Hilje, het gaat hier over katten, heb je kattenCB weleens gezien ? Het is zo fijn gemalen, het is net babyvoeding, het bot wat erin zit is zo fijn dat het echt niet de consequenties kan hebben van verhitte botsplinters. Carnibest adviseert deze methode zelf ook voor het overzetten van katten, daarom durf ik het er ook wel voor aan te bevelen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:04 schreef Hilje23 het volgende:
uhmmm uhmmmmm even snel hoor!!!
Carnibest mag je NIET verhitten in de magnetron!!!!
Er zitten rauwe botten in verwerkt...
RAUW is RAUW..
Voor het overzetten van je honden op CB kun je eens kijken op forums als www.barfplaats.nl onder het kopje vragen en problemen kant en klaar versvoer...
daar staan veel tips.
Je kunt er bijvoorbeeld wel een beetje afgekoeld gekookt water overdoen...
dat maakt het "iets minder rauw" maar het maakt niets stuk aan de voeding zeg maar.
En is voor beginnende KVV-ers wat makkelijker.
NIET in de magnetron dus
Dat is Tolerantquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:16 schreef Roeji het volgende:
Ik ga er eens vandoor, morgen laat ik wel even weten hoe het gegaan is. Dan zal ik ook eens kijken hoe dat andere voer heet. Ik meen dat er iets van Safari opstaat. In elk geval een plaatje van leeuwen of tijgers.
Great minds think alikequote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:16 schreef Hilje23 het volgende:
oh gos...KATTEN CB hahahahha....sorry...ik had het niet in de gaten..
Ik heb geen katten en zou dus niet weten hoe de katten variant van de CB eruit ziet....hahahahha
wat is GMTA Pumpkin ruby?
Zijn ze echt zo druk door het voer denk je ? Ik heb daar nog nooit van gehoord, maar het klinkt een beetje vermoeiend.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:56 schreef tonja het volgende:
Dit is nu de derde dag dat ze Carnibest krijgen, ze zijn echt zo wild, ze hebben zoveel energie. Ik doe nog maar een stuk of 4 van die blikvoer kitekat brokjes erdoor, voor Loes. Morgen ga ik het zonder blikvoer erdoor proberen.
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:59 schreef Roeji het volgende:
Goed te horen Tonja!! Geeft de mens weer moed. Morgen gaan ze hier er weer aan geloven.
Die zijn gewoon helemaal door het dolle heen dat ze zulk lekker voer krijgen joh!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:48 schreef tonja het volgende:
Ik weet het niet, of het komt omdat het wat kouder is, of door het voer. Maar ze zijn errug aktief. Ze zijn zojuist in slaap gevallen, maar het is echt, slapen, eten rossen
Oh, en vermoeiend is het zeker, maar ook wel leuk. Ze hebben echt lol de hele tijd.
de light variant meurt idd behoorlijk naar pens, dat zit er ook rijkelijk in.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:27 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Great minds think alike, Roeji en ik postten tegelijkertijd hetzelfde.
Mijn schoonzus voert haar hond hondenCB, en dat is echt anders. Het is veel grover, met stukken groente enzo, en het stinkt enorm naar pens. KattenCB is superfijn gemalen omdat het percentage katten wat het wil eten flink hoger bleek dan bij een grove maling, het ruikt ook vrij neutraal vergeleken met brokken. Katten zijn helaas niet zulke makkelijke eters als honden en zij zijn ons de baas en niet andersom zoals bij een hond blijkt wel![]()
Raven krijgt ook Tolerant.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:21 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Dat is TolerantDat bestaat nog maar sinds vorig jaar, ze zijn begonnen met AH en Plus in het oosten van het land en breiden nu uit, hier is het (nog) niet verkrijgbaar dus ik heb het zelf nog nooit te pakken gehad. De website en ingredientenlijst zien er goed uit (zowat vergelijkbaar met CB), ik heb er al goede ervaringen over gehoord en het is echt handig dat het in de supermarkt verkrijgbaar is. Het was bij de introductie wel iets aan de dure kant, maar ik denk dat dat de prijs is voor goede distributie/ tussenhandel. Ziet her er (afgezien van de blokjes) ook een beetje uit als CB ? En hebben je katten nog een voorkeur ?
Succes!!quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:30 schreef Roeji het volgende:
Nou vanmorgen weer een poging gewaagd. Het leek succesvol bij Duncan. Had een paar kleine hapjes in zn bakje gelegd en dat was in no-time weg. Dus vol goede moed er nog wat in gedaan. Jammer dan, met moeite werd er nog even aan gelikt. Natvoer en brokjes erbij helpen een beetje.
Diesel had er sowieso geen zin in. Met natvoer gemengd ook niet, toen daar nog 3 verschillende soorten brokjes over heen gedaan. Toen heeft ie er wel wat van gegeten. Maar echt maar heel weinig. Vanavond poging 2, eten ze weer bijna niks, dan morgen de tolerant maar weer proberen.
*meldt*quote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:33 schreef SPK het volgende:
is er ook iemand waar de kat wel uit zichzelf dat spul eet ?
Nou duur industrievoer eet hij net zo makkelijk hoor iedere dagquote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:27 schreef Casey het volgende:
Ach laat dat jong rellen... Als hij al niet weet dat veel katten extreem kieskeurig zijn met hun eten doet zijn verdere mening over wat wel of niet goed voer is ook niet zo terzake, dacht ik zo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |