ok bedankt, ik ga het eens proberen.quote:Op woensdag 12 april 2006 00:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Als je een lege partitie hebt, kun je beginnen. Of een deel van de harde schijf leeg waar nog geen partitie van gemaakt is. Je kunt niet helemaal partitioneren in de installatie (je kunt dus geen vrije ruimte van een bestaande partitie halen en er een nieuwe van maken).
quote:Op woensdag 12 april 2006 00:50 schreef perculator het volgende:
Ik weet het ik loop achter maar haal jullie wel in :-)
Heb je het al met een andere DVD geprobeerd?quote:Op woensdag 12 april 2006 10:23 schreef adidas het volgende:
Ik zit nu weer achter ubuntu. Als ik een dvd probeer te starten in Totem Movie Player doet ie alsof hij em af gaat spelen maar er komt niets, En ik moet zeggen dat ik met vlc nog niet heb kunnen uitvinden hoe ik een bestand moet selecteren...
Onder ubuntu worden cdroms (en ook dvds) gemount onder /media/cdrom.quote:Op woensdag 12 april 2006 12:26 schreef adidas het volgende:
Ja maar hoe ga je in dat venster naar je dvdrom schijf. En ja ik heb nu al 3 verschillende geprobeerd.
aptitude of dpkgquote:Op donderdag 13 april 2006 13:42 schreef Hmail het volgende:
(grmbl ik ben de naam kwijt waarmee je in ubuntu rpm's installeert, onder Mandriva heet het iig urpmi. Misschien dat iemand anders dat hier weet.)
Wat gebruik je NFS? Heb je een mapping van root naar een gewone user op machine B? Die subdirs zijn toch wel echte subdirs en niet toevallig ook mountpoints? En zijn ze echt leeg of mag je er niet in c.q. mag je contents niet listen?quote:Op donderdag 13 april 2006 19:22 schreef StefanP het volgende:
Ik heb een directory gemount op machine A die van machine B afkomt.
Op A is ie gemount naar
/directoryA
Op B heet ie
/data/blabla/directoryB
directoryB is van de root user maar bevat subdirectories, en die subdirectories zijn van een andere user.
In directoryA zie ik de subdirectories, maar ze zijn leeg. Dit komt dus omdat ze van een andere user op machine B zijn. Als ik een export mount van machine B met subdirectories die allemaal ook van root zijn, dan zie ik alles perfect.
Hoe kan ik vanaf machine A alles in directoryB zien, als de subdirectories en files van een user zijn die alleen op machine B bestaat?
Wat is er zo speciaal aan die bestanden? Zijn dat niet gewoon tekstfiles met regels onder elkaar? Dat zou eigenlijk ook te gemakkelijk zijn…quote:Op donderdag 13 april 2006 20:03 schreef SkaterSam het volgende:
Een klein vraagje, hoe kan je Windows .log bestanden openen in Ubuntu? En dan specifiek de event logs (c:/windows/system32/config/system.log).
Ja dat zijn Windows NT registry files, maar mijn Windows is gecrasht, of ik bedoel hij start neit meer op, dus wil ik de registry lezen om de fout te achterhalenquote:Op donderdag 13 april 2006 20:12 schreef Nekto het volgende:
Wat is er zo speciaal aan die bestanden? Zijn dat niet gewoon tekstfiles met regels onder elkaar? Dat zou eigenlijk ook te gemakkelijk zijn…
Ik ben er achter... de subdirs waren inderdaad ook aparte mounts. En NFS gaan niet over mounts heen. Ik heb nu dus de subdirs afzonderlijk gemount.quote:Op donderdag 13 april 2006 19:58 schreef Nekto het volgende:
[..]
Wat gebruik je NFS? Heb je een mapping van root naar een gewone user op machine B? Die subdirs zijn toch wel echte subdirs en niet toevallig ook mountpoints? En zijn ze echt leeg of mag je er niet in c.q. mag je contents niet listen?
Stel b.v. dat je op machine B root naar gebruiker X mapt (wat niet ongewoon is voor NFS), en X heeft niet voldoende rechten, dan kan hij wellicht niet listen in de dirs van A. (Maar waarom dan wel in de dirs van root – dat zou dan niet echt een usernameprobleempje maar meer een permissieprobleempje zijn).
Geneste mounts moet je inderdaad afzonderlijk mounten.quote:Op donderdag 13 april 2006 20:54 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik ben er achter... de subdirs waren inderdaad ook aparte mounts. En NFS gaan niet over mounts heen. Ik heb nu dus de subdirs afzonderlijk gemount.
Het is meestal gewoon de optie -maproot=username in /etc/exports.quote:Hoe map ik trouwens van root naar een gewone user op machine B? Het is niet nodig, maar ben toch benieuwd mocht ik het in de toekomst nodig hebben.
Ik zal het nog een keer downloaden.....ik kijk wel uit. Ik blijf bezig. De Live CD deed het ook al niet....op mijn goede PC.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:27 schreef Nekto het volgende:
Linux moet helemaal niets; zeker niet makkelijk zijn. Maar, bij Ubuntu kun je wellicht opnieuw downloaden? Er zitten, als het goed is, een paar waardes (md5-sums) bij, zodat je kunt zien of de ISO correct is.
Wat staat er precies in beeld?? Iets van "Starting from CD Rom..."quote:Bij Mandriva: Wat zie je überhaupt? Begint de installatieprocedure? Wat krijg je in beeld?
Hij begint met opstarten en dan krijg ik een hoop verticale strepen in beeld. Echt wat ik zou willen zien.quote:Bij Kubuntu: Hoe ver komt de PC met opstarten, waar loopt het vast? Wat zie je nog?
XP zal niet draaien op mijn oude PC. Het is maar 333MHz. Ik kan heus wel de XP installer draaien maar werkbaar zal het niet zijn.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:50 schreef Nekto het volgende:
Maar heb je de ISO-images geverifieerd of ze goed zijn? Kun je wel succesvol een Windows XP CD geboot krijgen van die PC?
En voor de rest: Je probleemomschrijvingen zijn te vaag dat ik zinnige suggesties kan doen.
Bij 3,2 MB gaat het zeker niet lukkenquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:59 schreef Oldbie het volgende:
Ik zit nu te twijfelen over Suse Linux.....maar dat zijn gelijk 5 cd's om te downloaden. Mijn oude beestje heeft maar een harde schijf van 3,2 MB.....gaat niet passen denk ik.....
oepsquote:Op zaterdag 15 april 2006 15:30 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Bij 3,2 MB gaat het zeker niet lukken
3,2 GB wel. Bij die 5 cd's staan diverse andere programma's waar het grootste deel nutteloos is (wat deel dat is hangt van de gebruiker af). Dus dat zou wel moeten lukken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |