abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 maart 2006 @ 20:11:48 #176
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36177661
quote:
Op zondag 19 maart 2006 19:42 schreef salutem het volgende:

[..]

Dat heet eerder internationale politiek dan toevallige speling, net zoals iran is syrie binnenkort ook aan de beurt, logisch elk land dat vandaag de dag nog onder een dictator leeft krijgt het gewoon lastig.

De burger voelt zich wereld burger en wil daarom ook een wereldwijd veilig gevoel dunkt mij.
maar dat is ook wat ik bedoel. In de media is een beeld gecreert dat het door bepaalde omstandigheden zo is dat Iran nu aangepakt moet worden. Met als reden dat ze nu bezig zijn met een kernbom.
Er zit echter een strategische campagne achter wat de opinie bespeelt om politike kwestie's uit te vechten met als redder de VS.
Daarom vindt ik het woord roadmap mooi in de titel. Het geeft al aan dat er een heel plan is om men zover te krijgen. Dat daarbij wordt ingespeeld op gevoelens van veiligheid en mensenrechten vind ik een beetje misselijkmakend.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 19 maart 2006 @ 20:42:58 #177
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_36178969
quote:
Op zondag 19 maart 2006 19:17 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik krijg toch de indruk dat het niet een toevallige speling van het lot is dat alles zich nu concentreert. Als de VS gewilt had konden ze iran ook eerder oppakken. Ze wisten toch ook wel dat iran ondergronds bezig was?
En juist dat de kwestie iran nu wel speelt en eerder niet vind ik opmerkelijk. het past allemaal precies in het buitenlands beleid van Bush.
hmm iran stond eerder al onder druk hoor het wordt ook niet voor niks geboycot door de VS al vanaf de jaren 80.

het is ook gewoon een lijstje irak afghanistan iran syrie NK
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 19 maart 2006 @ 20:59:23 #178
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36179709
quote:
Op zondag 19 maart 2006 20:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

hmm iran stond eerder al onder druk hoor het wordt ook niet voor niks geboycot door de VS al vanaf de jaren 80.

het is ook gewoon een lijstje irak afghanistan iran syrie NK
ja dat weet ik. Maar datlijstje is bepaald op politiek strategische redenen en niet louter uit humaan oogpunt.
Verder zijn we het volgens mij wel eens.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 19 maart 2006 @ 21:09:02 #179
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_36180183
quote:
Op zondag 19 maart 2006 16:41 schreef One_of_the_few het volgende:
De werkelijke reden is denk ik China
In het geo-economisch-politieke-schaakspel geef ik je volmondig gelijk.
  Moderator zondag 19 maart 2006 @ 21:10:00 #180
8781 crew  Frutsel
pi_36180222
Ik denk trouwens dat je met deze topictitel ook al de aandacht van de CIA heb
  zondag 19 maart 2006 @ 21:56:29 #181
144493 Relmarokkaan
Ik ben gevaarlijk
pi_36182462
Is het dan zo moeilijk voor de VS om landen met rust te laten?
http://www.kavkazcenter.net/
Steun Tsjetsjenië in haar strijd!
  zondag 19 maart 2006 @ 22:06:55 #182
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_36182944
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:10 schreef Frutsel het volgende:
Ik denk trouwens dat je met deze topictitel ook al de aandacht van de CIA heb
Die had ik al..... ik had ooit een oud [DIG]-topic waarbij ik een log poste met Peerguardian en er stonden wat exotische namen erbij.

Kan het oude topic niet terugvinden. .
  zondag 19 maart 2006 @ 22:20:15 #183
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_36183592
quote:
Op zondag 19 maart 2006 20:59 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ja dat weet ik. Maar datlijstje is bepaald op politiek strategische redenen en niet louter uit humaan oogpunt.
Verder zijn we het volgens mij wel eens.
tuurlijk maar het zijn niet alleen politieke/olie oogpunten waar sommigen het hier over hebben,
ze maken deel uit van een groter geheel waar ook humane gronden bij horen.

en ik denk dar ook wel ja
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zondag 19 maart 2006 @ 22:23:23 #184
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_36183754
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:56 schreef Relmarokkaan het volgende:
Is het dan zo moeilijk voor de VS om landen met rust te laten?
nee we zijn in de wereld allemaal afhankelijk van elkaar zodat stabiliteit in 1 wereld tot grote problemen in het andere kunnen leiden.

en de VS heeft heel lang aan isolaionisme gedaan maar dat had ook niet het gewenste effect
  zondag 19 maart 2006 @ 22:29:14 #185
144493 Relmarokkaan
Ik ben gevaarlijk
pi_36184061
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee we zijn in de wereld allemaal afhankelijk van elkaar zodat stabiliteit in 1 wereld tot grote problemen in het andere kunnen leiden.

en de VS heeft heel lang aan isolaionisme gedaan maar dat had ook niet het gewenste effect
Als je doelt op de tweede wereldoorlog. Daar was duidelijk dat de Europese bevolking hulp nodig had. Jammer genoeg voor de VS is dit in Irak helemaal niet het geval.

En natuurlijk moet Iran ook met rust worden gelaten. Of je verbied elk land om nucleaire wapens te vervaardigen of je staat het voor elk land toe.

Wel eerlijk zijn natuurlijk.
pi_36184328
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:29 schreef Relmarokkaan het volgende:

[..]

Als je doelt op de tweede wereldoorlog. Daar was duidelijk dat de Europese bevolking hulp nodig had. Jammer genoeg voor de VS is dit in Irak helemaal niet het geval.

En natuurlijk moet Iran ook met rust worden gelaten. Of je verbied elk land om nucleaire wapens te vervaardigen of je staat het voor elk land toe.

iran en kernwapens is vragen om problemen. gelukkig zal het niet lang meer duren en die dreiging is voorbij. hoe dat bereikt wordt ligt aan iran.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 19 maart 2006 @ 22:58:26 #187
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_36185478
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:29 schreef Relmarokkaan het volgende:

[..]

mwa ook de eerste en wat kleine dingen in zuid amerika
pi_36185504
Geen land is zo gek om Amerika aan te vallen. Irak was en Iran is net zo'n bedreiging voor Amerika als Polen en Tsjechoslowakije dat waren voor nazi-Duitsland.
Amerika verzint smoezen om maar een oorlog te kunnen beginnen is imperialistisch bezig voor de olie, de dollar en last but not least zijn baas Israël.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  zondag 19 maart 2006 @ 23:03:28 #189
144493 Relmarokkaan
Ik ben gevaarlijk
pi_36185743
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

mwa ook de eerste en wat kleine dingen in zuid amerika
Hehe ja, als de VS het zo belangrijk vind voor haar medemens om in democratie te leven. Zou ze ook buurland Cuba hebben aangevallen. Maar ja, jammer genoeg kunnen ze daar alleen sigaren roven.
pi_36185837
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:58 schreef Mikrosoft het volgende:
Geen land is zo gek om Amerika aan te vallen. Irak was en Iran is net zo'n bedreiging voor Amerika als Polen en Tsjechoslowakije dat waren voor nazi-Duitsland.
Amerika verzint smoezen om maar een oorlog te kunnen beginnen is imperialistisch bezig voor de olie, de dollar en last but not least zijn baas Israël.
  zondag 19 maart 2006 @ 23:07:11 #191
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_36185905
quote:
Op zondag 19 maart 2006 23:03 schreef Relmarokkaan het volgende:

[..]

Hehe ja, als de VS het zo belangrijk vind voor haar medemens om in democratie te leven. Zou ze ook buurland Cuba hebben aangevallen. Maar ja, jammer genoeg kunnen ze daar alleen sigaren roven.
fout dat hebben ze een aantal keer geprobeert maar de varkensbaai werd een mislukking.
en cuba was ook sterk verbonden met rusland.

de laatste jaren doen ze het niet omdat die gast elk moment kan sterven en dat het dan gedaan is met commu cuba

verder hebben cubaanse dissidenten een redelijke lobby in washington.
  zondag 19 maart 2006 @ 23:07:55 #192
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_36185939
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:58 schreef Mikrosoft het volgende:
  zondag 19 maart 2006 @ 23:12:45 #193
144493 Relmarokkaan
Ik ben gevaarlijk
pi_36186121
quote:
Op zondag 19 maart 2006 23:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

fout dat hebben ze een aantal keer geprobeert maar de varkensbaai werd een mislukking.
en cuba was ook sterk verbonden met rusland.

