abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 maart 2006 @ 22:56:43 #1
142291 Met-Yvana
Hating me wont make you pretty
pi_35976751
Ik zit al een lange tijd met een probleem: ik kan nooit tevreden zijn!
Je denkt nu vast ,,wat een spoiled brat" maar het is echt een vervelend iets. Het ligt namelijk zo, iedere keer als ik een doel bereik, kan ik niet rusten. Er doemen gelijk nieuwe doelen op, soms mogenlijk,soms onmogenlijk. Ik kan nou nooit eens ,,gelukkig zijn met wat ik heb". Is dit een serieus probleem, of kampen meerdere mensen hiermee?

Het erge is, dat ik mijzelf ook zo ,,dwars zit" met mijn doelen, aangezien ze vaak niet realistisch zijn. Ze zijn ook vaak gebaseerd op jaloezie, bijv. als er iemand in de klas nieuwe kleding heeft, wil ik ook nieuwe kleding, daarna nieuwe schoenen, een nieuw kapsel enz.Alleen om die persoon te overtreffen.

De poppen zijn pas echt aan het dansen als ik één van mijn doelen niet haal, zoals toen ik bleef zitten in de 4e. Ik wou simpelweg nooit meer uit bed komen, zo erg vond ik het, ik kon het niet aan mensen aan te kijken , want ik vond/vind het zo'n grote schande......een bewijs dat ik tekortschoot en nu nog steeds, in de 5e, baal ik als ik mijn oude v6 klasgenoten langs zie lopen.

Is dit normaal voor mensen in de puberteit? Of moet ik er echt hulp voor zoeken? Weten mensen misschien hoe je moet omgaan met zoiets?
Can YOU handle Met-Yvana?
pi_35976970
Dat is heel normaal lijkt me in de pubertijd, maar zelfs daarbuiten.
Ik denk dat iedereen dit wel heeft aangezien het in deze gemaakte maatschappij draait om presteren en meedoen met de massa, wanneer je daarvan afwijkt heb je direct het gevoel dat men je scheef aankijkt en misschien is dat ook wel zo.

Ik zou het je niet aantrekken hoor, ik heb het ook constant en dan niet om van die materialistische dingen die jij noemt, zoals kleding, kapsel of schoenen maar meer bij ontastbare dingen zoals succes, liefde enz.

Vaak probeer je het doel te bereiken om het bereiken en niet om het doel zelf denk ik en dan gaat het fout.
  zondag 12 maart 2006 @ 23:10:19 #3
142291 Met-Yvana
pi_35977144
Ik vind het wel erg makkelijk om te zeggen ,,trek je er niks van aan" . Ik weet dat het de beste oplossing is, maar toch trek ik me het dan JUIST aan om 1 of andere reden
pi_35977164
Ik kan je aanraden de film ''Fight Club'' eens te bekijken.
pi_35977388
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:56 schreef Met-Yvana het volgende:
Ik zit al een lange tijd met een probleem: ik kan nooit tevreden zijn!
Je denkt nu vast ,,wat een spoiled brat" maar het is echt een vervelend iets. Het ligt namelijk zo, iedere keer als ik een doel bereik, kan ik niet rusten. Er doemen gelijk nieuwe doelen op, soms mogenlijk,soms onmogenlijk. Ik kan nou nooit eens ,,gelukkig zijn met wat ik heb". Is dit een serieus probleem, of kampen meerdere mensen hiermee?

Het erge is, dat ik mijzelf ook zo ,,dwars zit" met mijn doelen, aangezien ze vaak niet realistisch zijn. Ze zijn ook vaak gebaseerd op jaloezie, bijv. als er iemand in de klas nieuwe kleding heeft, wil ik ook nieuwe kleding, daarna nieuwe schoenen, een nieuw kapsel enz.Alleen om die persoon te overtreffen.

De poppen zijn pas echt aan het dansen als ik één van mijn doelen niet haal, zoals toen ik bleef zitten in de 4e. Ik wou simpelweg nooit meer uit bed komen, zo erg vond ik het, ik kon het niet aan mensen aan te kijken , want ik vond/vind het zo'n grote schande......een bewijs dat ik tekortschoot en nu nog steeds, in de 5e, baal ik als ik mijn oude v6 klasgenoten langs zie lopen.

Is dit normaal voor mensen in de puberteit? Of moet ik er echt hulp voor zoeken? Weten mensen misschien hoe je moet omgaan met zoiets?
prof hulp?
  zondag 12 maart 2006 @ 23:18:41 #6
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_35977427
Tsss... Verkapt-ik-ben-een-perfectionist-topic.

Als je nooit tevreden bent, vind ik het vreemd dat je ooit bent blijven zitten.
  zondag 12 maart 2006 @ 23:20:00 #7
142291 Met-Yvana
pi_35977477
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:18 schreef Heerlijkheid het volgende:
Tsss... Verkapt-ik-ben-een-perfectionist-topic.

Als je nooit tevreden bent, vind ik het vreemd dat je ooit bent blijven zitten.
Ik had een jaar achter de rug met een paar vreselijke ,,klappen" .
pi_35977505
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:20 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

Verdedig je niet tegen zulke mensen.
pi_35977516
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:10 schreef Met-Yvana het volgende:
Ik vind het wel erg makkelijk om te zeggen ,,trek je er niks van aan" . Ik weet dat het de beste oplossing is, maar toch trek ik me het dan JUIST aan om 1 of andere reden
En om welke reden dan?
Wil je zo graag meelopen met de rest en altijd maar de beste en mooiste proberen te zijn?
Ik kan dat niet zo goed begrijpen maar naarmate je steeds volwassener wordt zal dat begrip er steeds meer komen denk ik.

Iedereen heeft wel eens een punt in zijn leven waarop hij of zij niet tevreden is over zichzelf.
Ik ook maar ik probeer er gewoon het beste van te maken, als je een doel hebt probeer je dat te bereiken en als dat niet altijd of zelfs nooit lukt hoef je jezelf daar echt niet voor te schamen of jezelf zelfs voor te haten.

Als ik mijn best maar heb gedaan om een doel te bereiken, als het dan toch niet lukt is dat buiten je eigen macht om gegaan en kun je er toch niets aan doen.
Heb je er zelf wel schuld bij dan kun je er alleen maar van leren voor de volgende keer.
Als je er zo over na gaat denken kun je er best vrede mee hebben denk ik, leer tevreden zijn met wie je bent en probeer je niet anders voor te doen alleen maar om mee te lopen met de gehersenspoelde massa.

Enneh Fight Club is zeker een aanrader voor je om te gaan kijken
  zondag 12 maart 2006 @ 23:21:26 #10
3185 Adelante
To let it go now
pi_35977522
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:10 schreef Chriz2k het volgende:
Volgens mij raad jij dat iedereen aan in R&P: faalangst, ontevredenheid, jaloezie, gebroken hart, etc..
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_35977577
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:21 schreef Adelante het volgende:

[..]

Volgens mij raad jij dat iedereen aan in R&P: faalangst, ontevredenheid, jaloezie, gebroken hart, etc..
En terecht .
pi_35977654
You are not a beautifual and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everything else. We are all part of the same compost heap. We are all the all singing, all dancing CRAP of the world. You are not your bank account. You are not the clothes you wear. You are not the contents of your wallet. You are not your boul cancer. You are not your Grande Latte.You are not the car you drive. YOU ARE NOT YOUR FUCKING KHAKIS.
  zondag 12 maart 2006 @ 23:26:41 #13
142291 Met-Yvana
pi_35977697
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:21 schreef Marve het volgende:

[..]

En om welke reden dan?
Wil je zo graag meelopen met de rest en altijd maar de beste en mooiste proberen te zijn?
Ik kan dat niet zo goed begrijpen maar naarmate je steeds volwassener wordt zal dat begrip er steeds meer komen denk ik.
(...)
Wie wilt er nou niet het beste/de mooiste zijn? Is dat zon gekke wens?
  zondag 12 maart 2006 @ 23:27:05 #14
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_35977710
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:20 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

Oh sorry als de oorzaak buiten jezelf ligt, dan heb ik niks gezegd.
  zondag 12 maart 2006 @ 23:29:11 #15
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_35977760
Maar als dat zo is hoef je jezelf ook niet te schamen natuurlijk.
pi_35977877
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:10 schreef Chriz2k het volgende:
Inderdaad, samen met American Beauty.

Het interesseert mij werkelijk geen reet wat mensen van mij denken. Ook die race om status en geld doe ik niet aan mee en ik voel me er helemaal gelukkig mee. Idem voor mijn vrienden en vriendinnen, die doen ook niet mee aan het welbekende spelletje, dat is ook een van de redenen waarom we zo goed met elkaar kunnen opschieten.

Het is een wedstrijd die je nooit kunt winnen, je wordt door iedereen om je heen gek gemaakt, de een maakt het nog bonter dan de ander en uiteindelijk zitten ze allemaal met een burnout thuis, met een Volvo op afbetaling voor hun huis waar een hypotheek tot aan zijn strot op zit. Beiden moeten dan dus verkocht worden, omdat ze het tempo niet meer volhielden. Heb het al veel te vaak zien gebeuren.

Ik heb dat spelletje dus nooit meegespeeld, heb nu een HTS-diploma op zak en ik ga binnenkort solliciteren voor een fulltime baan. Maar ook dan geldt er voor mij nog altijd: liever een baan waarin ik me gelukkig voel die iets minder verdient dan een baan waar je gruwelijk veel verdient maar waar je ongelukkig van wordt.

Het kan dus wel, laat je niets aanleunen door andere mensen, want zoals ik al zei: iedereen maakt elkaar gek, het is allemaal gebakken lucht. Waarom zou je je leven vergooien puur om interessant/rijk/geslaagd te lijken voor andere mensen? Slagen kun je toch wel, alleen ieder op zijn of haar eigen manier. In mijn ogen ben je pas geslaagd als je zonder twijfelen kunt zeggen dat je echt gelukkig bent.
pi_35977921
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:26 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

Wie wilt er nou niet het beste/de mooiste zijn? Is dat zon gekke wens?
Nee, maar wel een heel onrealistische wens en dat weet je al zodra je eraan begint.
Het gras van de buurman is en blijft toch altijd groener, hoeveel tijd en liefde je ook in jou tuintje steekt.
Je moet niet de realiteit uit het oog gaan verliezen bij het halen van een doel want op dat moment word je een ongeleid projectiel en zul je er alleen maar ongelukkig van worden.
pi_35978053
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:25 schreef Salvad0R het volgende:
You are not a beautifual and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everything else. We are all part of the same compost heap. We are all the all singing, all dancing CRAP of the world. You are not your bank account. You are not the clothes you wear. You are not the contents of your wallet. You are not your boul cancer. You are not your Grande Latte.You are not the car you drive. YOU ARE NOT YOUR FUCKING KHAKIS.
Om even verder te gaan:

Fight Club

I see all this potential, and I see squandering. God damn it, an entire generation pumping gas, waiting tables; slaves with white collars. Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need. We're the middle children of history, man. No purpose or place. We have no Great War. No Great Depression. Our Great War's a spiritual war... our Great Depression is our lives. We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars. But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.

---

You're not your job.
You're not how much money you have in the bank.
You're not the car you drive.
You're not the contents of your wallet.
You're not your fucking khakis.
You're the all-singing, all-dancing crap of the world.

---

American Beauty

Carolyn Burnham: This is a $4,000 sofa, upholstered in Italian silk. It is not just a couch.
Lester Burnham: [shouts] It's just a couch!

---

Lester Burnham: This isn't life, it's just stuff. And it's become more important to you than living. Well, honey, that's just nuts.

---

Hoe het wel hoort, ook prachtig uitgelegd in American Beauty:

Lester Burnham: [narrating] I had always heard your entire life flashes in front of your eyes the second before you die. First of all, that one second isn't a second at all, it stretches on forever, like an ocean of time... For me, it was lying on my back at Boy Scout camp, watching falling stars... And yellow leaves, from the maple trees, that lined my street... Or my grandmother's hands, and the way her skin seemed like paper... And the first time I saw my cousin Tony's brand new Firebird... And Janie... And Janie... And... Carolyn. I guess I could be pretty pissed off about what happened to me... but it's hard to stay mad, when there's so much beauty in the world. Sometimes I feel like I'm seeing it all at once, and it's too much, my heart fills up like a balloon that's about to burst... And then I remember to relax, and stop trying to hold on to it, and then it flows through me like rain and I can't feel anything but gratitude for every single moment of my stupid little life... You have no idea what I'm talking about, I'm sure. But don't worry... you will someday.

