ga het boek morgen meteen bestellen!1!quote:Op zondag 12 maart 2006 23:58 schreef TimMer1981 het volgende:
Aanrader voor de topicstarter:
Dr. Wayne Dyer - Niet morgen, maar nu
Werelberoemd boek, je bent er zo doorheen, leest makkelijk en heeft een paar zeer interessante ideeën. Wij moesten het toendertijd lezen van onze docent psychologie, net als alle voorgaande lichtingen studenten.
Volgens hem waren er een heleboel mensen een paar jaar na het lezen van het boek bij hem terug gekomen met het verhaal dat ze heel erg veel aan het boek hadden gehad en dat ze er op een positieve manier door veranderd waren. Leuk dus voor degenen onder ons die hun eigen weg nog niet helemaal hebben gevonden.
Het belangrijkste wat ik ooit tijdens psychologie heb geleerd was een hele simpele theorie:
Al lang, zo interessant vind ik hem niet.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:45 schreef MisterICE het volgende:
[..]
Trainspotting al is gezien ? Die heb ik samen met American Beauty hoog staan in mn persoonlijke film lijst.
Heeft idd heel erg met onzekerheid te maken. Heb er zelf ook last van gehad een paar jaar geleden. Het is zeker ontzettend vermoeiend en ik raakte er ook gefrustreerd door want het zal nooit helemaal lukken. Bij mij is het vanzelf langzamerhand weggegaanquote:Op donderdag 23 maart 2006 09:21 schreef AgLarrr het volgende:
Volgens mij is TS onmetelijk onzeker en mede daarom niet tevreden met zichzelf en haar kunnen. Misschien dat ze daarom de drang heeft om zich naar buiten toe als beste te willen profileren.
Als je tevreden bent met jezelf, heb je volgens mij die drang niet om de beste te willen zijn. Je bent nl. al tevreden. TS, heb je geen dingen in je leven waar je goed in bent? Waar je plezier aan beleeft? Waar je zelfvertrouwen/kracht uit kan putten? Dingen die alleen al door ze te doen een statement maken, zonder dat jejezelf nadrukkelijk hoeft te bewijzen?
Het lijkt me niet alleen vermoeiend, maar ook nog eens onnodig om altijd maar de beste te willen zijn. Natuurlijk is het leuk als mensen je zo af en toe bewonderend nakijken. Maar zoals ik al zei: dat zit vaak in dingen die mensen doen. Niet in hoe ze eruit zien..
Het hele leven draait om beoordelen en beoordeelt worden. De drang naar erkenning en waardering is in ieder mens aanwezig. Mensen die dit niet nastreven zijn incompetent, introvert of beide en hebben geen reeel beeld van de maatschappij waarvan ze onderdeel uitmaken.quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:21 schreef AgLarrr het volgende:
Volgens mij is TS onmetelijk onzeker en mede daarom niet tevreden met zichzelf en haar kunnen. Misschien dat ze daarom de drang heeft om zich naar buiten toe als beste te willen profileren.
Als je tevreden bent met jezelf, heb je volgens mij die drang niet om de beste te willen zijn. Je bent nl. al tevreden. TS, heb je geen dingen in je leven waar je goed in bent? Waar je plezier aan beleeft? Waar je zelfvertrouwen/kracht uit kan putten? Dingen die alleen al door ze te doen een statement maken, zonder dat jejezelf nadrukkelijk hoeft te bewijzen?
Het lijkt me niet alleen vermoeiend, maar ook nog eens onnodig om altijd maar de beste te willen zijn. Natuurlijk is het leuk als mensen je zo af en toe bewonderend nakijken. Maar zoals ik al zei: dat zit vaak in dingen die mensen doen. Niet in hoe ze eruit zien..
Maar is erkenning en waardering (of jaloezie eigenlijk zoals ik TS lees) van wildvreemden noodzakelijk? En is de competitie met 'vriendinnen' zo gezond?quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:41 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Het hele leven draait om beoordelen en beoordeelt worden. De drang naar erkenning en waardering is in ieder mens aanwezig. Mensen die dit niet nastreven zijn incompetent, introvert of beide en hebben geen reeel beeld van de maatschappij waarvan ze onderdeel uitmaken.
Die drang is aanwezig, dat al ik niet ontkennen. Maar de drang om door iedereen als beste/leukste/mooiste beschouwd worden vind ik wel heel erg ver gaan.quote:Het hele leven draait om beoordelen en beoordeelt worden. De drang naar erkenning en waardering is in ieder mens aanwezig. Mensen die dit niet nastreven zijn incompetent, introvert of beide en hebben geen reeel beeld van de maatschappij waarvan ze onderdeel uitmaken.
Inderdaad, het lijkt mij niet. Zeker onder vriend(inn)en zou die competitie toch niet zo nadrukkelijk aanwezig moeten/hoeven zijn. Je kent elkaar, waardeert elkaar om wat je bent en natuurlijk prijs je elkaar en kijk je bewonderend naar elkaar op gebieden waar de ander beter in is dan jij. Maar dat houdt niet automatisch een ziekelijke competitie drang in. Leuke "vriendschappen" krijg je dan..quote:Maar is erkenning en waardering (of jaloezie eigenlijk zoals ik TS lees) van wildvreemden noodzakelijk? En is de competitie met 'vriendinnen' zo gezond?
Je snapte hem nietquote:Op woensdag 22 maart 2006 19:11 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Al lang, zo interessant vind ik hem niet.
Nou, het scheelt een hoop frustratie en je hebt wat vaker een goed humeurquote:Op donderdag 23 maart 2006 15:05 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat is normaal voor iedereen, wat is er nou leuk aan het leven als je tevreden bent?
Juist niet, ik heb geen ambitie, maar ben wel ontevredenquote:Op donderdag 23 maart 2006 15:11 schreef Moja het volgende:
[..]
Nou, het scheelt een hoop frustratie en je hebt wat vaker een goed humeur![]()
Ik geloof dat jij ontevredenheid verward met ambitie.
Het gaat hier geloof ik meer over tevreden zijn met jezelf, dan kan je nog wel dingen willen bereiken op andere gebieden.quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:13 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Juist niet, ik heb geen ambitie, maar ben wel ontevreden. Ik denk ook dat het moelijk is om ambitie te hebben wanneer je echt tevreden bent.
Ok, dat was dus niet wat ik had begrepen uit het topic. Ik doelde met mijn post dan ook op mensen die beweren tevreden te zijn, dus tevreden in het algmeen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:16 schreef Moja het volgende:
[..]
Het gaat hier geloof ik meer over tevreden zijn met jezelf, dan kan je nog wel dingen willen bereiken op andere gebieden.
Geen ambitie, maar wel ontevreden. Lui dus.quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:13 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Juist niet, ik heb geen ambitie, maar ben wel ontevreden. Ik denk ook dat het moelijk is om ambitie te hebben wanneer je echt tevreden bent.
Ik ben de laatste die dat zal ontkennen!quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:00 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Geen ambitie, maar wel ontevreden. Lui dus.
Slap gelul.quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:30 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Minderwaardigheidscomplex...simpel zat.
Slotje
Precies. TS moet niet zo jankenquote:Op donderdag 23 maart 2006 19:30 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Minderwaardigheidscomplex...simpel zat.
Slotje
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |