Weet niet precies wat voor lenzen, maar ik heb ze al een half jaar (daarvoor ander merk) en heb er pas de laatste paar dagen last van.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:06 schreef _DaNi_ het volgende:
wat voor zachte lenzen heb je?
ik heb hier ook last van gehad met maandlenzen..
toen overgestapt op daglenzen, want de opticien kon me er ook niet vanaf helpen..
Die heeft m'n moeder dus ook en dat werkt maar kort helaas. Toch maar een busje aanschaffen voor mezelf dan maar. Beter iets dan nietsquote:Op zondag 12 maart 2006 23:07 schreef poepeneesje het volgende:
Clens-100 Comfort Drops heet het, bij werkt het toppie. Hier een link.
http://www.mylenses.nl/productinfo.asp?prodid=146&cat=7&win_id=&url=productinfo.asp%3Fprodid%3D146%26cat%3D7%26win%5Fid%3D
Goede tip, bedankt! Ik ga het ook eens proberenquote:Op zondag 12 maart 2006 23:27 schreef DarkElf het volgende:
ik gebruik no rub van het kruidvat in het hooikoortsseizoen en ben er erg tevreden over.
heb zelf regelmatig last van aaslag in hooikoorts tijd en dan krijg ik mijn lenzen ook moeilijk schoon. hiermee heb ik dus stukken minder last.
Hmm.. ik heb ook zachte lenzen. Ik heb van de opticien geleerd dat je inderdaad last begint te krijgen van je lenzen na ongeveer 12 uur dragen. En dat heb ik ook. Als je dat wilt verhelpen, dien je oogvloeistof te druppelen in je oog. Ik heb zo een druppelding gehaald bij de opticien... kost amper wat en je mag zo vaak druppelen als je maar wilt. Het zorgt ervoor dat je lenzen schoon blijven en jij langer je lenzen per dag kan dragen. Goed spul is datquote:Op zondag 12 maart 2006 22:47 schreef Merkie het volgende:
Ik heb al een jaartje zachte lenzen, toppie heur. Maar nu heb ik de laatste nogal last van vieze lenzen. Na een uur of 7 heb ik al last van wazige vieze lenzen, terwijl ik voorheen wel makkelijk een uur of 12 m'n lenzen in kon zonder ergens last van te krijgen. Ik weet dat dit door eiwitaanslag komt, maar hoe kan ik zorgen dat m'n lenzen wat langer mee kunnen op een dag?
Help.
quote:Op zondag 12 maart 2006 23:07 schreef poepeneesje het volgende:
Clens-100 Comfort Drops heet het, bij werkt het toppie. Hier een link.
http://www.mylenses.nl/productinfo.asp?prodid=146&cat=7&win_id=&url=productinfo.asp%3Fprodid%3D146%26cat%3D7%26win%5Fid%3D
Bestaat dat ook voor harde lenzen? In de zomer ga ik met de fiets na het werk, en fietsen in de zomer is echt dramaquote:Op zondag 12 maart 2006 23:27 schreef DarkElf het volgende:
ik gebruik no rub van het kruidvat in het hooikoortsseizoen en ben er erg tevreden over.
heb zelf regelmatig last van aaslag in hooikoorts tijd en dan krijg ik mijn lenzen ook moeilijk schoon. hiermee heb ik dus stukken minder last.
Ja dat heb ik ook.. Soms na 3 a 4 uur ook. Een ruppel hier en een druppel daar...quote:Op zondag 12 maart 2006 23:46 schreef Merkie het volgende:
Weet ik, maar 't probleem is dus dat ik die 12 uur niet meer haal. Het is de laatste 5 dagen max. 7 uur.
gewoon even informeren bij je opticien of als je bij de drogist bent even kijken. voor mij is het het zeker waard iigquote:Op zondag 12 maart 2006 23:46 schreef Syrena het volgende:
[..]
Bestaat dat ook voor harde lenzen? In de zomer ga ik met de fiets na het werk, en fietsen in de zomer is echt dramaMisschien dat ik dit kan gebruiken zodra ik op mn werk ben.