En mijn favoriet uit American Beauty, zeer herkenbaar, mooiste filmmoment ooit :

Ricky Fitts: It was one of those days when it's a minute away from snowing and there's this electricity in the air, you can almost hear it. And this bag was, like, dancing with me. Like a little kid begging me to play with it. For fifteen minutes. And that's the day I knew there was this entire life behind things, and... this incredibly benevolent force, that wanted me to know there was no reason to be afraid, ever. Video's a poor excuse, I know. But it helps me remember... and I need to remember... Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in.
  zondag 12 maart 2006 @ 23:38:33 #19
142291 Met-Yvana
pi_35978055
Maar hebben jullie dan nooit het verlangen aan de top te schitteren? Dat iedereen naar je kijkt van ,,hé daar gaat die en die, wat een mooie kleding heeft zij, en wat ziet ze er mooi slank uit"
pi_35978162
tis geen filmbespreking hier zeg
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_35978166
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:38 schreef Met-Yvana het volgende:
Maar hebben jullie dan nooit het verlangen aan de top te schitteren? Dat iedereen naar je kijkt van ,,hé daar gaat die en die, wat een mooie kleding heeft zij, en wat ziet ze er mooi slank uit"
Nee hoor, al is er maar één iemand die dat vindt, dan is dat al genoeg.

Ik ben ook DJ, dus ik ben ook weleens het middelpunt van de aandacht en geloof me: er is niks interessants, opwindends of cools aan. Het is gewoon zo en dat is dat, meer niet. Ook zo'n opgeblazen iets dus waar iedereen zo'n heisa om maakt terwijl het eigenlijk gebakken lucht is.
pi_35978179
zoals toen ik bleef zitten in de 4e. Ik wou simpelweg nooit meer uit bed komen, zo erg vond ik het, ik kon het niet aan mensen aan te kijken , want ik vond/vind het zo'n grote schande......een bewijs dat ik tekortschoot en nu nog steeds, in de 5e, baal ik als ik mijn oude v6 klasgenoten langs zie lopen.
--------------

dus in de 3e heb je t er al bij laten zitten. kan zijn, leeftijd, balen, maar je kunt en mag verder studeren, niet miepen. stok in je kont, een jaar of 2 verlies is geen argument om niet door te gaan.
De Puta Madre
pi_35978181
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:38 schreef Met-Yvana het volgende:
Niet echt nee, ik vraag me ook af wanneer mensen eerder naar je kijken, als je jezelf zo geforceerd gedraagd of als je gewoon tevreden bent met wie je bent en dat ook uitstraalt.
Wat hierboven al gezegd werd, het is toch allemaal maar gebakken lucht.
pi_35978230
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:41 schreef DarkElf het volgende:
tis geen filmbespreking hier zeg
Films zijn wel een uitermate goed medium om bepaalde ideeën te concretiseren en aan de man te brengen. Ook een mooi medium voor mensen die er altijd al zo over dachten maar het dus niet goed onder woorden konden brengen of mensen die er nog nooit zo over nagedacht hadden.

Daarnaast, het gaat niet om het feit dat het films zijn, het gaat om de ideeën die naar voren worden gebracht.
pi_35978349
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:42 schreef Marve het volgende:

[..]

Niet echt nee, ik vraag me ook af wanneer mensen eerder naar je kijken, als je jezelf zo geforceerd gedraagd of als je gewoon tevreden bent met wie je bent en dat ook uitstraalt.
Wat hierboven al gezegd werd, het is toch allemaal maar gebakken lucht.
Precies.

Daarom ga ik dus ook al bijna 3 jaar niet meer naar het lokale circuit van kroegen, clubs en discotheken: er loopt toch allemaal nepvolk rond. Iedere week weer dat zelfde slechte stukje toneelspel, allemaal zo stoer, geil en rijk mogelijk lijken, fuck it. Ik ga tot mijn eigen grote tevredenheid alleen nog maar naar feesten toe, zowel klein als groot en het bevalt me prima. Daar gedragen de mensen zich tenminste normaal en boeit het geen moer hoe je eruit ziet of wat je verdient en de sfeer is daardoor ook duizenden keren beter, om over de muziek maar niet eens te beginnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')