Een opmerking als 'wat zie je er leuk uit' is geen discussie.quote:Op maandag 13 maart 2006 09:04 schreef B_BOY het volgende:
Ik ben het hier niet mee eensch. je geeft in real life ook ongevraagd je mening door te zeggen bijvoorbeeld: ey wat zit je haar leuk.
Het verschil is echter op een forum durven mensen negatieve meningen ook snel te zeggen. En in real life niet.
Ja inderdaad, fijn lezen ditquote:Op maandag 13 maart 2006 09:04 schreef Brutus2k het volgende:
fijn die alinea's
Het gaat dan ook niet over discussies in je OP, maar over meningen. 'Wat zit je haar leuk' is wel degelijk een mening me dunkt.quote:Op maandag 13 maart 2006 09:05 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Een opmerking als 'wat zie je er leuk uit' is geen discussie.
Het gaat me wel om discussies, niet om situaties waarbij je elkaar ontmoet en tegen de ander zegt 'wat zie je er leuk uit'. Dat zijn andere opmerkingen dan in een discussie of praatje de ander vragen hoe hij/zij het ziet.quote:Op maandag 13 maart 2006 09:31 schreef Lunar het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet over discussies in je OP, maar over meningen. 'Wat zit je haar leuk' is wel degelijk een mening me dunkt.
Verder ben ik het wel met TS eens. Maar houden die ongevraagde meningen van anderen de discussie (dus toch..) niet gaande?
quote:Op maandag 13 maart 2006 09:02 schreef natte-flamoes het volgende:
Een groot nadeel van online forums is volgens mij dat mensen je niet om je mening vragen maar dat je je mening ongevraagd geeft. Sommige mensen vergelijken het online sociaal gebeuren wel eens met het real life sociaal gebeuren, maar een groot verschil daarin is dat in een real life sociaal gebeuren vrienden/kennissen of de mensen waarmee je praat de ander om een mening vraagt.
Dat vragen om een mening geeft wederzijdse interesse in elkaar. Dat is essentieel voor een goede verhouding en wederzijds respect. Dat mis je op een forum. Inplaats dat je op een forum je mening geeft naar aanleiding van interesse van de ander, geef je op een forum ongevraagd je mening. Dat ongevraagd geven van je mening wordt vaak in discussies opgevat als 'wie ben jij dat jij dat weet' of 'wat weet jij er nou van'. Irritatie over het bemoeien van de ander. Er is op een forum geen situatie waarin de 1 de ander om zijn/haar mening vraagt. 'He piet, wat vind jij daar nou van'.
De manier om een discussie in te gaan is je mening geven, ongevraagd. Dus in feite zit niemand specifiek te wachten op je mening, je mening ga je gewoon geven wat samen met de meningen van anderen tot een discussie vormt. Het is dus wezenlijk anders dan een chat of irc.
Ik weet niet of andere mensen dit ook zo zien, maar na een aantal jaren op fok en andere forums irriteert me dit steeds meer en maakt mij dit verschil steeds duidelijker het verschil tussen real life en forums aan.
Ja dat klopt, over het algemeen in discussies zie je irritatie van de 1 over de mening van de ander. Ik erger me er dood aan.quote:Op maandag 13 maart 2006 09:36 schreef Lunar het volgende:
Hieruit mag ik begrijpen dat je je ergert aan het feit dat discussie voort moeten vloeien uit meningen van anderen? Maar daar is een forum toch voorErvaringen uitwisselen enzo
Dat dan weer wel. Iedereen heeft een eigen mening, en soms botsen meningen (ligt ook aan het onderwerp).quote:Op maandag 13 maart 2006 09:39 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Ja dat klopt, over het algemeen in discussies zie je irritatie van de 1 over de mening van de ander. Ik erger me er dood aan.
Mwa er wordt niet specifiek om mijn persoonlijke mening gevraagd maar meer naar mijn mening in een collectief, het forum. Dat is wel een verschil volgens mij. Er is geen 1 op 1 conversatie, je ziet in bv een nws discussie bijna nooit iemand de mening van een specifiek andere user te vragen. Zoiets doe je op een forum niet, en dat maakt een verschil.quote:Op maandag 13 maart 2006 09:38 schreef _Floddertje_ het volgende:
Maar in openingsposts wordt toch juist meestal expliciet gevraagd 'wat anderen daar nou van vinden'?
Iedereen heeft een mening, iedereen denkt een mening te hebben en op een forum is de insteek 'ik moet mijn mening geven ongeacht' en dat is een andere insteek dan in real life waarbij er meer wederzijds interesse is wat een wisselwerking opzet. Die wisselwerking mis je op een forum volkomen wat irritatie opwekt.quote:Op maandag 13 maart 2006 09:40 schreef Lunar het volgende:
[..]
Dat dan weer wel. Iedereen heeft een eigen mening, en soms botsen meningen (ligt ook aan het onderwerp).
Ja dat klopt. Wat wil je ermee zeggen?quote:Op maandag 13 maart 2006 09:50 schreef Seolenna het volgende:
Jij opent toch een topic?
Daarin geef jij toch ongevraagd je mening, of zie ik dat nu verkeerd?
Ja ik weet niet hoor waarom je daar zo stellig over lijkt te zijn, maar als ik even vandale erop open sla en daar het woord 'forum' intype, dan poept ie er het volgende uit:quote:
Het mag allebei, forums en fora.quote:
Zoiets als jij nu doet bedoel je .......quote:Op maandag 13 maart 2006 09:02 schreef natte-flamoes het volgende:
Een groot nadeel van online forums is volgens mij dat mensen je niet om je mening vragen maar dat je je mening ongevraagd geeft.
Goeie onderbouwingquote:Op maandag 13 maart 2006 14:34 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik ben het niet met je eens TS en waarom heb jij eigenlijks een usericoon van Xebrozius?
Ik dacht al, wat een serieus topicquote:Op maandag 13 maart 2006 14:34 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik ben het niet met je eens TS en waarom heb jij eigenlijks een usericoon van Xebrozius?
quote:
Dat boeit me geen flikker.quote:Op maandag 13 maart 2006 15:44 schreef Maerycke het volgende:
Ik vind het wel een voordeel eigenlijk. Ik kan me hier gewoon overal mee bemoeien als ik daar zin heb. Daar moet je in het echte leven niet mee aankomen.
Aandachtsgeilheid, topicopengeilheid, in nws een soort van leedvermaak of bermtoeristme, noem maar op, maar ik denk dat het initieel niet echt om de mening van de ander gaat. Een forum kan wel een heel gezellige plek zijn, maar de mening van een ander komt niet op plaats 1, daar ben ik van overtuigd.quote:Op maandag 13 maart 2006 16:11 schreef _Floddertje_ het volgende:
Waarom zou je überhaupt een topic openen als je geen reacties wilt? Als je andermans mening niet wilt weten moet je je pc uitlaten, de telefoon niet opnemen, de deur niet opendoen en lekker tegen je plantjes gaan zitten praten.
Ik denk dat TS graag zo wil zijn als Xebrozius.Of Xebro heeft een kloon,maar dat is wel makkelijk zo voor de FA'squote:Op maandag 13 maart 2006 14:34 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Omdat men dan kans maakt op een ros voor zijn/haar harses.quote:Op maandag 13 maart 2006 09:04 schreef B_BOY het volgende:
Ik ben het hier niet mee eensch. je geeft in real life ook ongevraagd je mening door te zeggen bijvoorbeeld: ey wat zit je haar leuk.
Het verschil is echter op een forum durven mensen negatieve meningen ook snel te zeggen. En in real life niet.
Welnee, geen verschil. IRL meng ik me ook in gesprekken tussen andere mensen. Als men dat niet wil, dan moet men maar niet in het openbaar spreken.quote:Op maandag 13 maart 2006 09:02 schreef natte-flamoes het volgende:
Een groot nadeel van online forums is volgens mij dat mensen je niet om je mening vragen maar dat je je mening ongevraagd geeft. Sommige mensen vergelijken het online sociaal gebeuren wel eens met het real life sociaal gebeuren, maar een groot verschil daarin is dat in een real life sociaal gebeuren vrienden/kennissen of de mensen waarmee je praat de ander om een mening vraagt. Dat vragen om een mening geeft wederzijdse interesse in elkaar. Dat is essentieel voor een goede verhouding en wederzijds respect. Dat mis je op een forum. Inplaats dat je op een forum je mening geeft naar aanleiding van interesse van de ander, geef je op een forum ongevraagd je mening. Dat ongevraagd geven van je mening wordt vaak in discussies opgevat als 'wie ben jij dat jij dat weet' of 'wat weet jij er nou van'. Irritatie over het bemoeien van de ander. Er is op een forum geen situatie waarin de 1 de ander om zijn/haar mening vraagt. 'He piet, wat vind jij daar nou van'. De manier om een discussie in te gaan is je mening geven, ongevraagd. Dus in feite zit niemand specifiek te wachten op je mening, je mening ga je gewoon geven wat samen met de meningen van anderen tot een discussie vormt. Het is dus wezenlijk anders dan een chat of irc.
Ik weet niet of andere mensen dit ook zo zien, maar na een aantal jaren op fok en andere forums irriteert me dit steeds meer en maakt mij dit verschil steeds duidelijker het verschil tussen real life en forums aan.
verloedering van de taal....quote:
Mag ik niet zeggen voor me moeder.quote:Op maandag 20 maart 2006 12:47 schreef Asskicker14 het volgende:
Wat vind jij hier nou van, Maikuuul? Zo goed?
Waarom post je dan een topic? Als je met iemand wilt praten, dan kan dit via chat of pm....quote:Op maandag 13 maart 2006 09:02 schreef natte-flamoes het volgende:
Een groot nadeel van online forums is volgens mij dat mensen je niet om je mening vragen maar dat je je mening ongevraagd geeft. Sommige mensen vergelijken het online sociaal gebeuren wel eens met het real life sociaal gebeuren, maar een groot verschil daarin is dat in een real life sociaal gebeuren vrienden/kennissen of de mensen waarmee je praat de ander om een mening vraagt. Dat vragen om een mening geeft wederzijdse interesse in elkaar. Dat is essentieel voor een goede verhouding en wederzijds respect. Dat mis je op een forum. Inplaats dat je op een forum je mening geeft naar aanleiding van interesse van de ander, geef je op een forum ongevraagd je mening. Dat ongevraagd geven van je mening wordt vaak in discussies opgevat als 'wie ben jij dat jij dat weet' of 'wat weet jij er nou van'. Irritatie over het bemoeien van de ander. Er is op een forum geen situatie waarin de 1 de ander om zijn/haar mening vraagt. 'He piet, wat vind jij daar nou van'. De manier om een discussie in te gaan is je mening geven, ongevraagd. Dus in feite zit niemand specifiek te wachten op je mening, je mening ga je gewoon geven wat samen met de meningen van anderen tot een discussie vormt. Het is dus wezenlijk anders dan een chat of irc.
Het kan anders allebei hoorquote:
Ik heb ook niet echt gevraagd om dit topic, bijvoorbeeldquote:Op maandag 13 maart 2006 09:02 schreef natte-flamoes het volgende:
Een groot nadeel van online forums is volgens mij dat mensen je niet om je mening vragen maar dat je je mening ongevraagd geeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |