abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36240009
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:58 schreef TimMer1981 het volgende:
Aanrader voor de topicstarter:

Dr. Wayne Dyer - Niet morgen, maar nu

Werelberoemd boek, je bent er zo doorheen, leest makkelijk en heeft een paar zeer interessante ideeën. Wij moesten het toendertijd lezen van onze docent psychologie, net als alle voorgaande lichtingen studenten.

Volgens hem waren er een heleboel mensen een paar jaar na het lezen van het boek bij hem terug gekomen met het verhaal dat ze heel erg veel aan het boek hadden gehad en dat ze er op een positieve manier door veranderd waren. Leuk dus voor degenen onder ons die hun eigen weg nog niet helemaal hebben gevonden.

Het belangrijkste wat ik ooit tijdens psychologie heb geleerd was een hele simpele theorie:
ga het boek morgen meteen bestellen!1!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 18:51:02 #52
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_36240073
zie mijn ondertitel
reach out and touch faith
pi_36273439
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:45 schreef MisterICE het volgende:

[..]

Trainspotting al is gezien ? Die heb ik samen met American Beauty hoog staan in mn persoonlijke film lijst.
Al lang, zo interessant vind ik hem niet.
Er zijn veel betere films, die simpelweg echte meesterwerken genoemd mogen worden.
pi_36277046
Er is mij vandaag verteld dat het bhoeddisme je leert tevreden te zijn met de dingen die je hebt. Misschien wel aardig voor je om je daar in te verdiepen.

Ik herken je verhaal zeker. Heb er zelf ook teveel last van. Wat er aan te doen? Nog geen antwoord...
A dirty mind is a joy forever
  donderdag 23 maart 2006 @ 09:21:08 #55
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_36288539
Volgens mij is TS onmetelijk onzeker en mede daarom niet tevreden met zichzelf en haar kunnen. Misschien dat ze daarom de drang heeft om zich naar buiten toe als beste te willen profileren.

Als je tevreden bent met jezelf, heb je volgens mij die drang niet om de beste te willen zijn. Je bent nl. al tevreden. TS, heb je geen dingen in je leven waar je goed in bent? Waar je plezier aan beleeft? Waar je zelfvertrouwen/kracht uit kan putten? Dingen die alleen al door ze te doen een statement maken, zonder dat jejezelf nadrukkelijk hoeft te bewijzen?

Het lijkt me niet alleen vermoeiend, maar ook nog eens onnodig om altijd maar de beste te willen zijn. Natuurlijk is het leuk als mensen je zo af en toe bewonderend nakijken. Maar zoals ik al zei: dat zit vaak in dingen die mensen doen. Niet in hoe ze eruit zien..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_36289875
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:21 schreef AgLarrr het volgende:
Volgens mij is TS onmetelijk onzeker en mede daarom niet tevreden met zichzelf en haar kunnen. Misschien dat ze daarom de drang heeft om zich naar buiten toe als beste te willen profileren.

Als je tevreden bent met jezelf, heb je volgens mij die drang niet om de beste te willen zijn. Je bent nl. al tevreden. TS, heb je geen dingen in je leven waar je goed in bent? Waar je plezier aan beleeft? Waar je zelfvertrouwen/kracht uit kan putten? Dingen die alleen al door ze te doen een statement maken, zonder dat jejezelf nadrukkelijk hoeft te bewijzen?

Het lijkt me niet alleen vermoeiend, maar ook nog eens onnodig om altijd maar de beste te willen zijn. Natuurlijk is het leuk als mensen je zo af en toe bewonderend nakijken. Maar zoals ik al zei: dat zit vaak in dingen die mensen doen. Niet in hoe ze eruit zien..
Heeft idd heel erg met onzekerheid te maken. Heb er zelf ook last van gehad een paar jaar geleden. Het is zeker ontzettend vermoeiend en ik raakte er ook gefrustreerd door want het zal nooit helemaal lukken. Bij mij is het vanzelf langzamerhand weggegaan .
pi_36290345
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:21 schreef AgLarrr het volgende:

Het hele leven draait om beoordelen en beoordeelt worden. De drang naar erkenning en waardering is in ieder mens aanwezig. Mensen die dit niet nastreven zijn incompetent, introvert of beide en hebben geen reeel beeld van de maatschappij waarvan ze onderdeel uitmaken.
  Moderator donderdag 23 maart 2006 @ 11:23:16 #58
5428 crew  miss_sly
pi_36291452
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 10:41 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Het hele leven draait om beoordelen en beoordeelt worden. De drang naar erkenning en waardering is in ieder mens aanwezig. Mensen die dit niet nastreven zijn incompetent, introvert of beide en hebben geen reeel beeld van de maatschappij waarvan ze onderdeel uitmaken.
Maar is erkenning en waardering (of jaloezie eigenlijk zoals ik TS lees) van wildvreemden noodzakelijk? En is de competitie met 'vriendinnen' zo gezond?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 23 maart 2006 @ 11:47:21 #59
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_36292109
quote:
Die drang is aanwezig, dat al ik niet ontkennen. Maar de drang om door iedereen als beste/leukste/mooiste beschouwd worden vind ik wel heel erg ver gaan.
quote:
Maar is erkenning en waardering (of jaloezie eigenlijk zoals ik TS lees) van wildvreemden noodzakelijk? En is de competitie met 'vriendinnen' zo gezond?
Inderdaad, het lijkt mij niet. Zeker onder vriend(inn)en zou die competitie toch niet zo nadrukkelijk aanwezig moeten/hoeven zijn. Je kent elkaar, waardeert elkaar om wat je bent en natuurlijk prijs je elkaar en kijk je bewonderend naar elkaar op gebieden waar de ander beter in is dan jij. Maar dat houdt niet automatisch een ziekelijke competitie drang in. Leuke "vriendschappen" krijg je dan..

Maar misschien heeft het ook te maken met de levensfase waarin TS zich bevindt, en leert ze naarmate ze ouder wordt?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 23 maart 2006 @ 14:38:38 #60
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_36296941
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:11 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Al lang, zo interessant vind ik hem niet.
Je snapte hem niet
Tell him the liberator who destroyed my property has realigned my perception.
pi_36297835
Dat is normaal voor iedereen, wat is er nou leuk aan het leven als je tevreden bent?
  donderdag 23 maart 2006 @ 15:06:31 #62
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_36297863
Dit is geen probleem, maar een zegen!!!
pi_36298010
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 15:05 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat is normaal voor iedereen, wat is er nou leuk aan het leven als je tevreden bent?
Nou, het scheelt een hoop frustratie en je hebt wat vaker een goed humeur

Ik geloof dat jij ontevredenheid verward met ambitie.
pi_36298086
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 15:11 schreef Moja het volgende:

[..]

Nou, het scheelt een hoop frustratie en je hebt wat vaker een goed humeur

Ik geloof dat jij ontevredenheid verward met ambitie.
Juist niet, ik heb geen ambitie, maar ben wel ontevreden . Ik denk ook dat het moelijk is om ambitie te hebben wanneer je echt tevreden bent.
pi_36298183
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 15:13 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Juist niet, ik heb geen ambitie, maar ben wel ontevreden . Ik denk ook dat het moelijk is om ambitie te hebben wanneer je echt tevreden bent.
Het gaat hier geloof ik meer over tevreden zijn met jezelf, dan kan je nog wel dingen willen bereiken op andere gebieden.
pi_36298328
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 15:16 schreef Moja het volgende:

[..]

Het gaat hier geloof ik meer over tevreden zijn met jezelf, dan kan je nog wel dingen willen bereiken op andere gebieden.
Ok, dat was dus niet wat ik had begrepen uit het topic. Ik doelde met mijn post dan ook op mensen die beweren tevreden te zijn, dus tevreden in het algmeen.
pi_36305242
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 15:13 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Geen ambitie, maar wel ontevreden. Lui dus.
pi_36305259
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 19:00 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Geen ambitie, maar wel ontevreden. Lui dus.
Ik ben de laatste die dat zal ontkennen!
pi_36306015
Minderwaardigheidscomplex...simpel zat.

Slotje
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_36358580
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 19:30 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

Slotje
Slap gelul.
  zondag 26 maart 2006 @ 14:30:47 #71
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_36377325
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 19:30 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

Slotje
Precies. TS moet niet zo janken
pi_36379811
aha...perfectionisme!
Heb er ook last van. Het is niet alleen vervelend voor anderen, vooral voor jezelf, omdat je inderdaad nooit tevreden raakt.

Tevredenheid is hetgeen je gelukkig maakt, niet het bereiken van een bepaald doel.
Maar da's makkelijk klletsen voor een perfectionist.

Hoezeer ik mezelf voor houd "wees eens tevreden..." ...heb ik wel weer een nieuw vaag plan, wat uitgevoerd MOET worden.

't Heeft ook z'n voordelen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')