abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36778940
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 21:26 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
heeft windows wel je goede ip?

dan doe je gewoon sudo ifconfig eth1 "insert ip hier"
zonder haakjes ofcourse

en klaar ben je
Waar maak jij uit op dat het eth1 betreft?
pi_36779892
ok het is gelukt (met een grafisch configuratie prog. om alle oude instellingen te verwijderen, en nu werkt het internet met automatische instellingen.
pi_36779973
Trouwens ik heb nog een ander leuk probleem; de tijd gaat binnen linux te snel! Bij opstarten staat het klokje gelijk met windows, vervolgens gaat ie ongeveer 1.5-2 keer zo snel.
  zaterdag 8 april 2006 @ 23:55:25 #129
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_36780978
Ik weet dat je met rm een file verwijdert en met rmdir een lege directory. Maar hoe verwijder je een directory die niet leeg is?
  zondag 9 april 2006 @ 00:04:30 #130
46960 StefanP
polemicist
pi_36781228
rm -rf (directory)

Oppassen met gebruik
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 9 april 2006 @ 00:10:20 #131
46960 StefanP
polemicist
pi_36781397
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 23:22 schreef -Pepe- het volgende:
Trouwens ik heb nog een ander leuk probleem; de tijd gaat binnen linux te snel! Bij opstarten staat het klokje gelijk met windows, vervolgens gaat ie ongeveer 1.5-2 keer zo snel.
Vaag. Als je 'date' intypt en dat na een uur wachten weer doet, is er dus 90 tot 120 minuten om volgens je PC?

Lijkt me eerder een probleem met je bios.

Overigens kun je met ntp je PC automatisch op de juiste tijd laten draaien... in /etc/ntp.conf zet je het ip adres van een ntp server (met google te vinden) en daarna draaj je /etc/rc.d/init.d/ntpd. Op de prompt zul je /usr/sbin/ntpq -p nu kunnen zien of het werkt of niet. Zorg er daarna voor dat ntpd ook automatisch gestart wordt met /sbin/chkconfig (eenvoudig te bedienen, als het niet lukt horen we het hier wel).

Als ntpd er na verloop van tijd zonder reden mee stopt, zul je eerst met ntpdate de tijd min of meer correct moeten zetten. Als het tijdsverschil te groot is, stopt ntpd namelijk. Maar ik vermoed dat dat bij jou het geval niet zal zijn.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 9 april 2006 @ 00:32:36 #132
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_36781950
quote:
Op zondag 9 april 2006 00:04 schreef StefanP het volgende:
rm -rf (directory)

Oppassen met gebruik
Dank
pi_36783614
quote:
Op zondag 9 april 2006 00:32 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dank
Handige site
http://www.ss64.com/bash/
Powered by Janetje®
pi_36786986
quote:
Op zondag 9 april 2006 02:06 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Handige site
http://www.ss64.com/bash/
De titel van de pagina is misleidend. Een groot aantal commando’s betreft programma’s die in /bin/ staan en dus helemaal niet bash-afhankelijk zijn, maar het ook bijvoorbeeld onder csh, ksh, tcsh, zsh. Een deel ervan echter is niet-POSIX en zul je bijvoorbeeld onder de BSD's of OS X niet vinden, zoals dir. Dan is er nog een deel dat wel shell-commando’s zijn (b.v. cd, dat kan überhaupt niet als extern programma geïmplementeerd worden, maar is wel redelijk universeel). En een aantal lijkt expliciet voor een zeer bepaalde set-up, zoals ‘v’.
  Licht Ontvlambaar maandag 10 april 2006 @ 11:06:56 #135
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_36815998
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 22:45 schreef Nekto het volgende:

[..]

Waar maak jij uit op dat het eth1 betreft?
sorry,zo heet ie bij mijzelf
pi_36854240
weet iemand hoe et komt dat ik onder Ubuntu met firefox zo'n verneukte lay-out op Fok krijg? Het lijkt wel of tabellen niet bewegen en lettertype is superklein, als ik et vergroot gaat et helemaal fout.
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:09:03 #137
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_36854413
Kun je even een screenshotje posten? Je kunt ergens in de menu's in de bovenbalk (ervan uitgaande dat je Gnome gebruikt) de optie vinden om een screenshot te maken.

En welke versie van Firefox gebruik je?

