abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35982529
Een groot nadeel van online forums is volgens mij dat mensen je niet om je mening vragen maar dat je je mening ongevraagd geeft. Sommige mensen vergelijken het online sociaal gebeuren wel eens met het real life sociaal gebeuren, maar een groot verschil daarin is dat in een real life sociaal gebeuren vrienden/kennissen of de mensen waarmee je praat de ander om een mening vraagt. Dat vragen om een mening geeft wederzijdse interesse in elkaar. Dat is essentieel voor een goede verhouding en wederzijds respect. Dat mis je op een forum. Inplaats dat je op een forum je mening geeft naar aanleiding van interesse van de ander, geef je op een forum ongevraagd je mening. Dat ongevraagd geven van je mening wordt vaak in discussies opgevat als 'wie ben jij dat jij dat weet' of 'wat weet jij er nou van'. Irritatie over het bemoeien van de ander. Er is op een forum geen situatie waarin de 1 de ander om zijn/haar mening vraagt. 'He piet, wat vind jij daar nou van'. De manier om een discussie in te gaan is je mening geven, ongevraagd. Dus in feite zit niemand specifiek te wachten op je mening, je mening ga je gewoon geven wat samen met de meningen van anderen tot een discussie vormt. Het is dus wezenlijk anders dan een chat of irc.
Ik weet niet of andere mensen dit ook zo zien, maar na een aantal jaren op fok en andere forums irriteert me dit steeds meer en maakt mij dit verschil steeds duidelijker het verschil tussen real life en forums aan.
geen
pi_35982568
Ja toch
  maandag 13 maart 2006 @ 09:04:56 #4
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_35982574
Ik ben het hier niet mee eensch. je geeft in real life ook ongevraagd je mening door te zeggen bijvoorbeeld: ey wat zit je haar leuk.
Het verschil is echter op een forum durven mensen negatieve meningen ook snel te zeggen. En in real life niet.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_35982581
quote:
Op maandag 13 maart 2006 09:04 schreef B_BOY het volgende:
Ik ben het hier niet mee eensch. je geeft in real life ook ongevraagd je mening door te zeggen bijvoorbeeld: ey wat zit je haar leuk.
Het verschil is echter op een forum durven mensen negatieve meningen ook snel te zeggen. En in real life niet.
Een opmerking als 'wat zie je er leuk uit' is geen discussie.
geen
pi_35982602
quote:
Op maandag 13 maart 2006 09:04 schreef Brutus2k het volgende:
fijn die alinea's
Ja inderdaad, fijn lezen dit
pi_35982961
quote:
Op maandag 13 maart 2006 09:05 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Een opmerking als 'wat zie je er leuk uit' is geen discussie.
Het gaat dan ook niet over discussies in je OP, maar over meningen. 'Wat zit je haar leuk' is wel degelijk een mening me dunkt.

Verder ben ik het wel met TS eens. Maar houden die ongevraagde meningen van anderen de discussie (dus toch..) niet gaande?
pi_35983022
quote:
Op maandag 13 maart 2006 09:31 schreef Lunar het volgende:

[..]

Het gaat dan ook niet over discussies in je OP, maar over meningen. 'Wat zit je haar leuk' is wel degelijk een mening me dunkt.

Verder ben ik het wel met TS eens. Maar houden die ongevraagde meningen van anderen de discussie (dus toch..) niet gaande?
Het gaat me wel om discussies, niet om situaties waarbij je elkaar ontmoet en tegen de ander zegt 'wat zie je er leuk uit'. Dat zijn andere opmerkingen dan in een discussie of praatje de ander vragen hoe hij/zij het ziet.

'Ongevraagd' je mening geven in een discussie is zeker een essentieel onderdeel van een online discussie, en dat is dan meteen ook mijn irritatie over dat online gebeuren.
geen
pi_35983040
Hieruit mag ik begrijpen dat je je ergert aan het feit dat discussie voort moeten vloeien uit meningen van anderen? Maar daar is een forum toch voor Ervaringen uitwisselen enzo
pi_35983059
quote:
Op maandag 13 maart 2006 09:02 schreef natte-flamoes het volgende:
Een groot nadeel van online forums is volgens mij dat mensen je niet om je mening vragen maar dat je je mening ongevraagd geeft. Sommige mensen vergelijken het online sociaal gebeuren wel eens met het real life sociaal gebeuren, maar een groot verschil daarin is dat in een real life sociaal gebeuren vrienden/kennissen of de mensen waarmee je praat de ander om een mening vraagt.

Dat vragen om een mening geeft wederzijdse interesse in elkaar. Dat is essentieel voor een goede verhouding en wederzijds respect. Dat mis je op een forum. Inplaats dat je op een forum je mening geeft naar aanleiding van interesse van de ander, geef je op een forum ongevraagd je mening. Dat ongevraagd geven van je mening wordt vaak in discussies opgevat als 'wie ben jij dat jij dat weet' of 'wat weet jij er nou van'. Irritatie over het bemoeien van de ander. Er is op een forum geen situatie waarin de 1 de ander om zijn/haar mening vraagt. 'He piet, wat vind jij daar nou van'.

De manier om een discussie in te gaan is je mening geven, ongevraagd. Dus in feite zit niemand specifiek te wachten op je mening, je mening ga je gewoon geven wat samen met de meningen van anderen tot een discussie vormt. Het is dus wezenlijk anders dan een chat of irc.

Ik weet niet of andere mensen dit ook zo zien, maar na een aantal jaren op fok en andere forums irriteert me dit steeds meer en maakt mij dit verschil steeds duidelijker het verschil tussen real life en forums aan.
pi_35983061
Maar in openingsposts wordt toch juist meestal expliciet gevraagd 'wat anderen daar nou van vinden'?
  maandag 13 maart 2006 @ 09:38:45 #12
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_35983071
Dus ik moet eerst mensen uitnodigen om een mening te geven. 'In real life' vraag ik ook niet om meningen maa krijg ze daarentegen wel. Een forum op internet is alleen interessant als er discussies ontstaan.
Zyggie.
pi_35983079
quote:
Op maandag 13 maart 2006 09:36 schreef Lunar het volgende:
Hieruit mag ik begrijpen dat je je ergert aan het feit dat discussie voort moeten vloeien uit meningen van anderen? Maar daar is een forum toch voor Ervaringen uitwisselen enzo
Ja dat klopt, over het algemeen in discussies zie je irritatie van de 1 over de mening van de ander. Ik erger me er dood aan.
geen
  maandag 13 maart 2006 @ 09:39:31 #14
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_35983086
Het nadeel aan Forums is dat het eigenlijk fora zijn....
I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
pi_35983105
quote:
Op maandag 13 maart 2006 09:39 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Ja dat klopt, over het algemeen in discussies zie je irritatie van de 1 over de mening van de ander. Ik erger me er dood aan.
Dat dan weer wel. Iedereen heeft een eigen mening, en soms botsen meningen (ligt ook aan het onderwerp).
pi_35983114
quote:
Op maandag 13 maart 2006 09:38 schreef _Floddertje_ het volgende:
Maar in openingsposts wordt toch juist meestal expliciet gevraagd 'wat anderen daar nou van vinden'?
Mwa er wordt niet specifiek om mijn persoonlijke mening gevraagd maar meer naar mijn mening in een collectief, het forum. Dat is wel een verschil volgens mij. Er is geen 1 op 1 conversatie, je ziet in bv een nws discussie bijna nooit iemand de mening van een specifiek andere user te vragen. Zoiets doe je op een forum niet, en dat maakt een verschil.
geen
pi_35983142
quote:
Op maandag 13 maart 2006 09:40 schreef Lunar het volgende:

[..]

Dat dan weer wel. Iedereen heeft een eigen mening, en soms botsen meningen (ligt ook aan het onderwerp).
Iedereen heeft een mening, iedereen denkt een mening te hebben en op een forum is de insteek 'ik moet mijn mening geven ongeacht' en dat is een andere insteek dan in real life waarbij er meer wederzijds interesse is wat een wisselwerking opzet. Die wisselwerking mis je op een forum volkomen wat irritatie opwekt.
geen
pi_35983252
Jij opent toch een topic?
Daarin geef jij toch ongevraagd je mening, of zie ik dat nu verkeerd?

pi_35983290
Forums is geen meervoud... Fora
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_35983332
quote:
Op maandag 13 maart 2006 09:50 schreef Seolenna het volgende:
Jij opent toch een topic?
Daarin geef jij toch ongevraagd je mening, of zie ik dat nu verkeerd?

Ja dat klopt. Wat wil je ermee zeggen?
geen
pi_35983350
quote:
Op maandag 13 maart 2006 09:53 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Ja ik weet niet hoor waarom je daar zo stellig over lijkt te zijn, maar als ik even vandale erop open sla en daar het woord 'forum' intype, dan poept ie er het volgende uit:

fo·rum (het ~, fora/~s)
1 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren
2 groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoorden
3 [gesch.] plein in Rome waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz.

en dus kan ik volgens mij uitstekend het woord 'forums' gebruiken.
geen
pi_35983434
quote:
Het mag allebei, forums en fora.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 13 maart 2006 @ 10:43:08 #23
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_35984286
Maarre..natte-flamoes, wat vind jij daar nou van?
  maandag 13 maart 2006 @ 10:46:54 #24
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_35984364
waarom heeft natte flamous de avatar van xebrozius?
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_35984498
quote:
Een groot nadeel van online forums is volgens mij dat mensen je niet om je mening vragen maar dat je je mening ongevraagd geeft.
Zoiets als jij nu doet bedoel je .......
  maandag 13 maart 2006 @ 14:29:47 #26
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_35990650
Ben jij een kloon?
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  maandag 13 maart 2006 @ 14:34:34 #27
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_35990795
Ik ben het niet met je eens TS en waarom heb jij eigenlijks een usericoon van Xebrozius?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_35990927
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:34 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik ben het niet met je eens TS en waarom heb jij eigenlijks een usericoon van Xebrozius?
Goeie onderbouwing
pi_35991024
quote:
Ik dacht al, wat een serieus topic !
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  maandag 13 maart 2006 @ 14:47:32 #30
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_35991194
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:39 schreef Lunar het volgende:

[..]

Goeie onderbouwing

In het echte leven, met echte mensen, in de echte wereld, geven mensen ook vaak genoeg ongevraagd hun mening. En ook IRL zit lang niet iedereen te springen om de mening van een ander, wat soms ook zeer terecht is. Andersom zie ik hier vaak genoeg op Fok dat fokkers om een nadrukkelijke mening van andere fokkers vragen, ook al zijn deze meningen dan misschien niet altijd even positief.

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 13 maart 2006 @ 15:40:57 #31
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_35992872
Nog een nadeel is dat je er een internet verbinding voor nodig hebt.

en een pc
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  maandag 13 maart 2006 @ 15:44:34 #32
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_35992983
Ik vind het wel een voordeel eigenlijk. Ik kan me hier gewoon overal mee bemoeien als ik daar zin heb. Daar moet je in het echte leven niet mee aankomen.
  maandag 13 maart 2006 @ 15:48:56 #33
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_35993116
quote:
Op maandag 13 maart 2006 15:44 schreef Maerycke het volgende:
Ik vind het wel een voordeel eigenlijk. Ik kan me hier gewoon overal mee bemoeien als ik daar zin heb. Daar moet je in het echte leven niet mee aankomen.
Dat boeit me geen flikker.
pi_35993695
boeiend
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_35993806
Waarom zou je überhaupt een topic openen als je geen reacties wilt? Als je andermans mening niet wilt weten moet je je pc uitlaten, de telefoon niet opnemen, de deur niet opendoen en lekker tegen je plantjes gaan zitten praten.
  maandag 13 maart 2006 @ 17:13:07 #36
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_35995789
Eigenlijk zou ik niet moeten reageren, je vraagt immers niet om mijn mening.
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_36000896
quote:
Op maandag 13 maart 2006 16:11 schreef _Floddertje_ het volgende:
Waarom zou je überhaupt een topic openen als je geen reacties wilt? Als je andermans mening niet wilt weten moet je je pc uitlaten, de telefoon niet opnemen, de deur niet opendoen en lekker tegen je plantjes gaan zitten praten.
Aandachtsgeilheid, topicopengeilheid, in nws een soort van leedvermaak of bermtoeristme, noem maar op, maar ik denk dat het initieel niet echt om de mening van de ander gaat. Een forum kan wel een heel gezellige plek zijn, maar de mening van een ander komt niet op plaats 1, daar ben ik van overtuigd.
geen
  maandag 13 maart 2006 @ 20:19:22 #38
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_36001814
Ik ben het niet met je eens. Als ik een topic ergens over in NWS, POL of dergelijke dan doe ik dat mede omdat ik geïnteresseerd ben in hoe andere mensen daar over denken. Juist omdat op het forum zoveel verschillende mensen uit verschillende hoeken van de samenleving met verschillende visies zitten, vind ik het dan interessant om te lezen hoe iemand totaal anders over iets denkt. En is de vraag dus collectief gericht en niet aan één persoon in het algemeen. En ik denk dat dat voor meerdere mensen geldt. Aangezien genoeg topics beginnen met "wat vinden jullie ervan?"
Dus stellen dat meningen totaal ongevraagd zijn lijkt me ongegrond.
pi_36004380
quote:
Ik denk dat TS graag zo wil zijn als Xebrozius.Of Xebro heeft een kloon,maar dat is wel makkelijk zo voor de FA's

Ontopic:Natuurlijk zijn er mensen die ongevraagd hun mening geven.Als jij in een groep iets roept is het ook altijd die ene klootzak waarvan jij wil dat hij zijn bek houdt,die reageert.
Dat is nou eenmaal inherent aan een openbaar forum.Als je dat niet wil moet je degenen mailen waar het voor bedoeld is.
  maandag 13 maart 2006 @ 22:03:49 #40
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_36005749
quote:
Op maandag 13 maart 2006 09:04 schreef B_BOY het volgende:
Omdat men dan kans maakt op een ros voor zijn/haar harses.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  dinsdag 14 maart 2006 @ 04:33:17 #41
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_36012728
quote:
Een groot nadeel van online forums is volgens mij dat mensen je niet om je mening vragen maar dat je je mening ongevraagd geeft. Sommige mensen vergelijken het online sociaal gebeuren wel eens met het real life sociaal gebeuren, maar een groot verschil daarin is dat in een real life sociaal gebeuren vrienden/kennissen of de mensen waarmee je praat de ander om een mening vraagt. Dat vragen om een mening geeft wederzijdse interesse in elkaar. Dat is essentieel voor een goede verhouding en wederzijds respect. Dat mis je op een forum. Inplaats dat je op een forum je mening geeft naar aanleiding van interesse van de ander, geef je op een forum ongevraagd je mening. Dat ongevraagd geven van je mening wordt vaak in discussies opgevat als 'wie ben jij dat jij dat weet' of 'wat weet jij er nou van'. Irritatie over het bemoeien van de ander. Er is op een forum geen situatie waarin de 1 de ander om zijn/haar mening vraagt. 'He piet, wat vind jij daar nou van'. De manier om een discussie in te gaan is je mening geven, ongevraagd. Dus in feite zit niemand specifiek te wachten op je mening, je mening ga je gewoon geven wat samen met de meningen van anderen tot een discussie vormt. Het is dus wezenlijk anders dan een chat of irc.
Welnee, geen verschil. IRL meng ik me ook in gesprekken tussen andere mensen. Als men dat niet wil, dan moet men maar niet in het openbaar spreken.
Asjemenou
pi_36012732
quote:
Op maandag 13 maart 2006 19:54 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

bermtoeristme

Ik kan 't niet korter samenvatten.
pi_36013719
Als het je irriteert, kom je toch niet meer
pi_36196856
quote:
Op maandag 13 maart 2006 10:01 schreef Lucille het volgende:

[..]

Het mag allebei, forums en fora.
verloedering van de taal....
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  maandag 20 maart 2006 @ 12:47:04 #45
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_36197029
Wat vind jij hier nou van, Maikuuul? Zo goed?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 20 maart 2006 @ 21:26:40 #46
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_36213488
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:47 schreef Asskicker14 het volgende:
Wat vind jij hier nou van, Maikuuul? Zo goed?
Mag ik niet zeggen voor me moeder.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_36213690
fora hebben dan wel weer het voordeel dat je de mening krijgt van verschillende mensen die -mogelijk vaak - anders zullen zijn en denken dan de mensen uit je directe omgeving. Je gaat met elkaar om door vergelijkbare interesses en dergelijke. Juist op een forum krijg je ook de mening te horen van anderen en dat kan het aangekaarte "probleem", vraag of zo iets alleen maar ten goede komen. Of is TS iemand die zijn eigen mening alleen maar goed vindt?
Chessplayers don't gamble with the future unless the situation dictates it -- for example, they're hopelessly lost, so they have nothing to lose.
pi_36213962
quote:
Waarom post je dan een topic? Als je met iemand wilt praten, dan kan dit via chat of pm....
pi_36218817
Probeer met zo'n (ingewikkelde mening) maar eens aan te komen in 'real live'
...voor je de tweede zin kan afmaken (zo zonder alinea's), is je publiek al afgehaakt ...of dacht je er soms volle zalen mee te trekken?
Wees blij dat er hier nog mensen zijn die zich in je probleem proberen te verplaatsen, zodat zij er een leuke grap over kunnen maken (ten koste van jou) of er wellicht een ingenieuze oplossing voor kunnen aandragen.

Want daar gaat het uiteindelijk om ....je Eigen mening, grappen, vragen, antwoorden etc..
Maar als je die nu op een soort prive-forum te gaan spuien, dan voelt dat toch een beetje als 'praten tegen jezelf', om nog maar eens een vergelijking met real live te maken. Daarom doe je het hier, zodat je zeker weet dat je ook gelezen wordt
....alleen erg vervelend inderdaad dat die smarties hier dan weer proberen om nog beter of nog geestiger te zijn, hetgeen dan eigenlijk alleen maar de aandacht van je Eigen berichten afleidt
  maandag 20 maart 2006 @ 23:48:18 #50
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_36219097
quote:
Het kan anders allebei hoor
Als is normaliter wel de regel van toepassing dat al een woord op um eindigd het meervoud eindigd op a.
Still Pimpin' .. Ahaaight
pi_36219910
iemand een samenvatting
ijsbergvla
pi_36237543
forum.fok.nl/samenvatting
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
  dinsdag 21 maart 2006 @ 19:18:27 #53
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_36240786
Soms heb je wel eens het gevoel dat je het tegen levende wezens hebt.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_36255999
Soms?
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
pi_36276133
quote:
Een groot nadeel van online forums is volgens mij dat mensen je niet om je mening vragen maar dat je je mening ongevraagd geeft.
Ik heb ook niet echt gevraagd om dit topic, bijvoorbeeld
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')