de laatste jaren doen ze het niet omdat die gast elk moment kan sterven en dat het dan gedaan is met commu cuba

verder hebben cubaanse dissidenten een redelijke lobby in washington.
Graag wat duidelijkheid over iets: Je gelooft dus echt dat Amerika met al haar bloederige invasies goede bedoelingen heeft?
pi_36186305
quote:
Op zondag 19 maart 2006 23:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja, lach er maar om.
Hier nog één voor je: Amerika is de butt plug van Israël. LOL.
Maar ik ben niet de enige die dat tegenwoordig gelukkig inziet.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  zondag 19 maart 2006 @ 23:21:22 #195
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_36186418
quote:
Op zondag 19 maart 2006 23:12 schreef Relmarokkaan het volgende:

[..]

Graag wat duidelijkheid over iets: Je gelooft dus echt dat Amerika met al haar bloederige invasies goede bedoelingen heeft?
het is een combi van politiek economie maar ook humaan/ideologie.
Dus ik denk dat ze over het algemeen daar ook heen gaan om iets voor de bevolking te doen.

morgen volgt meer ik ben slapen
pi_36186513
quote:
Op zondag 19 maart 2006 23:12 schreef Relmarokkaan het volgende:

[..]

Nee, kun je ze dat kwalijk nemen?

Dacht je dat Nederland goeie bedoelingen had in Indonesië?
En Engeland en Frankrijk in Azië en Afrika?
En Spanje in Zuid Amerika?
En Portugal in Brazilië?

Portugal, Nederland, Engeland en Frankrijk hebben hun kans gehad.
Nu voert Amerika op het internationale gebied de scepter. Kun je nou eenmaal gewoon doen als je de hegemoon bent.
"that's the way it goes"
Life sucks
pi_36186563
quote:
Op zondag 19 maart 2006 23:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

het is een combi van politiek economie maar ook humaan/ideologie.
Dus ik denk dat ze over het algemeen daar ook heen gaan om iets voor de bevolking te doen.

morgen volgt meer ik ben slapen
humaan ideologisch is slechts mooi meegenomen, anders zouden ze ook wel ingrijpen in Darfur en Zimbabwe etc etc.
Life sucks
  maandag 20 maart 2006 @ 10:39:03 #198
132003 huupia34
veritas!!!
pi_36193581
quote:
Op zondag 19 maart 2006 23:18 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Ja, lach er maar om.
Hier nog één voor je: Amerika is de butt plug van Israël. LOL.
Maar ik ben niet de enige die dat tegenwoordig gelukkig inziet.
of het echt zo erg is weet ik niet, de joodse lobby is in ieder geval heel machtig in amerika
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_36196843
quote:
Op zondag 19 maart 2006 23:25 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

humaan ideologisch is slechts mooi meegenomen, anders zouden ze ook wel ingrijpen in Darfur en Zimbabwe etc etc.
't is vast wel eens gezegd: landen hebben eigenlijk geen principes, maar belangen. En Dat is waar de VS mee bezig is. Haar eigen belangen verdedigen. Niets meer en niets minder. Mooi meegenomen dat hun belangen gedeeltelijk de onze zijn; kunnen ze de kastanjes voor ons uit het vuur halen.
Luctor et emergo (voor de ongeletterden: Ik worstel en kom boven)
Que sera sera
Niet up to date fotoboek!
  maandag 20 maart 2006 @ 14:19:13 #200
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36199752
quote:
Op zondag 19 maart 2006 23:25 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

En dat is tot nu toe mijn grootste bezwaar met die campagne uit het witte huis. Dat is er alleen maar op gericht om mensen over te halen op humaan ideologische redenen. Dat is pzich redelijk normaal in de wereldpolitiek.
Maar veel mensen zien niet meer dat er veel meer speelt. Die geloven gelijk wat onze regering en die van bush zegt. Dat is iets wat verontrust. Want de propaganda wint het bijna altijd. Ook al doe je er alles tegen. Iemand blijft toch beinvloedbaar.
Eigenlijk is het in de kwestie Iran een non-discussie of de VS ons nu wel of niet steeds redden en of ze voor het goede recht opkomen. Toch komt het argument vaak terug en zijn mensen ineens ''voor'' of ''tegen'' enkel door dit argument.
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')