Ik heb nooit problemen gehad met Fok! in Firefox in Ubuntu.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_36856157

ik gebruik firefox 1.06, das niet de nieuwste maar heb onder Windows ook geen problemen met deze versie, en in Mozilla browser heb ik hetzelfde...
  dinsdag 11 april 2006 @ 15:11:45 #139
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_36856317
Ah, de FP. Daar kom ik nooit. Dus ik heb geen idee of het bij mij werkte.

Op http://www.ubuntuforums.org/ kun je wel vinden hoe je de nieuwste kunt installeren. Misschien gaat het daarmee beter. Ik vind Firefox vanaf 1.5 sowieso fijner werken, dus heb voornamelijk die gebruikt.
pi_36856356
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 15:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ah, de FP. Daar kom ik nooit. Dus ik heb geen idee of het bij mij werkte.

Op http://www.ubuntuforums.org/ kun je wel vinden hoe je de nieuwste kunt installeren. Misschien gaat het daarmee beter. Ik vind Firefox vanaf 1.5 sowieso fijner werken, dus heb voornamelijk die gebruikt.
ok ff kijken of ik die nieuwe geinstald krijg, thnx iig...
  dinsdag 11 april 2006 @ 15:14:17 #141
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_36856376
Lees wel even het hele topic, voor je begint. Er komen nog wel eens fouten naar voren gedurende een topic. En het is handig om te weten hoe je het weer ongedaan kunt maken, als het niet bevalt/werkt, ook dat staat er vaak wel ergens bij.

Succes.
pi_36856462
Die FP ziet er toch redelijk uit binnen de beperkte mogelijkheden die de FP heeft om goed om te gaan met iets te grote letters? De FP is gewoon niet zo ontworpen om netjes te schalen, als je net niet het juiste font hebt, dan past het niet in die linkerkolom en loopt het zo als jij laat zien.
pi_36856693
zo ziet ie er bij mij ook uit in X inderdaad
pi_36857533
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 15:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Lees wel even het hele topic, voor je begint. Er komen nog wel eens fouten naar voren gedurende een topic. En het is handig om te weten hoe je het weer ongedaan kunt maken, als het niet bevalt/werkt, ook dat staat er vaak wel ergens bij.

Succes.
kheb ff gespeeld en goed gelezen en hij staat erop, geeft overigens geen verandering.

@ Nekto
ziet er opzich wel goed uit maar de letters worden zooo klein dat ik pijn in mijn ogen krijg, heb ik op het forum ook last van, maar als ik dan bv naar Gmail ga ziet alles er weer gelikt uit...
  dinsdag 11 april 2006 @ 15:56:15 #145
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_36857654
Ach ja, je hebt in ieder geval nu de versie die links vanuit andere programma's netjes in een nieuwe tab opent. Niet in een nieuw venster of in de actieve tab.
pi_36857853
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 15:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ach ja, je hebt in ieder geval nu de versie die links vanuit andere programma's netjes in een nieuwe tab opent. Niet in een nieuw venster of in de actieve tab.
jah das een behoorlijke verbetering,
ff kijken wat voor hendige plugins ze nogmeer te bieden hebben...
pi_36857918
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 15:52 schreef KeessieX het volgende:

[..]

kheb ff gespeeld en goed gelezen en hij staat erop, geeft overigens geen verandering.

@ Nekto
ziet er opzich wel goed uit maar de letters worden zooo klein dat ik pijn in mijn ogen krijg, heb ik op het forum ook last van, maar als ik dan bv naar Gmail ga ziet alles er weer gelikt uit...
Fok zegt: 9px fonts o.i.d. Het is niet anders. Dat is een ontwerpbeslissing. En als je een hoge resolutie hebt, dan worden die fonts heel klein. Gmail zal waarschijnlijk zeggen: normaal lettertype. En dat is op een hoge resolutie vaak meer pixels dan op een lage.
pi_36858063
hmz naja zal wel, ik zet wel een bril op

hey nog iets, welke IM gebruiken jullie, ik heb GAIM en aMSN...
GAIM valt wel mee te leven, aMSN vin ik een bitje crappy, zijn er meer goede alternatieven?
pi_36858102
Kopete als je KDE gebruikt.
  dinsdag 11 april 2006 @ 16:11:25 #150
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_36858137
Ik vind GAIM prima. Gebruik het ook als ik in Windows zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')