Jup, was allemaal primaquote:Op zondag 12 maart 2006 23:57 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook.. Soms na 3 a 4 uur ook. Een ruppel hier en een druppel daar...
Trouwens... heb je wel eens controle laten doen voor je ogen met je contactlenzen in? Misschien heb je toch niet de juiste lenzen.
Volgens mij niet. Die no rub vloeistof is de bewaarvloeistof vor 's nachts volgens mij. Je zou kunnen overwegen om op je werk even je lenzen uit te doen en snel schoon te maken. Plans koud water in je gezicht lenzen weer in en hopen dat het goed gaat.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:46 schreef Syrena het volgende:
[..]
Bestaat dat ook voor harde lenzen? In de zomer ga ik met de fiets na het werk, en fietsen in de zomer is echt dramaMisschien dat ik dit kan gebruiken zodra ik op mn werk ben.
Vaag... en heb je dat alleen bij de laatste paar die je hebt? Je hebt ze toch wel minder lang dan een maand he?quote:
Jup, 2 weken nu. Denk dat ik mijn ogen maar ff rust moet geven, ze branden nu een beetje met mijn lenzen uit. Morgen maar ff een dagje niet in doen.quote:Op maandag 13 maart 2006 00:06 schreef Dizer het volgende:
[..]
Vaag... en heb je dat alleen bij de laatste paar die je hebt? Je hebt ze toch wel minder lang dan een maand he?
Ga even langs de opticien. Ik ga dat ook binnenkort weer doen. Want mijn ogen branden laatste tijd ook vaak...quote:Op maandag 13 maart 2006 00:10 schreef Merkie het volgende:
[..]
Jup, 2 weken nu. Denk dat ik mijn ogen maar ff rust moet geven, ze branden nu een beetje met mijn lenzen uit. Morgen maar ff een dagje niet in doen.
Misschien ben je gewoon door de levensduur van de lenzen heen? Probeer eens een nieuw paarquote:Op zondag 12 maart 2006 23:46 schreef Merkie het volgende:
Weet ik, maar 't probleem is dus dat ik die 12 uur niet meer haal. Het is de laatste 5 dagen max. 7 uur.
Ehh nee. Je moet ze dus wél schoon maken, zelfs al heb je zachte lenzen.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:02 schreef Merkie het volgende:
Bij zachte lenzen hoef je niet schoon te maken, gewoon in een bakje met lenzenvloeistof en dan is het de volgende dag wel weer schoon. Maar het probleem is juist dat tijdens het dragen de lenzen vies worden.
Zachte lenzen moet je wel degelijk schoonmaken. En ik merk zelf dat als ik mijn lenzen niet goed schoon maak, ik de volgende dag sneller last heb van vieze lenzen. Misschien toch het proberen waard.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:02 schreef Merkie het volgende:
Bij zachte lenzen hoef je niet schoon te maken, gewoon in een bakje met lenzenvloeistof en dan is het de volgende dag wel weer schoon. Maar het probleem is juist dat tijdens het dragen de lenzen vies worden.
Idd, daar heb ik ook last van.quote:Op maandag 13 maart 2006 11:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zachte lenzen moet je wel degelijk schoonmaken. En ik merk zelf dat als ik mijn lenzen niet goed schoon maak, ik de volgende dag sneller last heb van vieze lenzen. Misschien toch het proberen waard.
En achter de PC is ook aan te raden. Je knipperd dan minder met je ogen en dus worden je ogen niet goed genoeg bevochtigdquote:Op maandag 13 maart 2006 00:14 schreef DarkElf het volgende:
Heb zelf bijv wat vaker 's avonds thuis mijn bril op ipv mijn lenzen in, scheelt ook al met rode en vermoeide ogen
Bij no-rub vloeistof hoeft dat niet perse als het goed is, maar nogmaals ik heb er geen ervaring mee.quote:Op maandag 13 maart 2006 11:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zachte lenzen moet je wel degelijk schoonmaken. En ik merk zelf dat als ik mijn lenzen niet goed schoon maak, ik de volgende dag sneller last heb van vieze lenzen. Misschien toch het proberen waard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |