abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36124247
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 16:09 schreef dVTB het volgende:
Klummie, de vraag is natuurlijk: moeten politici meer waarde hechten aan hun haatgevoelens richting PvdA-wethouder 't Hart, of aan duizenden kiezers? Had men ECHT niet met die 't Hart overweg gekund, dan was er best een vorm te bedenken geweest waarbij 't Hart het veld had moeten ruimen.
Wat dat aangaat mis ik bij al de jankverhalen van de PvdA iedere vorm van schuld bij zichzelf zoeken. Het feit dat er zo snel een andere coalitie gevormd is geeft te denken over de weerstand die 't Hart kennelijk oproept.

Erg elegant is hetgeen wat er is gebeurd niet, maar de andere kant van het verhaal wordt nu volledig genegeerd. Als 't Hart er blijkbaar vooral op uit was om te toucheren (nog 2 jaar wethouder en dan afvloeien tegen een riante vergoeding) dan is het goed dat hij is uitgeschakeld. Dat soort staaltjes van "elegante" politiek (sterk en sociaal iemand?) mag ook wel worden benadrukt in de media.
pi_36124558
Het gaat er niet om of de PvdA ergens schuld aan heeft, dat is helemaal niet aan de orde. Ook gaat het er niet om dat het PvdA niet in het college is gekomen. Het gaat erom dat CDA, VVD en CU/SGP willens en wetens het democratische proces in Nederland met voeten hebben getreden. DAT is schandalig.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 18:52:16 #153
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_36124743
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:54 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Moeten we dit als een oproep tot dictatuur interpreteren?
Nee hoor maar ik moet altijd zo lachen om opmerkingen als recht doen aan een verkiezingsuitslag etc. Maar een ieder die denkt dat janmetdepet ( de grootste groep kiezers) enig idee heeft waarom ie op wie stemt denkt zelf niet na.
Ik schat dat hooguit 30% van hen die gaan stemmen een reeks van argumenten kan loslaten om zijn of haar keuze te motiveren. De rest stemt met het hart en heeft geen idee.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 18:53:58 #154
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_36124780
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 18:44 schreef dVTB het volgende:
Het gaat er niet om of de PvdA ergens schuld aan heeft, dat is helemaal niet aan de orde. Ook gaat het er niet om dat het PvdA niet in het college is gekomen. Het gaat erom dat CDA, VVD en CU/SGP willens en wetens het democratische proces in Nederland met voeten hebben getreden. DAT is schandalig.
Er is geen wet die zegt dat je met iedereen moet onderhandelen. Het is welsiwaar gebruikelijk maar geen verplichting.
pi_36124831
Er hoeft ook niet met iedereen onderhandeld te worden. De Tweede Kamer zal in het verleden bijvoorbeeld ook niet met de Centrum Democraten hebben onderhandeld, maar de grootste partij moet wel het initiatief kunnen nemen om onderhandelingen te voeren. Dat mag wat mij betreft onmiddellijk wettelijk worden vastgelegd.

En let wel: als het CDA de grootste was geweest en door de PvdA buitenspel was gezet, had ik precies hetzelfde gevonden. Jij ook, Klummie?
pi_36125041
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 18:56 schreef dVTB het volgende:
Er hoeft ook niet met iedereen onderhandeld te worden. De Tweede Kamer zal in het verleden bijvoorbeeld ook niet met de Centrum Democraten hebben onderhandeld, maar de grootste partij moet wel het initiatief kunnen nemen om onderhandelingen te voeren. Dat mag wat mij betreft onmiddellijk wettelijk worden vastgelegd.

En let wel: als het CDA de grootste was geweest en door de PvdA buitenspel was gezet, had ik precies hetzelfde gevonden. Jij ook, Klummie?
Een meerderheid is nu eenmaal een meerderheid, en daar is helemaal niets democratisch aan. Regels maken het echt niet meer of minder democratisch, het levert ook alleen maar vertragingen op als de partijen er onderling toch al uit zijn.
pi_36125206
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:06 schreef nikk het volgende:

[..]

Een meerderheid is nu eenmaal een meerderheid, en daar is helemaal niets democratisch aan. Regels maken het echt niet meer of minder democratisch, het levert ook alleen maar vertragingen op als de partijen er onderling toch al uit zijn.
Pure machtspolitiek dus.
pi_36125295
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 18:44 schreef dVTB het volgende:
Dat is erg slap geouwehoer; voor de verkiezingen zal dit allang naar voren zijn gekomen dus dit speelde al vooraf en dan moet de PvdA dat zichzelf aanrekenen. Het is erg eenzijdig geblaat om alles als ondemocratisch te gaan benoemen; meerderheid is meerderheid tenslotte.

Zolang mensen bij wat voor verkiezing dan ook niet op een coalitie stemmen zul je dit soort dingen blijven houden. Of het nu in de 2e kamer is of gemeentelijk, dat maakt geen verschil.

Wat mij betreft is daarmee de discussie gesloten; al die hysterische en overdreven uitspraken, dat beledigde toontje, het is gewoon triest. Zoek op zijn minst ook de schuld bij jezelf voor dat je zo dom loopt te blaten.
pi_36125323
Ik heb die meneer van de SGP net gehoord en die kwam er zelf ook niet helemaal uit. Hij moest eigenlijk toegeven dat het puur op sentiment tegen de PvdA was.

Het is op zich wel goed dat ze toegeven dat ze harstikke fout zaten.
pi_36125505
zaten? zitten !
pi_36125763
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Pure machtspolitiek dus.
Partijen dwingen om met elkaar te onderhandelen lijkt me dat eerder...
pi_36126631
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:32 schreef nikk het volgende:

[..]

Partijen dwingen om met elkaar te onderhandelen lijkt me dat eerder...
Wie heeft het over dwingen? Het was gewoon netjes en fatsoenlijk geweest om even een paar dagen te wachten en het gesprek met de PvdA aan te gaan, in plaats van gluiperig in stilte een akkoord te sluiten. Dat vinden ze nu zelf ook wel.

Ik had dit ook gevonden als de PvdA het zo had gedaan en dan hadden de meeste users die er nu geen problemen mee hebben dat waarschijnlijk ook gevonden.

Het mag dan wel allemaal mogen op deze manier maar dat betekent nog niet dat het ook zo had gemoeten, dat geven ze nu zelf ook toe.
pi_36126932
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:09 schreef Lemmeb het volgende:

Dat zouden ze in meer steden moeten doen, een soort 'Cordon Sanitaire' rond de neo-fascisten van de PvdA.
De paniek om de PvdA-overwinning heeft nu echt je hersencellen aangetast?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 20:12:33 #164
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_36126972
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:11 schreef SCH het volgende:

[..]

De paniek om de PvdA-overwinning heeft nu echt je hersencellen aangetast?
Waarom denk je dat?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_36127004
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:12 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Vanwege de merkwaardige termen die je gebruikt, echt kolderiek.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 20:26:33 #166
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_36127386
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Vanwege de merkwaardige termen die je gebruikt, echt kolderiek.
Oh vind je dat? Ik vind dat niet.
pi_36127402
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Oh vind je dat? Ik vind dat niet.
Ach, de paniek straalt er vanaf, ik vind het heerlijk
pi_36127468
Het is natuurlijk niet kies om de verkiezingen te laten verplaatsen vanwege een of andere biddag, maar tegerlijkertijd die biddag aards genoeg te vinden om een coalitie te vormen. Het heeft waarschijnlijk geen reëel verschil gemaakt, want ik neem aan dat de afspraak er al was om samen te regeren, maar netjes is het zeker niet.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 20:30:31 #169
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_36127492
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach, de paniek straalt er vanaf, ik vind het heerlijk
Prima toch dan? Wat zeur je dan eigenlijk
  vrijdag 17 maart 2006 @ 20:42:41 #170
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_36127786
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:29 schreef Monidique het volgende:
Het is natuurlijk niet kies om de verkiezingen te laten verplaatsen vanwege een of andere biddag
Hebben die mensen van die partijen in Goes dat hoogstpersoonlijk geregeld dan? Ik heb dat in elk geval nog nooit ergens gelezen.
pi_36127895
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:42 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Hebben die mensen van die partijen in Goes dat hoogstpersoonlijk geregeld dan? Ik heb dat in elk geval nog nooit ergens gelezen.
Dat was na verzoek van de SGP, meen ik, en de lokale SGP vond het kennelijk niet zo belangrijk. Dat is dus niet kies, nee. Tenzij de SGP plotseling van gezagstrouwe partij in liberale, dualistische partij is veranderd, natuurlijk.
pi_36127965
Ik zag net bij het journaal beelden van de raad van Goes. En ik maar denken dat alleen in Landgraaf de grootste debielen het voor het zeggen hadden maar een hoor. Iemand van de VVD vond het bijna nodig om een kan met water over het hoofd van iemand van GroenLinks te kieperen...
  vrijdag 17 maart 2006 @ 20:53:14 #173
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_36128115
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 18:56 schreef dVTB het volgende:

In dit land? Nee hoor.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:41:33 #174
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_36132751
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat was na verzoek van de SGP, meen ik, en de lokale SGP vond het kennelijk niet zo belangrijk.
Goed gezien klaar slotje
pi_36132827
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Iemand van de VVD vond het bijna nodig om een kan met water over het hoofd van iemand van GroenLinks te kieperen...
Nou ja hij dreigde een beetje, maar ik geloof niet dat hij de intentie het water ook echt over hem heen te gooien. Desondanks kreeg ik plaatsvervangende schaamte als VVD-aanhanger, jammer dat de VVD zich met dit soort 'boeren' wil identificeren.
pi_36133477
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:41 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Goed gezien klaar slotje
O.
pi_36140524
quote:
„Herstel in Goes nog ver weg”

GOES - De Goese gemeenteraad zal lange tijd nodig hebben om de sfeer weer goed te krijgen. Dat verwacht de Goese burgemeester D. J. van der Zaag na de uitbarsting in de raadsvergadering van donderdag. „De sfeer is één klap drastisch veranderd.”

De raadsvergadering, waar de nieuwe raadsleden werden geïnstalleerd, liep uit op een chaos. „Natuurlijk had ik verwacht dat de vergadering van een andere orde zou zijn dan een reguliere bijeenkomst, maar dat er eieren en tomaten gegooid zouden worden - nee, dat had ik niet voorzien.”

U verloor de regie?
„De raad heeft mij de opdracht gegeven de orde te bewaren. Maar dat nota bene twee raadsleden zich vervolgens niet in de hand hebben, vind ik niet kunnen. De fractievoorzitter van GroenLinks had lak aan de orde, met drie hoofdletters. En als vervolgens de fractievoorzitter van de VVD een kan water boven diens hoofd houdt, kun je wel spreken van een tumultueuze vergadering.”

Het tumult ontstond doordat CDA, SGP/ChristenUnie en VVD op biddag een college vormden en daarmee winnaar PvdA passeerden. Is die gang van zaken terecht geweest?
„Een oordeel over de procedure past mij niet als benoemd bestuurder. Wel maak ik me ernstig zorgen over de gevolgen. Donderdagavond is de sfeer in de raad in één klap drastisch veranderd, dat zal niet in één klap weer hersteld zijn. Zo’n herstel heeft lange tijd nodig.”

Veel protesten zijn niet alleen gericht op het passeren van de PvdA, maar ook op de SGP/ChristenUnie vanwege het akkoord op biddag. Een terecht argument?
„Dat vind ik niet. De biddag is een gewone werkdag, het kantoor was bij ons gewoon open. Waar ik ben opgegroeid, was er alleen ’s avonds kerk en werd er verder hard op het land gewerkt. De dag heeft niet het karakter van de zondag, dat vinden ook bijna alle christenen.”

Volgende week staat de installatie van de wethouders op het programma. U ziet die vergadering met angst en beven tegemoet?
„Nee hoor, waarom zou ik? De democratie moet haar weg hebben. Als blijkt dat de vergadering volgende week dusdanig verstoord wordt zodat ik wél schrik en beven had moeten hebben, kunnen we beter eens kijken naar het democratisch gehalte in Nederland. Zeeuwen kunnen rechtlijnig zijn en een redelijk hard standpunt betrekken. Maar als het moet ben ik niet minder hard dan zij.”
http://www.refdag.nl/arti(...)r+weg%26quot%3B.html
  zondag 19 maart 2006 @ 11:13:12 #178
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36162883
Samengevat komt het er eigenlijk op neer dat de christelijke partijen nogal geschrokken zijn van het feit dat Zeeland, hun 'heartland', rood gekleurd is en daardoor in paniek de PvdA buitenspel proberen te zetten.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')