Ik had al even geedit, zo snel dat het niet eens te zien isquote:Op woensdag 3 mei 2006 21:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is wel een goed ideeEens kijken of ik een howto kan vinden hoe ik dat kan fixen in Ubuntu.
Ja, je hebt er idd wel recht op, vind ik ook, maar ik weet hoe helpdesks kunnen zijn, heb er zelf lang gewerkt... Een nieuw ip geven staat vaak niet in hun belscriptjes. Technisch is het ook niet altijd even makkelijk. Maar ik weet niet hoe tweakdsl het netwerk heeft opgezet....quote:De provider is TweakDSL, en dit is imho niet "zomaar". Ik vind eerlijk gezegd dat ik recht heb op een clean IP-adres.
1 |
1 2 3 | bedrijfsnaam2;achternaam2 etc |
In m'n sshd_config staat X11 forwarding wel aan. Wat kan er fout zijn en hoe krijg ik de zaak aan de praat?quote:X connection to localhost:10.0 broken (explicit kill or server shutdown).
Ik neem aan dat je op je windowsbak een X server hebt draaien? Heb je ook in putty X11 forwarding aangezet?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:33 schreef thabit het volgende:
Als ik met PuTTY vanaf een windowsbak op m'n eigen bak probeer in te loggen en dan grafische applicaties probeer te starten krijg ik telkens de volgende foutmelding.
[..]
In m'n sshd_config staat X11 forwarding wel aan. Wat kan er fout zijn en hoe krijg ik de zaak aan de praat?
Hoe kan ik zien of ik op de windowsbak een X server draai? Ja, X11 forwarding in putty heb ik aangezet.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:37 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je op je windowsbak een X server hebt draaien? Heb je ook in putty X11 forwarding aangezet?
Die moet je zelf geinstalleerd hebben en opgestart, het is geen standaard windows onderdeel.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:39 schreef thabit het volgende:
[..]
Hoe kan ik zien of ik op de windowsbak een X server draai?
quote:XLiveCD allows users of Microsoft Windows to connect to remote Unix computers, run graphical applications and have the graphics displayed on their desktops. The software runs from the CD without being installed.
1 2 | Starting MySQLCouldn't find MySQL manager or server [FAILED] |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | #basedir=/var/lib/mysql datadir=/var/lib/mysql socket=/var/lib/mysql/mysql.sock # Default to using old password format for compatibility with mysql 3.x # clients (those using the mysqlclient10 compatibility package). old_passwords=1 [mysql.server] user=mysql basedir=/var/lib/mysql #basedir=/usr/sbin [client] socket=/var/lib/mysql/mysql.sock [mysqld_safe] err-log=/var/log/mysqld.log pid-file=/var/run/mysqld/mysqld.pid |
Heb je nog ergens een logfile (mysqld.err) met wat meer informatie?quote:Op maandag 15 mei 2006 12:22 schreef cygnusx het volgende:
Ik heb php en mysql geupgrade naar de nieuwste versies. en nu geeft php dit:
1
2[root@Xentest ~]# service mysql start
Starting MySQLCouldn't find MySQL manager or server [FAILED]
In suse zit toch wel een of andere netwerkwizard? Ergens in yast ofzo, of hoe dat ook mag heten? Daar zit vast wel een dhcp optie, ik kan me niet voorstellen dat die er niet zit.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:07 schreef Intergalactrick het volgende:
Sinds vandaag Suse op de computer gezet, gewoon om even te kijken hoe het liep. De installatie liep vrij normaal en was ook niet al te moielijk. Het OS ziet er aardig uit, maar helaas doet mijn internet het niet gelijk.
Ik heb hiervoor ook eens voor de lol Ubuntu op de pc gezet, en daar kon ik ergens een DHCP optie aanzetten, zodat internet werkte. Dat was wel fijn. Maar dee optie kan ik in Suse niet echt vinden..
Iemand tips?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |