abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35989651
Heyhallo,

Ik ben voor mijn studie een rapport in elkaar aan het zetten (zo`n 45 pagina`s totaal). Nu zou dit bestand niet veel groter dan 1mb moeten zijn. Echter, wanneer ik enkele dingen wijzig (opmaak, lettertype etc.) word het bestand wel tussen de 45 en 80mb groot! Met als gevolg vastlopende Hogeschool-PC`s etc ... Ik kan wel het hele document knippen en plakken in een leeg word-document, en dan is het weer een klein bestand. Maar dit werkt natuurlijk verre van ideaal!

Wie weet hoe dit bestand zo enorm groot kan worden, en wat ik hieraan kan doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Mzzl StefanCJ
pi_35989748
zitten er plaatjes/tabellen/grafieken in?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_35989784
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:01 schreef simmu het volgende:
zitten er plaatjes/tabellen/grafieken in?
Er zitten enkele plaatjes en tabellen in. Maar in het kleine bestand zitten dezelfde plaatjes en tabellen als in het grote bestand.
pi_35989804
Dan ligt het aan de plaatjes en grafieken !
Sappig !!
pi_35989806
Heb je er veel plaatjes in staan vanuit excel (grafieken). Als je die nl. niet via plakken speciaal en dan figuur plakt bestaat de kans dat in het word document het gehele excel document wordt meegenomen.

Hetzelfde gaat op voor gewone plaatjes/fotos. Als je een 2 MB grote foto in word inplakt wordt je Word-document 2 MB groter ook als je in Word het plaatje kleiner maakt. Het is dus zaak de plaatjes in een gewenst formaat te converteren (microsoft photoeditor of irfan view) voor je ze in Word plakt.

In oudere versies van Word slaat Word alle printer en lettertype gegevens op in het document. Dit is ook ergens uit te zetten maar weet niet precies waar.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_35989810
Heb je aanstaan dat hij versies bijhoudt en automatisch een nieuwe maakt als je afsluit?
pi_35989815
Word heeft de eigenschap om zoveel mogenlijk rotzooi mee te verzamelen in het einddokument.
Heb je al geprobeerd: save as RTF.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 13 maart 2006 @ 14:03:36 #8
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_35989824
Mijn gok is dat er een wijzigingshistorie wordt bijgehouden maar ik zou echt niet weten waar je dat uit kan zetten.
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_35989861
Heb je op school een oudere versie van Word dan thuis? Vooral Word '97 was volgens mij niet echt efficient met het opslaan van bestanden.
C’est Davie :o)
pi_35989888
maak er een PFD van

edit: PDF, whatever
Ever noticed how people who believe in creationism look really unevolved
Misleidende TT"s
Mooie auto!
  maandag 13 maart 2006 @ 14:06:19 #11
46751 Elephant
Tha Music Man!
pi_35989908
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:03 schreef longinus het volgende:
Word heeft de eigenschap om zoveel mogenlijk rotzooi mee te verzamelen in het einddokument.
Op het werk heb ik dit met regelmaat en de bovenstaande oplossing is de beste.

Vreemd is als je het document van 50Mb zipt blijft er maar 3 Mb over.
If you don't like my opinion: up yours!
  maandag 13 maart 2006 @ 14:06:22 #12
13250 Lod
Sapere aude!
pi_35989913
Heb ik ook wel eens last van gehad. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het bijhouden van wijzigingen in Word maar dat weet ik dus niet zeker.
De oplossing is een andere tekstverwerker gebruiken zoals OpenOffice of Wordperfect, maar dat zal nog minder ideaal zijn dan het knippen en plakken

Misschien dat er iets in de instellingen staat hierover?
GNU Terry Pratchett
pi_35989919
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:03 schreef R-Mon het volgende:
Mijn gok is dat er een wijzigingshistorie wordt bijgehouden maar ik zou echt niet weten waar je dat uit kan zetten.
Met versies dus, in het menu bestand. Maar standaard staat dit uit...
  maandag 13 maart 2006 @ 14:07:38 #14
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_35989953
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:05 schreef Dave het volgende:
Heb je op school een oudere versie van Word dan thuis? Vooral Word '97 was volgens mij niet echt efficient met het opslaan van bestanden.
Jep, kan heel veel schelen.

Als je er een rar bestand van maakt, hoe groot is hij dan?
Iemand Fien soms gezien?
  maandag 13 maart 2006 @ 14:08:14 #15
46751 Elephant
Tha Music Man!
pi_35989973
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:05 schreef Dave het volgende:
Maakt niet uit welke versie. Het blijft een "feature" van Microsoft.
Een PDF maken is ook niet echt een oplossing, het editen erin is zeer beperkt.
If you don't like my opinion: up yours!
pi_35989999
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:03 schreef longinus het volgende:
Ik ga dit proberen! Bedankt voor de tips!
pi_35990311
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:08 schreef StefanCJ het volgende:

[..]

Ik ga dit proberen! Bedankt voor de tips!
Ja en zwaai dan maar dagdag naar je opmaak RTF is een heel beperkt formaat, niet bedoeld voor tekstverwerking.

Maar de tip is natuurlijk: ditch Word en installeer OpenOffice. Een stuk efficienter qua opslag. En nog een aanzienlijk fijner programma ook dat veel beter met grote documenten om kan gaan.
Thus spake the master programmer:
"A well-written program is its own heaven; a poorly-written program is its own hell.''
pi_35990820
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:17 schreef Nexxennium het volgende:

[..]

Ja en zwaai dan maar dagdag naar je opmaak RTF is een heel beperkt formaat, niet bedoeld voor tekstverwerking.

Maar de tip is natuurlijk: ditch Word en installeer OpenOffice. Een stuk efficienter qua opslag. En nog een aanzienlijk fijner programma ook dat veel beter met grote documenten om kan gaan.
Openoffice is beter, maar ik denk niet dat dat geïnstaleerd staat op de PC die hij gebruikt.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 13 maart 2006 @ 14:45:39 #19
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_35991114
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:06 schreef Lod het volgende:
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het bijhouden van wijzigingen in Word maar dat weet ik dus niet zeker.
Ja, dat is het rare. Zo kan een document met 2 regels tekst groter zijn dan een document met een hele lap tekst. Puur doordat je steeds hebt gewijzigd en opgeslagen.

Volgens mij heb ik daarom wel eens een nieuw document geopend en alles daar vers ingeplakt, scheelde ook in grootte, als ik me goed herinner. Is misschien een poging waard..
Stop the world, I want to get out.
pi_35991290
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:45 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ja, dat is het rare. Zo kan een document met 2 regels tekst groter zijn dan een document met een hele lap tekst. Puur doordat je steeds hebt gewijzigd en opgeslagen.

Volgens mij heb ik daarom wel eens een nieuw document geopend en alles daar vers ingeplakt, scheelde ook in grootte, als ik me goed herinner. Is misschien een poging waard..
Dit is idd ook al geprobeerd. Maar als je dan maar één wijziging maakt, is het inene weer supergroot! Openoffice kan hier idd niet ...
  maandag 13 maart 2006 @ 14:51:52 #21
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_35991350
In autocad heb je een commando: 'purge', dit delete oude informatie die je niet meer nodig hebt. Heeft word ook niet zo iets?
Iemand Fien soms gezien?
pi_35991577
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:35 schreef longinus het volgende:

[..]

Openoffice is beter, maar ik denk niet dat dat geïnstaleerd staat op de PC die hij gebruikt.
Portable OpenOffice proberen dan. Draait direct vanaf een USB-drive, hoef je niets voor te installeren en je hoeft geen admin te zijn.
"A well-written program is its own heaven; a poorly-written program is its own hell.''
  maandag 13 maart 2006 @ 15:00:46 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35991626
@ TS heb je de track change optie aan staan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 13 maart 2006 @ 15:06:48 #24
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_35991800
Wellicht slaat ie het op als Office95 bestand...dan worden ze ook heel erg snel heel erg groot.
I mean no harm
pi_35991828
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:59 schreef Nexxennium het volgende:

[..]

Portable OpenOffice proberen dan. Draait direct vanaf een USB-drive, hoef je niets voor te installeren en je hoeft geen admin te zijn.
Ben hem nu aan het binnenhalen! Hopen dat dit werkt, alle oplossingen die tot nu gegeven zijn, hebben niet tot oplossing van het probleem geleid. Het is echt irritant op elke 3 minuten het hele bestand te copy/paste-en in een nieuw document ...
pi_35992047
OPLOSSING:

CTRL-A (alles selecteren)
CTRL-C (alles copieren dus)
nieuw document (geheel leeg dus)
CTRL-V
opslaan! zeker weten 50% kleiner
Zo voorkom je alle meta data.
Máár: PDF is de oplossing
  maandag 13 maart 2006 @ 15:17:42 #27
13250 Lod
Sapere aude!
pi_35992120
quote:
Op maandag 13 maart 2006 15:15 schreef amigaroxx het volgende:
OPLOSSING:
In de beginpost gaf de TS al aan dat dit een oplossing is maar dat die verre van ideaal was en dat hij dus iets anders zocht . En PDF is niet de oplossing, dat is leuk voor iets dat al af is en nooit meer bewerkt hoeft te worden.
GNU Terry Pratchett
pi_36016108
ff nieuwsgierig: precies hoe maak je van een word bestand een PDF je dan?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_36030876
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 10:52 schreef simmu het volgende:
ff nieuwsgierig: precies hoe maak je van een word bestand een PDF je dan?
Installeer PDFCreator.

Maar wat verwachten jullie ermee op te schieten? PDF is bedoeld als "eindformaat", helemaal niet om nog verder te bewerken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')