F-103Dquote:Op maandag 13 maart 2006 23:01 schreef Sandertje21 het volgende:
Ik vroeg me bijvoorbeeld af waar de chinese luchtmacht mee vliegt.
En landen als bijvoorbeeld Brazilië
Pampaquote:Op maandag 13 maart 2006 23:01 schreef Sandertje21 het volgende:Argentinië.
Afrikaanse landen vliegen vooral met Mig-21 en Mig-23quote:Op maandag 13 maart 2006 23:01 schreef Sandertje21 het volgende:
En met wat voor spul vliegt het gemiddelde derde wereldland?
Klopt, die was ik nog vergeten.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:36 schreef Fulcrum_X het volgende:
India gebruikt toch ook nog de Mig-29?![]()
![]()
MiGsquote:Op maandag 13 maart 2006 23:42 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Klopt, die was ik nog vergeten.
De MiG-29B "Baaz" (speciaal aangepaste versie voor de IAF).
Die Pampa lijkt wel wat op een mislukte Alpha Jetquote:
Zijn dat nou hele oude vliegtuigen? Of niet zo heel oud?quote:Op maandag 13 maart 2006 23:27 schreef JoeKurr het volgende:
verhaal
Geweldige machinequote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:00 schreef JoeKurr het volgende:
Over een paar jaar heeft India er trouwens nog een zeer interessante kist bij: de MiG-29M-OVT (of MiG-29VFT in het Westen).
Dit is een MiG-29M waar ze andere motoren in hebben gebouwd, met 3D Thrust Vector Control.
Bij dit systeem bewegen de uitlaten niet alleen mee met de elevator en ailerons, maar ook met de rudder, en combinaties van alle controls.
Ik heb dit toestel afgelopen zomer een demo zien geven, en zelfs de Su-30MKI (mijn favoriet) is niets vergeleken bij deze kist.
[afbeelding]
Video van de MiG-29M-OVT
De video is in het Russisch, maar hier staat een korte samenvatting in het Engels.
Mooie kist idd.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:00 schreef JoeKurr het volgende:
Over een paar jaar heeft India er trouwens nog een zeer interessante kist bij: de MiG-29M-OVT (of MiG-29VFT in het Westen).
Dit is een MiG-29M waar ze andere motoren in hebben gebouwd, met 3D Thrust Vector Control.
Bij dit systeem bewegen de uitlaten niet alleen mee met de elevator en ailerons, maar ook met de rudder, en combinaties van alle controls.
Ik heb dit toestel afgelopen zomer een demo zien geven, en zelfs de Su-30MKI (mijn favoriet) is niets vergeleken bij deze kist.
[afbeelding]
Video van de MiG-29M-OVT
De video is in het Russisch, maar hier staat een korte samenvatting in het Engels.
Leuk voor dogfighting, maar verder is het nutteloos. En dogfights zijn langzamerhand een beetje verleden tijd.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:01 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Geweldige machine![]()
Wat moeten we met F-35 JSF's, daarmee zijn we kansloos![]()
Dogfights zullen er altijd blijven, want wat doe je als je AMRAAM (of R-27) zijn doel mist?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:48 schreef M5 het volgende:
[..]
Leuk voor dogfighting, maar verder is het nutteloos. En dogfights zijn langzamerhand een beetje verleden tijd.
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:44 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Dogfights zullen er altijd blijven, want wat doe je als je AMRAAM (of R-27) zijn doel mist?
Je zit dan al te dichtbij om er nog een af te vuren, dus wordt het dogfighten.
Met dit soort extreem wendbare kisten wordt het ook makkelijker om raketten te 'dodgen'.
Dan is het tijd voor een AIM-9 (of AA-11/R-73) en dan zit je nog steeds 15 tot 20 km van elkaar vandaan, en kun je het nog lang geen dogfight noemen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:44 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Dogfights zullen er altijd blijven, want wat doe je als je AMRAAM (of R-27) zijn doel mist?
Je zit dan al te dichtbij om er nog een af te vuren, dus wordt het dogfighten.
Met dit soort extreem wendbare kisten wordt het ook makkelijker om raketten te 'dodgen'.
Dat is een Syrische Mig en geen Egyptischequote:Op maandag 13 maart 2006 23:42 schreef Flyingdutchman het volgende:
Afrikaanse landen vliegen vooral met Mig-21 en Mig-23
[afbeelding]
(plaatje is buitgemaakte Egyptische Mig-23 met Israelische markings)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |