abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:59:41 #76
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_40747573
Goed te horen Tonja!! Geeft de mens weer moed. Morgen gaan ze hier er weer aan geloven.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:04:44 #77
66519 Hilje23
JUST NOT A SHIT GIVER I GUESS
pi_40747779
uhmmm uhmmmmm even snel hoor!!!

Carnibest mag je NIET verhitten in de magnetron!!!!
Er zitten rauwe botten in verwerkt...

RAUW is RAUW..
Voor het overzetten van je honden op CB kun je eens kijken op forums als www.barfplaats.nl onder het kopje vragen en problemen kant en klaar versvoer...
daar staan veel tips.
Je kunt er bijvoorbeeld wel een beetje afgekoeld gekookt water overdoen...
dat maakt het "iets minder rauw" maar het maakt niets stuk aan de voeding zeg maar.
En is voor beginnende KVV-ers wat makkelijker.

NIET in de magnetron dus
- "If you don't live for something - you'll die for nothing" -
- "There is no greater mistake then he who did nothing because he could only do a little" -
- Me...Just like you ... Only better -
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:10:20 #78
63411 Roeji
pi_40748005
even verwarmen is iets anders dan koken. Daarnaast is het wel erg fijn gemalen. Er zitten geen zichtbare stukjes bot in. Zo'n vaart zal het dus niet gaan lopen. Het is overigens om ze gemakkelijker te kunnen overzetten naar CB, als ze het niet meteen zouden eten. Zal dus maar een paar dagen zijn dat er iets verwarmd zou worden. Áls het nodig is.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_40748036
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:04 schreef Hilje23 het volgende:
uhmmm uhmmmmm even snel hoor!!!

Carnibest mag je NIET verhitten in de magnetron!!!!
Er zitten rauwe botten in verwerkt...

RAUW is RAUW..
Voor het overzetten van je honden op CB kun je eens kijken op forums als www.barfplaats.nl onder het kopje vragen en problemen kant en klaar versvoer...
daar staan veel tips.
Je kunt er bijvoorbeeld wel een beetje afgekoeld gekookt water overdoen...
dat maakt het "iets minder rauw" maar het maakt niets stuk aan de voeding zeg maar.
En is voor beginnende KVV-ers wat makkelijker.

NIET in de magnetron dus
Hilje, het gaat hier over katten, heb je kattenCB weleens gezien ? Het is zo fijn gemalen, het is net babyvoeding, het bot wat erin zit is zo fijn dat het echt niet de consequenties kan hebben van verhitte botsplinters. Carnibest adviseert deze methode zelf ook voor het overzetten van katten, daarom durf ik het er ook wel voor aan te bevelen.
pi_40748075
GMTA
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:16:11 #81
63411 Roeji
pi_40748239

Ik ga er eens vandoor, morgen laat ik wel even weten hoe het gegaan is. Dan zal ik ook eens kijken hoe dat andere voer heet. Ik meen dat er iets van Safari opstaat. In elk geval een plaatje van leeuwen of tijgers.
Ik ben zo blij, zo blij
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:16:39 #82
66519 Hilje23
pi_40748261
oh gos...KATTEN CB hahahahha....sorry...ik had het niet in de gaten..
Ik heb geen katten en zou dus niet weten hoe de katten variant van de CB eruit ziet....hahahahha

wat is GMTA Pumpkin ruby?
- "There is no greater mistake then he who did nothing because he could only do a little" -
pi_40748423
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:16 schreef Roeji het volgende:

Ik ga er eens vandoor, morgen laat ik wel even weten hoe het gegaan is. Dan zal ik ook eens kijken hoe dat andere voer heet. Ik meen dat er iets van Safari opstaat. In elk geval een plaatje van leeuwen of tijgers.
Dat is Tolerant Dat bestaat nog maar sinds vorig jaar, ze zijn begonnen met AH en Plus in het oosten van het land en breiden nu uit, hier is het (nog) niet verkrijgbaar dus ik heb het zelf nog nooit te pakken gehad. De website en ingredientenlijst zien er goed uit (zowat vergelijkbaar met CB), ik heb er al goede ervaringen over gehoord en het is echt handig dat het in de supermarkt verkrijgbaar is. Het was bij de introductie wel iets aan de dure kant, maar ik denk dat dat de prijs is voor goede distributie/ tussenhandel. Ziet her er (afgezien van de blokjes) ook een beetje uit als CB ? En hebben je katten nog een voorkeur ?
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:27:31 #84
63411 Roeji
pi_40748601
Ziet er praktisch hetzelfde uit als CB, het ging er verleden week ook redelijk goed in. De prijs viel wel mee. Weet t niet meer precies, ligt al een poos in de vriezer.
Morgen de CB weer proberen en maandag die Tolerant als ze de CB niet willen. Anders laat ik ze voorlopig even aan de CB.

En het is idd veel fijner dat t in de supermarkt te verkrijgen is. Hoef ik tenminste niet stad en land af te rijden voor de CB. Of te wachten totdat de verkoper het weer op voorraad heeft. En ik dus mega voorraad aan moet leggen. Heb maar een kleine vriezer en als ik het dus zo kan halen scheelt dat enorm.

@hilje; GMTA = great minds think alike.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_40748612
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:16 schreef Hilje23 het volgende:
oh gos...KATTEN CB hahahahha....sorry...ik had het niet in de gaten..
Ik heb geen katten en zou dus niet weten hoe de katten variant van de CB eruit ziet....hahahahha

wat is GMTA Pumpkin ruby?
Great minds think alike , Roeji en ik postten tegelijkertijd hetzelfde.

Mijn schoonzus voert haar hond hondenCB, en dat is echt anders. Het is veel grover, met stukken groente enzo, en het stinkt enorm naar pens. KattenCB is superfijn gemalen omdat het percentage katten wat het wil eten flink hoger bleek dan bij een grove maling, het ruikt ook vrij neutraal vergeleken met brokken. Katten zijn helaas niet zulke makkelijke eters als honden en zij zijn ons de baas en niet andersom zoals bij een hond blijkt wel
pi_40748897
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 20:56 schreef tonja het volgende:
Dit is nu de derde dag dat ze Carnibest krijgen, ze zijn echt zo wild, ze hebben zoveel energie. Ik doe nog maar een stuk of 4 van die blikvoer kitekat brokjes erdoor, voor Loes. Morgen ga ik het zonder blikvoer erdoor proberen.
Zijn ze echt zo druk door het voer denk je ? Ik heb daar nog nooit van gehoord, maar het klinkt een beetje vermoeiend.

Beetje offtopic: ik houdt op het moment ook "de grote Flynn en Mimosa's verantwoord blikvoer test", wat voor de meeste rauwvoerders is al vloeken in de kerk, maar ik ben er ook sterk voor dat katten die geen vers krijgen op z'n minst wat natvoer krijgen, en we testen nu de meest meuk-vrije merken. Daarvoor moest ik voor een gedeelte in Duitsland inkopen, en ik heb gelijk ingekocht voor twee vriendinnen met een cattery, een ervan fokt Oosterlingen (ze heeft er 6 + kittens), eten die nu echt zoveel vergeleken met andere katten ? Ik heb voor haar meer dan 250 eenheden natvoer besteld, en een maand geleden ook al flink wat en dat was al een eind op zei ze
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:48:59 #87
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_40749234
Ik weet het niet, of het komt omdat het wat kouder is, of door het voer. Maar ze zijn errug aktief. Ze zijn zojuist in slaap gevallen, maar het is echt, slapen, eten rossen
Oh, en vermoeiend is het zeker, maar ook wel leuk. Ze hebben echt lol de hele tijd.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:50:59 #88
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_40749293
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 20:59 schreef Roeji het volgende:
Goed te horen Tonja!! Geeft de mens weer moed. Morgen gaan ze hier er weer aan geloven.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:51:49 #89
66519 Hilje23
pi_40749309
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:48 schreef tonja het volgende:
Ik weet het niet, of het komt omdat het wat kouder is, of door het voer. Maar ze zijn errug aktief. Ze zijn zojuist in slaap gevallen, maar het is echt, slapen, eten rossen
Oh, en vermoeiend is het zeker, maar ook wel leuk. Ze hebben echt lol de hele tijd.
Die zijn gewoon helemaal door het dolle heen dat ze zulk lekker voer krijgen joh!
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:54:31 #90
66519 Hilje23
pi_40749377
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:27 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Great minds think alike , Roeji en ik postten tegelijkertijd hetzelfde.

Mijn schoonzus voert haar hond hondenCB, en dat is echt anders. Het is veel grover, met stukken groente enzo, en het stinkt enorm naar pens. KattenCB is superfijn gemalen omdat het percentage katten wat het wil eten flink hoger bleek dan bij een grove maling, het ruikt ook vrij neutraal vergeleken met brokken. Katten zijn helaas niet zulke makkelijke eters als honden en zij zijn ons de baas en niet andersom zoals bij een hond blijkt wel
de light variant meurt idd behoorlijk naar pens, dat zit er ook rijkelijk in.
De actief en natuur meuren minder trouwens
Moet je de "kruidenmix" van CB eens proberen dat noemen ze dus kruidemix. maar het is gewoon doodordinaire gemalen boekmaag inclusief inhoud yummie voor Rimpel, maar wat een gore bocht...dan maar verse pens

Jij bent dus in dienst van je kat
Ik ook weleens van Rimpel hoor...maar ach..die maak ik overal blij mee...
pi_40751032
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:21 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Dat is Tolerant Dat bestaat nog maar sinds vorig jaar, ze zijn begonnen met AH en Plus in het oosten van het land en breiden nu uit, hier is het (nog) niet verkrijgbaar dus ik heb het zelf nog nooit te pakken gehad. De website en ingredientenlijst zien er goed uit (zowat vergelijkbaar met CB), ik heb er al goede ervaringen over gehoord en het is echt handig dat het in de supermarkt verkrijgbaar is. Het was bij de introductie wel iets aan de dure kant, maar ik denk dat dat de prijs is voor goede distributie/ tussenhandel. Ziet her er (afgezien van de blokjes) ook een beetje uit als CB ? En hebben je katten nog een voorkeur ?
Raven krijgt ook Tolerant. Voor katten is het geloof ik iets van 2.10 per zak van 20 blokjes. Het bevalt goed, ik kan gewoon een aantal van die blokjes in z'n bakje leggen, bevroren en al, en dan eet hij ze vanzelf op als ze op kamertemperatuur zijn. Hij lust alleen de Safari (rundvlees) versie, de kipversie at ie alleen als je stukjes in z'n bek schoof.
...
pi_40752383
Zacht voer is hier geen succes voor de katten. Fokke en sukke likken alleen het nat er tussen uit en nolleke en sjefke krijgen er dunnere ontlasting door. Vandaar dat ze hier alleen maar brokken krijgen en dan mix ik 2 merken door elkaar.
Ze zijn kerngezond en de vacht is mooi glanzend en ze zijn nooit ziek. Gebit ziet er ook heel goed uit.
Thank Drunk I'm a Goddess!
  zondag 13 augustus 2006 @ 13:30:46 #93
63411 Roeji
pi_40762437
Nou vanmorgen weer een poging gewaagd. Het leek succesvol bij Duncan. Had een paar kleine hapjes in zn bakje gelegd en dat was in no-time weg. Dus vol goede moed er nog wat in gedaan. Jammer dan, met moeite werd er nog even aan gelikt. Natvoer en brokjes erbij helpen een beetje.
Diesel had er sowieso geen zin in. Met natvoer gemengd ook niet, toen daar nog 3 verschillende soorten brokjes over heen gedaan. Toen heeft ie er wel wat van gegeten. Maar echt maar heel weinig. Vanavond poging 2, eten ze weer bijna niks, dan morgen de tolerant maar weer proberen.
Ik ben zo blij, zo blij
  zondag 13 augustus 2006 @ 22:28:42 #94
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_40779390
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 13:30 schreef Roeji het volgende:
Nou vanmorgen weer een poging gewaagd. Het leek succesvol bij Duncan. Had een paar kleine hapjes in zn bakje gelegd en dat was in no-time weg. Dus vol goede moed er nog wat in gedaan. Jammer dan, met moeite werd er nog even aan gelikt. Natvoer en brokjes erbij helpen een beetje.
Diesel had er sowieso geen zin in. Met natvoer gemengd ook niet, toen daar nog 3 verschillende soorten brokjes over heen gedaan. Toen heeft ie er wel wat van gegeten. Maar echt maar heel weinig. Vanavond poging 2, eten ze weer bijna niks, dan morgen de tolerant maar weer proberen.
Succes!!

Vandaag is het rustig, nauwelijks geros. (zou ik religieuze katten hebben?)
Ik moet nog steeds voor Loes een heel klein beetje blikvoer door de carnibest doen, maar dan gaat het er ook heel goed in. Morgen ga ik een wat grotere hoeveelheid carnibest inslaan. En achter de muisjes aan .
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:14:05 #95
63411 Roeji
pi_40918087
Naar aanleiding van de discussie over door de mensen geproduceerd voer óf vers vlees voor je huisdieren: http://www.nu.nl/news/803(...)strieel_voedsel.html
Ik ben zo blij, zo blij
pi_40918985
is er ook iemand waar de kat wel uit zichzelf dat spul eet ?
  donderdag 17 augustus 2006 @ 23:09:23 #97
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_40920678
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:33 schreef SPK het volgende:
is er ook iemand waar de kat wel uit zichzelf dat spul eet ?
*meldt*
  donderdag 17 augustus 2006 @ 23:27:48 #98
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_40921360
Ach laat dat jong rellen... Als hij al niet weet dat veel katten extreem kieskeurig zijn met hun eten doet zijn verdere mening over wat wel of niet goed voer is ook niet zo terzake, dacht ik zo.
pi_40921477
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 23:27 schreef Casey het volgende:
Ach laat dat jong rellen... Als hij al niet weet dat veel katten extreem kieskeurig zijn met hun eten doet zijn verdere mening over wat wel of niet goed voer is ook niet zo terzake, dacht ik zo.
Nou duur industrievoer eet hij net zo makkelijk hoor iedere dag
En al 14 jaar lang
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:35:09 #100
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_40943274
Net online 8 kilo Carnibest besteld (dat wordt de diepvries leeg eten). De dichtsbijzijnde dierenwinkel in amsterdam zit op de rijnstraat, en dat is altijd nog minstens een half uur met de tram. Niet zo prettig als je diepvries producten mee moet nemen.

Ik ben benieuwd. Je moet contant aan de deur betalen, dus risico loop ik niet.

Hee, goeie ontwikkeling! Nu net verkiest Loes rauw voer boven de RC brokken!

[ Bericht 6% gewijzigd door tonja op 18-08-2006 22:17:58 (toevoeging) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')