag (lees opgeklopte koffie laag) dus vandaar dat ze een pad systeem hebben 'uitgevonden' maar pads zijn als een veel oudere vinding.

Trouwens linkje naar het illy patent http://www.patentstorm.us/patents/5014611-description.html 1989.

en nespresso was iets eerder met capsules http://en.wikipedia.org/wiki/Nespresso rond 1976.
Nespresso was eerst
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:00:51 #270
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_52191546
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 09:26 schreef boylovesgirl het volgende:
heeft er iemand hier ervaringen met het espresso systeem en het hyper espresso syteem van illy.
Als je Nespresso bedoelt, daar heb ik prima ervaringen mee. Erg lekkere koffie komt daaruit. Het kan vast nog iets beter met gemalen koffie en je betaalt iets mee, maar Nespresso is ontzettend snel en makkelijk om te zetten en echt heel goed
pi_52191941
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:00 schreef Flurry het volgende:

[..]

Als je Nespresso bedoelt, daar heb ik prima ervaringen mee. Erg lekkere koffie komt daaruit. Het kan vast nog iets beter met gemalen koffie en je betaalt iets mee, maar Nespresso is ontzettend snel en makkelijk om te zetten en echt heel goed
Jep nespresso is erg goed en lekker (voornamelijk ook heel makelijk) maar niet zo goed als net vers gebrand->gemalen bonen en dan een perfecte espresso zetten. maar dat kost mij iets te veel moeite dus doe ik het met second best nespresso voor nu
pi_52223848
quote:
Hoi espressionista,

Hoe bereiden jullie je kopje espresso?
Zelf gebruik ik sinds kort een Francis X3 apparaat.

[afbeelding]
- - - 8< - - -
gisteren ook gekocht, en <OT> nog 'goedkoop' ook, was een aanbieding met 30% korting, en dat zet zoden aan de dijk </OT>
oude uitvoering, blij mee, dan krijg je er nog standaard 2 pistons met een batterij inzetstukken bij, kan dus zowel de servings mee zetten als gemalen koffie.
Voorlopig doe ik eerst ff alleen servings, kreeg er 11 blikken illy servings bij, voordat ik daar door ben

Snap je vragen trouwens niet helemaal, meeste staat duidelijk in de gebruiksaanwijzing uitgelegd...
pi_54668766
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 23:31 schreef sigme het volgende:
[ img]http://www.amaximum.com/catalog/images/incanto%20cappuccino.jpg[/img]

En dat is dus een Saeco.

Een paar weken geleden gaf 'ie steeds minder koffie, en steeds meer water op plekken waar dat gansch' niet hoort. Uitelkaar geschroefd, foto's gemaakt, nog verder gedemonteerd: er bleek een ringetje gescheurd.

Saeco opgezocht op het internet, zitten in Wijk bij Duurstede en je kan je apparaat opsturen of langsbrengen. Dat leek ons een wat grote operatie voor een ringetje. Mailtje gestuurd, of ze misschien ook ringetjes konden opsturen. Per kerende post antwoord: dat ze een setje ringetjes konden opsturen voor het luttele bedrag van 0,77 cent (en twee euro verzendkosten). En dat ze hoopten dat het niet aan het kraanhuis lag.

De volgende dag waren de ringetjes er, en bleek ook het kraanhuis lek (haarscheurtje). Saeco had inmiddels laten weten dat zo'n ding ongeveer ¤ 23,- kostte. Dus ook die laten opsturen. Erin gemonteerd (nu hebben we een luxe metalen kraanhuis in plaats van een plastieken).

En het apparaat levert weer ouderwets fabuleuze espresso . Ik ben reuze tevreden over mijn niet-zo-dure-espressoapparaat .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')