Je kunt ook de netwerk cd downloaden. Tenminste, als je internet op die PC hebt tijdens de installatie.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:40 schreef Oldbie het volgende:
[..]
oeps
3,2 GB natuurlijk.....maar zal het dan ook draaien? Ik bedoel: download ik 5 CD's voor niks of krijg ik het wel aan de praat?
Ik heb internet op die pc dus een netwerk cd is misschien iet zo'n slecht idee.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:43 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Je kunt ook de netwerk cd downloaden. Tenminste, als je internet op die PC hebt tijdens de installatie.
Verder staat geloof ik alle belangrijke data op de eerste CD. Pin me er niet op vast, maar volgens mij heb je die voor suse zelf ook alleen maar nodig.
Je moet ook niet op de site van Novell zoeken, dat is de betallversie van Suse, aan de volgende link heb je wel watquote:Op zaterdag 15 april 2006 15:44 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ik heb internet op die pc dus een netwerk cd is misschien iet zo'n slecht idee.
Ik ga dat eerst maar proberen denk ik.....kan ik later altijd nog de hele zooi downloaden als dat nodig blijkt te zijn....
[edit] zie het nu nog maar te vinden o pde overzichtelijke Novell website[/edit]
kijk, dat helpt. Bedanktquote:Op zaterdag 15 april 2006 15:56 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Je moet ook niet op de site van Novell zoeken, dat is de betallversie van Suse, aan de volgende link heb je wel wat
http://download.opensuse.(...)source/boot/boot.iso
Waar moet ik unrar dan neerzetten?quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:24 schreef Nekto het volgende:
Door unrar te installeren. Daar is een Linux versie van. Ik dacht dat het wel in de packages zat; (gewoon unrar). Dan is het commando unrar x 'bestand.rar'
Ik doe waarschijnlijk iets vreselijk fout....het lukt me niet.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:56 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Je moet ook niet op de site van Novell zoeken, dat is de betallversie van Suse, aan de volgende link heb je wel wat
http://download.opensuse.(...)source/boot/boot.iso
Wat doe ik fout? Kan iemand mij op weg helpen? Ik heb het ook geprobeerd met TU-Chemnitz.de met hetzelfde resultaat.quote:Installatie of systeem starten
Installatie of update starten
Via Netwerk
Via FTP
Automatische configuratie via DHCP? --> JA
Geef IP adres van de FTP server op: --> 192.87.102.36
Gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken? --> NEE
HTTP Proxy gebruiken? --> NEE
Geef server directory op: ftp.nluug.nl/vol/5/opensuse (allerlei varianten geprobeerd zoals: /vol/5/opensuse etc. etc)
FILE NOT FOUND ON SERVER
Op basis van: http://aplawrence.com/Linux/crousenetinstallsuse9.html met deze regel:quote:Op zondag 16 april 2006 13:25 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ik doe waarschijnlijk iets vreselijk fout....het lukt me niet.
Ik heb de ISO gebrand opgestart. Op http://en.opensuse.org/Mirrors_Development_Build#Netherlands heb ik ftp.nluug.nl gevonden.
Met http://www.dnsstuff.com/tools/tracert.ch?ip=ftp.nluug.nl heb ik hun IP adres achterhaald: 192.87.102.36
Nu doorloop ik de stappen in de install:
[..]
Wat doe ik fout? Kan iemand mij op weg helpen? Ik heb het ook geprobeerd met TU-Chemnitz.de met hetzelfde resultaat.
zou ik gokken dat het deze dir moet zijn op ftp.nluug.nl: /vol/5/suse/suse/i386/current/quote:For the ftp://mirror.mcs.anl.gov/pub/suse/ ftp server the correct entry would be: pub/suse/i386/current/
Zou het niet kunnen dat je een verkeerde commandline probeert om de remote directory aan te geven? Wellicht is het zoiets als /vol/5/opensuse aangezien je het full-qualified domain name al eerder tijdens installatie aangegeven hebt.quote:Op zondag 16 april 2006 13:25 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Wat doe ik fout? Kan iemand mij op weg helpen? Ik heb het ook geprobeerd met TU-Chemnitz.de met hetzelfde resultaat.
Wat een doorzettingsvermogen...quote:Op zondag 16 april 2006 14:43 schreef Oldbie het volgende:
Ik merk het al. Ik ben gewoon niet nerd genoeg om dit aan de praat te krijgen.
Mijn Linux ervaring is voorbij.
beetje gebruksvriendelijk zou leuk zijn. Als het echt alleen voor nerds is, is het niets voor mij. Ik ben geen twieker en geen nerd dus ik haak lekker af. Wie weet probeer ik het over een half jaar wel weerquote:
Heb je niet gewoon een brakke cdromspeler erinzitten?quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:47 schreef Oldbie het volgende:
Knettergek wordt ik van Linux. Het moet zo makkelijk en stabiel zijn.
Ik doe de test dus voor mijn oude PC: een 333 mhz met 128mb ram.....Ubuntu, Mandriva en Kubuntu werden aangeraden aangezien ik geen Linux kennis/ervaring heb.
Ik download Ubuntu......installatie loopt vast: er mist iets op de cd-rom (onvolledige download dus)
Ik download Mandriva......hij begint nieteens met installeren. CD rom draait wat en dan stopt de hele zooi
Ik download Kubuntu.....na gvd bijna 2 uur installeren staat de zooi erop en start de PC niet meer op!!!
Nee hoor, ik heb dezelfde CD in zowel mijn laptop als mijn normale PC geprobeerd.....geen succes. Nogmaals gedownlaod en gebrand.....geen succes.quote:Op zondag 16 april 2006 16:58 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Heb je niet gewoon een brakke cdromspeler erinzitten?
Ligt het er dan niet gewoon aan dat die machine brak is?quote:Op zondag 16 april 2006 18:05 schreef Oldbie het volgende:
Je kan mij vanalles verwijten maar geen gebrek aan doorzettingsvermogen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | (...) drw-r--r-- 2 stefan stefan 4096 Apr 13 22:51 not_done drwxrwxrwx 3 stefan stefan 4096 Apr 17 19:50 . [stefan@c-67-173-222-12 movs]$ ll not_done/ total 0 ?--------- ? ? ? ? ? supra_vs_skyline.avi ?--------- ? ? ? ? ? GT47_vs_GT47.wmv ?--------- ? ? ? ? ? .. ?--------- ? ? ? ? ? . [stefan@c-67-173-222-12 movs]$ chmod u+x not_done/ [stefan@c-67-173-222-12 movs]$ ll not_done/ total 48844 -rwxrwxrwx 1 stefan stefan 8240968 Feb 27 2000 supra_vs_skyline.avi -rwxrwxr-x 1 stefan stefan 28142570 Mar 28 19:00 GT47_vs_GT47.wmv drwxr--r-- 2 stefan stefan 4096 Apr 13 22:51 . drwxrwxrwx 3 stefan stefan 4096 Apr 17 19:50 .. [stefan@c-67-173-222-12 movs]$ |
1 |
1 |
quote:0400 Allow read by owner.
0200 Allow write by owner.
0100 For files, allow execution by owner. For directories,
allow the owner to search in the directory.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |